مشاوره، پرسش و پاسخ و درخواستهای بخش باغبانی

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
با تشكر از پاسخ شما دوستمون گفت قلمه را بذار تو آب يه تيكه ذغال هم بنداز تو آب ميخواستم علت اين كارو بدونم قبلا قلمه زدم اما تو آب گنديد يه سوال ديگه باغچه من خيلي مورچه داره و موقع بيل زدن مثوجه حشرات ريزي تو خاك ميشم چطور ميتونم اين مشكل را حل كنم؟:gol::gol:
علت هموني بود كه باغبان فرمودن زغال باعث ميشه اب فاسد نشه تا قلمتون نپوسه
ذغال برای جذب عوامل بیماریزا است و کمک میکنه تا قلمه شما با احتمال کمتری بگنده ... البته گاهی اوقات هم اگر قلمه را در اوج گرما یا سرما در آب بگذارید احتمال گندیدنش زیاد است ...

از سموم حشره کش استفاده کن ... هم مورچه رو میکشه و هم اون حشرات ریز ...

ممنونم زهرا جان :gol:
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.خسته نیاشید.من یه سوال داشتم ما یه درخت انگور داریم که وقت باردهی برگاش سفیدک میزنه و انگورشم خراب میشه چیکار کنیم تا ازین حالت در بیاد؟راستی اگه جوابتون گوگرد هستش اونو از کجا تهیه کنیم؟
از قارچکش های ساده مثل بنومیل هم میتونی استفاده کنی چون سطحتون کمه
این بیماری سفیدک سطحی است که باعث جلوگیری از رشد وفتوسنتز برگ میشه می تونی ازقارچکش های ها استفاده کنی مثلا دیازینون یا غیره تا ....
سفیدک یک بیماری قارچی است و باید از قارچکش ها استفاده کرد
دوست عزیز دیازینون حشره کش است نه قارچکش ....
 

karoon245

عضو جدید
سلام

سلام

سلام يه سوالي داشتم اگه لطف كنيد: من تو باغچه خونمون گل ياس و گل ناز كاشتم اما از ساعت 10 صبح تا 7 آفتاب مستقيم به باغچه ميتابه و فكر ميكنم باعث پژمردگي و زردي برگها شده آب هم هر 4 روز يه بار ميدم و هر شب هم غبار پاشي يا همون آب پاشي ميكنم. نظر شما چيه؟
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
سلام يه سوالي داشتم اگه لطف كنيد: من تو باغچه خونمون گل ياس و گل ناز كاشتم اما از ساعت 10 صبح تا 7 آفتاب مستقيم به باغچه ميتابه و فكر ميكنم باعث پژمردگي و زردي برگها شده آب هم هر 4 روز يه بار ميدم و هر شب هم غبار پاشي يا همون آب پاشي ميكنم. نظر شما چيه؟


دوست عزيز تابستونه و هرا گرم برا همين سعي كن اينروزا غروبا يا دم صبح گياهان باغچه رو ابياري بكني تا پژمرده نشن غبار پاشي تو باغچه هم فايده نداره همون كه اب بدي كافي :gol:
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام يه سوالي داشتم اگه لطف كنيد: من تو باغچه خونمون گل ياس و گل ناز كاشتم اما از ساعت 10 صبح تا 7 آفتاب مستقيم به باغچه ميتابه و فكر ميكنم باعث پژمردگي و زردي برگها شده آب هم هر 4 روز يه بار ميدم و هر شب هم غبار پاشي يا همون آب پاشي ميكنم. نظر شما چيه؟
تو این گرمااااا
هر چهار روز یه بار آبیاری؟؟؟
کجای ایرانید شما
آقا هر روز اب بدید مگه میخایید این بیچاره ها رو بکشیدددد
 

yas haye rosva

عضو جدید
سلام
يه راهنمايي از شما مهندسين كشاورزي دارم/ ميشه در مورد گياه آلوئه ورا اطلاعاتي بهم بدين/ ممنون ميشم
 

سعیده راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
يه راهنمايي از شما مهندسين كشاورزي دارم/ ميشه در مورد گياه آلوئه ورا اطلاعاتي بهم بدين/ ممنون ميشم
معرفی گیاه
مرور کلی خواص داروئی : صبر زرد از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیرابه آن به مصرف طبی می رسد .
Aloe vera یک گیاه بادوام با گلهای زرد است. برگهای سخت آبدار و نیزه ای این گیاه به طول 20 اینچ رشد می کند و طول کل گیاه تا 4 پا می رسد. تنها برگهای این گیاه ارزش دارویی دارند، اما بخشهای مختلف برگها نیز برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. ژله شفاف و سفتی از قسمتهای داخلی برگ تشرح میشود. بین این ژله و پوست بیرونی برگ سلولهای خاصی حاوی مایع زردرنگ تلخ قرار دارد. وقتی که این مایع خشک میشود، سبب تولید شیرة Aloe میشود.


تاریخچه :
آلوئه ورا سابقه ای بسیار طولانی و درخشان دارد. اولین گزارش مکتوب که در آن به آلوئه ورا اشاره شده است متعلق به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح است و در غارنوشته ها و کنده کاری های روی ظروف در معابد باستانی مصر کشف شده است. در افسانه های به جای مانده از مصر باستان آمده است که آلوئه گیاهی چنان گرامی بوده که افراد برای حضور در مراسم پس از مرگ یک فرعون باید تحفه ای از برگ های آلوئه ورا تقدیم می کردند.داستان هایی نیز درباره استفاده کلئوپاترا از آلوئه ورا، عسل و شیر برای حفظ زیبایی افسانه ای شان گفته می شود.کلئوپاترا ملکه مصر پوست خود را هر روزه با آن ماساژ می داد که از شر آفتاب مصر در امان باشد وحتی مصریان آنرا برای مومیائی مردگان خود بکار می بردند .در کتاب مقدس نام این گیاه به کرات آمده است . اما مصریان باستان تنها ملتى نبودند که آلوئه ورا را مى شناختند براساس منابع قدیمى ارسطو یکى از طرفداران بسیار معتقد خواص آلوئه ورا بوده است.او رایزن الکساندر کبیر نیز بوده است.قدر و ارزشی که او برای آلوئه ورا قائل بود چنان بوده است که در سال ۳۳۳ قبل از میلاد الکساندر را متقاعد کرد جزیره سوکوترا در اقیانوس هند را تصرف کند. این جزیره به دلیل رویش آلوئه در آن شهرت داشت و در آن زمان برای درمان زخم های سربازان در سپاه الکساندر از آلوئه ورا استفاده می شد.

گونه شناسی:
گیاه «آلوئه ورا»گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد.در بین بیش از ۲۴۰ گونه آلوئه ورا چهار نمونه آلوئه ورا تشخیص داده شده که دارای ارزش غذایی هستند.

نام آلوئه ورا در لغت به معنای «ماده تلخ درخشان» که از کلمه عربی «آلوئه» گرفته شده است. آلوئه از خانواده سوسن است این گیاه با ظاهری شبیه به کاکتوس، گیاهی دائمی، گوشتی و آبدار است که حداکثر حدود دو متر ارتفاع دارد با برگ های پهن تیغ دار. اگر تیغ هایی را که در لبه برگ ها قرار دارند جدا کنیم از جای خالی آنها ژلی ترشح می شود که تمام خواص گیاه در آن نهفته است.از آلوئه که امروز در تمام دنیا کاشته می شود برای درمان گستره وسیعی از بیماری ها از انواع میگرن گرفته تا سوءهاضمه، درمان جوش و سوختگی استفاده می شود.
آلوئه ورا در طب سنتی ۵ هزار ساله هندی، آیورودا نیز به همین ترتیب ارزشمند شمرده می شود. تمدن های یونانی، رومی، آفریقایی، مایایی، سرخپوستان آمریکایی و چینی نیز آلوئه ورا را گرامی می داشتند و مسلمانان هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان در بازگشت در سفر حج برگ های آلوئه ورا را بالای در خانه هایشان آویزان می کنند.

ترکیب شگفت آور این گیاه چیست؟
باید گفت در کمال شگفتی ۹۶ درصد ساختمان ژل آلوئه ورا از آب تشکیل شده است. ۴ درصد باقی مانده اما حاوی مواد فراوانی است که ۷۵ نوع آن شناخته شده اند.ترکیباتی که در ژل آلوئه یافت شده اند از پلی ساکاریدها هستند که قادر به کاهش و ترمیم التهاب هستند.این ترکیب همچنین دارای ویژگی آنتی باکتریال و ضدمیکروب است.آنتی اکسیدان هایی در قالب ویتامین های آ، ب، ث، ای، آمینواسیدهای روی و اسیدهای چرب ضروری نیز در این ترکیب یافت می شوند.کلسیم و آلوئین نیز در آلوئه ورا موجود هستند، آلوئین ملینی بسیار قوی است.

حدود ۹۶ درصد از وزن آن را آب تشکیل داده است و مابقى شامل چربى هاى ضرورى آمینواسیدها، ویتامین ها، املاح، آنزیم وگلیکوپروتئین است!

این گیاه حداقل داراى ۳ اسید چرب با خاصیت ضدالتهابى است که براى معده ، روده کوچک و روده بزرگ مفید است.

ویتامین هاى تشکیل دهنده آن عبارتند از ویتامین C ، B۱۲ ، B۶ ،B۲ ، B۱ ، A و E. «آلوئه ورا» با خاصیت اعجاب انگیز خود مى تواند تمام اسید آمینه هاى ضرورى بدن را در اختیار شخص مصرف کننده قرار دهد.

هیچ چیز این گیاه به تنهایى شگفت انگیز و خارق العاده نیست.بلکه همراهى و یک جا جمع شدن تمام مواد مورد نیاز بدن از گروههاى مختلف غذایى است که آن را منحصر به فرد کرده است.

ژل Aloeحاوی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری و روند بهبود را تسریع می کند و همچنین حاوی پلی ساکارید است که رشد و ترمیم پوست را تحریک می کند. “آنتراکوئین” موجود در شیرة Aloe به عنوان مسهل مؤثر عمل می کند.این مواد شیمیایی در مقادیر کم، می توانند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند.از ژل Aloeبرای درمان زخمهای درونی و بیرونی نیز می تواند استفاده کرد.این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخمها، سوختگیها و یخ زدگی را تسریع می کند.




شیره ‌این گیاه مسهل مفیدی است، اما چون می تواند سبب گرفتگی دردناک عضلات شود، غالباً استفاده نمیشود. با میزان مصرف کمتر، شیرة Aloe می تواند از سنگ کلیه پیشگیری یا اندازة سنگ را کوچکتر کند. این ماده به عنوان تسهیل کننده دفع مدفوع به ویژه در افرادی که مبتلا به وبواسیر هستند ماده مفیدی است.

عصارة Aloe شکل ژل این گیاه است که مصارف داخلی دارد و چون دارای خواص ضد میکروبی است، از آن برای درمان عفونتهای میکروبی مجاری معده ای-روده ای نیز می توان استفاه کرد.چون این ماده اسیدهای معده را که سبب تشدید زخمها میشود کاهش می دهد برای درمان زخمهای معده نیز مؤثر است.تحقیقات اخیر نشان داده که “مانوز استیله” به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی، دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز است.مانور استیله خود ویروس را مورد حمله قرار می دهد اما مهمتر اینکه، میزان تأثیر AZT را (یک داروی مؤثر در درمان عفونت ویروس HIV)تا حد زیادی بالا میربرد.اگر این ترکیب دارویی با Aloe مصرف شود، میزان AZT مورد استفاده برای HIV را می توان تا ۹۰% تقلیل داد که این امر از هزینه ها و عوارض جانبی AZT تا حد زیادی خواهد کاست.

ژل خوراکی آلوئه ورا شامل بیش از ۷۵ مواد مغذی از لحاظ غذایی و ۲۰۰ ترکیب فعال، ۲۰ نوع ماده معدنی، ۱۸ آمینو اسید و ۱۲ نوع ویتامین است. این ژل بی نهایت مطبوع است.

در منابع دارویی فهرست مصارف آلوئه ورا تقریباً به اندازه فهرست مواد تشکیل دهنده آن طویل است.از بارزترین خواص آلوئه ورا جلوگیری از ضایعات پوستی و ترمیم آنها است.مصرف خوراکی آلوئه ورا نیز به گوارش غذا کمک می کند، سلامتی قلب و عملکرد کبد را بهبود می بخشد، قند و کلسترول خون را کنترل می کند، تولید انرژی را افزایش داده، درد مفاصل را تسکین می دهد، شش ها را پاک می سازد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و زخم ها و جراحات را ترمیم می نماید.

خواص درمانی گیاه صبر زرد :
قرنهاست که برگ‌های گیاه صبر زرد به طور گسترده‌ای در کشورهای مختلف به عنوان دارو مصرف می‌شود اثرات درمانی مختلفی که برای این گیاه عنوان شده غالبا بر اساس سابقه طب سنتی است اما مطالعات بالینی نیز در سالهای اخیر روی آن صورت گرفته است.

در یک مطالعه گسترده استفاده موضعی از ژل این گیاه موجب التیام زخم‌های به جا مانده از آکنه روی صورت شد.

این گیاه دارویی در درمان آرتریت، آسم، سندرم خستگی مزمن، سوء هاضمه و اختلالات روده‌ای، اختلالات پوستی، آسیب‌های ورزشی و زخم‌های داخلی و خارجی اثر بخش است.

ژل گیاه صبر زرد بصورت موضعی برای درمان سوختگی‌های خفیف، آفتاب سوختگی، بریدگی ها، آکنه و التهاب مخاط دهان کاربرد دارد.

کاربرد موضعی الوئه ورا بر روی زخم‌های جراحی مجاز نیست زیرا بهبود زخم‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

برگ بوته‌های گیاه دارویی صبر زرد یا آلوئه ورا معمولا بعد از گذشت دو سال از زمان کاشت و هنگامی که بوته‌ها به اندازه کافی رشد کردند برداشت می‌شود.

جزیره قشم به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری یکی از مکانهای مناسب و دارای پتانسیل بالا برای تولید گیاه معجزه‌آسای “آلوئه‌ورا” است.

آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که در صفر درجه می‌میرد و محیط رشد آن معمولا باید بالاتر از دو درجه باشد و به‌همین دلیل‌مناطق جنوبی کشور که درجه حرارت دراین مناطق به صفر درجه‌نمی‌رسد از مناطق مستعد برای تولید این گیاه محسوب می‌شوند.

این گیاه از جمله گیاهانی است که یک سال کاشته می‌شود و تا شش سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیماری این گیاه نسبت به دیگر گیاهان بسیار کم است و آب بسیار ناچیزی مصرف می‌کند.

براساس مطالبی که توسط دانشگاه فلوریدا منتشر شده ، منشاء این گیاه که به علت رویش آن در مناطق بیابانی به ” لاله بیابان ” مشهور است آفریقا بوده و در ایران باستان از آن استفاده می‌شد.

در کشورهای کارائیب آلوئه‌ورا فقط به‌صورت برگ فروخته می‌شود و در خانه‌ها مردم به عنوان کمکهای اولیه از آن نگهداری می‌کنند.

یکی از دلایلی که این گیاه از آفریقا به مناطق دیگر جهان منتقل شده است موثر بودن آن در درمان برخی بیماریها بود و مسافرانی که با لنجها به سفر دریایی می‌پرداختند این گیاه را به‌ عنوان کمکهای ‌اولیه به‌همراه خود می‌بردند.

آلوئه ورا دارای هورمونها و ترکیباتی است که بلافاصله زخم را ترمیم می کند و برای بیماریهای گوارشی از جمله زخم معده موثر است.
 

سعیده راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
لوئه و را گیاهی است که برای ماندن و رشد به حداقل آب نیاز دارد و در خاک های شور و ساحلی به آسانی رشد و پرورش می یابد و نسبت به آفات و بیماری ها مقاوم است.بر اساس تجارب پژوهشی، مرکز پژوهشی های بیوتکنولوژی خلیج فارس منطقه آزاد قشم، کارخانه تولید صنعتی آن را با ظرفیت سالانه ۲۰۰ تن ژل و پودر آلوئه طراحی و تدوین و دانش فنی آن را به یک شرکت خصوصی واگذار کرده است.

پشتوانه این واحد صنعتی ، کشت و پرورش آلوئه به مساحت ۵۰ هکتار است که ۵ هکتارتوسط «منطقه آزاد قشم کاشته شده و ۱۵ هکتار آن توسط شرکت خریدار دانش فنی در دست آماده سازی برای کاشت است و لازم است ، ۳۰ هکتار دیگر نیز توسط مردم جزیره کاشته می شود. تکثیر آلوئه ورا به صورت تولید پاجوش و کاشت بذر است. در بسیاری از موارد هر بوته تا ده پاجوش تولید می کند.

این گیاه پایدار و چند ساله است و هر سه ماه یک بار می توان از هر بوته ۳ تا ۴ برگ کناری برداشت و برای استخراج محصول در کارخانه مورد استفاده قرار دارد.توسعه کاشت «آلوئه ورا»توسط مردم جزیره قشم صرفنظر از تأمین ماده اولیه کارخانه در دست احداث، زمینه ای مناسب برای ایجاد اشتغال بومی، ایجاد فضا سبز (در زمین های ساحلی و غیر قابل استفاده کشاورزی و بی نیازی آن به آب شیرین و آبیاری دایم) است. خواص متعدد دارویی شناخته شده در «آلوئه ورا» باعث شده است که آن را گیاه قرن بیستم بنامند.

بسیاری از محققان بر این اعتقاد هستند که خواص آلوئه و نقش دارویی آن در تحولات صنایع دارویی مشابه با شناخت آسپرین در قرن نوزدهم و مصرف آن توسط میلیون ها انسان برای کاهش تب، درد و تورم در سراسر جهان است. هزاران بیمار قلبی از آسپرین به عنوان ماده ممانعت کننده از بروز لخته خون استفاده می کنند.
 

سعیده راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواص داروئی :

صبر زرد از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیرابه آن به مصرف طبی می رسد .
تقویت کننده بدن است
یبوست را برطرف می کند و روده ها را تمیز می کند
برای معالجه آسم مفید است
سوء هاضمه را برطرف می کند
در معالجه صرع مفید است
اثر ضد کمر درد
خون را تصفیه می کند
برای برطرف کردن خارش ناشی از گزیدگی حشرات شیرابه آنرا روی پوست بمالید
اگزما را درمان می کند
برای معالجه اسهال خونی مفید است
برای رفع ریزش مو ، شیرابه آنرا به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید
گرفتگی کبدی را برطرف می کند
برای التیام زخم ها شیرابه آنرا روی زخم بمالید
صبر زرد بهترین کرم مرطوب کننده است برگها را بشکنید و ژله آنرا به پوست بمالید
مبتلایان به بیماری قند می توانند با مصرف این گیاه قند خون خود را کنترل کنند
برای شستن چشم و زخم ها شیرابه صبر زرد را با آب مخلوط کرده و استفاده کنید
 

سعیده راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسامى گوناگون صبر زرد
در مـازنـدران بـه گـیـاه صـبـر انجیر بغدادى مى گویند .درگویش اصفهانى به صبر، چدروا مى گویند .صباده ، صبره ، آلوئه ، آلوئس و ازوا از اسامى دیگر صبر زرد است .


صـبـر زرد در زبان عربى : الوه ، الصبر و صباره

در زبان لاتین : Aloe vera

در زبـان انـگـلیـسـى بـه aloe

در زبـان آلمـانـى بـه aloe

در زبـان فرانسه به officinale aloes شهرت دارد .

گونه هاى مختلف گیاه صبر زرد
گیاه صبر زرد 5 گونه اصلى دارد که عبارتند از:
1 - صبر زرد، صبر، صبرهندى ، داربو - عود Aloe vera
2 - شاخ بزى Aloe verrucosa
3 - خرخ Aloe vaccillans
4 - صبر فارسى ، صبر سیاه Aloe caballin
5 - صبر سقوطرى Aloe socotrin
 

سعیده راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
تركيب شگفت آور اين گياه چيست؟

بايد گفت در كمال شگفتي ۹۶ درصد ساختمان ژل آلوئه ورا از آب تشكيل شده است. ۴ درصد باقي مانده اما حاوي مواد فراواني است كه ۷۵ نوع آن شناخته شده اند.تركيباتي كه در ژل آلوئه يافت شده اند از پلي ساكاريدها هستند كه قادر به كاهش و ترميم التهاب هستند.اين تركيب همچنين داراي ويژگي آنتي باكتريال و ضدميكروب است.آنتي اكسيدان هايي در قالب ويتامين هاي آ، ب، ث، اي، آمينواسيدهاي روي و اسيدهاي چرب ضروري نيز در اين تركيب يافت مي شوند.كلسيم و آلوئين نيز در آلوئه ورا موجود هستند، آلوئين مليني بسيار قوي است.

حدود ۹۶ درصد از وزن آن را آب تشكيل داده است و مابقى شامل چربى هاى ضرورى آمينواسيدها، ويتامين ها، املاح، آنزيم وگليكوپروتئين است!

اين گياه حداقل داراى ۳ اسيد چرب با خاصيت ضدالتهابى است كه براى معده ، روده كوچك و روده بزرگ مفيد است.

ويتامين هاى تشكيل دهنده آن عبارتند از ويتامين C ، B۱۲ ، B۶ ،B۲ ، B۱ ، A و E. «آلوئه ورا» با خاصيت اعجاب انگيز خود مى تواند تمام اسيد آمينه هاى ضرورى بدن را در اختيار شخص مصرف كننده قرار دهد.

هيچ چيز اين گياه به تنهايى شگفت انگيز و خارق العاده نيست.بلكه همراهى و يك جا جمع شدن تمام مواد مورد نياز بدن از گروههاى مختلف غذايى است كه آن را منحصر به فرد كرده است.

ژل Aloeحاوي گليكوپروتئين است كه از تورم و درد جلوگيري و روند بهبود را تسريع مي كند و همچنين حاوي پلي ساكاريد است كه رشد و ترميم پوست را تحريك مي كند. “آنتراكوئين” موجود در شيرة Aloe به عنوان مسهل مؤثر عمل مي كند.اين مواد شيميايي در مقادير كم، مي توانند از تشكيل سنگ كليه جلوگيري كنند.از ژل Aloeبراي درمان زخمهاي دروني و بيروني نيز مي تواند استفاده كرد.اين ماده روند درمان بسياري از جراحات پوستي از جمله زخمها، سوختگيها و يخ زدگي را تسريع مي كند.

شيرة ‌اين گياه مسهل مفيدي است، اما چون مي تواند سبب گرفتگي دردناك عضلات شود، غالباً استفاده نميشود. با ميزان مصرف كمتر، شيرة Aloe مي تواند از سنگ كليه پيشگيري يا اندازة سنگ را كوچكتر كند. اين ماده به عنوان تسهيل كننده دفع مدفوع به ويژه در افرادي كه مبتلا به وبواسير هستند ماده مفيدي است.

عصارة Aloeشكل ژل اين گياه است كه مصارف داخلي دارد و چون داراي خواص ضد ميكروبي است، از آن براي درمان عفونتهاي ميكروبي مجاري معده اي-روده اي نيز مي توان استفاه كرد.چون اين ماده اسيدهاي معده را كه سبب تشديد زخمها ميشود كاهش مي دهد براي درمان زخمهاي معده نيز مؤثر است.تحقيقات اخير نشان داده كه “مانوز استيله” به عنوان يك تركيب ضد ويروسي، داراي خواص درماني ضد ويروس ايدز است.مانور استيله خود ويروس را مورد حمله قرار مي دهد اما مهمتر اينكه، ميزان تأثير AZTرا (يك داروي مؤثر در درمان عفونت ويروس HIV)تا حد زيادي بالا ميربرد.اگر اين تركيب دارويي با Aloe مصرف شود، ميزان AZT مورد استفاده براي HIV را مي توان تا ۹۰% تقليل داد كه اين امر از هزينه ها و عوارض جانبي AZT تا حد زيادي خواهد كاست.

ژل خوراكي آلوئه ورا شامل بيش از ۷۵ مواد مغذي از لحاظ غذايي و ۲۰۰ تركيب فعال، ۲۰ نوع ماده معدني، ۱۸ آمينو اسيد و ۱۲ نوع ويتامين است. اين ژل بي نهايت مطبوع است.

در منابع دارويي فهرست مصارف آلوئه ورا تقريباً به اندازه فهرست مواد تشكيل دهنده آن طويل است.از بارزترين خواص آلوئه ورا جلوگيري از ضايعات پوستي و ترميم آنها است.مصرف خوراكي آلوئه ورا نيز به گوارش غذا كمك مي كند، سلامتي قلب و عملكرد كبد را بهبود مي بخشد، قند و كلسترول خون را كنترل مي كند، توليد انرژي را افزايش داده، درد مفاصل را تسكين مي دهد، شش ها را پاك مي سازد، سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند و زخم ها و جراحات را ترميم مي نمايد.
 

facor

عضو جدید
با سلام
راهنمایی میخواستم در مورد انواع گردو میزان بار دهی در هر سال و همین طور مقدار اب وفضای مورد نیاز ممنون
 

primrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلا م بچه ها
من ترم 7 ام و یه تصمیم جدی گرفتم که امسال حتما ارشد(ابیاری زهکشی) با رتبه خوب قبول بشم در نتیجه باید از همین حالا شروع کنم . میخوام ببینم از چه درسایی شروع کنم بهتره ؟ فعلا فقط بخونم یا همراه با تست هم باشه؟ به هر حال ممنون میشم اگه راهنماییم کنیم. مخصوصا دوستانی که امسال شرکت کردند.

منتظرم!!!
 

masoud4145

عضو جدید
تعمیر الکتروپمپهای خانگی

تعمیر الکتروپمپهای خانگی

با سلام لطفا درخصوص تعمیر پمپهای اب خانگی چنانچه مطلبی هست بفرمایید
 

samira_3001

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدونم اینجا جاش هست یا نه ولی درخت البالو رو از هسته ی البالو میشه کاشت؟! یا باید نهال باشه؟! اون از کجا میاد؟! یا اگه از جفتش میشه چه ماهی کاشته شه خوبه؟! چند سال طول میکشه تا میوه بده؟!:w05:
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
نمیدونم اینجا جاش هست یا نه ولی درخت البالو رو از هسته ی البالو میشه کاشت؟! یا باید نهال باشه؟! اون از کجا میاد؟! یا اگه از جفتش میشه چه ماهی کاشته شه خوبه؟! چند سال طول میکشه تا میوه بده؟!:w05:

خوب دوست عزيز البالو رو ميشه با هسته اون هم كاشت اما طول ميكشه تا باردهي داشته باشه در ضمن وقتي راه راحتتر هست چرا راه سختتر رو انتخاب كني يه درخت البالو پيدا كن يه دونه پاجوش از زيرش بكن و بكار تابستونا كه اب بهش بدي سر دو سه سال چند تا درخت البالو دورو برش در مياد زود هم بار ميدن قلمه هم ميتوني بزني اخر پاييز يه شاخه البالو از درخت اصلي ميكني و ميكاريش همين

كار ديگه تهيه نهال البالو هست كه تو بازار نهال فروشي فراوونه مشكل اصلي در البالو هم پاجوشهاي زياد اون هست كه به سرعت در باغ پراكنده ميشن بنا بر اين از فروشنده بخواه كه نوع البالو يي كه بهت ميده داراي قدرت پاجوش دهي نباشه
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
با سلام
راهنمایی میخواستم در مورد انواع گردو میزان بار دهی در هر سال و همین طور مقدار اب وفضای مورد نیاز ممنون

دوست عزيز سلام اميدوارم كه مطالبي رو كه ميگم بدردت بخوره

در مورد گردو شما بايد چند نكته رو در نظر بگيري


نكته اول اقليم نكته بعدي ارتفاع از سطح دريا و در نهايت نوع ابياري هست كه مهمه و در باردهي بسيار موثره



گردو از درختاييه كه در اغلب خاكها به راحتي رشد ميكنه به سرما مقاومه اما در گرماي زياد باردهي كمي داره و بندرت در مناطق گرم ديده ميشه


در مورد ارقام گردو زياد نميشه به رقم در ايران اطمينان كرد چون هيچ شناسنامه اي براي گردو وجود نداره اغلب كشاورزان با عبارت پوست نازك پوست كاغدي يا اسراييلي ميشناسن ويا به اسم گردوي خوشه اي از اونا نام ميبرن

ارقام محلي هم وجود دارن كه به علت دير باردهي و ارتفاع زياد زياد كلفتي پوست و راحت جدا نشدن مغز از پوست زياد مورد توجه نيستن اما يك مزيت مهم بر ارقام تجاري دارن و اون هم مقاومت به سرما و همچنين مقاومت به بيماريهاي منطقه در اونهاست


در باره فاصله كاشت هم باز بستگي مستقيم به رقم داره ارقامي كه رشد كمتر دارن رو با فاصله سه تا پنج متر و ارقامي كه داراي رشد بيشتر هستند رو با فواصل بيشتر از پنج تا هفت متر ميكارن
 

3252982

کاربر فعال
اثر شوری روی کاهش محصول

اثر شوری روی کاهش محصول

سلام بچه ها در مورد کاهش محصول در اثر شوری کمک میخام کمک:cry::cry::cry:
 

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
مرسی دقیق میخام بدونم چند درصد محصول کم میشه به ازای چقدر شوری


خوب نميشه دقيق گفت ببين نوع محصول نوع واريته اون محصول نوع اب ابياري فصل كاشت محصول همه اينا دخيل هستن بنا بر اين بجهي اينكه بشه يه مقدار دقيق الام كرد درصد تحمل به شوري براي هر گياه مشخص شده كه در اون گياه قادر به ادامه زندگي هست نه چيز ديگه :gol:
 

hobab2007

اخراجی موقت
سلام بچه ها در مورد کاهش محصول در اثر شوری کمک میخام کمک:cry::cry::cry:

یه خورده دقیق تر بپرس کدوم محصول میزان شوری چقدر باشه نوع واریته مهم هست این همه
مطلب درباره شوری هست خودت اصلا یه سرچ ساده کردی تو گوگل؟
 

watu

عضو جدید
سلام دوستان
مي خواستم بدونم هزينه آبياري قطره اي براي يه گلخانه 500 متري چقدره؟
چاه هم داره فاصلشم تا گلخانه 30 متره.
عمو هزینه آبیاری تحت فشار طبق فهرست بها جهاد کشاورزی 4200000تومان واسه هر هکتار زمین زراعی هست فکر کنم شامل گلخانه هم میشه.
;)
 

karoon245

عضو جدید
سلام

سلام

با سلام اگه يادتون باشي مدتي قبل دنبال پرورش گياه پاپيتال بودم و از شما كمك گرفتم الان بايد بگم بعد از گذشت 4 ماه و 4 روش متفاوت بالاخره موفق شدم قلمه اين گياه را پرورش بدم خيلي خيلي خوشحالم اما الان نگران اينم كه نكنه گرما يا سرما يا آفت بزندش. لطفا راهنماييم كنيد در ضمن اين شاخه الن 3تا جوانه زده كه يكيش در حال رشده . كي ميتونم به يه گلدون ديگه منتقلش كنم؟
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام اگه يادتون باشي مدتي قبل دنبال پرورش گياه پاپيتال بودم و از شما كمك گرفتم الان بايد بگم بعد از گذشت 4 ماه و 4 روش متفاوت بالاخره موفق شدم قلمه اين گياه را پرورش بدم خيلي خيلي خوشحالم اما الان نگران اينم كه نكنه گرما يا سرما يا آفت بزندش. لطفا راهنماييم كنيد در ضمن اين شاخه الن 3تا جوانه زده كه يكيش در حال رشده . كي ميتونم به يه گلدون ديگه منتقلش كنم؟
نگران نباش عزیزم
فعلا جابجاش نکن بزار اخر تابستون
 

3252982

کاربر فعال
یه خورده دقیق تر بپرس کدوم محصول میزان شوری چقدر باشه نوع واریته مهم هست این همه
مطلب درباره شوری هست خودت اصلا یه سرچ ساده کردی تو گوگل؟
آره حالا چرا دعوام میکنی:cry::cry:
درخت گردو واریته نمیدونم EC=4.7ds/m آب
عصاره اشباع خاک EC=7.05ds/m
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
کلروفیل سوال و مشاوره درباره پرورش بن سای (بونسای) باغبانی 433

Similar threads

بالا