وصیت نامه داریوش

وضعیت
موضوع بسته شده است.

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
خود در گیری دارید ؟؟؟؟ کجای نوشته من گفته شده تاپیک بسته بشه ؟؟؟ چرا از این شاخه به اون شاخه می پری ؟؟

زود باید نشون بدی کجای پست من نوشته شده این تاپیک بسته شه ؟؟؟؟ وقتی فارسی بلد نیستی و طباطبایی رو مطهری می خونی و قدرت تشخیص ، جلوگیری از منحرف شدن تاپیکو = با بسته شدن تاپیک میدونی نمی تونم برات معجزه کنم .

اگر فکر کردی با این کارات خسته می شیم و میگیم بی خیال سخت در اشتباهی

بحث سر نوشته زیر خاکی نیست . سر ادعای شما ست که باید ثابتش کنید .

مدرک بیارین برای اثبات حرفتون .


ما مدرک رو اوردیم و نشون دادیم منتهی شما نمی خواهید قبول کنید. اگر بت پرست دونستن یکی یا ندونستنش ربط به دین نداره پس منم خیلی راحت به شما همین حرفا رو بزنم دیگه !!!! بعد هم بگم حرف زیر خاکیه .

شما می گید فلانی بت پرست بوده اینم یعنی حرف زیر خاکی نه حرف دین و مذهب.


چرا می ترسی بگی علامه رو قبول داری یا نه ؟؟ حالا که بحث بر سر مذهب حرف زیر خاکیه پس نترس و بگو .

مگه در مورد مذهب یک پزشک زنان نظر میده ؟؟ مگه در مورد مکانیک و برق یک کبابی یا یه قصاب نظر میده ؟؟

یکبار دیگه هم گفتم کوروش بت پرست هم باشه تو قبر خودش خوابوندنش . بهتره بقیه مواظب قبرهای خودشون باشن . بهتره ماها که زنده ایم برامون درس عبرت بشه و بت نپرستیم مخصوصا بت های اجنبی رو

بحث فقط سر کوروش و داریوش و فردوسی نیست . بحث به خلیج پارس و تقسیم بندی کشور هم رسیده .

کدوم مدرک؟ فقط اسپم بازار را انداختین

بابا مدرک پیدا نکردی نکردی چرا اعصابت داغون شد. خلیج چیه؟بت اجنبی چیه؟ من نباید ثابت کنم شما باید ثابت کنید.
چقدر هم سفسطه کنید دلیل نمیشه.
تو پست 22 اون کارشناسه خودش گفت تو منشور نوشته "کوروش خدای مردوک رو میپرسته"
از اون به بعد هر موضوعی از داریوش و طباطبایی و اینا آوردین به غیر از دلیلی که من راجع به منشور خواستم!!
شیطونم جلو شما کم میاره!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلا یه مسئله ...........میدونستی کائنات معبد مردوک اون استوانه رو نوشتند ؟ .........

این استوانه توسط کاهنان معبد مردوک نوشته شده است. حالا به نظرت اگر کوروش در زمان فتح بابل اهورامزدا را یاد کرده باشد، باز هم کاهنان مردوک نام اهورامزدا را می نوشتند؟؟؟
ما به کاهنان مردوک پرست که استوانه را نوشته اند اعتماد نداریم.

در همه کتب یهودیت ذکر شده که یهودیان در بابل به اسارت کشیده شده بودند.روایت هست که در سالهای آخر اسارت، نبونئید پادشاه بابل ، وقتی که حضرت دانیال ع خواب او را تعبیر کردند، نسبت به یهودیان دید مثبت پیدا کرد و از مردوکیان برید و سالها از کشورش دور شد و پریشان در بیابان ها آواره بود.

در استوانه نوشته که نبونئید از مردوک روی گرداند و این باعث شکست از کوروش شد!!!

از این پس معبد مردوک شروع به فرمانروایی مستقیم بر یهودیان کرد.

گزنفون می گوید: کوروش به محض ورود به بابل ابزار آلات کشاورزی را از معبد مردوک ستاند و به مردم فقیر داد

از سوی دیگر یهودیان که از اموال اشراف بابل بودند را از چنگ آنان بیرون کشید

پس این کار های کوروش یعنی اعلام جنگ با مردوک.

حالا تعدادی کاهن بودند که مغلوب کوروش بزرگ شده بودند و از سویی کوروش در بین ملل آن زمان محبوبیت داشت.

پس بهترین راه برای تخریب کوروش توسط کاهنان این بود که او را مردوک پرست معرفی کنند و این پیروزی را به خدای خود بچسبانند!

آن ها در استوانه نوشتند:

کوروش مورد تایید مردوک بوده و نبونئید مغضوب مردوک! در حالی که هر دو به گونه ای عمل کردند که یهودیان خدا پرست به آسایش برسند

تازه اگر کوروش یار مردوک و نبونئید دشمن مردوک بود، چرا کوروش نبونئید را مجازات نکرد؟ بلکه او را مشاور خود کرد!!!!!!!


این جعل می تواند در آن زمان صورت گرفته باشد

کلا استوانه کوروش پر است از تناقضات. مثلا محل زندگی و مرگز فرماندهی کوروش پاسارگاد بود نه انشان. که در منشور نوشته اند انشان!

دوستانی که علاقه به مستند دارن !!!!!!! .........این مستندات رو ببینن
دانلود
قسمت دوم در آپارات (FLV)
قسمت دوم در پارس وی( FLV با کیفیت)


مطلبی که در قبال متن استوانه کوروش میخواستی رو میتونی تو اینجا ببینی

قسمت سوم در آپارات(FLV)
قسمت سوم در پارس وی (FLV با کیفیت )

ضمن اینکه کتیبه بیستون همه چیز رو مشخص کرده .......از مطالبی که به کل در مرود هخامنشان گفته تا اعتقاد راسخی که به اهورا مزدا داشتن

تاپیک هم در مورد داریوش شاه بوده ..........فکر میکنم با شخصی که اولین انحراف رو ایجاد کرده بایستی برخورد بشه

یک بار دیگه من باب یادآوری ..........
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
از وقتی من اومدم تو این تاپیک بحثی از داریوش نکردم.

شما یا توهم زدی یا به کوچه علی چپ زدی. از اول کوروشو با داریوش اشتباه گرفتی یا وانمود میکنی که اشتباه گرفتی
دلیل بیار که کوروش نوشته یکتاپرسته وگرنه خواهشا دیگه جواب نده که می دونم داری منفجر میشی




:cool:

کدوم مدرک؟ فقط اسپم بازار را انداختین

بابا مدرک پیدا نکردی نکردی چرا اعصابت داغون شد. خلیج چیه؟بت اجنبی چیه؟ من نباید ثابت کنم شما باید ثابت کنید.
چقدر هم سفسطه کنید دلیل نمیشه.
تو پست 22 اون کارشناسه خودش گفت تو منشور نوشته "کوروش خدای مردوک رو میپرسته"
از اون به بعد هر موضوعی از داریوش و طباطبایی و اینا آوردین به غیر از دلیلی که من راجع به منشور خواستم!!
شیطونم جلو شما کم میاره!






از وقتی نزول اجلال کردین به تاپیک و اونو منور کردین با این لینک بود




http://www.khabaronline.ir/news-104693.aspx

لینکو که باز کنی همونجا جوابتون رو دیگران دادن بخونید . اقرا


بدون نام


۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان - ۵:۴۸ ۰
۰
پاسخ به این نظر

جالب است شما و سایت آینده برای تخریب احمدی نژاد حتی حاضرید به شخصی در 2500 سال پیش و قبل از ظهور اسلام هم بتازید!! واقعا متاسفم برای شما و برای کسانی که ذره ای عقل در ر خویش ندارند و متوجه نیستند که در زمان کورش اسلام ظهور پیدا نکرده بود و یکتاپرستی برای کورش عرضه نشده بود که بتوان او را به کفر و زندقه متهم نمود


بدون نام


۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان - ۵:۵۰ ۰
۰
پاسخ به این نظر

اون عربها بودند كه بت پرست بودند نه ايراني ها. ايراني ها از زمان زرتشت و قبل از آن هم خداپرست بودند. لطفاً تحريف تاريخي ايجاد نكنيد.


بدون نام


۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان - ۵:۵۳ ۰
۰
پاسخ به این نظر

يعني ميشه يك بت پرست منشور حقوق بشري درست كنه كه عالم و آدم انگشت به دهن بماند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




در قبال لینکتون هم حداقل 5 تا لینک از همون منبع گذاشتم که نشون می داد موضوع چیه . راستی در لینکتون گفته شده خواهر زاده شریعتمداری این چیزا رو تو وب سایتش گفته


خواهرزاده حسین شریعتمداری که به اتفاق تعدادی دیگری از حامیان سابق دولت اقدام به راه اندازی یک سایت خبری کرده است، در مطلبی با عنوان "بُت پرستی که احمدی‌نژاد او را خداپرست خواند!" حمله شدیدی به احمدی‌نژاد کرد.


این دیگه تو لینک خودتونه . این خواهر زاده شریعتمداری کیه ؟؟ چرا قبلا از حامیان دولت بوده حالا نیست ؟




حرف خواهر زاده شریعتمداری اگر سند قابل استناده پس حرف علامه طباطبایی کشکه و غیر قابل استناد ؟؟؟


عجیبه ها . این ادم داره حکم میکنه حرف خواهر زاده شریعتمداری صحیح و درسته اونوقت حرف علامه طباطبایی رو بی خیال میشه



اون کارشناس رو شما پیدا کردی خودتم باید حرفاشو ثابت کنی .


عجیبه ها چرا لینک اولت و کارشناست همه مورد سیاسی دارن ؟؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلا یه مسئله ...........میدونستی کائنات معبد مردوک اون استوانه رو نوشتند ؟ .........

این استوانه توسط کاهنان معبد مردوک نوشته شده است. حالا به نظرت اگر کوروش در زمان فتح بابل اهورامزدا را یاد کرده باشد، باز هم کاهنان مردوک نام اهورامزدا را می نوشتند؟؟؟
ما به کاهنان مردوک پرست که استوانه را نوشته اند اعتماد نداریم.

در همه کتب یهودیت ذکر شده که یهودیان در بابل به اسارت کشیده شده بودند.روایت هست که در سالهای آخر اسارت، نبونئید پادشاه بابل ، وقتی که حضرت دانیال ع خواب او را تعبیر کردند، نسبت به یهودیان دید مثبت پیدا کرد و از مردوکیان برید و سالها از کشورش دور شد و پریشان در بیابان ها آواره بود.

در استوانه نوشته که نبونئید از مردوک روی گرداند و این باعث شکست از کوروش شد!!!

از این پس معبد مردوک شروع به فرمانروایی مستقیم بر یهودیان کرد.

گزنفون می گوید: کوروش به محض ورود به بابل ابزار آلات کشاورزی را از معبد مردوک ستاند و به مردم فقیر داد

از سوی دیگر یهودیان که از اموال اشراف بابل بودند را از چنگ آنان بیرون کشید

پس این کار های کوروش یعنی اعلام جنگ با مردوک.

حالا تعدادی کاهن بودند که مغلوب کوروش بزرگ شده بودند و از سویی کوروش در بین ملل آن زمان محبوبیت داشت.

پس بهترین راه برای تخریب کوروش توسط کاهنان این بود که او را مردوک پرست معرفی کنند و این پیروزی را به خدای خود بچسبانند!

آن ها در استوانه نوشتند:

کوروش مورد تایید مردوک بوده و نبونئید مغضوب مردوک! در حالی که هر دو به گونه ای عمل کردند که یهودیان خدا پرست به آسایش برسند

تازه اگر کوروش یار مردوک و نبونئید دشمن مردوک بود، چرا کوروش نبونئید را مجازات نکرد؟ بلکه او را مشاور خود کرد!!!!!!!


این جعل می تواند در آن زمان صورت گرفته باشد

کلا استوانه کوروش پر است از تناقضات. مثلا محل زندگی و مرگز فرماندهی کوروش پاسارگاد بود نه انشان. که در منشور نوشته اند انشان!

دوستانی که علاقه به مستند دارن !!!!!!! .........این مستندات رو ببینن
دانلود
قسمت دوم در آپارات (FLV)
قسمت دوم در پارس وی( FLV با کیفیت)


مطلبی که در قبال متن استوانه کوروش میخواستی رو میتونی تو اینجا ببینی

قسمت سوم در آپارات(FLV)
قسمت سوم در پارس وی (FLV با کیفیت )

ضمن اینکه کتیبه بیستون همه چیز رو مشخص کرده .......از مطالبی که به کل در مرود هخامنشان گفته تا اعتقاد راسخی که به اهورا مزدا داشتن

تاپیک هم در مورد داریوش شاه بوده ..........فکر میکنم با شخصی که اولین انحراف رو ایجاد کرده بایستی برخورد بشه

زئوس خانم که اشاراتی کردند

حالا من میخوام کتیبه بیستون رو ترجمش برات بذارم .........تا دیگه لطف کنی از این به بعد فرق کتیبه ها رو بدونی

بند ۱ سطرهای ۱-۳ مـن «دارَیَـوَئـوش» (داریوش)، شـاه بـزرگ، شـاه شاهـان، شـاه در پارس، شاه سرزمین‌ها، پسر «وِشـتـاسَـپـَه» (ویشتاسپ)، نـوة «اَرَشـامَـه» (اَرشام)، هخامنشی.


بند 2 - داریوش شاه گوید : پدر من ویشتاسب ، پدر ویشتاسب ارشام ، پدر ارشام آریامن ، پدر آریامن چیش پیش ، پدر چیش پیش هخامنش .


بند 3 - داریوش شاه گوید : بدین جهت ما هخامنشی خوانده می شویم [ که ] از دیرگاهان اصیل هستیم . از دیرگاهان خاندان ما شاهان بودند .
بند 4 – داریوش شاه گوید: 8 [ تن ] از نیاکان من شاه بودند . من نهمین [ هستم ] ما 9 [ تن ] پشت اندر پشت ( در دو شاخه ) شاه هستیم .
بند 5 – داریوش شاه گوید : به خواست اهورا مزدا من شاه هستم . اهورا مزدا شاهی را به من داد .

محمد اقا وقتی کتیبه به این بزرگی رو نمی تونن ببینن و منکر وجودش میشن چرا اصرار می کنید ؟؟ وقتی قول علامه طباطبایی یکی از بزرگترین شخصیت های اسلامی رو میذاری و قبول نمی کنن دیگه چه اصراری هست ؟؟؟

مگر شما یا من صلاحیتمون از علامه هم بیشتره ؟؟ بهتره ما به روش و فرهنگ ایرانی خودمون رفتار کنیم و از بحث و جدل بیهوده بپرهیزیم .


من باب یادآوری
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب میشی ......;)

یه مطلب از یه منبع تاریخی بیار که کوروش گفته بنده مردوک پرستم !
گفتم ............کاری که کوروش کرده کاملا مشخصه ..........وقتی تو سرزمین بابل بوده برای اینکه بتونه پادشاهیش رو داشته باشه ........بایستی احترام میذاشته

بنده هم هیچ گاه نگفتم کوروش پیغمبر بوده و فلان و بی ثار ..........گفتم موحد بوده ........

در ضمن همون منشور هم که تناقضات زیادی داره ............خوبه بند به بندشو بخونی

تو همون هم مشخص میشه اعتقاد به خدا ........هر چند که وقتی اسم پاسارگاد نیامده مشخه تناقض داره فراوون به خصوص وقتی توسط کاهنان معبد مردوک نوشته شده باشد

خط 1. «کورش» (در متن بابلی : «کو - رَ - آش»)، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه «بـابـِل»(با - بی - لیم)، شاه «سـومـر»(شو- مـِ - ری) و «اَکـَّد»(اَ‌ک - کـَ - دی - ای)، ...
خط 2. ... همه جهان.
از این جا تا پایان سطر نوزدهم، نه از زبان کورش، بلکه به روایت ناظری ناشناخته که می‌تواند نظر اهالی و بزرگان بابل باشد، بازگو می‌شود.


خط 3. ... مرد ناشایستی به فرمانروایی کشورش رسیده بود.
خط 4. او آیین‌های کهن را از میان برد و چیزهای ساختگی به جای آن گذاشت.
خط 5. معبدی بَدلی از نیایشگاه «اِسَـگیلَـه»(اِ- سَگ - ایلَـه) برای شهر «اور»(او - ریم) و دیگر شهرها ساخت.
خط 6. او کار ناشایست قربانی کردن را رواج داد که پیش از آن نبود ... هر روز کارهایی ناپسند می‌کرد، خشونت و بدکرداری.
خط 7. او کارهای ... روزمره را دشوار ساخت. او با مقررات نامناسب در زنـدگی مـردم دخالت می‌کرد. اندوه و غم را در شهرها پراکند. او از پرستش «مَـردوک»(اَمَـر - اوتو) خدای بزرگ روی برگرداند.


.
.
.
.


از این جا به بعد، روایت به صیغه اول شخص و از زبان کورش بازگو می‌شود:


خط 21. پسر «کمبوجیه»(کـَ- اَم - بو - زی - یَه)، شاه بزرگ، شاه «اَنـْشان»، نـوه «کـورش»(کـورش یکم)، شاه بزرگ، شاه اَنشان، نبیره «چیش پیش» (شی - ایش - بی - ایش)، شاه بزرگ، شاه اَنشان.


خط 22. از دودمانی کـه همیشه شاه بوده‌اند و فرمانروایی اش را «بـِل / بعل» (بـِ - لو) (خداوند / = مردوک) و «نـَبـو»(نـَ بو) گرامی می‌دارند و با خرسندی قلبی پادشاهی او را خواهانند. آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم؛


خط 23. همه مردم گام‌های مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم. مَردوک دل‌های پاک مردم بابل را متوجه من کرد،

زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.
( دقت شود برای مردم بابل گفته که به مردوک معتقد بودن)


خط 24. ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید.


خط 25. وضع داخلی بابل و جایگاه‌های مقدسش قلب مرا تکان داد ... من برای صلح کوشیدم. نـَبونید، مردم درمانده بابل را به بردگی کشیده بود، کاری که در خور شأن آنان نبود.

خط 26. من برده داری را برانداختم. به بدبختی‌های آنان پایان بخشیدم. فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرمان دادم که هیچ کس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. مردوک از کردار نیک من خشنود شد.


خط 27. او بر من، کورش، که ستایشگر او هستم، بر پسر من «کمبوجیه» و همچنین بر همه سپاهیان من،

خط 28. برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت. ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم. به فرمان مَردوک همه شاهانی که بر اورنگ پادشاهی نشسته اند؛

خط 29. و همه پادشاهان سرزمین‌های جهان، از «دریای بالا» تا «دریای پایین»(دریای مدیترانه تا دریای فارس)، همه مردم سرزمین‌های دوردست، همه پادشاهان «آموری»(اَ - مور - ری - ای)، همه چادرنشینان،

خط 30. مـرا خراج گذاردند و در بابل بر من بوسه زدند. از ... تا «آشـور» (اَش - شور) و «شوش» (شو - شَن)

خط 31. من شهرهای «آگادِه»(اَ - گـَ - دِه)، «اِشنونا»(اِش - نو - نَک)، «زَمبان»(زَ - اَم - بـَ - اَن)، «مِتورنو»(مـِ - تور - نو)، «دیر»(دِ - ایر)، سرزمین «گوتیان» و شهرهای کهن آن سوی «دجله»(ای - دیک - لَت) که ویران شده بود را از نو ساختم.
خط 32. فرمان دادم تمام نیایشگاه‌هایی که بسته شده بود را بگشایند. همه خدایان این نیایشگاه‌ها را به جاهای خود بازگرداندم. همه مردمانی که پراکنده و آواره شده بودند را به جایگاه‌های خود برگرداندم. خانه‌های ویران آنان را آباد کردم. همه مردم را به همبستگی فرا خواندم.


خط 33. هم چنین پیکره خدایان سومر و اَکـَّد را که نـَبونید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود؛ به خشنودی مَردوک به شادی و خرمی،

خط 34. به نیایشگاه‌های خودشان بازگرداندم، بشود که دل‌ها شاد گردد. بشود، خدایانی که آنان را به جایگاه‌های مقدس نخستین شان بازگرداندم



خط 35. هر روز در پیشگاه خدای بزرگ برایم خواستار زندگانی بلند باشند. بشود که سخنان پر برکت و نیک خواهانه برایم بیابند. بشود که آنان به خدای من مَردوک بگویند: «به کورش شاه، پادشاهی که تو را گرامی می‌دارد و پسرش کمبوجیه جایگاهی در سرای سپند ارزانی دار.»
خط 36. بی گمان در روزهای سازندگی، همگی مردم بابل، پادشاه را گرامی داشتند و من برای همه مردم جامعه‌ای آرام فراهم ساختم. (صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم) ...
خط 37. … غاز، دو اردک، ده کبوتر. برای غازها، اردک‌ها و کبوتران…

خط 38. ... باروی بزرگ شهر بابل بنام «ایمگور-اِنلیل»(ایم - گور - اِن - لیل) را استوار گردانیدم ...

خط 39.... دیوار آجری خندق شهر را،
خط 40 ... که هیچ یک از شاهان پیشین با بردگان ِبه بیگاری گرفته شده به پایان نرسانیده بودند؛

خط 41. ... به انجام رسانیدم.

خط 42. دروازه‌هایی بزرگ برای آن‌ها گذاشتم با درهایی از چوب «سِدر» و روکشی از مفرغ...

خط 43. ... کتیبه‌ای از پادشاهی پیش از من بنام «آشور بانیپال»(آش - شور - با - نی - اَپ - لی)
خط 44. ...
خط برای همیشه!


متن کامل منشور کوروش




البته بعضی جاها هم گفته شده مردوک در زبان اوستایی معانی دیگری میده .........

پست رو کامل کردم .........پسر خوب و البته متعصب .........من به تعصب اعتقاد ندارم ولی به غیرت چرا !

البته انتظار ندارم تو بدونی فرق این دو چیه ...........اولا جناب بحث کوروش رو کشیدی وسط .........

بعد هم میگفتی در کتیبه بیستون درباره کوروش چی نوشته !!!!!!!!!

پسرم نوشته هات هست : دی

در تمام این موارد پاسخ داده شد ............در ضمن تو همون منشور کوروش مواردیه که به مذاقت میدونم خوش نمیاد ......شهید مطهری بر یکتاپرست بودن کوروش صحه گذاشتن ........با اینکه مخالفتهایی هم من باب بحث اینکه چرا کوروش به بتها احترام گذاشته و نابودشون نکرده مطرح کردن

حالا تو میخوای نفی یکتاپرستی یک نفر رو کنی

آیت الله مکارم که خوشبختانه زنده و سلامت هستن ( تفسیر نمونه)و کلی علمای دیگر که از هر کسی در بحث دین توانا ترن بر خداپرستی کوروش صحه گذاشتن ...........تو این وسط میخوای بگی چه

برو پسر خوب برو ..........داخل همون انجمن کذاییتون که با مدیریت ***** ادارش میکنید مطلب بنویس .........آفرین پسر خوب

در ضمن کسی که خنده تصنعی میکنه عموما مشخصه داره منفجر میشه ;)

من باب یادآوری ........
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
پست رو کامل کردم .........پسر خوب و البته متعصب .........من به تعصب اعتقاد ندارم ولی به غیرت چرا !

البته انتظار ندارم تو بدونی فرق این دو چیه ...........اولا جناب بحث کوروش رو کشیدی وسط .........

بعد هم میگفتی در کتیبه بیستون درباره کوروش چی نوشته !!!!!!!!!

پسرم نوشته هات هست : دی

در تمام این موارد پاسخ داده شد ............در ضمن تو همون منشور کوروش مواردیه که به مذاقت میدونم خوش نمیاد ......شهید مطهری بر یکتاپرست بودن کوروش صحه گذاشتن ........با اینکه مخالفتهایی هم من باب بحث اینکه چرا کوروش به بتها احترام گذاشته و نابودشون نکرده مطرح کردن

حالا تو میخوای نفی یکتاپرستی یک نفر رو کنی

آیت الله مکارم که خوشبختانه زنده و سلامت هستن و کلی علمی دیگر که از هر کسی در بحث دین توانا ترن بر خداپرستی کوروش صحه گذاشتن ...........تو این وسط میخوای بگی چه

برو پسر خوب برو ..........داخل همون انجمن کذاییتون که با مدیریت ***** ادارش میکنید مطلب بنویس .........آفرین پسر خوب

در ضمن کسی که خنده تصنعی میکنه عموما مشخصه داره منفجر میشه ;)

من فقط یه چیز خواستم و نتونستید جواب بدید. حالا هم از یه انجمن که من اسمشم نمیدونم حرف آوردی(حرفای بی ربط). آدم وقتی میسوزه به هر دری میزنه;)
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
پ.ن : دوستانی که از دور دستی بر اتش دارند این حق رو برای خودم و تنی چند از زبانشناسان و تاریخ دانان قائلم که در بزم و محفل خودتان خدمت برسیم و جبران مافات کنیم

باشد تا رستگار شویم

ما رفتیم به بعضی امور زیر خاکی بپردازیم
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
کدوم مدرک؟ فقط اسپم بازار را انداختین

بابا مدرک پیدا نکردی نکردی چرا اعصابت داغون شد. خلیج چیه؟بت اجنبی چیه؟ من نباید ثابت کنم شما باید ثابت کنید.
چقدر هم سفسطه کنید دلیل نمیشه.
تو پست 22 اون کارشناسه خودش گفت تو منشور نوشته "کوروش خدای مردوک رو میپرسته"
از اون به بعد هر موضوعی از داریوش و طباطبایی و اینا آوردین به غیر از دلیلی که من راجع به منشور خواستم!!
شیطونم جلو شما کم میاره!


استاد می فرمودییییییییییییییییییییییییییی

جسارت نمی کنیم هنوز مونده به درجات والای شما برسیم در سفسطه
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فقط یه چیز خواستم و نتونستید جواب بدید. حالا هم از یه انجمن که من اسمشم نمیدونم حرف آوردی(حرفای بی ربط). آدم وقتی میسوزه به هر دری میزنه;)


برو پسر ...........این همه جواب .......... موضوع تاپیک داریوش بوده .......موحد بودن داریوش که دیگه مثل روز روشنه ....وقتی داخل کتیبه از هخامنشی گفته و نوع آیینشون موحد بودن کوروش هم مشخه .........در قبال کتیبه کوروش هم نوشتم چشت نابینا داره میشه ها برو عمل کن !

خط 23. همه مردم گام‌های مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم. مَردوک دل‌های پاک مردم بابل را متوجه من کرد،

زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.
( دقت شود برای مردم بابل گفته که به مردوک معتقد بودن)


برو با همون سومر خوش باش ............ولی یاد بگیر چیزی که نمیدونی نگی

این تاپیک هیچی برای تو نداشت یاد گرفتی که کتیبه بیستون چی توش نوشته شده و معروف به کتیبه کسیت :smile:
برو پسر خوب
 
آخرین ویرایش:

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خوب میدونم تخصص بعضیا گرفتن ماهی از آب گل آلوده ولی اینی که این پایین آوردم جواب خوبی براشونه.
پژوهشگر فرهنگ ایران باستان و نویسنده کتاب "منشور کورش هخامنشی" بیشتر از همتون در مورد کتیبه ها میدونه و آقای متخصص منشور که خیلی هم ادعاشونه بهتره نظر کارشناسان واقعی رو هم جویا بشن (اگه وقت داشتن):


رادی غیاث‌آبادی در گفت‌وگو با تاریخ ایرانی: کوروش برای برخی یک ابزار است امید ایران‌مهر
تاریخ ایرانی: رضا مرادی غیاث‌آبادی "کمبود منابع" و "تردید در فهم درست منابع مکتوب باستانی و کتیبه‌ها" را دو دلیل اصلی شکل‌گیری روایات متناقض از زندگی کوروش می‌داند و در گفت‌وگو با "تاریخ ایرانی" می‌گوید: «کوروش یک شخصیت مبهم تاریخی است که مجموع اطلاعات قطعی تاریخی در پیرامون او از چند سطر فراتر نمی‌رود.»

این پژوهشگر فرهنگ ایران باستان و نویسنده کتاب "منشور کورش هخامنشی" نقد و بررسی‌ها در زمینه دستیابی به واقعیت‌های زندگی کوروش را بسیار گسترده دانسته و خاطرنشان می‌کند: «هیچکدام از این روایات واقعیت محض یا کذب محض نیست بلکه همگی کوششی برای دستیابی به واقعیتی است که فعلاً مبهم و دور از دسترس است.»
وی با بیان اینکه "افکار عمومی ذاتاً به قهرمان و پهلوان و شخصیت برجسته علاقه دارد تا بتواند ناتوانی‌ها، عقده‌ها و کمبودهای عاطفی خود را با آن جبران کند و به همین دلیل به احیای نام کوروش دست زده است"، خاطرنشان می‌کند: «اما مشکل اینجاست که چنین رویه‌ای نه تنها منجر به بهبود اوضاع نخواهد شد، که بخاطر چنین خودفریبی‌ها هر چه بیشتر بر بیماری خود دامن می‌زند و راه سلطه را برای سلطه‌گرانی نوین هموار می‌سازد. احیای نام کوروش و یا هر شخصیت دیگری نمی‌تواند منجر به ارتقای جایگاه ایران شود.»
***
در دوران حضور منشور کوروش در ایران، مباحث بسیاری پیرامون کوروش هخامنشی مطرح شد. بحث‌هایی که گاه ریشه‌ای دیرینه در تاریخ داشت. مجادلات قلمی مورخین و روحانیون از یک‌سو و روایات متفاوت بین‌المللی از کوروش پادشاهی افسانه‌ای ساخته بود؛ برخی که در اکثر ادوار در مقام اپوزیسیون یا دستکم خارج از سیستم سیاسی بودند، کوروش را فردی مبادی حقوق بشر و روادار تصویر می‌کردند، دکتر باستانی پاریزی با استناد به روایات یونانی آنچه از کوروش دریافته را به تصویر می‌کشد، برخی همچون آیت‌الله علامه طباطبایی حتی پا را فراتر نهاده و از او تصویری پیامبرگونه ارائه و وی را مصداق ذوالقرنین معرفی ‌کرده است و اما در سوی دیگر برخی همچون صادق خلخالی او را جنایتکار و خون‌ریز توصیف می‌کردند و عده‌ای همچون آیت‌الله مطهری از او تصویری مستبد ارائه می‌دادند. به راستی حقیقت کوروش چه بود؟ این حجم از تفاوت در توصیف یک شخصیت تاریخی از کجا نشأت می‌گیرد و چه تبعاتی دارد؟ تفاوت روایت‌ها درباره کوروش بزرگ به دلیل تفاوت در نگرش بازگوکنندگان آن روایت‌ها و تعلقات قلبی آنان است. پژوهشگران مستقل و واقع‌نگر (که تعدادشان اندک است) کوشش می‌کنند تا با بررسی و نقد اسناد و منابع تا جایی که ممکن است به واقعیت‌ها نزدیک شوند. اختلاف‌نظرها در بین این گروه بسیار جدی و فراوان است. دلیل این اختلاف‌ها از یکسو کمبود منابع و از سوی دیگر، تردید در فهم درست منابع مکتوب باستانی و کتیبه‌ها است. اما در کنار این عده، کسان دیگری نیز هستند که کوروش را نه می‌شناسند و نه می‌خواهند که بشناسند. کوروش برای آنان فقط یک ابزار است. این عده (که تعدادشان در قیاس با پژوهشگران بسیار زیاد است) کوشش می‌کنند تا با تحریک احساسات عامه و با استفاده از روحیه قهرمان‌دوستانهٔ آنان، از کوروش برای پیشبرد مقاصد امروزی خود استفاده کنند. آنچه که این عده از کوروش نقل می‌کنند و یا به او منسوب می‌کنند، الزاماً ارتباطی با کوروش ندارد و داستان‌ها و تخیلات و قصه‌هایی است که بتواند موجب بیدار کردن احساسات عامه و خلسه عاطفی آنان شود. در مقابل این عده، کسان دیگری نیز که با آنان منافع غیرمشترک دارند، سعی می‌کنند با واکنشی متقابل و معکوس، جلوی نفوذ و منافع آنان را بگیرند. در نتیجه، کوروش برای این گروه بخودی خود اهمیتی ندارد و صرفاً ابزاری برای بسط نفوذ و منافع شخصی، و یا مقابله با بسط نفوذ دیگران است.
روایت‌ها از فردی که با نام کوروش بر ایران بزرگ حکومت کرد متفاوت است. آنچنان که گاه دو روایت هیچ پیوندی با یکدیگر ندارند. با توجه به مطالعاتی که درباره کوروش داشته‌اید، از دیدگاه شما کوروش چه خصوصیاتی داشت. نکات مثبت و منفی شخصیت کوروشی که شما می‌شناسید کدام‌اند؟ کوروش یک پادشاه و شخصیت تاریخی است. پادشاه سرزمینی که بعدها ایران نامیده شد و در زمان خودش چنین نامی بکار نمی‌رفت و متداول نبود. کوروش مانند هر شخصیت تاریخی دیگر قابل نقد و بررسی است. پژوهشگران کوشش می‌کنند تا با واقعیت‌های مرتبط با کوروش آشنا شوند. کاری که به دلیل کمبود و نقصان منابع بسیار دشوار و حتی غیرممکن است. در آثار و منابع ایرانی تقریباً هیچ یادی از کوروش نشده است و ایرانیان تا این اواخر بکلی با او بیگانه بوده‌ و او را نمی‌شناخته‌اند. این نشان می‌دهد که از نظر سابقه تاریخی، کوروش در اندیشه ایرانیان یک قهرمان یا شخصیت برتر نبوده است. نام کوروش حتی در اوستا، متون پهلوی و شاهنامه نیز نیامده است.

از ویژگی‌های شخصیت کوروش، رفتار متفاوت او با ملل مغلوب است. او برخلاف دیگر پادشاهان و مهاجمان جهان باستان (و از جمله همتایان آشوری خود در بین‌النهرین) به حیطه زندگی شخصی و دینی مردم وارد نمی‌شود و دخالتی در آن نمی‌کند. دست به ویرانی معابد نمی‌زند و تکثر خدایان و ادیان و آیین‌های متداول در میان مردم را به رسمیت می‌شناسد. اما همه اینها در صورتی بوده است که کسی در برابر او مقاومت نکند. کوروش نیز همچون دیگر جهان‌گشایان، در اندیشه بسط قلمرو خود بوده و به چندین کشوری حمله و تجاوز می‌کند که بجز ماد، بقیه در حال جنگ و تعرض به او و قلمرو او نبوده‌اند. کوروش سه تمدن درخشان ماد، لیدی و بابل را برای همیشه نابود می‌کند و پس از او از تمدن مشهور و کهنسال بین‌النهرین اثری برجای نمی‌ماند. تمامی سنت‌ها و مکاتب فکری و علمی بابل- اعم از نجوم، ریاضیات و معماری- برای همیشه رخت برمی‌بندند و جز خاطره‌ای از آنها باقی نمی‌ماند. با اینکه کوروش در منشور خود به صراحت از آزادی ادیان و خدایان یاد می‌کند و حتی خود را پرستشگر مردوک می‌نامد، اما عملاً آنها نیز بزودی از میان می‌روند. ویژگی دیگر کوروش، خودداری از خشونت و کشتار است. او برخلاف همعصران خود تا زمانی که کسی در برابرش مقاومت نشان نمی‌داده، دست به خشونت نمی‌یازیده است. اما این بدان معنا نیست که او بطور کلی از خشونت رویگردان بوده، چرا که جهان‌گشایی و حمله به کشورهای دیگر جز با جنگ و آدمکشی ممکن نمی‌شود. جنگ و جهان‌گشایی نیز نیاز به امکانات و منابع مالی دارد و این منابع (چنانکه در کتیبه رویدادنامه نبونید- کوروش ثبت شده) از طریق غارت کشورها تأمین می‌شده است.


دو وجه از شخصیت کوروش همواره مورد توجه فعالان سیاسی در طول تاریخ معاصر ایران بوده است. گروهی از کوروش تصویری مقتدر ارائه می‌دهند و او را نماد ایران متمدن و مقتدر دانسته‌اند، همچون محمدرضا شاه آخرین پادشاه سلسله پهلوی که در موضع قدرت قرار داشت و خود را ادامه دهنده راه کوروش می‌دانست، این یک تصویر است. تصویر دیگر را فعالان مدنی، سیاستمداران خارج از حکومت‌ها از کوروش ارائه می‌دهند. تصویری که مبتنی بر منشور حقوق بشر است. تصویر رویایی از حکمرانی که اساس همه چیز را انسان قرار می‌دهد، به دین دیگران احترام می‌گذارد و حق و حقوق همگان را به رسمیت می‌شناسد. خاستگاه این تفسیرها کجاست و هر یک از این گروه‌ها به چه قصدی به سراغ تفسیر مخصوص خود می‌روند؟ کوروش دو شخصیت واقعی و افسانه‌ای دارد. شخصیت واقعی آنست که محققان در پی دستیابی به آن هستند و با موفقیت چندانی نیز روبرو نمی‌شوند. شخصیت افسانه‌ای آنست که داستان‌سرایان و سلطه‌‌گران آنقدر در پیرامون آن گفته و تکرار کرده‌اند که شبیه به واقعیت شده است. کوروش یک شخصیت مبهم تاریخی است که مجموع اطلاعات قطعی تاریخی در پیرامون او از چند سطر فراتر نمی‌رود. آنچه که فعالان سیاسی از کوروش بیان می‌کنند و خود را به او می‌چسبانند، چیزی بیش از نیرنگ‌بازی و سوءاستفاده از تعلق خاطر مردم به قهرمان‌سازی نیست. در کشورهای عقب‌افتاده که سطح مطالعات و آگاهی‌های متوسط عمومی اندک است، راه موفقیت سیاسیون و کسب محبوبیت، سوءاستفاده از یک شخصیت محبوب و در صورت لزوم، ساختن و پرداختن چنین شخصیتی است. این کاری است که قدرت‌های بزرگ در یکی- دو سده اخیر در بسیاری از کشورهای تحت سلطه انجام دادند. در ایران نیز قرار بود چنین روندی با بهره‌گیری از دو نام تازه متداول‌شدهٔ کوروش و آریا (که هر دوی این نام‌ها را مردم بتازگی می‌شنیدند) به سرپرستی اردشیر ریپورتر (جاسوس و عامل مخفی بریتانیا در ایران) انجام شود اما به دلیل دستمالی شدن زیاد آن توسط هیتلر- که در آن زمان رقیب بریتانیا بود- برای مدتی به تعویق انداخته شد.
برخی رجوع ایرانیان به کوروش در برهه‌های مختلف تاریخی را به تلاشی برای رهایی از موضع ضعف تعبیر می‌کنند. بدین معنا که هرگاه ایرانیان خود را در موقعیتی سخت و دشوار در مواجهه با دنیای اطراف می‌بینند به یادگارهای اسطوره‌ای خود متوسل می‌شوند تا موضع خود را از این طریق که «ببینید ما چه بودیم و چه گذشته‌ای داریم» بهبود بخشند. از آن جمله دکتر مهرزاد بروجردی است که محبوبیت کوروش در میان ایرانیان را ناشی از وجود نوعی سرخوردگی در جامعه ایرانی می‌داند که با با یادآوری عظمت گذشته به فراموشی سپرده می‌شود و کوروش نیز ابزاری برای این یادآوری است. فکر می‌کنید این تحلیل تا چه حد مبتنی بر واقعیت است؟ افکار عمومی ذاتاً به قهرمان و پهلوان و شخصیت برجسته علاقه دارد تا بتواند ناتوانی‌ها، عقده‌ها و کمبودهای عاطفی خود را با آن جبران کند. میل دارد که اگر بخاطر کوتاهی و سهل‌انگاری چیزی برای افتخار کردن در جهان امروز ندارد، بتواند با چنگ انداختن به گذشته‌ای که در خیال خود آنرا می‌سازد و پرورش می‌دهد، جبران این شکست را بنماید. اما مشکل اینجاست که چنین رویه‌ای نه تنها منجر به بهبود اوضاع نخواهد شد، که بخاطر چنین خودفریبی‌ها هر چه بیشتر بر بیماری خود دامن می‌زند و راه سلطه را برای سلطه‌گرانی نوین هموار می‌سازد. این ویژگی عمومی ملت‌هایی است که سالیانی بس دراز تحت سلطه نظام‌های استبدادی زندگی کرده‌ و با آن خو گرفته‌اند. در چنین کشورهایی گرایش نیرومندی وجود دارد که خاکستری‌ها به سرعت تبدیل به سیاه و یا سفید شوند. بسیاری از قهرمانان تاریخی که در ذهن مردم و یا در متون تاریخی جا خوش کرده‌اند، چیزی بیش از محصول افراط‌ها و تفریط‌های مصلحتیِ صاحبان قدرت و ثروت و تاریخ‌نویسان وابسته به آنان نیست. زندگی واقعی قهرمان تاریخی با آنچه که در روایت‌های تاریخی آمده است، تفاوت‌هایی قابل ملاحظه دارد.
برخی افراد معتقدند بازگشت به کوروش تلاشی مذبوحانه برای تولید آلترناتیو برای چهره‌ها و مفاهیم دینی است. این گروه از افراد معتقدند «کسانی تعمد دارند این مسائل را ترویج کنند و به هر قیمتی شده است آنها را جایگزین برخی از مفاهیم اسلامی کرده و یا با لعاب اسلامی برای آن نماد‌ها به از میان بردن آداب و رسوم و فرهنگ اسلامی بپردازند.» رسول جعفریان چنین تلاشی را آزمودنِ آزموده دانسته و می‌گوید: «این تجربه یک بار دیگر هم در کشور ما رخ داده است. پس از مشروطه که از یک زاویه، مردم را در مجموع نسبت به ارزش‌های اسلامی بی‌توجه کرد و پس از چند صد سال، آنان را درباره گذشته‌شان به تردید انداخت، همین تجربه عملی شد. یعنی اینکه باستان‌گرایی آغاز شد؛ ولی از آنجایی که خودش فی حد نفسه ارزشی برای مطرح کردن نداشت، راه را برای هجوم غرب و تجدد فراهم کرد.» آیا چنین تحلیلی از دلایل بازگشت به کوروش می‌تواند تصویرگر واقعیت باشد؟ قدرت‌های بزرگ الزاماً کوروش را به منظور ساختن جایگزینی برای مفاهیم دینی بکار نگرفته‌اند. آنان از هر عاملی که بتواند موجبات سلطه را فراهم کند، استفاده کرده‌اند. این عامل ممکن است خاستگاهی ملی یا قومی یا زبانی و یا حتی دینی داشته باشد. قدرت‌های بزرگ از هر پدیده‌ای که بتواند موجب تحریک و تأیید افکار عمومی شود، استفاده کرده‌اند.

با وجود روایات مثبتی که به نقل از مورخینی چون ریچارد فرای درباره کوروش وجود دارد، بعضاً دیده شده که منابع خارجی نیز تصویری ناخوشایند از کوروش ارائه داده‌اند. همچون مقاله‌ای که سال گذشته در مجله اشپیگل به چاپ رسید و طی آن نویسنده مقاله، ماتیاس شولتس، کوروش را پادشاهی مستبد معرفی کرد که به کشورهای مختلف حمله می‌کرد، مخالفان خود را به طرز وحشیانه‌ای شکنجه می‌داد و گوش‌ها و بینی آن‌ها را می‌برید. نویسنده حتی ادعا کرده بود که در منشور کوروش هیچ مطلبی درباره حقوق بشر نوشته نشده است. نویسنده این مقاله در تلاش برای اثبات ادعاهای خود به نقل قول‌ها و تحلیل‌هایی از دکتر کلاوس گالاس (باستان شناس سرشناس آلمانی) و پروفسور یوزف ویزهوفر (پژوهشگر و استاد تاریخ ایران باستان) و دکتر هانس پیتر شاودیگ (باستان شناس و پژوهشگر تاریخ مشرق زمین) استناد و سازمان ملل را به سهل‌انگاری در یافتن حقیقت منشور کوروش متهم کرده بود. انتشار چنین مطالبی در رسانه‌های خارجی به چه معناست؟ آیا احیای نام کوروش به عنوان پادشاهی عادل می‌تواند به ارتقای جایگاه ایران کمک کند و از همین است که کشورهای دیگر برای جلوگیری از آن به "جعل تاریخ" و رد "واضحات" دست می‌زنند. یا این مطالب ریشه در واقعیت دارد و تصویر مثبت از کوروش افسانه‌ای بیش نیست؟
چنین نقد و بررسی‌ها در زمینه دستیابی به واقعیت‌های زندگی کوروش بسیار گسترده و فراوان است. هیچکدام از آنها واقعیت محض یا کذب محض نیست و همگی کوششی برای دستیابی به واقعیتی است که فعلاً مبهم و دور از دسترس است. اما از آنجا که ما اهل مطالعه و کتاب‌خوانی نیستیم، تا زمانی که چنین نظراتی در رسانه‌های عمومی منتشر نشود، از آن بی‌خبر می‌مانیم و تصور می‌کنیم که وجود خارجی ندارند. پژوهشگران می‌کوشند تا با بررسی اسناد تاریخی و حتی نقد آن اسناد، هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک شوند. اما از آنجا که آن دسته دوم که از آنان یاد کردم (یعنی آنان که کوروش را تبدیل به ابزاری برای سلطه و یا برای خلسه عاطفی خود کرده‌اند) تصور می‌کنند که محققان می‌باید در خدمت آنان باشند و آن چیزی را بگویند و بنویسند که باب میل آنان است، سخنان ناقدانه را تحمل نمی‌کنند. این گروه به دلیل اینکه اطلاعات و مطالعه کافی برای بحث و گفت‌وگو ندارند، در چنین مواقعی شروع به فحاشی و تهمت‌زدن می‌کنند که مبادا مریدان خود را از دست بدهند و یا اینکه اختلالی در حالت خلسه و خماری‌اشان ایجاد شود.
آنچه که ماتیاس شولتس در هفته‌نامه اشپیگل- چاپ آلمان- نوشت، در واقع اعتراض و واکنش به متنی قلابی از منشور کوروش است که در سال‌های اخیر به فراوانی منتشر شده و نسخه‌ای تحریف شده از متن واقعی منشور است. این روش سنجیده‌ای نیست که ما هم متنی قلابی تهیه و منتشر کنیم و هم با فحاشی و تهمت به مقابله با معترضان برویم. این متن قلابی در سخنرانی بلندپایه‌ترین شخصیت دولتی در مراسم افتتاح نمایشگاه کوروش خوانده شد و اسباب حیرت همگان را فراهم آورد.
احیای نام کوروش و یا هر شخصیت دیگری نمی‌تواند منجر به ارتقای جایگاه ایران شود. اصولاً جایگاه کشورها را وضعیت تاریخی آنان نمی‌سازد، بلکه توانایی‌های علمی، فنی و اقتصادی امروزین آنان می‌سازد. جایگاه کشورها بر اساس نیازمندی‌های دیگران به آن کشور و نیز تأثیر سازنده و مفیدی که در جهان امروز دارد، سنجیده می‌شود. کشوری که کالایی فکری یا مادی برای عرضه به دنیای امروز نداشته باشد و صرفاً "گیرندهٔ همه چیز" باشد، کمترین جایگاهی در جهان نخواهد داشت، حتی اگر هزاران کوروش واقعی با همان توصف‌های تخیلی داشته باشد.
اما درباره آقای ریچارد فرای عرض کنم که من از ایشان به‌رغم زحماتی که برای شناخت و معرفی شفاهی فرهنگ ایران کشیده است، نظریه‌ای نوین و کتابی پژوهشی- چه در مورد کوروش و چه در زمینه‌ای دیگر- ندیده و نخوانده‌ام. تصور می‌کنم شهرت ایشان- مانند چند نمونهٔ مشابه دیگر- بیشتر بخاطر "خوش مشربی"، روابط نیکو و کوشش دائمی ایشان برای نزدیکی با دولت‌های وقت در ایران و گرفتن امتیازات بوده است (برای نمونه هبه یک اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و متعلق به ملت ایران. کاری که هم برای دهنده و هم برای گیرنده زشت و ناپسند بود.)
گذشته از تمامی مباحثی که مطرح شد، از دیدگاه شما چطور می‌توان (و باید) با کوروش به عنوان پدیده‌ای تاریخی مواجه شد. به بیان بهتر به عنوان یک ایرانی در هزاره سوم از چه طریقی باید با کوروش (و کدام کوروش) مواجه شویم تا داشتن او در تاریخ سرزمینمان ارزشی افزوده برای آینده داشته باشد. نظر شما چیست؟ کوروش مانند هر پدیده تاریخی دیگر نیازمند شناختن است، شناختی واقع‌گرایانه و نقادانه. برای شناخت گذشته‌های دور هیچ شخصیت یا واقعه‌ای اولویت ندارد و همگی از جایگاهی یکسان برخوردار هستند. به شناخت کوروش همانقدر نیازمندیم که به شناخت تمامی دیگر شخصیت‌های تاریخی. چه شخصیت‌های نیکنامی (همچون مزدک و یزدگرد بزه‌گر) که نامشان در تاریخ‌نامه‌های مجعول به بدی یاد شده و چه شخصیت‌های بدنام و ویرانگری (همچون اردشیر بابکان و انوشیروان عادل) که نامشان در تاریخ‌نامه‌های دستکاری‌شده به نیکی یاد شده. شناخت تاریخ می‌تواند ما را به "درس‌های تاریخی" و "تجربه تاریخی" رهنمون سازد. اما خیال‌پردازی نه تنها ما را از شناخت دور می‌کند که موجب آسیب‌های بیشتر و تکرار رویدادهای ناگوار گذشته می‌شود. ملتی که تاریخ خود را آنچنان که بوده است، بشناسد و از آن درس بگیرد، چشم‌اندازی روشن در پیش رو دارد. اما ملتی که به تاریخ نه آنچنان که بوده، بلکه آنچنان که دوست دارد بوده باشد، نگاه کند؛ محکوم به روزگار و سرنوشتی تیره و تار و تکرار چرخه‌ای عبث از وقایع ناگوار و رنج‌های بیشمار است.

http://tarikhirani.ir/fa/files/15/b...ریخ.ایرانی:.کوروش.برای.برخی.یک.ابزار.است.html


اون قسمت مردوک پرستیشو بزرگ کردم خوب ببینید که تو منشورش اومده. دروغ تا کی؟

نویسنده کتاب "منشور کورش هخامنشی" گفته تو منشور نوشته کوروش مردوک رو میپرسته. به جای پر کردن اینجا با صفحات تکراری بگو کجای منشور بند چندم گفته کوروش یکتا پرسته؟

خواهشا بازم از داریوش دلیل نیارید!!!
 

asghar rahmati

عضو جدید
سلام دوستای عزیز واقعا از همتون تشکر میکنم مخصوصا از (محممد آقا و ZEUS83و hamecheedoon) ما استارتر این بحث بودیم ، تمام

حرفهاتون رو هم دنبال کردیم ... اگه میبینید تو این بحث زیاد شرکت نکردیم به خاطر اینه که در مورد اونچه که ایمان داریم بحث نمیکنیم...ولی درمورد

بحث کردن باید این نکته رو فراموش نکنیم که هدف از بحث کردن کلا اینه که از همدیگه چیزی یاد بگیریم نه اینکه همدیگه رو مغلوب کنیم...
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقا ما حاضریم بیائیم در محفل گرم و دوست داشتنی خودتون و فرق کتیبه و لوح و منشور و کوروش و داریوش و فردوسی و ....... پان ایرانیست و پان فارسیستو بگیم
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
نویسنده کتاب "منشور کورش هخامنشی" گفته تو منشور نوشته کوروش مردوک رو میپرسته. به جای پر کردن اینجا با صفحات تکراری بگو کجای منشور بند چندم گفته کوروش یکتا پرسته؟

خواهشا بازم از داریوش دلیل نیارید!!!


خب علامه طباطبایی باتفاق دیگر علمای مذهبی و کتیبه و منشور و ................ مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبیدن و گفتن این چرندیات حرف مفتی بیش نیست .
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو که راس میگی ...........اسمشو نمیدونی؟ بمیرم برات
داخل تاپیک خانم فاطیما حتما اجنه لینک اون انجمن کذاییتون رو داخل پستت گذاشته بود ...........مدیراشم که اصلا نمیشناسی
برو پسر ...........این همه جواب .......... موضوع تاپیک داریوش بوده .......موحد بودن داریوش که دیگه مثل روز روشنه ....وقتی داخل کتیبه از هخامنشی گفته و نوع آیینشون موحد بودن کوروش هم مشخه .........در قبال کتیبه کوروش هم نوشتم چشت نابینا داره میشه ها برو عمل کن !

خط 23. همه مردم گام‌های مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم. مَردوک دل‌های پاک مردم بابل را متوجه من کرد،

زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.
( دقت شود برای مردم بابل گفته که به مردوک معتقد بودن)


برو با همون سومر خوش باش ............ولی یاد بگیر چیزی که نمیدونی نگی

این تاپیک هیچی برای تو نداشت یاد گرفتی که کتیبه بیستون چی توش نوشته شده و معروف به کتیبه کسیت :smile:
برو پسر خوب

خوب اون یه انجمنه واسه خودش مگه من تاسیسش کردم آقای کارآگاه؟ مدیرشم حتما تو بهتر میشناسی. اصلا به اینجا چه ربطی داشت؟ آوردن پای سومر و فلان سایتو فلان و بهمان اینا همه از سوزشه!

این یه ترجمست که گذاشتی صحتش معلوم نیست ولی اونی که من گفتم مربوط به نویسنده کتاب منشور کورش هخامنشی هستش که گفته کوروش مردوکو میپرستیده.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستای عزیز واقعا از همتون تشکر میکنم مخصوصا از (محممد آقا و ZEUS83و hamecheedoon) ما استارتر این بحث بودیم ، تمام

حرفهاتون رو هم دنبال کردیم ... اگه میبینید تو این بحث زیاد شرکت نکردیم به خاطر اینه که در مورد اونچه که ایمان داریم بحث نمیکنیم...ولی درمورد

بحث کردن باید این نکته رو فراموش نکنیم که هدف از بحث کردن کلا اینه که از همدیگه چیزی یاد بگیریم نه اینکه همدیگه رو مغلوب کنیم...


سلام جناب استارتر

راستش از همون ابتدا می خواستم جواب منحرف کنندگان تاپیک رو بدم و مدارک محکم رو بهشون نشون بدم ( هر چند یک سرچ کوچولو کافی بود ) ولی دیدم تا شما به عنوان استارتر حضور دارین دور از ادبه وارد بحث شم .

تا همین جا هم شرمنده شما شدم به جای شما بحثو دنبال کردم.

دیگه خودتون هستین و به عنوان استارتر می تونین به مدیران ارشد پیام بدین و خواستار حذف پستای منحرف کننده و خارج از موضوع بحث بشین. حتی اگر پستی از منم دیدین که به موضوع ربط نداشت هم گزارش بدین .
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
منتظر پاسخ به سوالاتم هستم



از وقتی نزول اجلال کردین به تاپیک و اونو منور کردین با این لینک بود




http://www.khabaronline.ir/news-104693.aspx

لینکو که باز کنی همونجا جوابتون رو دیگران دادن بخونید . اقرا


بدون نام


۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان - ۵:۴۸ ۰
۰
پاسخ به این نظر

جالب است شما و سایت آینده برای تخریب احمدی نژاد حتی حاضرید به شخصی در 2500 سال پیش و قبل از ظهور اسلام هم بتازید!! واقعا متاسفم برای شما و برای کسانی که ذره ای عقل در ر خویش ندارند و متوجه نیستند که در زمان کورش اسلام ظهور پیدا نکرده بود و یکتاپرستی برای کورش عرضه نشده بود که بتوان او را به کفر و زندقه متهم نمود


بدون نام


۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان - ۵:۵۰ ۰
۰
پاسخ به این نظر

اون عربها بودند كه بت پرست بودند نه ايراني ها. ايراني ها از زمان زرتشت و قبل از آن هم خداپرست بودند. لطفاً تحريف تاريخي ايجاد نكنيد.


بدون نام


۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان - ۵:۵۳ ۰
۰
پاسخ به این نظر

يعني ميشه يك بت پرست منشور حقوق بشري درست كنه كه عالم و آدم انگشت به دهن بماند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




در قبال لینکتون هم حداقل 5 تا لینک از همون منبع گذاشتم که نشون می داد موضوع چیه . راستی در لینکتون گفته شده خواهر زاده شریعتمداری این چیزا رو تو وب سایتش گفته


خواهرزاده حسین شریعتمداری که به اتفاق تعدادی دیگری از حامیان سابق دولت اقدام به راه اندازی یک سایت خبری کرده است، در مطلبی با عنوان "بُت پرستی که احمدی‌نژاد او را خداپرست خواند!" حمله شدیدی به احمدی‌نژاد کرد.


این دیگه تو لینک خودتونه . این خواهر زاده شریعتمداری کیه ؟؟ چرا قبلا از حامیان دولت بوده حالا نیست ؟




حرف خواهر زاده شریعتمداری اگر سند قابل استناده پس حرف علامه طباطبایی کشکه و غیر قابل استناد ؟؟؟


عجیبه ها . این ادم داره حکم میکنه حرف خواهر زاده شریعتمداری صحیح و درسته اونوقت حرف علامه طباطبایی رو بی خیال میشه



اون کارشناس رو شما پیدا کردی خودتم باید حرفاشو ثابت کنی .


عجیبه ها چرا لینک اولت و کارشناست همه مورد سیاسی دارن ؟؟
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
نویسنده کتاب "منشور کورش هخامنشی" گفته تو منشور نوشته کوروش مردوک رو میپرسته. به جای پر کردن اینجا با صفحات تکراری بگو کجای منشور بند چندم گفته کوروش یکتا پرسته؟

خواهشا بازم از داریوش دلیل نیارید!!!


برای همین برو تاپیک بزن و اونجا سوال بپرس تا خدمت برسیم

فعلا تاپیک مردمو منحرف نکن

راستی هنوز نظرتو در مورد علامه طباطبایی نگفتی ؟؟

میدونی تفسیر المیزان چیه ؟ میدونی در دین اسلام چه قدر و منزلتی داره ؟

فکر میکنی کسی با اون درجه علمی و شان دینی حرف یاوه میزنه و از یه بت پرست حمایت می کنه ؟؟؟؟

مگر علامه به عنوان یک مسلمان نمی دونه نباید از یک بت پرست حمایت کنه ؟؟
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب علامه طباطبایی باتفاق دیگر علمای مذهبی و کتیبه و منشور و ................ مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبیدن و گفتن این چرندیات حرف مفتی بیش نیست .

خیلی چیزا بعد علامه طباطبایی و اینا کشف شده. تو زمان ایشون مدارک و زیر خاکیها محدود بوده و میتونسته به اشتباه بندازتشون.( یا خدای نکرده فکر میکنی معصوم بوده؟). سخنان این محقق موثقه.
 

asghar rahmati

عضو جدید
همه انسانها قابل احترام هستن خانم ZEUS83 به نظر ما شاید هیچ یاوه گویی تو این دنیا وجود نداشته باشه...چون هرکسی برحسب مذهب خودش سخن میگه ...تازه شما باید از hamecheedoon متشکر

باشین میدونین به چه خاطر...؟؟؟...به این خاطر که آدم هیچوقت از کسی که موافقشه چیزی یاد نمیگیره ... خواهشا اگه بحث رو ادامه بدین ممنونتون میشم ...چون ترجیح میدیم از حرفهای هر سه نفرتون

استفاده کنیم...
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی چیزا بعد علامه طباطبایی و اینا کشف شده. تو زمان ایشون مدارک و زیر خاکیها محدود بوده و میتونسته به اشتباه بندازتشون.( یا خدای نکرده فکر میکنی معصوم بوده؟). سخنان این محقق موثقه.


تو رو خدا یکی بیاد به این کاربر به زبونی که خودش می دونه توضیح بده که علامه یعنی چی ؟

یکی به ایشون بفهمونه موضوع سر مذهبه و یک مرجع دینی نمی تونه در این مورد اشتباه کنه و یک بت پرست رو به اشتباه یک فرد یکتاپرست بدونه این امر براشون جایز نیست . یک مرجع دینی نمی تونه و نباید همچین خطایی کنه چون باید جوابگو باشه در محضر خدا . و در محضر تاریخ هم

یکی به ایشون بگه درجه علمی علامه در چه سطحی بوده .

بر فرض محال که علامه اشتباه کرده اونوقت این خواهرز زاده شریعتمداری و اون نویسنده معصوم هستن و اشتباه نمی کنن ؟؟

گیرم علامه اشتباه کرده بقیه علمای مذهبی هم اشتباه کردن؟؟

در ضمن چه چیزایی بعد علامه کشف شده ؟؟ منشور کوروش بعد از علامه کشف شده ؟؟ چیو بعد از علامه از زیر خاک کشیدن بیرون که علمای دین ازش خبر ندارن ولی ایشون خبر داره ؟؟؟


سخنان این محقق موثقه اونوقت علامه گول خورده ؟؟؟؟ علامه چند سالشون بوده این حرفو زدن ؟؟ ایا مردی در سن ایشون حرفی رو میزنن که سندیت نداره ؟؟


چرا دم از دین می زنید وقتی حتی مسائل ابتدای اونو بر اساس تعصبات کورکورانه تفسیر به رای می کنید؟؟

شمابه عنوان یک مسلمان ایا حاضرید قسم به خدا بخورید و بگید کوروش بت پرست بوده ؟؟؟؟
 

بردوک بزرگ

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه انسانها قابل احترام هستن خانم ZEUS83 به نظر ما شاید هیچ یاوه گویی تو این دنیا وجود نداشته باشه...چون هرکسی برحسب مذهب خودش سخن میگه ...تازه شما باید از hamecheedoon متشکر

باشین میدونین به چه خاطر...؟؟؟...به این خاطر که آدم هیچوقت از کسی که موافقشه چیزی یاد نمیگیره ... خواهشا اگه بحث رو ادامه بدین ممنونتون میشم ...چون ترجیح میدیم از حرفهای هر سه نفرتون

استفاده کنیم...

با احترام.نمیدونم چرا فکر میکنم شما از مولتی ها هستید وهدف خاصی برای راه انداختن این بحث دارید.
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
از ابتدا سوال کننده من بودم شما تو سوال سوال نفرما
صد سال منتظر باش
از آدمای خود شیرین کن زیاد خوشم نمیاد!


درست صحبت کن. بار دوم هست دارم بهت تذکر میدم
قرار نیست اینجا کسی از کسی خوشش بیاد

مگه چت رومه که خوشت بیاد یا نیاد ؟؟؟

یا بحثی رو شروع نکن و کش نده یا اقرار کن مرد بحث نیستی و عاشق حاشیه و بی ادبی هستی . دیدی که اون پستتم که بی ادبی کرده بودی پاک شده

با همون لینک که وارد شدی جوابت تو همون کامنت ها هست برو بخون

لینک دادی در برابرش ده ها لینک از همون منبع گرفتی

نمی تونی جواب بدی برو بگو بزرگترت خودش وارد بحث بشه
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه انسانها قابل احترام هستن خانم ZEUS83 به نظر ما شاید هیچ یاوه گویی تو این دنیا وجود نداشته باشه...چون هرکسی برحسب مذهب خودش سخن میگه ...تازه شما باید از hamecheedoon متشکر

باشین میدونین به چه خاطر...؟؟؟...به این خاطر که آدم هیچوقت از کسی که موافقشه چیزی یاد نمیگیره ... خواهشا اگه بحث رو ادامه بدین ممنونتون میشم ...چون ترجیح میدیم از حرفهای هر سه نفرتون

استفاده کنیم...


بر خلاف نظر شما باید بگم ایشون جز توهین چیزی بلد نیستن و حتی مدیران یکی از پست های حاوی توهین ایشون رو حذف کردن . الانم که میگن از من خوششون نمیاد .

نه اینکه قراره اینجا کسی از کسی خوشش بیاد و چت رومه !!!!

در ضمن بحث سر مذهب اگر هست که علمای مذهبی به رسالت خودشون عمل کردن

چه عالم فقید و چه عالم زنده

وقتی زنی داره زایمان میکنه براش ماما میارن یا ارایشگر ؟؟؟؟؟؟


وقتی حرف از مذهبه مذهبیون نظر میدن که دادن .

پس چیو باید ادامه داد ؟؟؟
 

asghar rahmati

عضو جدید
مولتی ها

مولتی ها

خواهش میکنم بحث مولتی ها رو وسط نیارین چون اون بحسش خیلی طولانیه...
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفتم از خود شیرینا خوشم نمیاد حالا تو چرا به خودت میگیری؟

چون جوابو نتونست بده شروع به توهین باران میکنه. من جواب بد و بیراها رو نمیدم چون اینجا باشگاه مهندسان نه اینکه بعضیا با . . . عوضی گرفتن

درمورد استارترکه گفت بحثو ادامه بدیم ولی بحث تو صفحه 5 تمام شده هست. بقیش کشوندن موضوع به چپ و راسته. در پست 42 هم همه چیز به وضوح توضیح داده شده و گفته شده نباید گول این داستانپردازیها رو خورد و باید به حرف محققین واقعی توجه کرد. من خواستم حقیقت معلوم باشه. اینجا کسی رو واسه بحث نمیبینم
 
آخرین ویرایش:

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواهش میکنم بحث مولتی ها رو وسط نیارین چون اون بحسش خیلی طولانیه...

من که یک سال و خرده ای از شما زودتر اینجا بودم نمی دونستم مولتی ها و اینا چی هست .

البته باید برای مولتی ها اقدام جدی کرد
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
مغلطه +

سفسطه +

دور تسلسل+


مظلوم نمایی+


پیرهن عثمان +


کوچه علی چپ+

مولتی یوزرها+


= نداشتن جواب قانع کننده و منطقی



دوستان به زودی می بینمتون
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا