دوستان براساس مطالبي كه در تاپيك طرح موقعيت نجات يك محصول مطرح شده و استقبال زيادي كه از اين بحث بعمل آمد من هم با اجازه اساتيد يك تاپيك با شرايط زير ايجاد ميكنم اميدوارم كه همانند تاپيك نجات محصول از اين تاپيك هم استقبال بشه و از نظرات اساتيد استفاده كنيم ، البته سعي كردم مسئله و خاص تر و محدود بيان كنم تا بشه از اون نتيجه گيري كرد :
فرض كنيد شما مدير يك كارخانه كوچك توليد پالت و باكس پالت و انواع مصنوعات چوبي در شمال كشور هستيد كه به تازگي تاسيس شده
فرض كنيد شما مدير يك كارخانه كوچك توليد پالت و باكس پالت و انواع مصنوعات چوبي در شمال كشور هستيد كه به تازگي تاسيس شده
- 90 درصد توليدات شما را پالت و باكس پالت تشكيل ميدهند و 10 درصد بقيه توليدات ، اقلام چوبي هستند كه شركت هاي لوازم خانگي بهمراه محصولات خود جهت حمل و حفاظت از محصولاتشان نياز دارند .
- 50 درصد بازار توليدات شما در جنوب كشور و بهترين بازار مواد اوليه شما در شمال كشور است در نتيجه هزينه حمل محصولات به جنوب كشور نسبت به شركت هاي رقيب كه نزديكتر به بازار جنوب هستند بيشترخواهد بود اما هزينه حمل مواد اوليه شما به نسبت همين رقبا كمتر است
- شركتهاي رقيب شما وسعت چنداني ندارند ، صنعتي فكر نميكنند و در حد يك كارگاه هستند اما نسبت به شما كه تازه كار هستيد قدمت و تجربه دارند .
- شركتهاي رقيب با توجه به اينكه گستردگي كمتري دارند در نتيجه هزينه هاي سرباري كمتري دارند پايند مقررات نيستند از چوبهاي ارزان قيمت اما ممنوعه استفاده و از ماليات و ساير عوارض فرار ميكنند اما شما قصد داريد طبق مقررات كار كنيد .
- تكنولوژي و ماشين آلات در اين صنعت زياد مهم نيست و نميتوان از اين حربه جهت پيشي گفتن از رقبا استفاده نمود اما تفكر شما تفكر سيستمي و تفكر رقبا اكثرا تفكر سنتي است .
- با توجه به مشخصات محصول و نظر به اينكه استاندارد خاصي براي محصولات شما وجود ندارد فعاليت شما به صورت پيوسته نخواهد بود و بر اساس سفارش ميباشد يعني شما نميتوانيد بدون داشتن سفارش محصول توليد كرده و در انبار نگهداري كنيد و يا در بازار توزيع كنيد .
- كارگران شما كارگران ثابت هستند و نميوانيد آنها را به صورت موقت حذف كنيد .
- شما چگونه براي محصولات خود بازاريابي ميكنيد ؟
- با توجه به اينكه تفكر صنعتي داريد چگونه از رقباي خود پيشي ميگيريد ؟
- شما چگونه براي كارگاه خود برنامه ريزي ميكنيد ؟
- آيا با توجه به اين روند به فعاليت ادامه ميدهيد و يا اعلام شكست خواهيد كرد ؟
- چه پيشنهادي داريد براي زمانهايي كه هيچ سفارشي در دست نداريد ؟
آخرین ویرایش: