تعهدي براي استخدام دانشجويان مراكز تربيت معلم نداريم

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
رييس روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: اين وزارتخانه هيچ تعهدي براي استخدام دانشجويان مراكز تربيت معلم ندارد اما در تلاش است در صورت فراهم شدن زير ساخت ها و موافقت دولت، براي جذب اين افراد در آينده اقدام كند.
‘علي فرهادي’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: شش هزار و 900 دانشجوي مراكز تربيت معلم، ورودي سال 88 هستند كه اين افراد مدعي استخدام در آموزش و پرورش هستند.
رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس آنچه زمان انتخاب رشته در دفترچه راهنماي كنكور بيان شده بود، آموزش و پرورش اعلام كرده بود تعهدي به استخدام دانشجويان تربيت معلم ندارد ولي چنانچه قرار باشد در آينده استخدامي صورت گيرد، 50 درصد اين افراد در اولويت جذب خواهند بود.
فرهادي با بيان اينكه بخش مهمي از اين دانشجويان را دختران تشكيل مي دهند، تصريح كرد: دانشجويان ياد شده براساس اطلاعات ارائه شده، تحصيلات خود را شروع كرده اند ولي معترض هستند كه چرا آموزش و پرورش آنها را استخدام نمي كند.
وي اظهار داشت: طبق قانون، آموزش و پرورش مجاز به استخدام نيست ولي تلاش مي كند در صورت موافقت دولت و فراهم شدن زير ساخت ها، 50 درصد اين دانشجويان را كه اولويت با دختران است، با توجه به نياز و اينكه اين افراد در رشته هاي مورد نياز آموزش و پرورش تحصيل كرده اند، استخدام كند.
فرهادي گفت: وزير آموزش و پرورش براي رفع مشكل اين افراد، در نامه اي به رييس جمهوري درخواست كرده است، براي جذب اين افراد مساعدت شود و رييس جمهوري نيز به معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني دستور اقدام در اين باره را داده ولي تاكنون نتيجه آن به آموزش و پرورش اعلام نشده است.
وي يادآور شد: نامه وزير براي حل مشكل همه شش هزار و 900 دانشجوي ورودي سال 88 است مشروط براينكه پسران دوره سربازي خود را گذارنده باشند تا در صورت موافقت دولت، در آموزش و پرورش استخدام شوند.
رييس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در عين حال اضافه كرد: در حال پيگيري هستيم تا آن دسته از دانشجويان پسر كه دوره خدمت سربازي را نگذرانده اند، با موافقت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به عنوان سرباز معلم جذب شوند و دوره خدمت سربازي را بگذرانند.
منبع :سایت کاریاب 57
 

Similar threads

بالا