استفاده از ابگرمكن خورشيدي در چه مناطقي (سردسير،گرمسير ) توجيح اقتصادي داره؟

mersad20

کاربر فعال
با سلام دوستان گل :gol:
سوال من اينه كه چطوري ميشه استفاده از ابگرمكن خورشيدي را براي مناطقي مثل شهركرد يا ديگر مناطق سردسير كشور توجيح كرد ايا كسي مقاله اي داره؟
اگر كسي در مورد بحث هاي توجيح اقتصادي ابگرمكن هاي خورشيدي مقاله اي داره بگذاره
 

anishtain4

عضو جدید
مگه شما عکس صنایع گیتی پسند رو نذاشتین؟ این شرکت که خودش داره آبگرمکن خورشیدی میفروشه!!! شما باید بیای اطلاعات بدی نه اینکه بخوای.

اینکه آبگرمکن خورشیدی توجیه اقتصادی داره یا نه بر اساس شدت تابش خورشید تو منطقه (که از اطلاعات سینوپتیک استان بدست میاد) و بازده آبگرمکن بدست میاد که باید تولید کننده بده. متاسفانه هیچ کدوم از فروشنده های آبگرمکن خورشیدی تو ایران اطلاعات فنی راجع محصولی که میفروشن ندارن و یه سری اطلاعات بی ربط رو که انگاری هم از رو هم کپی کردن بلغور می کنن. مثلا شما نمی تونی از هیچ کدوم از این فروشنده ها در بیاری که آقا این آبگرم کن به طور متوسط چند BTU بر روز به من انرژی میده؟ چه برسه ازشون چارت بخوای که توجیح اقتصادی حساب کنی. نهایت کاری که می تونی انجام بدی کیلویی کار کردنه
 

behnam870

عضو جدید
ابگرمکن ها ی خورشیدی که تو بازار ایران هستن ، بیشتر برای تامین اب گرم استفاده میشه .. که اکثرا ساخت ترکیه و چین هستن..
ابگرمکن ها ی المانی هم هستن که قیمت بالایی دارند ولی میشه از اونها به جای پکیج استفاده کرد.. یعنی راندمان بالایی دارند.. مثل ابگرمکن پلار..
اما .....!!!!
برای استفاده از نور خورشید وانرژی خورشیدی اول باید به شدت تابش نور خورشید و قدرت و زاویه اون نگاه کرد..
توی بیشتر شهر های ایران حتی در روزهای زمستانیهم میشه از خورشید انرژی گرفت .. معمولا در زمستان ، در ایران هوای سرد و سوز سرما داریم ولی هوا صافه یا نیمه ابری و ابری بودن هوا زمان زیادی طول نمیکشه.. پس میشه از این تکنولوژی استفاده کرد.. اما چون هزینه انرژی تو ایران پایینه و سرمایه گذاری اولیه این تکنولوژی هم بالاست ، هنوز رغبتی کلی برای استفاده این گونه وسایل از مردم دیده نمی شود..
اما اراده دولت و ساست گذاری هایی که داره میشه ، به طرفی میره که استفاده از این انرژی ها بیشتر باشه و فرهنگ استفاده اون جا بیفته و حکایت استفاده از گاز cngدر اتوموبیل برای سوخت بجای بنزین..
 

darvisharash

عضو جدید
دوست عزیز پلار تولید چین است میگویید نه از کارخانه پلار بپرسید خودشان میگویند تنها تولید کننده ابگرمکن وکیوم تیوب در ایران آویسا است وکیوم نسل جدید است بعد از صفحه تخت و هیت پایپ
 

Similar threads

بالا