جزئيات توليد موش سبز در كشور

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئيس جهاد دانشگاهي در گفتگو با مهر با بيان اين خبر افزود: يكي از فعاليتهاي محققان جهاددانشگاهي در رويان در زمينه توليد حيوان با يك رنگ خاص است كه در حال حاضر در پژوهشكده رويان در تهران انجام مي گيرد. در اين پروژه تحقيقاتي ژن خاصي به سلولهاي بنيادي جنيني تشكيل شده وارد مي شود. اين ژن به گونه اي است كه در زير نور تغيير رنگ مي دهد و به صورت بنفش رنگ ظاهر مي شود.

طيبي اضافه كرد: جنيني كه در داخل سلول هاي بنيادي آن تغييرات ژنتيكي بوجود آمده است در داخل رحم موش ديگري قرار داده مي شود و با قرار گرفتن سلولهايي بنيادي كه تغييرات ژنتيكي در آنها اعمال شده در محل مورد نظر، موش سبز به صورت طبيعي و انبوه توليد مي شود.

وي در بيان دلايل اين اقدام محققان جهاد دانشگاهي گفت: توليد موش سبز از جمله فعاليتهاي علمي تيپ است كه با هدف ارائه توانمنديهاي كشور در حوزه ژنتيك اجرا مي شود.

رئيس جهاد دانشگاهي افزود: تغيير رنگ حيوانات كه در كشورهاي توانمند در حوزه ژنتيك صورت مي گيرد تنها به دليل نشان دادن تواناييهاي محققان در اين علم است.

طيبي با بيان اينكه توليد موش سبز ارزش درماني ندارد ، گفت: اين نوع اقدامات در دنيا عرف است و توليد چنين حيواناتي را به عنوان سمبل تواناييهاي ژنتيكي آن كشور در نظر مي گيرند.

وي درباره موفقيت محققان رويان در توليد اين موش رنگي اضافه كرد: محققان كشور در مرحله اول اين امر موفق بودند و هدف كه توليد موش سبز بوده تحقق يافته است.
 

Similar threads

بالا