گوگل مترجم لاتين استخدام کرد

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گوگل مترجم لاتين استخدام کرد .... :smile::gol::gol:

جام جم آنلاين: ابزار ترجمه گوگل، ابزاري که از توانايي ترجمه کل صفحات وب و يا متنهاي بزرگ به زيانهاي مختلف برخوردار است، زبان لاتين را به ليست زبانهاي خود افزود.


به گزارش خبرگزاري مهر، اين نرم افزار ترجمه، بيش از 50 زبان زنده دنيا را تحت پوشش قرار داده است که برخي از آنها مانند زبان ولزي يا هائيتي از چندان شهرت يا محبوبيتي برخوردار نيستند و در اين ميان افزوده شدن زبان لاتين به اين ليست از زبانها به طور قطع پژوهشگران و سنتگرايان را خوشحال خواهد کرد.
"جاکوب آزکوريت" يکي از مهندسان ارشد گوگل در وبلاگ خود متني به زبان لاتين نوشته و در آن لاتين را زباني خواند که فراتر از يک زبان مرده است زيرا تنها در آمريکا در حدود 100 هزار دانشجو در حال تحصيل در رشته زبان لاتين هستند و گنجينه اي از اطلاعات جهان به اين زبان به ثبت رسيده است.
به گفته وي از آنجايي که گوگل دريافت ابزار ترجمه لاتين براي رمزگشايي برخي از نامه هاي الکترونيک و يا ترجمه زيرنويس فيلمهاي وب سايت يوتيوب به ندرت مورد استفاده قرار مي گيرند، تصميم گرفت از آن براي کمک به کاربران استفاده کند تا بتوانند متون ارزشمند فلسفي يا علمي که به اين زبان نوشته شده اند را به راحتي مطالعه کنند.
در مجموعه کتابهاي گوگل در حدود ده ها هزار کتاب لاتين وجود دارد و در بسياري از کتابهاي ديگر نقل قولها يا زيرنويسهايي به اين زبان ديده مي شوند گوگل ابزار ترجمه لاتين خود را يکي از دقيق ترين ابزارهاي ترجمه اين شرکت اعلام کرده است زيرا متنها و کتابهايي که بايد به اين زبان نوشته مي شدند تا به حال نوشته شده و به زبانهاي مختلف ترجمه شده اند و از اين رو با استفاده از ترجمه هاي موجود، مخزن واژگان مترجم لاتين گوگل بسيار غني و پربار شده است.
بر اساس گزارش تلگراف، علاوه بر ابزار ترجمه، گوگل براي افرادي که در تلفظ واژه ها يا جملات لاتين دچار مشکل هستند نيز ابزار متن به کلام لاتيني ارائه کرده است تا کاربران در صورت نياز بتوانند نوشته ها را به صورت کلامي بشنوند و تلفظ صحيح آن را دريابند.
 
بالا