مايکروسافت درجنگ بازي‌هاي ويدئويي

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مايکروسافت درجنگ بازي‌هاي ويدئويي .... :gol::gol:

نقل قول:
مايکروسافت با هدف جنگ با رقباي بازار بازيهاي ويدئويي، سرويس اتصال آنلاين به شبکه هاي اجتماعي را در کنسول بازي "ايکس باکس 360" عرضه کرد.
فيس بوک، توييتر و لست اف ام وارد دنياي کنسولهاي بازي شدند به طوري که از 17 نوامبر کاربران کنسول بازي "ايکس باکس 360" مايکروسافت مي توانند از طريق سرويس آنلاين اين کنسول به اين شبکه هاي اجتماعي دسترسي يابند.

به اين ترتيب شبکه هاي اجتماعي به سلاحهايي حاضر در جنگ بازيهاي ويديويي بين شرکتهاي نينتندو، مايکروسافت و سوني تبديل مي شوند.

معاون رئيس بخش چندرسانه اي مايکروسافت در اين خصوص اظهار داشت: "ما روي شبکه آنلاين ايکس باکس 360 يعني ايکس باکس لايو 20 ميليون کاربر داريم که 35 درصد از آنها را زنان تشکيل مي دهند و بيش از 64 درصد از اين کاربران سن بالاي 25 سال دارند. بنابراين کنسول امروزه تنها يک وسيله بازي ويژه نوجوانان نيست و به همين علت ما تصميم گرفتيم کنسول بازي خود را به يک مرکز تفريحي خانوادگي تبديل کنيم."

براساس گزارش واشنتگتن پست، بررسيهاي مايکروسافت نشان مي دهد که 60 درصد از 10 ميليون ايکس باکس 360 که در اروپا به فروش رفته اند داخل اتاق نشيمن گذاشته مي شوند و بنابراين تمام اعضاي خانواده و نه تنها نوجوانان از آن استفاده مي کنند. به همين منظور کنسولي که علاوه بر بازيهاي ويديويي و اتصال به اينترنت، امکان پخش دي. وي. دي و فيلمهاي پرتو آبي، وارد شبکه هاي اجتماعي به خصوص فيس بوک و توييتر نيز بشود مي تواند در جنگ بازيهاي ويديويي پيروز شود.

معاون رئيس چندرسانه اي مايکروسافت ادامه داد: "تعداد بارگذاري از شبکه ما به يک ميليارد رسيده است و به نظر مي رسد که اين استقبال مي تواند توضيحي درباره استراتژيهاي ما در جلب مشتري باشد."
 
بالا