تاپیک سوالات قدرتی

moh3n_s

عضو جدید
سلام اطلاعاتی در مورد نحوه کار traction motor میخوام هر چی در موردش میگردم چیزی به دست نمیارم تنها چیزی که میدونم به عنوان محرک لوکوموتیو ها و بعضی از ماشین ها استفاده میشه و گشتاور خیلی بالایی تولید میکنه اگه چیزی پیدا کردیم ممنون میشم در اختیارم قرار بدین
یاعلی


من مطمئن نیستم اما با توجه به اینکه برق مترو یه برق dc هست پس باید از موتور های dc به احتمال زیاد استفاده کنند مخصوصا تو کشور ما که در حال توسعه ست:biggrin: پس باید موتورهش dc باشه حالا چه موتوری؟ این رو هم میدونیم که موتور های dc تحریک سری از قدرت فوق العاده بالایی برخورداره به طوری که به هیچ عنوان نمیشه بدون بار این موتور ها را راه اندازی کرد پس به احتمال زیاد باید تو لوکوموتیو ها از موتور دی سی تحریک سری استفاه کنند حالا من مطمئن نیستم امیدوارم که از مهندسین عزیز یک پیدا بشه بتونه دقیق جواب بده
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهندس جان یعنی شما میفرمایید که اگر ما ولتاژ را از 132 به 20 تبدیل کنیم تلفاتمون کمتره نسبت به زمانی که ولتاژ را از 63 به 20 ببریم ؟ چرا؟
راستی میگم این نیروگاه شهید منتظری اصفهان هست ...!!!! ولتاژ15.6kv را به ولتاژ 230kv,400kv تبدیل میکنند حال من میخوام بدونم در این گونه مواقع ولتاژ را مرحله به مرحله افزایش میدهند یا مستقیم میبرن به ترانس 15.6 به 230KV ؟
راستی بابت پاسخ به سوالات قبلی ممنونم
تلفات تبدیل از 132 به 20 یا 63 به 20 مطرح نیست .تلفات خط 63 از 132 بیشتره !
فکر میکنم به 400 مستقیم تبدیل نمیشه.
تو منطقه اصفهانم خط 132 به عنوان انتقال استفاده میشه؟
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
مهندس جان یعنی شما میفرمایید که اگر ما ولتاژ را از 132 به 20 تبدیل کنیم تلفاتمون کمتره نسبت به زمانی که ولتاژ را از 63 به 20 ببریم ؟ چرا؟
راستی میگم این نیروگاه شهید منتظری اصفهان هست ...!!!! ولتاژ15.6kv را به ولتاژ 230kv,400kv تبدیل میکنند حال من میخوام بدونم در این گونه مواقع ولتاژ را مرحله به مرحله افزایش میدهند یا مستقیم میبرن به ترانس 15.6 به 230KV ؟
راستی بابت پاسخ به سوالات قبلی ممنونم

نه آقا محسن من بحث تلفات رو در جواب سئوال دیگری مطرح کردم

بله ولتاژ رو پله پله افزایش میدن. در یک مرحله نمیشه

خواهش میکنم در خدمتم

تلفات تبدیل از 132 به 20 یا 63 به 20 مطرح نیست .تلفات خط 63 از 132 بیشتره !
فکر میکنم به 400 مستقیم تبدیل نمیشه.
تو منطقه اصفهانم خط 132 به عنوان انتقال استفاده میشه؟

ولتاژ ها استاندارد هستن و اصفهان و شهر دیگه فرقی ندارن
خط 132 به عنوان فوق توزیع در نظر میگیرن
یعنی خط 400 یا 230 به پست انتقالی که در حومه شهر هستن میرسه و 132 از اون پست خارج شده و اکثرا به صورت Underground به پست های فوق توزیعی که در سطح شهر هست منتهی میشه و ...
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
من مطمئن نیستم اما با توجه به اینکه برق مترو یه برق dc هست پس باید از موتور های dc به احتمال زیاد استفاده کنند مخصوصا تو کشور ما که در حال توسعه ست:biggrin: پس باید موتورهش dc باشه حالا چه موتوری؟ این رو هم میدونیم که موتور های dc تحریک سری از قدرت فوق العاده بالایی برخورداره به طوری که به هیچ عنوان نمیشه بدون بار این موتور ها را راه اندازی کرد پس به احتمال زیاد باید تو لوکوموتیو ها از موتور دی سی تحریک سری استفاه کنند حالا من مطمئن نیستم امیدوارم که از مهندسین عزیز یک پیدا بشه بتونه دقیق جواب بده

محسن جان اون قدیما بود که موتور مترو ها DC از نوع سری بود چون کنترل این موتور ها راحت بود

الان با افزایش ادوات الکترونیک قدرت و کاهش قیمت اونها، از موتور های القائی استفاده میشه و با درایو ها کنترل میشن

مترو تهران موتور DC هست ولی بقیه شهر ها AC هستن
 

Yuri Boyka

عضو جدید
من مطمئن نیستم اما با توجه به اینکه برق مترو یه برق dc هست پس باید از موتور های dc به احتمال زیاد استفاده کنند مخصوصا تو کشور ما که در حال توسعه ست:biggrin: پس باید موتورهش dc باشه حالا چه موتوری؟ این رو هم میدونیم که موتور های dc تحریک سری از قدرت فوق العاده بالایی برخورداره به طوری که به هیچ عنوان نمیشه بدون بار این موتور ها را راه اندازی کرد پس به احتمال زیاد باید تو لوکوموتیو ها از موتور دی سی تحریک سری استفاه کنند حالا من مطمئن نیستم امیدوارم که از مهندسین عزیز یک پیدا بشه بتونه دقیق جواب بده

دوست من موتور دی سی عمدتا به علت وجود جاروبک و کموتاتور هزینه نگهداری بالائی داره و استفاده از اون زیاد مقرون به صرفه نیست به همین علت هم ازش کمتر استفاده میشه. خط دی سی هم به معنای استفاده از موتور دی سی نیست خیلی ساده میشه از یک اینورتر واسه تغذیه موتور ها استفاده کرد ولی تو هم بیراه نمیگی چون منم شنیدم که موتور های مترو دی سی ان.
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه آقا محسن من بحث تلفات رو در جواب سئوال دیگری مطرح کردم

بله ولتاژ رو پله پله افزایش میدن. در یک مرحله نمیشه

خواهش میکنم در خدمتم



ولتاژ ها استاندارد هستن و اصفهان و شهر دیگه فرقی ندارن
خط 132 به عنوان فوق توزیع در نظر میگیرن
یعنی خط 400 یا 230 به پست انتقالی که در حومه شهر هستن میرسه و 132 از اون پست خارج شده و اکثرا به صورت Underground به پست های فوق توزیعی که در سطح شهر هست منتهی میشه و ...

نه !! تو منطقه خراسان 132 انتقال هست همیشه ما این مشکل رو داریم که چطور ثابت کنیم انتقاله! برای اثبات اینکه انتقال هست بیشتر از این موضوع استفاده میکنن که دو لایه حفاظت داره. در واقعا 132 به جای 230 در خراسان استفاده شده!
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
نه !! تو منطقه خراسان 132 انتقال هست همیشه ما این مشکل رو داریم که چطور ثابت کنیم انتقاله! برای اثبات اینکه انتقال هست بیشتر از این موضوع استفاده میکنن که دو لایه حفاظت داره. در واقعا 132 به جای 230 در خراسان استفاده شده!

آهان. چه جالب
یعنی چه دلیلیواسه این کار دارن؟!
2 لایه حفاظت یعنی پشتیبان یا ...؟
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
آهان. چه جالب
یعنی چه دلیلیواسه این کار دارن؟!
2 لایه حفاظت یعنی پشتیبان یا ...؟

دلیل خاصی ندارن چون از اول همین بوده!
کلا ورود برق به خراسان از حرم امام رضا (ع) شروع شده که زمان ناصرالدین شاه دستور داد یک مولد برا دربار خودش بیارن یکی هم برای حرم اما رضا (ع) که بعدا کل خراسان برق دار شد.
شاید برمیگرده به اون موقع ها که تازه شرکت برق منطقه ای تاسیس شده و این تصمیم رو گرفتن!!
بازم میپرسم اگر دلیل خاصی پیدا کردم میگم. ولی در کل برا مشهدیا تعجب نداره 132 انتقال باشه که دنبال دلیل باشن:biggrin:
اره حفاظت اصلی و پشتیبان.
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
دلیل خاصی ندارن چون از اول همین بوده!
کلا ورود برق به خراسان از حرم امام رضا (ع) شروع شده که زمان ناصرالدین شاه دستور داد یک مولد برا دربار خودش بیارن یکی هم برای حرم اما رضا (ع) که بعدا کل خراسان برق دار شد.
شاید برمیگرده به اون موقع ها که تازه شرکت برق منطقه ای تاسیس شده و این تصمیم رو گرفتن!!
بازم میپرسم اگر دلیل خاصی پیدا کردم میگم. ولی در کل برا مشهدیا تعجب نداره 132 انتقال باشه که دنبال دلیل باشن:biggrin:
اره حفاظت اصلی و پشتیبان.

خیلی ممنون از توضیحاتتون

الان متوجه شدم که ماجرا چیه
کلا تو مشهد زیر ساخت ایجاد شبکه 230 نیست و از اول که تجهیزات 132 نصب بوده دیگه تبدیل به 230 نشده

نمیدونستم که مشهد هم اینجوریه! خوزستان هم از این استثنا ها داره آخه. زمانی کلا برق خوزستان از برق شبکه سراسری جدا بوده و بعدا متصل شده
خطوط 33 هم مختص خوزستان هست که تا اونجا که اطلاع دارم کم کم داره جمع میشه
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
این سوالای استخدامی تموم شد ؟!
سوالات عجیب غریب کسی نداره ؟

میبینم که طرفدار زیاد داره این سوالا
سلام آقا روزبه

منم اون روز به داش مصطفی تو مسنجر میگفتم که سوال گیر بیار که حوصلمون سر رفت:biggrin:
 

moh3n_s

عضو جدید
تلفات تبدیل از 132 به 20 یا 63 به 20 مطرح نیست .تلفات خط 63 از 132 بیشتره !
فکر میکنم به 400 مستقیم تبدیل نمیشه.
تو منطقه اصفهانم خط 132 به عنوان انتقال استفاده میشه؟
نه ما اصلا اطراف اصفهان خط 132 نداریم همش 230 تا 400 این را استادمون که تو بهره برداریه گفت خودم هم همیشه اطراف اصفهان بودم نگاه میکردم تو جاده ها مسافرت فقط 63 هست و 230 و 400 بعد شد که ازش پرسیدم گفت اصفهان 132 نداره
 

moh3n_s

عضو جدید
خیلی ممنون از توضیحاتتون

الان متوجه شدم که ماجرا چیه
کلا تو مشهد زیر ساخت ایجاد شبکه 230 نیست و از اول که تجهیزات 132 نصب بوده دیگه تبدیل به 230 نشده

نمیدونستم که مشهد هم اینجوریه! خوزستان هم از این استثنا ها داره آخه. زمانی کلا برق خوزستان از برق شبکه سراسری جدا بوده و بعدا متصل شده
خطوط 33 هم مختص خوزستان هست که تا اونجا که اطلاع دارم کم کم داره جمع میشه

مهندس خیلی جالبه ما 66 کیلو ولت و 11 کیلو ولت هم تو ایران داریم

مهندس میگم این که گفته بودید پله پله میبرن بالا ولتاژ رو به نظر شما تو اصفهان مثلا اینطوریه ؟
ا15.6kv/63kv/230kv
یعنی ولتاژ نیروگاه شهید منتظری را تو دو مرحله زیاد میکنند؟
 
آخرین ویرایش:

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
مهندس خیلی جالبه ما 66 کیلو ولت و 11 کیلو ولت هم تو ایران داریم

مهندس میگم این که گفته بودید پله پله میبرن بالا ولتاژ رو به نظر شما تو اصفهان مثلا اینطوریه ؟
ا15.6kv/63kv/230kv
یعنی ولتاژ نیروگاه شهید منتظری را تو دو مرحله زیاد میکنند؟
بله داریم
فقط عرض من این بود که کم کم سیستم داره این ولتاژها رو حذف و ولتاژهای اصلی (20 و 132) رو جایگزین میکنه

دوست عزیزم من نمیدونم توی اون پست به خصوص ولتاژ پله ها چقدره
ولی معمولا ولتاژ پله ها 20/132/230 یا 400 هست

نه ما اصلا اطراف اصفهان خط 132 نداریم همش 230 تا 400 این را استادمون که تو بهره برداریه گفت خودم هم همیشه اطراف اصفهان بودم نگاه میکردم تو جاده ها مسافرت فقط 63 هست و 230 و 400 بعد شد که ازش پرسیدم گفت اصفهان 132 نداره

این حرفا یه چیز جالب داره. اونم اینه که تا حد زیاد سلایق و زیر ساخت های قبلی سیستم ها تاثیر داشته و همه جا یکسان سازی نشده;)
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی ممنون از توضیحاتتون

الان متوجه شدم که ماجرا چیه
کلا تو مشهد زیر ساخت ایجاد شبکه 230 نیست و از اول که تجهیزات 132 نصب بوده دیگه تبدیل به 230 نشده

نمیدونستم که مشهد هم اینجوریه! خوزستان هم از این استثنا ها داره آخه. زمانی کلا برق خوزستان از برق شبکه سراسری جدا بوده و بعدا متصل شده
خطوط 33 هم مختص خوزستان هست که تا اونجا که اطلاع دارم کم کم داره جمع میشه
درسته خراسان هم زمانی شبکه مستقلی بوده و بعد متصل شده .
 

سپهر سوری

عضو جدید
یعنی با توجه به توضیحات شما traction motor همون موتور دی سی سری یا القایی ای سی هست؟ میشه بیشتر توضیح بدین آخه من هیچی ازش تواینترنت گیر نیاوردم
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
یعنی با توجه به توضیحات شما traction motor همون موتور دی سی سری یا القایی ای سی هست؟ میشه بیشتر توضیح بدین آخه من هیچی ازش تواینترنت گیر نیاوردم

دوست عزیز ببینید، ترکشن نوع خاصی از موتور نیست! فقط کاربرد موتور هست که به معنی کششی هست

به موتور هایی که در قطار های برقی نظیر مترو استفاده میشن ترکشن میگن! این به این معنی نیست که این موتور یه موتور خاصه. بلکه گویای کاربرد این موتور در صنعت ریلی هست

برای کاربرد ترکشن هم قبلا از موتور دی سی سری استفاده میشد که الان از القائی استفاده میشه
 

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
میبینم که طرفدار زیاد داره این سوالا
سلام آقا روزبه

منم اون روز به داش مصطفی تو مسنجر میگفتم که سوال گیر بیار که حوصلمون سر رفت:biggrin:

سلام مهندس
وقتی دوستان رفتن مصاحبه مهندسی و یکی از پشت میز همین سوال ها رو ازشون کرد قدر این کنکاش هایی که اینجا سر اون سوالات انجام میشه رو می فهمن .
کلا چیز خوبیه
تجربه به من ثابت کرده اکثر بچه های برق تو مفاهیم بنیادی مشکل دارند . البته مشکلات ارتباط تئوری و عمل رو هم اضافه کنید .
اگه بشه طوری بحث کرد که ایندو مشکل رو پوشش داد خیلی خوب هست .
تقریبا تمام سوالاتی که تو این پیج مطرح میشه مربوط به مسائل محض هست ، درصورتی که بعد از پایان تحصیلات از شما علم و عمل رو توامان میخوان .
و این نقص بزرگ همه اینجور انجمن ها هست .
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
تلفات تبدیل از 132 به 20 یا 63 به 20 مطرح نیست .تلفات خط 63 از 132 بیشتره !
فکر میکنم به 400 مستقیم تبدیل نمیشه.
تو منطقه اصفهانم خط 132 به عنوان انتقال استفاده میشه؟


نه آقا محسن من بحث تلفات رو در جواب سئوال دیگری مطرح کردم

بله ولتاژ رو پله پله افزایش میدن. در یک مرحله نمیشه

خواهش میکنم در خدمتم



ولتاژ ها استاندارد هستن و اصفهان و شهر دیگه فرقی ندارن
خط 132 به عنوان فوق توزیع در نظر میگیرن
یعنی خط 400 یا 230 به پست انتقالی که در حومه شهر هستن میرسه و 132 از اون پست خارج شده و اکثرا به صورت Underground به پست های فوق توزیعی که در سطح شهر هست منتهی میشه و ...
در کتابی خوندم که 132 رو هم به عنوان فوق توزیع و هم به عنوان انتقال در نظر میگیرن.
و همونطور که اقا سعید فرمودن گذر زمان و تغییرات باعث این شده.
در ابادان هم 132 به عنوان فوق توزیع در نظر گرفته شده.

این سوالای استخدامی تموم شد ؟!
سوالات عجیب غریب کسی نداره ؟
مثلا چقدر عجیب غریب:d
؟
سلام مهندس
وقتی دوستان رفتن مصاحبه مهندسی و یکی از پشت میز همین سوال ها رو ازشون کرد قدر این کنکاش هایی که اینجا سر اون سوالات انجام میشه رو می فهمن .
کلا چیز خوبیه
تجربه به من ثابت کرده اکثر بچه های برق تو مفاهیم بنیادی مشکل دارند . البته مشکلات ارتباط تئوری و عمل رو هم اضافه کنید .
اگه بشه طوری بحث کرد که ایندو مشکل رو پوشش داد خیلی خوب هست .
تقریبا تمام سوالاتی که تو این پیج مطرح میشه مربوط به مسائل محض هست ، درصورتی که بعد از پایان تحصیلات از شما علم و عمل رو توامان میخوان .
و این نقص بزرگ همه اینجور انجمن ها هست .
بله .کاملا صحیح.
به نظر من اینجا در مورد عمل و محیط عملی خوب داره بحث میشه. هر چند کامل نیست ولی خوبه.
نظری داری بفرما؟!
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
سوال اخر مصاحبه حضوری.
از مهندس javadpolpo تشکر و قدردانی میکنم. ممنون از اینکه سوالات رو در اختیار اعضا قرار دادین.

اساس کار رله بوخهلتس؟
 
آخرین ویرایش:

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
سوال اخر مصاحبه حضوری.
از مهندس javad.polpo تشکر و قدردانی میکنم. ممنون از اینکه سوالات رو در اختیار اعضا قرار دادین.

اساس کار رله بوخهلتس؟

رله ترانسفورماتور را در مقابل اضافه بار و اتصالی در حلقه های سیم پیچ های ان محافظت میکند همچنین میتواند چکه و یا کاهش روغن را نشان دهد.
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
یه سوال
؟
یک سیستم قدرت رو در نظر بگیرید که یه فیدر موتوری داره. برای محاسبه باسبار و همچنین انتخاب کلید مناسب و بقیه تجهیزات حتماحتما حتما نیاز هست که جریان اتصال کوتاه اون سیستم رو داشته
باشیم . خب اگر در یک نقطه از سیستم فالت ایجاد بشه و اتصال کوتاه رخ بده موتور ها تبدیل به ژنراتور میشن و جریانی رو به اون نقطه میریزن.
اول بگم که این مقدار جریانی که موتور ها هنگام اتصال کوتاه به شبکه میدن چطور محاسبه میشه؟ ایا فرمولی داره؟
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
سلام مهندس
وقتی دوستان رفتن مصاحبه مهندسی و یکی از پشت میز همین سوال ها رو ازشون کرد قدر این کنکاش هایی که اینجا سر اون سوالات انجام میشه رو می فهمن .
کلا چیز خوبیه
تجربه به من ثابت کرده اکثر بچه های برق تو مفاهیم بنیادی مشکل دارند . البته مشکلات ارتباط تئوری و عمل رو هم اضافه کنید .
اگه بشه طوری بحث کرد که ایندو مشکل رو پوشش داد خیلی خوب هست .
تقریبا تمام سوالاتی که تو این پیج مطرح میشه مربوط به مسائل محض هست ، درصورتی که بعد از پایان تحصیلات از شما علم و عمل رو توامان میخوان .
و این نقص بزرگ همه اینجور انجمن ها هست .
سلام
بله دقیقا درست میگید. من یک بار توی یه مصاحبه نیم ساعت مورد سین جیم قرار گرفتم :smile:
این تاپیک خیلی بار علمی و حتی عملی خوبی داره و باید قدر موقعیت رو دونست و ازش استفاده کرد. همه ما اینجا داریم خوب یاد میگیریم
بله علم همراه عمله که فابل استفاده میشه و به تنهایی به درد نمیخوره
والا اخیرا توی مباحث مربوط به خطوط انتقال یکم به سمت عمل رفتیم و از تئوری دور شدیم که خیلی هم شیرین بود

پیشنهاد من اینه که اگر دوستان موافق باشن سوالاتی که مطرح میشه تو تاپیک یکم هدفمند تر بشه و توام با عکس باشه و عملی باشه میشه خیلی چیزا یاد گرفت:gol:

سوال اخر مصاحبه حضوری.
از مهندس javadpolpo تشکر و قدردانی میکنم. ممنون از اینکه سوالات رو در اختیار اعضا قرار دادین.

اساس کار رله بوخهلتس؟
خودت جواب رو دادی دیگه داداش;)
 

Ti8

عضو جدید
این سوالای استخدامی تموم شد ؟!
سوالات عجیب غریب کسی نداره ؟

تشکر بابت علاقتون به کمک به دیگران، اتفاقا من یکسری سوال استخدامی داشتم که چون از درسهای تخصصی دور بودم حلشون خیلی هم راحت نبود ولی حتما برای شما و دوستان دیگه ای که روی این موضوع ها تسلط دارین اصلا تست عجییب و غریب نیست. اونها رو انجا
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/434046-پاسخ-سوالات-آزمونهای-گذشته-وزارت-نیرو/page2
گذاشته بودم که بعضی هاشون بچه ها لطف کردن وقت گذاشتن و جواب دادن، حالا اگه شد همونها اگه لطف کنید میشه ادامه داد.
 
آخرین ویرایش:

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
یه سوال
؟
یک سیستم قدرت رو در نظر بگیرید که یه فیدر موتوری داره. برای محاسبه باسبار و همچنین انتخاب کلید مناسب و بقیه تجهیزات حتماحتما حتما نیاز هست که جریان اتصال کوتاه اون سیستم رو داشته
باشیم . خب اگر در یک نقطه از سیستم فالت ایجاد بشه و اتصال کوتاه رخ بده موتور ها تبدیل به ژنراتور میشن و جریانی رو به اون نقطه میریزن.
اول بگم که این مقدار جریانی که موتور ها هنگام اتصال کوتاه به شبکه میدن چطور محاسبه میشه؟ ایا فرمولی داره؟

دوستان عزیز این یک موضوعه خیلی مهمه اگر اطلاعاتی بدست اوردین اینجا قرار بدین روی هم به یه نتیجه ای میرسیم.
خب چیزی که مشخصه جریانی که موتور زمان اتصال کوتاه ایجاد میکنه بسته به نوع و مدل موتور جریان رتور قفل شده موتور شتاب در بی باری و شتاب در بار داری موتور و غیره دارد
.
در ادامه اگر نظری دارید بفرمایید.
من این موضوع رو ادامه میدم.
 

moh3n_s

عضو جدید
یه سوال
؟
یک سیستم قدرت رو در نظر بگیرید که یه فیدر موتوری داره. برای محاسبه باسبار و همچنین انتخاب کلید مناسب و بقیه تجهیزات حتماحتما حتما نیاز هست که جریان اتصال کوتاه اون سیستم رو داشته
باشیم . خب اگر در یک نقطه از سیستم فالت ایجاد بشه و اتصال کوتاه رخ بده موتور ها تبدیل به ژنراتور میشن و جریانی رو به اون نقطه میریزن.
اول بگم که این مقدار جریانی که موتور ها هنگام اتصال کوتاه به شبکه میدن چطور محاسبه میشه؟ ایا فرمولی داره؟

کتاب بررسی استیونسون یه نمونه شا حل کرده مهندس جون اگر بتونی بخونی خوبه بخش اتصال کوتاه
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان عزیز این یک موضوعه خیلی مهمه اگر اطلاعاتی بدست اوردین اینجا قرار بدین روی هم به یه نتیجه ای میرسیم.
خب چیزی که مشخصه جریانی که موتور زمان اتصال کوتاه ایجاد میکنه بسته به نوع و مدل موتور جریان رتور قفل شده موتور شتاب در بی باری و شتاب در بار داری موتور و غیره دارد
.
در ادامه اگر نظری دارید بفرمایید.
من این موضوع رو ادامه میدم.

من فکر میکنم به سطح ولتاژ اون فیدر که موتورا بهش وصل هستن بستگی داره و اون امپدانس فالت که با چه امپدانسی اتصال کوتاه رخ داده منظورم اینه که بین فیدر و زمین چه امپدانسی هست و از تقسیم ولتاژ فیدر بر اون امپدانس جریان فالت محاسبه میشه و از جریان های قبل اتصال کوتاه معمولا صرف نظر میشه حالا اینکه این جریان از کجا تامین میشه رو نمیدونم چطور حساب کنم!
و یه سوال شما مطمئنی موتور به ژنراتور تبدیل میشه؟
 

Similar threads

بالا