پاک کردن History / اطلاعات حستجو شده در مرورگهای مختلف

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
شاید بنا به دلایل مختلف مانند محرمانه بودن اطلاعات جستجو شده در اینترنت ، بخواهید بعد از اینکه سایت مورد نظر را بررسی کردید ، اطلاعات جستجو شده را از مرورگر پاک کنید .

برای انجام اینکار چه راهکاری وجود دارد ؟ آیا بعد از حذف اطلاعات امکان جستجوی فایل های و تاریخچه پاک شده وجود دارد یا خیر ؟
هر مرورگر دارای تنظیمات خاصی برای انجام اینکار می باشد که در ادامه به صورت کامل ، آموزش حذف History / تاریخچه اطلاعات جستجو شده در مرورگهای فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، سافاری و کروم را آموزش میدهم .

1. حذف History / تاریخچه اطلاعات جستجو شده در مرورگر کروم

برای انجام اینکار ابتدا بر روی آیکون مرورگر کلیک کنید .
2. سمت راست بالای صفحه مرورگر کروم ، آیکون تنظیمات وجود دارد . بر روی آیکون تنظیمات کلیک کرده و گزینه History را انتخاب کنید .
3. صفحه تنظیمات همانند تصویر زیر نمایش داده می شود . بر روی کلید "Clear all browsing Data" کلیک کنید .
4. بعد از چند ثانیه صفحه clear browsing date نمایش داده می شود . ابتدا از لیست باز شو obliterate the following items گزینه the begining of time را انتخاب کنید
5. شما می توانید با انتخاب تمام گزینه ها ، تمام اطلاعات جستجو شده و ذخیره شده بر روی Cash . cookies را حذف کنید . در صورتیکه فقط می خواهید سایتهایی که مورد بررسی قرار داده اید را حذف کنید گزینه اول Clear browsing history را انتخاب کرده و بر روی کلید Clear browsing Data کلیک کنید


2. حذف History / تاریخچه اطلاعات جستجو شده در مرورگر فایرفاکس

6. بر روی مرورگر فایرفاکس کلیک کنید تا مرورگر باز شود . از نوار ابزار بالای صفحه گزینه History را انتخاب کرده و از زیر مجموعه گزینه های نمایش داده شده Clear Recent History را انتخاب کنید



7. صفحه Clear Recent History باز می شود . از لیست کشویی Time range to clear مشخص کنید که از چه زمانی به بعد اطلاعات انتخاب شده حذف شود


8. با توجه به تصویر زیر گزینه های مشخص شده را انتخاب و بر روی کلید clear now کلیک کنید .




3. حذف History / تاریخچه اطلاعات جستجو شده در مرورگر سافاری

9. مرورگر سافاری را اجرا کنید . از نوار ابزار بالای صفحه بر روی منوی History کلیک کرده و گزینه Clear History را انتخاب کنید .


10. کافیست در مرحله آخر تیک گزینه also reset your top sites را زده و بر روی کلید Clear کلیک کنید .

4. حذف History / تاریخچه اطلاعات جستجو شده در مرورگر اینترنت اکسپلورر

10. بر روی مرورگر اینترنت اکسپلورر کلیک کنید .
11. از نوار ابزار بالای صفحه گزینه Tools و سپس Delete Browsing History را انتخاب کنید .
12. کافیست در صفحه Delete Browsing History تیک گزینه های مورد نظر را انتخاب و بر روی Delete کلیک کنید . در صورتیکه فقط می خواهید اطلاعات جسنجو شده حذف شود گزینه History را انتخاب کنید .
 

Similar threads

بالا