رقابت نابرابر گوگل و مايکروسافت

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رقابت نابرابر گوگل و مايکروسافت ... :gol::cap:

جام جم آنلاين: گوگل يکي از هوشمندترين و خلاق ترين شرکتهاي جهان به شمار مي رود اما زماني که درباره فعاليت اصلي اش يعني جستجوي آنلاين صحبت به ميان مي آيد نام موتور جستجوي Bing شرکت مايکروسافت برايش آزار دهنده است.



به گزارش مهر، Bing به شکلي شگفت آور در حال رشد و نوآوري بوده و باعث شده گوگل براي هميشه در فعاليت و جنبش باقي بماند تا در رقابت با Bing کم نياورد.
براي مثال در حدود چند سال پيش مايکروسافت موتور جستجوي Bing را با طراحي مبتني بر عکسهاي رنگارنگ ارائه کرد. زماني که ظاهر Bing به شهرت رسيد گوگل نيز به موتور جستجوي خود بخشي را افزود تا کاربران بتوانند ظاهر موتور جستجويش را رنگارنگ کنند. گوگل حتي براي يک روز به تقليد از Bing تصويري را بر روي پس زمينه موتور جستجوي خود قرار داد که چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت.


نارضايتي کاربران باعث شد گوگل به سرعت ظاهر موتور جستجوي مشهور خود را به حالت قبل بازگرداند، چنين تصميم هاي پي در پي و کوتاه مدت مي تواند نشانه اين باشد که گوگل فشار وارد شده از جانب مايکروسافت را در رقابت بر سر موتورهاي جستجو به خوبي احساس کرده است.
اين تنها باري نبود که گوگل تحت تاثير Bing قرار گرفت، در ماه اکتبر مايکروسافت از ترکيب پيامهاي توئيتر با نتايج جستجوهاي خود خبر داد و تنها يک ساعت بعد از آن گوگل نيز خبر از ترکيب توئيتر با نتايج جستجوهاي آنلاين خود داد. اين موتور جستجو به تازگي از ساختار و چيدمان مشابه نتايج جستجوي Bing بر روي صفحه نتايج جستجوهاي خود نيز استفاده کرده است.


زماني که Bing آغاز به کار کرد، تلاش داشت تا جستجوي آنلاين را از ديدي متفاوت با گوگل ببيند. به گفته متخصصان صنعت جستجو اينترنتي، مايکروسافت تلاش داشت براي تصميم گيري به شيوه اي جديد به مردم کمک کند و اين کار را با جدا سازي نتايج جستجو در دسته بندي هاي مختلف انجام داد. به اين شکل به جاي مشاهده ليستي از 10 لينک آبي رنگ، کاربران مي توانستند براي هر يک از جستجو هاي خود روتيترهايي مجزا را مشاهده کنند.
براي مثال جستجوي عبارت "Friday Night Lights" نتايجي به اين ترتيب در پي دارد: ابتدا اخبار، سپس نتايج کلي، فايلهاي ويديويي، دست اندرکاران فيلم و در نهايت فيلمنامه.
تنها يک سال پس از آغاز به کار Bing گوگل نيز تغييرات در ساختار و ظاهر موتور جستجوي خود را آغاز کرد. با اين حال با وجود تمامي ايده هاي جديدي که Bing براي کاربرانش در نظر مي گيرد، شاهد نتايج چندان خوشايندي نيست. آخرين آمارها نشان مي دهند 63 درصد از کاربران اينترنت در آمريکا از گوگل استفاده مي کنند و سهم Bing از ميان کاربران تنها 13 درصد است.
بر اساس گزارش Business Insider، با کمک چنين سهم بزرگي از جستجو، گوگل تجارت پرسودي را براي خود به راه انداخته است در حالي که مايکروسافت با هزينه کردن سرمايه خود بر روي Bing ميلياردها دلار را به صورت آنلاين از دست مي دهد.

 
بالا