تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

ahad-sanobary

عضو جدید
سلام
من خودرو پراید 82 دارم کل سیستم clc رو از روش باز کردم اما یه مشکل دارم شلنگهای خلع کاربراتور از روزی که من ماشین رو خریدم درست نسب نشدن و کسیم نیست که روش درست نسب این شلنگها رو بدونه من به یه نقشه نیاز دارم تا شلنگارو درست نسب کنم اگه کمک کنید ممنون میشم
 

mehdimanam

عضو جدید
سلام.سوالی داشتم که جوابش خیلی برام مهمه. چرا در موتورهای SI شدت احتراق افزایش پیدا می کند و سپس کم می شود؟ با تشکر
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
من خودرو پراید 82 دارم کل سیستم clc رو از روش باز کردم اما یه مشکل دارم شلنگهای خلع کاربراتور از روزی که من ماشین رو خریدم درست نسب نشدن و کسیم نیست که روش درست نسب این شلنگها رو بدونه من به یه نقشه نیاز دارم تا شلنگارو درست نسب کنم اگه کمک کنید ممنون میشم

دوست عزیز معمولا شلنگهای خلعی کاربراتور رو آویزون میکنن که کار اشتباهیه در هر حال باید این لوله حتما به ورودی کاربراتور و قبل از ***** هوا نصب بشه ...
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سايت Science Iran ، یک مرجع كامل و تخصصی از مقالات فارسي و انگليسي , پروژه هاي علمي , كنفرانس ها برای کلیه رشته های علوم مي باشد که با اهداف
1- تمركز منابع علمي جهت سهولت دسترسي
2- به اشتراك گذاري تحقيقات علمي محققان و دانشجويان و پژوهشگران
3- ارتباط ميان صنعت و دانشگاه
4- جلو گيري از دوباره كاري ها و پراكندگي تحقيقات و مطالعات
5- دسترسي ساده به مقالات معتبر انگليسي
مي باشد كه به اميد و اتكا تلاش شما عزيزان در جمع آوري مطالب و مقالات عزيزان راه اندازي شده است .

در صورت تمايل به همكاري با سايت Science Iran مقالات خود را به ايميل info@scienceiran.ir ارسال فرماييد و به صورت رايگان در قسمت VIP سايت عضو شويد .


دیگه جایی پیدا نکردی این پستو بزنی؟
آخه خداییش شما که انسان فرهیخته ای هستین نباید یه نگاه به عنوان تاپیک بندازین بعد تبلیغتون رو انجام بدین؟
 

sabu

عضو جدید
[h=2]
كمك براي ساخت يك ماشين بنزيني كوچولو[/h]
سلام خسته نباشيد

من ميخوام موتور يك موتور سيكلت رو براي يك خودرو وصل كنم ولي ميخوام دنده ها روحذف كنم و فقط با سرعت بين 0 تا 100كيلومتر بر ساعت حركت كنه
به طوريكه من با يه پدال گاز بدم و شروع به حركت كنه.
اونجوري كه من فهميدم با يه كلاچ اينكار رو انجام ميدن يعني تا موقعي كه كلاچ درگير نيست موتور حركت رو به شفت منتقل نميكنه ولي روشن هست و درجا كار ميكنه
اما همينكه كلاچ درگير شد شفت شروع به چرخيدن ميكنه.
لطفا به من توضيح بديد كه چيكار بايد بكنم؟
آيا كار به اينصورت كه موتور رو تو دنده ي خاص ميذارن و هميشه با اون دنده روشن ميشه،خاموش ميشه و حركت ميكنه؟
اگر اينطوريه بايد چجوري و روي كدام دنده قرار داد؟
هر كسي هر توضيحي يا پيشنهادي داره بگه با كمال ميل استقبال ميكنم و پيشاپيش تشكر و سپاس
يا علي

 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
كمك براي ساخت يك ماشين بنزيني كوچولو


سلام خسته نباشيد

من ميخوام موتور يك موتور سيكلت رو براي يك خودرو وصل كنم ولي ميخوام دنده ها روحذف كنم و فقط با سرعت بين 0 تا 100كيلومتر بر ساعت حركت كنه
به طوريكه من با يه پدال گاز بدم و شروع به حركت كنه.
اونجوري كه من فهميدم با يه كلاچ اينكار رو انجام ميدن يعني تا موقعي كه كلاچ درگير نيست موتور حركت رو به شفت منتقل نميكنه ولي روشن هست و درجا كار ميكنه
اما همينكه كلاچ درگير شد شفت شروع به چرخيدن ميكنه.
لطفا به من توضيح بديد كه چيكار بايد بكنم؟
آيا كار به اينصورت كه موتور رو تو دنده ي خاص ميذارن و هميشه با اون دنده روشن ميشه،خاموش ميشه و حركت ميكنه؟
اگر اينطوريه بايد چجوري و روي كدام دنده قرار داد؟
هر كسي هر توضيحي يا پيشنهادي داره بگه با كمال ميل استقبال ميكنم و پيشاپيش تشكر و سپاس
يا علي


سلام دوست عزیز
ببینید بهتون توصیه میکنم قبل از انجام همچین کاری سوار یک موتور سیکلت شده و دنده های اون رو رو دنده 4 قرار بدبن و چند روز بدون عوض کردن دنده رانندگی کنید و در تمام مراتب و در هر شرایطی دنده رو عوض نکنید (موقعی که با یک سرعت گیر مواجه میشید)اونوقت متوجه خواهید شد که اگر قرار باشه این خودرو شما بدون عوض کردن دنده سرعت 0 تا 100 رو طی کنه با چه مشکلاتی مواجه خواهید شد
این کار رو بکنید تا بعد مراحل بعد رو براتون توضیح بدم
یا علی
 

shahrokhblash

عضو جدید
درود
دوستان برای پروژه دانشگاهی دنبال یک متنی درباره دلایل استفاده از سیستم بازیافت انرژی(kers)هستم
خواهشا مرا راهنمایی کنید
منتظرم
با سپاس
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
درود
دوستان برای پروژه دانشگاهی دنبال یک متنی درباره دلایل استفاده از سیستم بازیافت انرژی(kers)هستم
خواهشا مرا راهنمایی کنید
منتظرم
با سپاس


راهنمایی میخواین یا خود پروژه رو؟
اگه راهنمایی میخواین که به نظرم دونستن اینکه دلیل استفاده از سیستم بازیافت چیه نباید کار سختی باشه مخصوصا اگه مرتبط با رشته تحصیلیتون هم باشه یه سرج کوتاه هم داشته باشی تو نت هم کافیه
در صمن این بحث مربوط به تالار خودرو نیس
موفق باشین
 

shahrokhblash

عضو جدید
با درود
در جواب شما دوست عزیز رشته من خودرویی هست و این مطلب کاملا مرتبط به خودرو می باشد این روش بازیافت انرژی از دست رفته
در هنگام ترمز گیری که به سه صورت:1-فلایویل2-ذخیره در باتری3-به کمک دو مخزن هیدرولیکی(HRb)
انجام می گیرد که نتایج خیلی خوبی داشته و جدیدا در حال گسترش بروی خودروها است و شرکت های بزرگ خودرو سازی مثل ولکس واگن
و ب ام و ..در حال تحقیق روی این سیستم هستند متاسفانه این تکنولوژی همانند دیگر دستاوردهای غربی خیلی راحت در اختیار نمی گذارند
برای همین ناشناخته هست!!اگر مسابقات فرمولا 1 رو پیگیری می کنید متوجه ارزش فوق العاده این سیستم بروی خودرو ها خواهید شد
در ضمن من حتی به مقالات زیادی در این مورد با جستجوی اینترنتی و حتی درخواست در این مورد بدست آوردم اما متاسفانه مطلبی در مورد
دلایل اصلی استفاده از این روش که متنی کامل و مناسب باشه پیدا نکردم
از همه دوستان تقاضا می شود اگر وب سایت هست که مطالبی علمی در این مورد باشه من رو راهنمایی بکنه در اختیارم بگذارید
با سپاس فراوان
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با درود
در جواب شما دوست عزیز رشته من خودرویی هست و این مطلب کاملا مرتبط به خودرو می باشد این روش بازیافت انرژی از دست رفته
در هنگام ترمز گیری که به سه صورت:1-فلایویل2-ذخیره در باتری3-به کمک دو مخزن هیدرولیکی(HRb)
انجام می گیرد که نتایج خیلی خوبی داشته و جدیدا در حال گسترش بروی خودروها است و شرکت های بزرگ خودرو سازی مثل ولکس واگن
و ب ام و ..در حال تحقیق روی این سیستم هستند متاسفانه این تکنولوژی همانند دیگر دستاوردهای غربی خیلی راحت در اختیار نمی گذارند
برای همین ناشناخته هست!!اگر مسابقات فرمولا 1 رو پیگیری می کنید متوجه ارزش فوق العاده این سیستم بروی خودرو ها خواهید شد
در ضمن من حتی به مقالات زیادی در این مورد با جستجوی اینترنتی و حتی درخواست در این مورد بدست آوردم اما متاسفانه مطلبی در مورد
دلایل اصلی استفاده از این روش که متنی کامل و مناسب باشه پیدا نکردم
از همه دوستان تقاضا می شود اگر وب سایت هست که مطالبی علمی در این مورد باشه من رو راهنمایی بکنه در اختیارم بگذارید
با سپاس فراوان

این روشی که میفرمایید مگه همون روش بازیافت انرژی گرمایی که از اگزوز خارج میشه نیست؟ یا جدا از اونه؟
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در حال حاضر تعدادي از پژوهشگران آلماني انستيتو فران افر بر روي ژنراتور ترموالكتريكي كه قادر باشد انرژي گرمايي خارج شده از اگزوز اتومبيل را گرفته و آن را به برق تبديل كند كار مي‌كنند. با استفاده از اين ژنراتور جريان برق سيستم الكتريكي درون خودرو تامين خواهد شد و مصرف سوخت خودرو نيز كاهش خواهد يافت.
در اتومبيل دو سوم انرژي مصرفي به شكل گرما هدر مي‌رود، در حدود 30% اين انرژي در قسمت موتور و 30 تا 35 درصد آن به شكل گازهاي داغ خروجي از اگزوز، از دست مي‌رود.
در اينجاست كه ژنراتورهاي ترموالكتريك (TEG) وارد بازي مي‌شوند. اين دستگاهها با استفاده از اختلاف دما، انرژي گرمايي را به انرژي الكتريكي تبديل مي‌كنند. هرچقدر اختلاف دما بيشتر باشد جريان برق بيشتري توليد مي‌شود.
دكتر هارالد بوتنر Harald Bottner، رئيس بخش سيستمهاي ترموالكتريكي اين انستيتو اين چنين توضيح مي‌دهد: ”دماي درون اگزوز اتومبيل مي‌تواند به 700 درجه سلسيوس يا حتي بيشتر هم برسد و اخلاف دماي بين لوله اگزوز و لوله حمل كننده مايع خنك كننده موتور مي‌تواند صدها درجه سلسيوس باشد.“
مبدل ترموالكتريكي خودرو از اين اختلاف زياد دمايي به اين صورت استفاده مي‌كند: جريان هواي گرم بين گازهاي داغ اگزوز و لوله خنك كننده حاوي مايع خنك كننده به سمت مبدل (ژنراتور) هدايت مي‌شود، حامل بار از ميان نيمه هاديهاي خاصي عبور مي‌كند و جريان برق مشابه با آنچه در يك باتري وجود دارد،‌ توليد مي‌شود و به اين ترتيب اين ژنراتور مي‌تواند تأمين كننده الكتريسيته تمام سيستمهاي الكترونيكي درون اتومبيل (سيستمهايي كه روز به روز بر اهميت و تعدادشان درون اتومبيلها افزوده مي‌شود) باشد.
دكتر بوتنر برآورد مي‌كند كه با اين روش قادر هستيم مصرف سوخت را در خودروها 5 تا 7 درصد كاهش دهيم. با توجه به 50 ميليون اتومبيلي كه در آلمان وجود دارد و سالانه 200 ساعت حركت مي‌كنند، 1 كيلووات ساعت توان برق گرفته شده از گرماي خروجي اگزوز اجازه توليد 10 تريليون وات ساعت برق را در هر سال خواهد داد.
منبع: www.news.tavanir.org.ir
 

shahrokhblash

عضو جدید
در حال حاضر تعدادي از پژوهشگران آلماني انستيتو فران افر بر روي ژنراتور ترموالكتريكي كه قادر باشد انرژي گرمايي خارج شده از اگزوز اتومبيل را گرفته و آن را به برق تبديل كند كار مي‌كنند. با استفاده از اين ژنراتور جريان برق سيستم الكتريكي درون خودرو تامين خواهد شد و مصرف سوخت خودرو نيز كاهش خواهد يافت.
در اتومبيل دو سوم انرژي مصرفي به شكل گرما هدر مي‌رود، در حدود 30% اين انرژي در قسمت موتور و 30 تا 35 درصد آن به شكل گازهاي داغ خروجي از اگزوز، از دست مي‌رود.
در اينجاست كه ژنراتورهاي ترموالكتريك (TEG) وارد بازي مي‌شوند. اين دستگاهها با استفاده از اختلاف دما، انرژي گرمايي را به انرژي الكتريكي تبديل مي‌كنند. هرچقدر اختلاف دما بيشتر باشد جريان برق بيشتري توليد مي‌شود.
دكتر هارالد بوتنر Harald Bottner، رئيس بخش سيستمهاي ترموالكتريكي اين انستيتو اين چنين توضيح مي‌دهد: ”دماي درون اگزوز اتومبيل مي‌تواند به 700 درجه سلسيوس يا حتي بيشتر هم برسد و اخلاف دماي بين لوله اگزوز و لوله حمل كننده مايع خنك كننده موتور مي‌تواند صدها درجه سلسيوس باشد.“
مبدل ترموالكتريكي خودرو از اين اختلاف زياد دمايي به اين صورت استفاده مي‌كند: جريان هواي گرم بين گازهاي داغ اگزوز و لوله خنك كننده حاوي مايع خنك كننده به سمت مبدل (ژنراتور) هدايت مي‌شود، حامل بار از ميان نيمه هاديهاي خاصي عبور مي‌كند و جريان برق مشابه با آنچه در يك باتري وجود دارد،‌ توليد مي‌شود و به اين ترتيب اين ژنراتور مي‌تواند تأمين كننده الكتريسيته تمام سيستمهاي الكترونيكي درون اتومبيل (سيستمهايي كه روز به روز بر اهميت و تعدادشان درون اتومبيلها افزوده مي‌شود) باشد.
دكتر بوتنر برآورد مي‌كند كه با اين روش قادر هستيم مصرف سوخت را در خودروها 5 تا 7 درصد كاهش دهيم. با توجه به 50 ميليون اتومبيلي كه در آلمان وجود دارد و سالانه 200 ساعت حركت مي‌كنند، 1 كيلووات ساعت توان برق گرفته شده از گرماي خروجي اگزوز اجازه توليد 10 تريليون وات ساعت برق را در هر سال خواهد داد.
منبع: www.news.tavanir.org.ir

این سیستمی که شما می فرمایید درست هست یک روش از روش های بازیافت هست اما این که من می گم(regenerative bracking) ویا(kinetic recovery system) ماجراش انرژی از دست رفته در هنگام ترمز می باشد
که تاثیر فوق العاده ای روی مصرف سوخت می گذاره..
بازم می گم دوستان منتظر یاری شما هستم
بدبختی اینجاست استاد من هم نمی تونه کمکی کنه!!راحت:confused:
 

sahar.adidas

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ب مهندسین مکانیک عزیز:)
ی سوال فنی داشتم..... نمیدونم تاپیکو درست اومدم یا نه! ...دیگه حوصله نداشتم بیشتر بگردم..ببخشید...!
من وقتی پشت 405 میشینم(دوگانه سوز) وقتی ک رو حالت گازه و کولر هم روشنه میخوام ترمز بگیرم (با سرعت پایین) ، سرپیچا و سرعتگیرا.... ماشین خاموش میشه!!!!....بنظرتون مشکل کجاس؟؟؟؟
هیچ مکانیکی هم نتونسته تشخیص بده!!!!!...
اگه راهنمایی کنید ممنون میشم........:gol:
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ب مهندسین مکانیک عزیز:)
ی سوال فنی داشتم..... نمیدونم تاپیکو درست اومدم یا نه! ...دیگه حوصله نداشتم بیشتر بگردم..ببخشید...!
من وقتی پشت 405 میشینم(دوگانه سوز) وقتی ک رو حالت گازه و کولر هم روشنه میخوام ترمز بگیرم (با سرعت پایین) ، سرپیچا و سرعتگیرا.... ماشین خاموش میشه!!!!....بنظرتون مشکل کجاس؟؟؟؟
هیچ مکانیکی هم نتونسته تشخیص بده!!!!!...
اگه راهنمایی کنید ممنون میشم........:gol:

سلام
فقط تو همین حالت خاموش میشه؟یعنی اگه رو حالت بنزین باشه و یااینکه کولر خاموش باشه هم این اتفاق می افته یا نه ؟ موقع ترمز کلاج هم میگیرین یا بدون کلاج ترمز میگیرین؟
چون مشکل ممکنه به چند جهت باشه میپرسم...
 

sahar.adidas

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
فقط تو همین حالت خاموش میشه؟یعنی اگه رو حالت بنزین باشه و یااینکه کولر خاموش باشه هم این اتفاق می افته یا نه ؟ موقع ترمز کلاج هم میگیرین یا بدون کلاج ترمز میگیرین؟
چون مشکل ممکنه به چند جهت باشه میپرسم...

قبلا روی حالت گاز خاموش میشد ولی جدیدا رو بنزین هم خاموش میکنه!!...(فقط کولر روشن باشه این اتفاق میفته،خاموش باشه مشکلی نیست)..... باکلاج یا بی کلاج هردو خاموش میکنه!
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قبلا روی حالت گاز خاموش میشد ولی جدیدا رو بنزین هم خاموش میکنه!!...(فقط کولر روشن باشه این اتفاق میفته،خاموش باشه مشکلی نیست)..... باکلاج یا بی کلاج هردو خاموش میکنه!
که اینطور...
ببینید شما با دیاگ میتونی به عیب اصلی پی ببری اما این موارد رو هم انجام بدین یکی اینکه پيچ رگلاتور رو تنظیم کنید دوم اینکه stop موتور رو در زمان کار چه بنزین و چه گاز بررسی کنید
درصمن فشار سوخت رو برای همه دنده ها تنظیم کنین
موفق باشین
 

sahar.adidas

عضو جدید
کاربر ممتاز
که اینطور...
ببینید شما با دیاگ میتونی به عیب اصلی پی ببری اما این موارد رو هم انجام بدین یکی اینکه پيچ رگلاتور رو تنظیم کنید دوم اینکه stop موتور رو در زمان کار چه بنزین و چه گاز بررسی کنید
درصمن فشار سوخت رو برای همه دنده ها تنظیم کنین
موفق باشین

بله... بسیار متشکر از راهنماییتون...
:gol:
 

sahar.adidas

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواهش میکنم
امیدوارم تونسته باشم کمکتون کرده باشم...

ببخشید دوباره مزاحم شدم!...
الان ک با داداشم صحبت کردم گفتش ک همه رو انجام داده و چک شده بجز فشار سوخت....
میشه توضیح بدید منظورتون ازفشار سوخت چی هست؟؟
سپاس...
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ببخشید دوباره مزاحم شدم!...
الان ک با داداشم صحبت کردم گفتش ک همه رو انجام داده و چک شده بجز فشار سوخت....
میشه توضیح بدید منظورتون ازفشار سوخت چی هست؟؟
سپاس...

فشار سوخت رو فراموش کنید
ببینید به احتمال قریب به یقین مشکل شما از استپر موتوره چرا که در همه خودروها به خصوص در پراید و پژو وقتی کولر روشن میشه نوساناتی در موتور ایجاد میشه ودور موتور به شدت افت میکنه و حتی به خاموش شدن نزدیک میشه و همانطور که اطلاع دارین یکی از وظایف استپر این است که این نوسانات رو جبران کنه و از افت دور یا خاموش شدن موتور جلوگیری کنه برای رفع این عیب یا استپر را باید تمیز کرد و یا به طور کلی آن را تعویض کرد گاهی استپر نشتی هوا داشته و اورینگ دور آن خراب است در نتیجه باید تعمیر و اورینک آن تعویض شود.در بسیاری موارد استپر کثیف شده و با تمیز کردن استپر و شست‌وشوی آن، این مشکل حل می‌شود ولی در بعضی مواقع استپر خراب بوده و باید تعویض شود.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ممکنه جواب بدین که استپر هم تمیز شده و هم تعویض باید عرض کنم که شما در بازار خیلی سخت میتونید استپر ارجینال پیدا کنید و اونقد استپرهای چینی در بازار هستند که مارک و بسته بندیشون شبیه قطعه فرانسویش هستند که واقعا اگه تجربه کافی رو نداشته باشید نمیتونید تشخیص بدین که کدوم اصل و کدوم تقلبی هستش پیشنهاد میشه با تعمیرکارتون توافق کنید که در صورت تعویض و بروز مشکل مسئولیت رو به عهده بگیرد...
 

ali.shiri85

عضو جدید
سلام
یه سوال:
1:در یک خودرو ساکن بار روی محور جلو 2313 پوند و بار روی محور عقب 1322 پوند ست موقعیت مرکز جرم خودرو را چطور میشه حساب کرد؟
2:اگه این خودرو در حال شتاب گیری با شتاب 6 فوت بر مجذور ثانیه در یک جاده با شیب 6 درجه باشد نیرو های عمودی تایرها چقدر میشه؟
 

parsa s

عضو جدید
سلام
یه سوال:
1:در یک خودرو ساکن بار روی محور جلو 2313 پوند و بار روی محور عقب 1322 پوند ست موقعیت مرکز جرم خودرو را چطور میشه حساب کرد؟
2:اگه این خودرو در حال شتاب گیری با شتاب 6 فوت بر مجذور ثانیه در یک جاده با شیب 6 درجه باشد نیرو های عمودی تایرها چقدر میشه؟

1 : این اطلاعات برای پیدا کردن موقعیت مرکز جرم کافی نیست ...
2 : برای جواب دادن به این سوال هم مکان مرکز جرم نیاز است که مربوط به سوال 1 میشه و از طرفی پارامترهای دیگه ای هم باید معلوم باشه

موفق باشید
 

shahrokhblash

عضو جدید
این سوال کتاب تئوری حرکت هست در سوال اول و دوم برای بدست آوردن نیاز به مقدار فاصله اکسل عقب و جلو میزان (L) هست بعد از این تو سوال دوم ارتفاع خودرو از سطح مشخص نیست؟
این فرمول سوال اول:
2012-07-04_120217.jpg
برای سوال دوم در ضمن نیاز میزان درصد تقسیم وزن داریم اینم فرمول:
2012-07-04_120556.jpg
 

omidam0311

عضو جدید
سلام دوست عزیز ممنون از تاپیک خوبتون من ی پروژه دارم و اونم مقایسه دوموتور TU5 و EF7 میخواسم اگه مقاله ای کتابی هس بهم معرفی کنین درضمن اینم بگم خود ایرانخودرو ی کتاب راهنما و معرفی این موتورارو داره ک به کارشناس فنی نمایندگی میده اگه اون کتاب هارو سراغ دارین حتی واس فروش بهم معرفی کنین ممنون میشم
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز ممنون از تاپیک خوبتون من ی پروژه دارم و اونم مقایسه دوموتور TU5 و EF7 میخواسم اگه مقاله ای کتابی هس بهم معرفی کنین درضمن اینم بگم خود ایرانخودرو ی کتاب راهنما و معرفی این موتورارو داره ک به کارشناس فنی نمایندگی میده اگه اون کتاب هارو سراغ دارین حتی واس فروش بهم معرفی کنین ممنون میشم

1600 TU5 موتوری هست که برروی 206 تیپ 5 و 6 206 sd به جز مدل V20 و سمند TU5 و همچنین پارس اتوماتیک نصب شده این موتور قدرتش تو همه این ماشینها یکی نیست مثلا در 206 تیپ 5 وسمند TU5 با ECU bosch 7.4.4 قدرتی برابر 110 اسب بخار در دور 5800 دارد و حداکثر گشتاورش 148 نیتون بر متر در دور 4500 اما بر روی 206 SD به خاطر استفاده از ECU با ورژن 7.4.5 و نصب سنسور دوم اکسیژن هم مصرفش بالا رفت و هم قدرتش به 108 اسب بخار و هم گشتاورش به 142 نیوتون بر متر کاهش یافت اماEF7 موتور پیشرفته ای هست که توسط ایران خودرو و F.E.V آلمان طراحی شده که به جرات می توان گفت در خودروهای زیر 20 میلیون تومان رقیبی ندارد حداکثر قدرت 113 در دور 6000 در حالت بنزین و گشتاور 150 نیوتون بر متر در دور 4000 و در حالت گاز 103 اسب بخار و 136 نیوتون بر متر گشتاورش هست البته جدیدا موتور EF7 فقط بنزینی هم بر روی سمند ال ایکس نصب شده و همچنین در آینده قرار است EF7 پایه بنزین با حد اکثر قدرت 117 اسب به بازار بیاد در ضمن این موتور فقط برروی سمند ال ایکس سوار می شود و بر روی هیچ برندی از پژو تا حالا نصب نشده!
در کل EF7 کاملا بر TU5 برتری دارد!
 

omidam0311

عضو جدید
مرسی ممنون از پاسخگویی من بیشتر منبع میخواستم و کتاب حالا اگه بود بم معرفی کنین

البته من خودم تو نمایندگیم بستگی داره نمیشه گفت کدوم بهتره مثلا ای اف سون رو سمند چون سمند سنگین اما تی یو فایو رو ۲۰۶ ک سبک تره خیلی بهتره درضمن تی یو فایو ی مشکل دارم اونم اینکه قطعاتشو هرچیزیشو یجا میزنه و اکثر موقعها باهم مچ نمیشه ما عملا تو تعمیرگاه خرابی اف سون بیشتر داریم تا تی یو ۵ بازم ممنون دوستان اگه منبع یا کتابی غنی تر بود معرفی کنن ممنون میشم
 

T_man

عضو جدید
با سلام

امین جان لطفا مراحل تعویض تسمه تایم L90را اگر منبعی سراغ داری برام بگو...با تشکر فراوان
 

Similar threads

بالا