پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

پستهای قدیمی , تکراری ((در دست بررسی و احیا))

  • در مورد معماري باشد

    رای: 0 0.0%
  • در حد امكان در مورد كارهاي اجرايي باشد

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
وضعیت
موضوع بسته شده است.

mojtaba_roshan

عضو جدید
با سلام

یکسرس دیتیل اجرایی می خوام در مورد استخر و سونا و جکوزی اگه دارین ممنون میشم!
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا اسم باحالی انتخاب کردید:D
نوشین جون تبریک;)
 

aminkhan

عضو جدید
من بعید میدونم شما دانشجوی معماریو پیدا کنید که بعد از گذشت چند ترم بگه اشتباه کردم نباید میومدم معماری.
من یکی که حتی ترم پیش شب تحویل پروژه که دقیقا سه شب جمعا فقط سه ساعت خوابیدم اما باز هم همون لحظه هرکی ازم میپرسید نظرت چیهمیگفتم عاشقشم... ینی عشق رشتم هستم حتی اگه دو شب دیگه هم بیدار میموندم.
اما خب برای راه افتادن یه کم زمان لازمه...

شما که ادعاتون میشه
من 3 ترم معماری خوندم واقعا حالم بهم خورد عجب رشته آشغال ومسخره ای هست
تغییر رشته دادم رفنم مهندسی شیمی
واقعا حیف اسم مهندسی که رو معماری میگذارن
 

aminkhan

عضو جدید
در هر زمان و هر مکان عاقبت خوش منتظر کسانی است که در چنته چیزی دارند ...
یادت باشه دوست عزیز همراه من خانمها و آقایونی بودند که یا برای مدرک اومدن درس بخونن یا برای تفریح یا برای اسم دانشجو بودن و یا هزاران دلیل دیگه از اون جمع 35 نفری جالبه وضعیت فعلی این دوستان رو بدونی : از کل خانمها حدود 10 نفر ادامه ندادن. 3 نفر شوهر کردن و 2 نفر توی یه شرکت مشاور نقشه کشی می کنن!! از آقایون 2 نفر که از قبل بساز بفروش داشتن که هیچ فرقی نکردن . 4 نفر از این رشته برگشتن. چند نفر گفتن اینکارا مسخره بازی و از کل دوستان 2 نفر تونستن کار اجرایی انجام بدن و تو بازار معماری باشن .
شک نکن که تو اکثر دانشگاهها همین وضعیت اتفاق می افته . تو کار معماری الان بعد از 7 سال کار اعتراف می کنم که 1 نفر تا حالا نپرسیده تو مدرکت چیه اصلا دیپلم داری ؟!! . باید کار بلدباشی و جواب کارفرما رو بتونی بدی و گرنه خودت از بازار ترد میشی . نگران این نمره ها نباش یه روزی خود بخود صاحبش رو از بازی بیرون می کنه ...

دمت گرم
واقعا گل گفتی
چیزی که من تو استادهای بیسواد شیراز دیدم
 

mehrazin_f

عضو جدید
شما که ادعاتون میشه
من 3 ترم معماری خوندم واقعا حالم بهم خورد عجب رشته آشغال ومسخره ای هست
تغییر رشته دادم رفنم مهندسی شیمی
واقعا حیف اسم مهندسی که رو معماری میگذارن
دوست عزيز هر کسی يه سری علايق داره...شايد از نظر شما این رشته خوب نباشه و با روحيات شما سازگار نباشه.ولی این مسئله دليل قانع کننده ای نيست که بخواين این رشته رو آشغال يا مسخره بدونين و اعلام کنيد...چون توهين به دوستانی است که با علاقه وارد این رشته شدن.مسلما سلايق متفاوته و هر کسی يه چيزی رو ميپسنده...از نظر من به عنوان کسی که با علاقه این رشته رو انتخاب کردم زيباتر از معماری چيزه ديگه ای وجود نداره.ولی از نظر شما اینجور نيست.اميدوارم متوجه منظورم شده باشين و بدونين که توهين کردن به این رشته(که من اونو مقدس ميدونم) يا هر رشته ديگه ای کار درستی نيست...
 

nino

مدیر بازنشسته
واقعا اسم باحالی انتخاب کردید:D
نوشین جون تبریک;)
مرسی عزیزم
برای لوگو منتظر هستم . خودم چندتا اتود زدم ولی هنوز جالب نشده .
سپیده جان تو هم لوگو طراحی کن واسه نشریه ;)
 

1836

عضو جدید
جاذبه تفریح ایرانی

جاذبه تفریح ایرانی

آب و سبزی جاذبه تفریح ایرانی


_سرمایهوجود عنصر آب و سبزی كه در انتخاب فضای مناسب پیك‌نیك تاثیر دارد از عواملی است كه ریشه در تاریخ و تفكر ایرانی دارد.»
ناصر فكوهی،عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران و انسان‌شناسی در سخنرانی خود با عنوان «تحلیل فضای پیك‌نیك در ایران كه چند روز پیش در دانشكدهء علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، به بررسی عناصر مهم در انتخاب فضای پیك‌نیك و پیروی الگوهای همسان كه در معماری و هنر ایرانی نیز به چشم می‌خورد، پرداخت.»
«حضور مردم ایران در هر فضایی كه دارای عنصر سبزی و آب باشد، نشان می‌دهد كه این عوامل تا چه حد در انتخاب محیط پیك‌نیك مهم است.» روزهای تعطیل و انبوه مردمی كه كنار اتوبان‌ها و خیابان‌ها و هرجا كه اندك فضای سبزی وجود داشته باشد، یكی از نشانه‌های فرهنگی است كه در تحلیل فضای پیك‌نیك ایرانیان مورد استفاده قرار گرفته است.
ناصر فكوهی در این جلسه به مسالهء تفكیك جنسیتی در پیك‌نیك ایرانی اشاره می‌كند:«در پیك‌نیك ایرانی تفكیك جنسیتی وجود دارد معمولاً در پیك‌نیك‌های خانوادگی یك قالیچه و یك سفره وجود دارد كه همهء افراد حول مركزیت آن می‌نشینند.» فكوهی به وسیلهء یك تصویر نشان می‌دهد كه معمولاً در پیك‌نیك‌های سنتی افراد پشت به خارج از قالیچه می‌نشینند و رویشان به طرف داخل است و به این وسیله قلعه‌ای محكم می‌سازند كه مانع از حضور غریبه‌ها می‌شود.
البته فكوهی تاكید می‌كند:«در پیك‌نیك های نسل جوان تفكیك جنسیتی به هم ریخته و برخلاف پیك‌نیك سنتی كه زنان و مردان جدا از یكدیگر می‌نشستند، در پیك‌نیك مدرن، هركس در هر مكانی كه میل داشته باشد، می‌نشینند.»
فكوهی به عنصر مرز در پیك‌نیك ایرانی اشاره می‌كند:«مرز در پیك‌نیك انواع مختلف دارد; معمولاً خانواده‌های ایرانی از اتومبیل به عنوان مرز استفاده می‌كنند استقرار دو اتومبیل به شكل معكوس و پهن كردن بساط پیك‌نیك در حد فاصل این دو اتومبیل، نوعی مرز تلقی می‌شود. وجود اتومبیل در كنار بساط پیك‌نیك، كاربرد پخش موسیقی را نیز دارد و یك مرز سخت و بسته محسوب می‌شود.»
فكوهی به عناصر دیگری چون وجود چادر سفری نیز به عنوان یك مرز نیمه سخت اشاره میكند:«چادر برای استراحت و خوابیدن كاربرد دارد ولی در پیك‌نیك ایرانی، چادر كاربرد انبار وسایل را دارد و تنها برای مشخص كردن محل استقرار و ایجاد مرز استفاده می‌شود. لوازم پیك‌نیك و لوازم آشپزخانه، نیز از دیگر مرزهای نیمه سخت پیك‌نیك ایرانی است.»
او به عناصری چون صدا نیز به عنوان مرز نرم تاكید می‌كند: «صدای موسیقی یا صدای افراد به عنوان مرزی نامریی تلقی می‌شود و افراد سعی می‌كنند در جایی مستقر شوند كه صدای دیگر مردم را نشنوند.»
البته گاهی فضا كوچك است و همه مجبورند در نزدیكی یكدیگر بنشینند. این اتفاق معمولاً در پیك‌نیك‌های مناسكی مثل «سیزده‌‌‌بدر» می‌افتد. یك مرز دینامیك دیگر، بازی بچه‌هاست كه هم ایجاد مرز می‌كند و هم ایجاد پیوند مثلاً كودكان خانواده‌های مختلف با هم همبازی می‌شوند.»
فكوهی معتقد است:«این فضاها، حاصل اتفاق نیست بلكه عناصر این فضا جنبهء دینی و اسطوره‌ای دارد.» در تحلیل فضایی پیك‌نیك ایرانی می‌توان به دو سطح مادی و غیرمادی اشاره كرد. سطوح غیرمادی شامل عناصر دینی و اسطوره‌ای است و سطوح مادی شامل موقعیت جغرافیایی و اقلیم است. فكوهی توضیح می‌دهد:«دایرهء مركزی سفره و قالیچه را می‌توان با استفاده از مباحث دینی و اسطوره‌ای تحلیل كرد.»
ساختار دینی ایران باستان یك سیستم انوتیستی (تك خدایی) بوده ایرانیان باستان، ایران را مركز جهان می‌دانستند و بقیهء جهان را غیر ایران می‌نامیدند. در ساختار باغ هند و ایرانی می‌توان مسافر دینی ایران باستان را تجزیه و تحلیل كرد. در ساختار این باغ، دایرهء مركز كه همان آب است و سمبل حیات تلقی می‌شود وجود دارد. نماد « Svastika » اسواستیكا یا همان چلیپا كه در همهء‌قالی‌ها و بافته‌های عشایری، هنوز هم دیده می‌شود نیز نشانی از همین تفكر است.»
فكوهی ادامه می‌دهد: «قالی ایرانی نیز باز تولید همان سیستم فضایی اسطوره‌ای - دینی ایران است. آب، سبزی و آسمانی كه از آن به قالی نگاه می‌كنیم عناصر برجسته در فرش ایرانی است.»
فكوهی عكسی از گود یك زورخانه و ورزشكاران باستانی را نشان می‌دهد. «در ورزش باستانی ایران هم یك نقطهء مركزی و دایره‌ای وجود دارد كه با وسیع شدن محیط این دایره تكرار می‌شود.»
فكوهی می‌گوید: «ایرانی‌ها حرف نمی‌زنند و عادت به نوشتن افكارشان را هم ندارند و تنها از طریق ساخت اجسام و اشكال، تفكرات خود را بروز می‌دهند.»
شهر ایران باستان، شهر دایره‌ای است ولی با ورود اسلام به ایران شهرها طولانی و بلند شدند. در ایران باستان نقطه، دایره مفهوم مقدسی دارند ولی در بین‌النهرین مفهوم عبور تقدس دارد.
میدان ونك، میدان ولی‌عصر، میدان آزادی، همگی با مركزیت آب ساخته شده‌اند البته میدان آزادی با وجود عنصر روز از دیگر میادین تهران متمایز است.» فكوهی می‌گوید: «فوارهء آب در میدان شهرهای ایران عنصری است كه به واسطهء كم‌آبی شكل گرفته است و با وجود فوارهء آب به خودمان دلگرمی می‌دهیم كه آب فراوانی داریم.»
فكوهی از دیگر عناصر شكل‌دهندهء الگوی پیك‌نیك ایرانی را شكل گوردخمه‌های زرتشتی می‌داند كه محیطی بسته است و در معماری سنتی شهرهایی چون یزد نیز دیده می‌شود. وجود عناصری چون سبزی آب و گشایش پنجره‌ها به طرف محیط داخل خانه، همه در فرم پیك‌نیك‌های امروزی دیده می‌شود «در گذشته فضای بیرون خانه را شیطانی می‌دانستند و فضای اندرونی را خدایی.»
فكوهی با اشاره به این نكته ادامه می‌دهد: «در تحلیل فضاهای ایرانی نه می‌شود صرفاً به نمادها متكی بود و نه به اقلیم; برخلاف آن‌چه در معماری معاصر وجود دارد ما به همان جهت كه با یك اندیشهء عمیق روبه‌رو هستیم نمی‌توانیم با تكیه بر فرم و شكل به فضاهای كهن برگردیم، بسیاری از این فضاها دیگر قابل بررسی نیستند.»


www.1151.blogfa.com
 

سـعید

مدیر بازنشسته
ببخشید که اسپم میکنم ولی خیلی خوشحالم که اعضای معماری مشهدی این سایت داره میره بالا...;)
 

خشت

عضو جدید
استاد سيد خليل عالي‌نژاد
هیچ اگر سایه پذیرد، ما همان سایه‌ ی هیچیم
 

پیوست ها

  • سيد خليل8.jpg
    سيد خليل8.jpg
    19.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

sadra86

عضو جدید
روشنفکری و روشنفکرمآبی

روشنفکری و روشنفکرمآبی

با سلام
ظاهرا آقای فکوهی با این تحقیق شگرفشان چشم بازار روشنفکری را در آورده است!
آیا آقای فکوهی فکر می کند کسانی که در اروپای غربی یا آمریکای لاتین زندگی می کنند در زمان رفتن به پیک نیک به بالای درخت می روند و از شاخه ها آویزان می شوند یا می روند زیر تخته سنگ ها و پنهان می شوند؟ آیا غیر ایرانیان که به پیک نیک می روند به تعبیر آقای فکوهی"پشت به خارج از قالیچه(!)" نمی نشینند و همه پشتشان را به هم کرده و به حالت قهر می نشینند؟!
واقعا این نگاه روشنفکر مآبانه بعضی وقتها یک نگاه مریضی می شود که همه چیز ها را _ولو بسیار همه فهم و ساده و راحت_ چنان غامض و ثقیل می کند که هیچ کس از پس تحلیل آن _ جز خودش_ بر نیاید.
برادر من؛فکوهی عزیز ای کاش لااقل در به کاربردن همان واژه "پیک نیک" کمی تامل می کردی که اصلا از کجا آمده و معادلی به زیبایی"گلگشت" در ادبیات زیبای پارسی برای آن یافت نمی شده است؟
فکر می کنم هر بنی بشری اگر بخواهد آخر هفته را با خانواده اش به تفریح بگذراند به دامن کوه و دشت و آنجایی می رود که بهره ای از سبزه و آب داشته باشد اتفاقا همه هم روبروی هم می نشینند که همدیگر را ببینند و صحبت کنند و هیچ کس هم دوست ندارد یک غریبه گردن کلفت وارد حریم خصوصی آنها شود. ربطی هم به اسطوره و دین و مذهب و .... احمدی نژاد هم ندارد!
 

iasi

عضو جدید
[FONT=Armin_trad][FONT=Armin_Titr]سلام بچه ها شبتون بخير[/FONT]

خيلی جالبه والبته واجب ...مرسی
[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

hoot

عضو جدید
خيلي موضوع خوبي هست منم تصميم گرفتم همراه با تحصيل كار كنم،چون بيرون از دانشگاه همه چي فرق ميكنه. ولي نميدونم از كجا بايد شروع كنم و دوست دارم جواب همه سوالهاي بالا رو بدونم.
 

memarekochak

عضو جدید
سلام................................

سلام................................

سلام به دوستای عزیز............موضوع جالب و خوبی رو شروع کردین خدا کنه ادامه داشته باشه.منم خیلی دوست دارم زمان تحصیلم کار کنم ولی نمیدونم چه جوری باید شروع کنمو از کجا!!!ممنون میشم کمکم کنید
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
جذابه....مخصوصا رنگش كه يه جورايي اصالت ايراني داره
راستي نوشين جان ميشه يكم بيشتر در مورد اهداف لوگو توضيح بدي؟؟خودت چه جور اتودايي ميزني؟بيشتر نشون دهنده نام لوتوس باشه يا محتواي نشريه؟؟؟
 

memarekochak

عضو جدید
سلام بحث خوبیه
فقط قبل اینها میشه بگین روز اول که رفتیم سر کار چی میشه منظورم اینه که چی کار می کنیم؟ :d اولش چقدر باید اطلاعات داشته باشیم ؟
مثلا میگن کد و تری دی بلدی ؟ خب من اینقدری بلدم که پروژه های عجق وجق خودم رو باهاش ارائه کنم اما نمی دونم باید چقدری بلد باشم که بگم بلدم؟


آره...سئوال خوبیه...باید چه قدر بلد باشیم؟؟
 

سـعید

مدیر بازنشسته
ببین قراره این لوگو در سایز خیلی کوچکتر از این در نشریه قرار بگیره...
فکرشو بکن ببین اگر این لوگو سایزش یک پنجم یا ششم اندازه الانش بشه باز هم خونده میشه...
با اینکه طراحی الان هم خوانایی زیادی نداره...
ولی طرح قشنگی زدی...ممنونم...
 

memarekochak

عضو جدید
بدون شک بازار پر از نیروهای متوسط و ضعیف است و همین باعث می شه که آدم هایی که مهارت هایشان از حد متوسط بالاتر است به سرعت جذب کار شوند . اما سوال اینجاست که من و شما چه مهارت خاصی داریم که انتظار یک موقعیت شغلی مناسب را داشته باشیم؟.
بهترین راه برای ورود به بازار کار داشتن تخصص است ، اگر استاندارد های این تخصص را دارید می توانید شروع کنید ولی اگر نه چرا سعی نمی کنید سطح توانایی هایتان را بالا ببرید !؟
ممنونم از راهنمایی هاتون..........:gol:
 

pishy

عضو جدید
خيلي عالي بود دست شما درد نكنه ما كه كلي استفاده برديم .:gol:
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از نظراتتون ... :gol:
از دوستان کسی اتود نزده ؟
تو کاغذ هم ایرادی نداره ایده اش مهمه;)
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوشین ، دومان میشه ایرادات رو ،روو طرح من بگین تا با در نظر گرفتنشون باز اتود بزنیم ...
اونهایی که من متوجه شدم اینهان: اولا طرح نا واضحه ... و کلمه ی لوتوس تو نگاه اول اصلا مشخص نیست باید یه کم خیره بشیم تا ببینیم اینطوری::eek:
بعد هم تک رنگه نمی دونم خوبه تک رنگ یا نه اما بهتر بود دو رنگ باشه
بعد هم اینکه خب من هنوز کادری براش نذاشتم می دونم از این لحاظ هم مشکل داره
و اینکه زیاد معمارانه نیست... فعلا اینها به ذهنم رسید
:);)
 

memarekochak

عضو جدید
به نظر من درسته كه بايد مكس و فتو شاپ بلد باشي ولي قبل از اون شما بايد به كد تسلط كامل داشته باشين چون اصل مهم در كار بيرون اينه كه شما يه طراح موفق و خوبي باشي به طوري كه همه طرح هات رو قبول داشته باشندو اين امر جز با تلاش زياد به دست نمياد:gol:
دوست عزیز حرفت درست ولی فکر نکنم بلد بودن تنهایی کد فاییده ای داشته باشه!!:gol:
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میشه راجع به سایز لوگو و اینکه چند رنگ باید باشه و ... ی کم ترجیحاتتون رو بگید تا اتود ها هدفمندتر باشه؟:w33:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا