احتمال وقوع آتشفشان در شهر نجف

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به گزارش شیعه آنلاین، پايگاه اطلاع رساني 'دنيا الوطن' که در غزه منتشر مي شود، نوشت: خروج دود و گرما از زمين هاي اطراف شهر نجف اشرف در جنوب غرب عراق موجب نگراني و آماده شدن ساکنان آن براي ترک منطقه شده است.

ساکنان منطقه 'الحياضيه' در حوالي نجف اشرف از شنيدن خبرهاي مربوط به خروج دود سفيد رنگ و گرما از زمين و احتمال آتشفشان، نگران و از منازل خود خارج شدند.

طبق اعلام سازمان زمين شناسي عراق، خروج دود و گرما در اين منطقه، مساله اي طبيعي و ناشي از بالارفتن درجه حرارت و گرماست.

منطقه الحياضيه و باديه نجف عراق با بيش از 400 کيلومتر وسعت تا مرز عربستان سعودي امتداد دارد و سرشار از منابع کاني کشف نشده است.

به گفته شاهداني که به منطقه الحياضيه واقع در پنجاه کيلومتري غرب نجف اشرف سفر کردند، دماي زمين در اين منطقه بسيار بالا و شکاف هاي بزرگي در اراضي آن ايجاد شده و دود سفيد رنگي که از اين شکاف ها خارج مي شود، درختان منطقه را به رنگ سفيد درآورده است.

اهالي منطقه که خود را براي خروج از منطقه آماده کرده اند، معتقدند، اين ها نشانه وقوع آتشفشان است.

سرهنگ 'ثامر الخفاجي' يکي از فرماندهان مرزي عراق در اين باره گفت، پس از آنکه اهالي منطقه الحياضيه به ما اطلاع دادند که از زمين اين منطقه دود سفيد خارج مي شود و شکاف هاي بزرگي در زمين ايجاد شده است، براي جلوگيري از هر گونه حادثه اي، مانع ورود افراد به اين منطقه شديم و گشتي هايي در نزديکي منطقه مستقر کرديم ولي با اين حال يکي از افراد گشت که سعي کرده بود به منطقه نزديک شود، دچار سوختگي از ناحيه ساق پا شد. وي افزود: زمين اين منطقه بسيار نرم است و به سرعت زير پا فرو مي رود و هر روز نيز بر وسعت آن افزوده مي شود.

در همين حال،‌ 'صائب الزاملي' مدير بخش زمين شناسي استان نجف اشرف گفت، نشانه اي از وقوع آتشفشان به چشم نمي خورد، اين يک پديده طبيعي و ناشي از گرماي زياد در تابستان است و هيچ خطري براي منطقه ندارد.


منبع
 

pune

عضو جدید
هرچي خدابخواد همون مي شه
مگه چندسال پيش به قول خودشون پيش لرزه اومد تهران و همه تاچند روز تو پارك مي خوابيدندومي ترسيدن برن خونشون زلزله اومد!!!
 
بالا