مارگارت
عضو جدید
نصف 2 میشه 1
در عوض 0.5+1=1.5
حالا 1 بیشتره یا 1.5
با این حسابا چیرو می خوای ثابت کنی؟
نصف 2 میشه 1
در عوض 0.5+1=1.5
حالا 1 بیشتره یا 1.5
خوب چرا میزنی حالابا این حسابا چیرو می خوای ثابت کنی؟
خوب چرا میزنی حالا
اگه سهم مرد رو 2 و سهم زن رو 1 در نظر بگیریم
طبق توضیحاتی که دوستمون داد
نصف دارایی مرد به زن میرسه
یهنی 1سهم برای مرد و 1+1 سهم برای زن
حالا بازم میگین تو اسلام به زن ظلم شده؟
البته من کاری ندارم که تو کشور ما این چیزا مثل خیلی چیزای دیگه رعایت نمیشه
ولی این ربطی به دین نداره
مطمئن باش خوندیم که دیدیم تهش چیزی نیست همش یه مشت حرفه بیخوده .......
اولا من متنو خوندمشما هنوز متنو درست حسابی نخوندی
کجا گفته نصف دارایی مرد به زن می رسه؟
در هر صورت اینها فقط استنباط بعضی افراده از نوشته های قرآن و احاذیث
نمی شه گفت حتما درستن یا حتما غلط
انسانها افکار متفاوتی دارند.
اولا من متنو خوندم
دوما من کاری به متن ندارم
این اتفاقیه که واقعا وجود داره
یا اینکه میخاین بگین تا حالا ندیدین
در ضمن ربطی هم به احادیث نداره
یعنی اتفاقی که در واقعیت میفته غیر از اینه؟
خوب اینا چه ربطی به اصل اسلام دارهاز نظر حقوق مالي زوجين، كشورها به دو دسته تقسيم مي شوند .كشورهايي كه مساله اشتراك اموال را قبول دارند (مانند اغلب كشورهاي اروپايي و آمريكا) اين كشورها بر اين باورند كه هر مالي كه زن و شوهر دارند متعلق به هر دوي آنان است .اما در مقابل اين عده كشورهايي هستند كه معتقد به جدايي اموال زن و مرد از يكديگرند .(ايران وايتاليا)
از آنجايي كه قوانين كشور ما برگرفته از قوانين اسلامي است ،پس زن را مالك دارايي خويش ميداند.ماده 1118 قانون مدني تصريح مي دارد :” زن مستقلاً مي تواند در دارايي خود هر تصرفي را كه بخواهد بكند .“ با توجه به مفاد اين قانون روشن مي شود كه قانون، زن را مالك دارايي خويش ميداند و اين امر از جمله امتيازاتي است كه در قوانين اسلامي براي زنان در نظر گرفته شده است .براي مثال اگر ارثي به زني از طرف پدرش برسد ،اين دارايي متعلق به خود اوست و شوهر نمي توند دخل و تصرفي در مال بكند .البته نبايد اين نكته را از نظر دور داشت كه بيشتر زنانيكه يا خود شاغل هستند يا در صورت داشتن دارايي مستقل از شوهر ،باز هم آن مال را در زندگي مشترك به مصرف مي رسانند.
اما به لحاظ قانوني اين حق براي زن محفوظ است كه به طور مستقل براي دارايي خود تصميم بگيرد .همانطور كه ذكر شد در قوانين كشورما براي مرد حق مطلق طلاق وجود دارد .در چند سال اخير براي جلوگيري از تضييع حقوق زنان ،تمهيداتي از سوي قانونگذار انديشيده شد .براي مثال مرد در صورتي مي تواند همسر خود را بدون دليل طلاق دهد كه تمام حقوق حقه وي را به طور نقد اعم از مهريه ،نحله، اجرت المثل و ... پرداخت نمايد.
مساله دادن نصف دارايي كه زن و مرد در طول زندگي مشتركشان بدست آورده اند ،به زن در صورتي كه طلاق به درخواست مرد باشد و نيز سوء اخلاق و رفتار زن دليل بر طلاق نباشد ،از جمله اقدامات جبراني به منظور حفظ حقوق زنان است.چه بسيارند زناني كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم به شوهر خود در گردآوردن مال و ثروت كمك مي كنند و پس از سالها زندگي ،زماني كه مرد به فكرازدواج مجدد مي افتد و زن در شرايط عسروحرج قرار مي گيرد، به دليل نداشتن مدركي دال بر سهيم بودن او در ثروت شوهر مظلومانه از صحنه زندگي مرد حذف مي شود .بي آنكه بتواند از ابتدايي ترين حقوق حقه خود استفاده كند .
عفت همتيان ، وكيل دادگستري مي گويد بيشتر زنان به دليل ناآشنايي به حقوق خود و شرايط سختي كه براي طلاق زنان در كشور وجود دارد ،موفق به دريافت حقوق مسلم خود نمي شوند .ولي به نظر مي رسد كه مساله تقسيم اموال را نبايد تنها موكول به درخواست يك طرفه مرد براي طلاق دانست .يعني بهتر است حتي در مواقعي كه زن خواهان جدايي نيز هست ،نصف دارايي شوهر به او برسد..چون وقتي اين فرض را بپذيريم كه زنان بدون دليل تقاضاي طلاق نمي كنند و اگر هم چنين كنند ،بدون اثبات عسروحرج آنان با تقاضايشان موافقت نمي شود ،پس زماني كه تقاضاي طلاق از طرف زن هم شود و قاضي بدليل عسروحرج ( قرار گرفتن در شرايط مشقت باري كه داشتن يك زندگي سالم براي زن امكان پذير نيست ) با تقاضاي او موافقت كند ،پس به دليل زحماتي كه در طول ساليان زندگي مشترك براي آسايش خانواده اش كشيده است ،مستحق دريافت سهم خود در اين مدت است .
پس بهتر است اولاً در مورد مفاد اين شرط تجديدنظري صورت گيرد .يعي حتي زماني كه زن متقاضي طلاق است ،نصف دارايي به وي تعلق گيرد و هم اين شرط به صورت قانون تدوين شود.چون مادامي كه به صورت شرط ضمن عقد است ،بسياري از مردان مي توانند آن را امضا نكنند.
بازم قانع نشدین؟
نه خودش نگفتهاسلام خودش بهتون گفته؟
شما که می گی اسلام گفته از کجا اینو شنیدین
ماداریم با سند و مدرک بحث می کنیم
اگه منظورتون از بعضیا منم که باید بگه من گلچین نکردم
یکی از اون چیز هایی که تفاوت زیاد اسلام و سایر ادیان رو میگه بین کردم
با نظرتونم موافقم
اینایی که میگی همش درست. اما آیا شما میتونی در کل جهان امروز یک نفر مسلمون به من نشون بدی که مسئول باشه و این کار ها را هم انجامش بده؟ اگه هست بگو تا بدانیم.منظور شما از قوانین پوسیده 1000 سال قبل اینه...
اصول سیاست از منظر امام علی علیه السلام عبارت است از:
1. صداقت و راستگویی
2. حق محوری و باطل ستیزی
3. قانون گرایی
4. انضباط کاری
5. انتخاب صالح
6. صیانت کارگزاران
7. مردم داری و مهرورزی
8. توجه خاص به ضعفا و ستم دیدگان
9. انتقاد پذیری
10. برابری در حقوق
که به طوری مسلم دیدیم که این رعایت نشد...
باید دید شما می خواین بفهمین یا نه!!!!!
اینایی که میگی همش درست. اما آیا شما میتونی در کل جهان امروز یک نفر مسلمون به من نشون بدی که مسئول باشه و این کار ها را هم انجامش بده؟ اگه هست بگو تا بدانیم.
تو کل دنیا یه نفر هم با چنین صفاتی یافت نشود ، باز هم انتقادی به اسلام وارد نیست .اینایی که میگی همش درست. اما آیا شما میتونی در کل جهان امروز یک نفر مسلمون به من نشون بدی که مسئول باشه و این کار ها را هم انجامش بده؟ اگه هست بگو تا بدانیم.
تو کل دنیا یه نفر هم با چنین صفاتی یافت نشود ، باز هم انتقادی به اسلام وارد نیست .
انسان نمیخواد صادق و همنوع دوست و . . .باشه ملاک نمیشه که تقصیر رو گردن خالق و اسلام و قرآن و . . .بندازیم .
من الان یه قرآن بزنم زیر بغلم و برم یه مغازه رو بچاپم ، کسی که منو با این کار میبینه نمیگه اسلام فلانه و بهمان . میگن پسره دزده .
اینایی که میگی همش درست. اما آیا شما میتونی در کل جهان امروز یک نفر مسلمون به من نشون بدی که مسئول باشه و این کار ها را هم انجامش بده؟ اگه هست بگو تا بدانیم.
خیلی خوبه که اینو خود شما هم قبول داری.
خوب بودن یا بد بودن آدم ها ربطی به دین و مسلک شون نداره. مهم انسانیت و اخلاق آدم هاست.
من می تونم ده ها مورد مثال از آدم هایی بزنم که اصلا دین نداشتند اما شرف و انسانیت شون از صد تا زاهد و دیندار بیشتر بوده.
منتها مسئله اینه که مسلمون ها می خوان بگن که دین ما برتره و این عقیده به این تفکر منتج شده که پس ما هم از همه برتریم. و این اصلا قشنگ نیست!!!!
طوری میگین خود شما که انگار قبلا فکر میکردین من آخوندی چیزی هستم !خیلی خوبه که اینو خود شما هم قبول داری.
خوب بودن یا بد بودن آدم ها ربطی به دین و مسلک شون نداره. مهم انسانیت و اخلاق آدم هاست.
من می تونم ده ها مورد مثال از آدم هایی بزنم که اصلا دین نداشتند اما شرف و انسانیت شون از صد تا زاهد و دیندار بیشتر بوده.
منتها مسئله اینه که مسلمون ها می خوان بگن که دین ما برتره و این عقیده به این تفکر منتج شده که پس ما هم از همه برتریم. و این اصلا قشنگ نیست!!!!
اخه چرا همه چیزو قاطی میکنینخیلی خوبه که اینو خود شما هم قبول داری.
خوب بودن یا بد بودن آدم ها ربطی به دین و مسلک شون نداره. مهم انسانیت و اخلاق آدم هاست.
من می تونم ده ها مورد مثال از آدم هایی بزنم که اصلا دین نداشتند اما شرف و انسانیت شون از صد تا زاهد و دیندار بیشتر بوده.
منتها مسئله اینه که مسلمون ها می خوان بگن که دین ما برتره و این عقیده به این تفکر منتج شده که پس ما هم از همه برتریم. و این اصلا قشنگ نیست!!!!