توليد سيبي كه ماهها تازگي خود را حفظ مي كند

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
گروهي از دانشمندان استراليايي پس از 20 سال تحقيقات سيبي را توليد كردند كه ماهها تازگي خود را حفظ مي كند.
محققان موسسه صنايع اوليه و شيلات كويينزلند پس از 20 سال تحقيقات سرانجام موفق شدند سيبي را توليد كنند كه به مدت ماهها تازگي خود را حفظ مي كند و پوسيده نمي شود.
اين ميوه كه با شناسه RS 103-130 نامگذاري شده به رنگ قرمز درخشان است و بهترين و شيرين ترين طعم سيب دنيا را دارد و از توانايي مقاومت طبيعي در مقابل بيماريها به خصوص بيماري قارچي "لكه سياه" برخوردار است به طوريكه مي تواند در مقابل انگلها و قارچهايي كه به برگها و ميوه درخت سيب آسيب مي رسانند از خود به خوبي محافظت كند.
اين سيب مي تواند 14 روز در هواي محيط تازگي خود را حفظ كند و اگر در يخچال نگهداري شود به مدت حداقل 4 ماه تازه و قابل استفاده مي ماند.
اكنون دولت كوئينزلند به دنبال يك شريك تجاري براي توليد و توزيع سيب RS 103-130 است و اميدوار است فروش اين محصول جديد را از سال آينده آغاز كند.
تيم مالهرين، وزير صنايع اوليه كوئينزلند اظهار داشت: "اين گونه جديد سيب واقعا شيرين بوده و در مقابل انواع مختلف بيماريها مقاوم است آزمايشات آغازين بر روي پنج نوع مختلف سيب انجام شد كه RS 103-130 توانست بيشترين امتياز را به دست آورد."
اين سيب جديد در مفهوم كلي، يك محصل تراريخته نيست بلكه به روش سنتي توليد شده است براي توليد اين سيب، دانشمندان ژن يك گونه سيب آسيايي به نام malus floribunda را انتخاب كردند كه در مقابل بيماري قارچي "لكه سياه" مقاوم است و از اين ژن براي ايجاد اين سيب به روشي سنتي و نه اصلاح ژنتيكي بهره گرفتند.
لينک خبر: http://www.hamvatansalam.com/news142549.html
منبع خبر: هموطن سلام
 

Similar threads

بالا