پاک کردن کلمات جستجو شده History در گوگل

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
قبل از اینکه در مورد آموزش توضیحی بدهم اجازه بدهید شما را با مفهوم کوکی آشنا کنم .

کوکی cookie چیست؟

تقریبا تمام سایت هایی که بازدید می کنید اطلاعاتی را در قالب یک فایل کوچک متنی (Text) بر روی کامپیوتر شما ذخیره می کنند به این فایل کوکی می گویند مثل ذخیره شدن این فایل در فولدر Temporary Internet Files در اینترنت اکسپلورر و در نت اسکیپ در فولدر Cashe است در اپرا و موزیلا و نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر در فولدر جدایی به نام کوکی است.
انواع مختلفی از کوکی ها وجود دارد و شما در نسخه های جدیدتر وب سرور ها (Web Browsers) این امکان را دارید که انتخاب کنید کدام کوکی ها برروی کامپیوتر شما ذخیره شوند در صورتی که کوکی ها را کاملا غیر فعال کنید ممکن است بعضی سایت های اینترنتی را نتوانید ببیند و یا از بعضی امکانات مثل به یاد داشتن شناسه و رمز عبور شما در آن سایت محروم شوید.
تا به حال به موتور جستجوی گوگل دقت کرده اید که کلماتی که در دفعات قبلی توسط شما مورد استفاده قرار گرفته است ، توسط گوگل برای بهتر جستجو کردن شما نمایش داده می شود . این اطلاعات در فایلی به نام کوکی ذخیره شده است تا سرعت بارگذاری و پیدا کردن اطلاعات مقصد به راحتی برای شما انجام شود .
شاید نخواهید از این ویژگی کاربردی گوگل استفاده کنید . برای غیر فعال کردن آن به روش زیر عمل کنید .
1. به این نکته دقت کنید که برای انجام اینکار حتما باید اکانت جیمیل داشته باشید . آدرس زیر را در نوار جستجوی مرورگر وارد کنید .
https://www.google.com/history
2. بعد از وارد شدن به حساب کاربری جیمیل ، اطلاعات جستجو شده توسط شما نمایش داده می شود .3 . شما می توانید برای حذف جستجوهای انجام شده گزینه مورد نظر را به صورت تکی یا با انتخاب آیکون بالای صفحه تمام گزینه ها را انتخاب و بر روی آیکون remove Item کلیک تا حذف شود .


منبع
 

Similar threads

بالا