فلفل تند و تاثیر ان روی بدن

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
Capsaicin موجود در فلفل تند می تواند با قدرتی زیاد سلولهای سرطان پروستات را از بين ببرد . دانشمندان آمریکایی در تجر به ای علمی ثا بت کردند که این ماده تند و سوزان می تواند تا حدود ٨٠ درصد سلولهای سرطان پروستات را در آزمایشگاه از بين ببرد. در ضمن خورانيدن مقداری از فلفل تند به موشهای آزمایشگاهی که به سرطان پروستات دچار بود ند سبب از بين رفتن تقریبا همه سلولهای سرطانی گردیده و سلولهای باقيمانده را نيز به صورتی کنترل می کند که نمی توانند تکثير نمایند.

پژوهشگران اسپانيایی با استفاده از یافته های مورد بحث دنباله تحقيقات علمی را در زمينه مصرف فلفل تند و از بين رفتن سلولهای سرطانی ادامه دادند و دریافتند که پنج ژن مخصوص در بدن انسان در عملکرد Capsaicin نقش دارند و در نهایت از بروز یا پيشرفت سرطان جلوگيری می کنند . در این ميان مقدار و چگونگی فعاليت هورمون مردانه تستوسترون نيز نقش دارد و در تقليل آنتی ژن PSA موثر است.

پژوهشگران دیگر هم اثرات Capsaicin را بر روی سرطانهای دیگر مانند سرطان ریه، سينه و نوعی سرطان بدخيم پوست بررسی
نموده اند که همگی حاکی موفقيت هایی است در درمان این سرطانها. در ضمن این بررسيها نشان می دهد افرادی که در رژیم
غذایی روزانه خود مقداری فلفل تند منظور می دارند کمتر به سرطان دچار می شوند.

تحقيقات علمی دیگر ثابت نموده که خوردن فلفل تند به همراه صبحانه سبب می گردد که شخص در وعده های بعدی غذا در روز، کمتر غذا بخورد و همين موضوع نه تنها از زیاد شدن وزن جلوگيری می کند بلکه باعث کم شدن وزن بدن می گردد . جالب این که در بعضی از پروژه های تحقيقاتی معلوم گردیده که خوردن فلفل در درمان زخم د ستگاه گوارش مو ثر است و گردش خون را در معده
افزایش می دهد . علاوه بر این مصرف فلفل تند در درمان عفونت های سينوس ها موثر بوده و در ضمن سبب تقویت قلب و عروق می شود . فلفل ادویه ایست که در تغيير مزه غذا نقشی مهم دارد و کيفيت آن را بالا میبرد.
 

Similar threads

بالا