چهره زن در قرآن

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
برداشت ها رو میشه وارانه کرد... چون خداوند فرمونده اند که برای هر سطح و طبقه ای میزانی را قرار داده ام...
هر شخصی به اندازه درک خودش و میزانی که خداوند برای او قرار داده میفهمد...
 

phalagh

مدیر بازنشسته
نقل است از محمد كه :
زنان را در بالا خانه جا ندهيد و به آنها سواد نياموزيد و سوره يوسف را به او تعليم ندهيد و به او خياطي بياموزيد .....
لابد مي پرسي مگه تو سوره يوسف چه آياتي اومده كه زنان بايد انرا ياد نگيرند؟

در مورد سنديت اين حديث كه من شك دارم. فكر نميكنم اصلا سنديتن داشته باشه.

اگر قرار بود در اسلام چيزي به زنان آموخته نشود ، يكي از نشانه هاي مثبت آخر الزمان كه در احاديث آمده است اين نبود كه بگويند در آخر الزمان خانم هاي خانه دار نيز مجتهد و دانشمندند.

اگر سواد داشتن زن در عقايد شيعه اهميت نداشت ، اين قانون توسط معصومين پيشنهاد نمي شد كه زن مي تواند به جاي مهريه از همسرش درخواست كند دانش را به او بياموزد.
اين حديث نيز از پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم است:

طلب العلم فريضه علي كل مسلم و مسلمة . دانش آموختن بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.
ایشان نقل کرده اند که به زنان سوره یوسف را یاد ندهید؟حدیث از این خنده دار تر تا بحال دیده اید؟
در مقابل وقتی به قران نگاه میکنیم میبنیم قران تصریح میکند که همه قرآن برای عموم مردم جهان و تمام عالم _ چه زن و چه مرد_ نازل شده است بعلاوه وقتی سیره عملی مسلمین در صدر اسلام را مرور میکنیم میبینم که زنان بسیاری حافظ کل قرآن بوده اند چنانکه عایشه دختر ابوبکر بن ابی قحافه و همسر پیامبر حافظ کل قرآن بوده است و در فقه و شعر توانا بود و روایات بسیاری از پیامبر نقل کرده است و علمای اهل سنت بدان روایات فراوان استناد و تمسک میجویند .
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
به حلیه المتقین مراجعه نمایید حتما این کتاب را خوب می شناسید از شما درخواست میکنم این کتاب را تا به آخر بخوانید
در مورد سنديت اين حديث كه من شك دارم. فكر نميكنم اصلا سنديتن داشته باشه.

اگر قرار بود در اسلام چيزي به زنان آموخته نشود ، يكي از نشانه هاي مثبت آخر الزمان كه در احاديث آمده است اين نبود كه بگويند در آخر الزمان خانم هاي خانه دار نيز مجتهد و دانشمندند.

اگر سواد داشتن زن در عقايد شيعه اهميت نداشت ، اين قانون توسط معصومين پيشنهاد نمي شد كه زن مي تواند به جاي مهريه از همسرش درخواست كند دانش را به او بياموزد.
اين حديث نيز از پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم است:

طلب العلم فريضه علي كل مسلم و مسلمة . دانش آموختن بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.
ایشان نقل کرده اند که به زنان سوره یوسف را یاد ندهید؟حدیث از این خنده دار تر تا بحال دیده اید؟
در مقابل وقتی به قران نگاه میکنیم میبنیم قران تصریح میکند که همه قرآن برای عموم مردم جهان و تمام عالم _ چه زن و چه مرد_ نازل شده است بعلاوه وقتی سیره عملی مسلمین در صدر اسلام را مرور میکنیم میبینم که زنان بسیاری حافظ کل قرآن بوده اند چنانکه عایشه دختر ابوبکر بن ابی قحافه و همسر پیامبر حافظ کل قرآن بوده است و در فقه و شعر توانا بود و روایات بسیاری از پیامبر نقل کرده است و علمای اهل سنت بدان روایات فراوان استناد و تمسک میجویند .
 

phalagh

مدیر بازنشسته
به حلیه المتقین مراجعه نمایید حتما این کتاب را خوب می شناسید از شما درخواست میکنم این کتاب را تا به آخر بخوانید
با حليه المتقين آشنايي دارم.
متاسفانه خيلي از احاديث آن سنديت نداره. علامه مجلسي در اين كتاب فقط به جمع آوري احاديث پرداختن و به بررسي استناد اون نپرداختن.
روایتی که باید مورد تایید قرار بگیره اینه که 1- با قران متعارض نباشه ..
چنانکه پیامبر فرمود
بر هر حقی ، حقیقتی است و بر هر راه درستی ، نور وچراغی هست . پس آن چه از روایات مطابق قرآن باشد، آن را مورد عمل قرار بدهید و آن چه را مخالف قرآن باشد، رها کنید».کاظم مدیر شانه‌چی، علم الحدیث، ص 184
امام صادق (ع) فرمود:«احادیثی که موفق قرآن نباشد، باطل است ». علم الحدیث ص 122 و 123
پیامبر (ص) در سرزمین منی برای مردم خطبه خواند و فرمود: «ای مردم ! آن چه از من به شما رسید و ازمن نقل کردند، اگر موافق قرآن باشد، آن را گفته ام و قبول دارم و آن چه که مخالف قرآن باشد، آن را نگفته ام "ص122 ـ‌ 126
2- راوی و راویان حدیث مشخص باشد
3- روای مورد اعتماد باشد
4- مسلما هر حدیثی درجه ای دارد . حدیث متواتر و مرسل از احادیث قابل استناد است 5- احادیث با رویدادهای مسلم و مکرر تاریخی در تعارض نباشد وووووووووووووووووووووو
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوبست اینکه شما حلیه المتقین را قبول ندارید گامی مثبت است و یقینا اگر مواردی از منتهی الامال را بگذارم انرا نیز رد خواهید کرد که باز هم خوبست پس با شما فقط از قران سخن خواهم گفت اگر نهج الفصاحه را نیز قبول داشته باشید سخنان پیامبر در باب زنان در حجه الوداع را هم میگذارم ولی اگر انرا هم قبول ندارید در این موارد با شما هم عقیده هستم چون هیچکدام از آنها را قبول ندارم.فقط برای روشن تر شدن خودم بگویید کدامیک از کتب زیر را قبول ندارید:
- قران
- نهج البلاغه
- نهج الفصاحه
- صحیفه سجادیه
- بحارالانوار

با حليه المتقين آشنايي دارم.
متاسفانه خيلي از احاديث آن سنديت نداره. علامه مجلسي در اين كتاب فقط به جمع آوري احاديث پرداختن و به بررسي استناد اون نپرداختن.
روایتی که باید مورد تایید قرار بگیره اینه که 1- با قران متعارض نباشه ..
چنانکه پیامبر فرمود
بر هر حقی ، حقیقتی است و بر هر راه درستی ، نور وچراغی هست . پس آن چه از روایات مطابق قرآن باشد، آن را مورد عمل قرار بدهید و آن چه را مخالف قرآن باشد، رها کنید».کاظم مدیر شانه‌چی، علم الحدیث، ص 184
امام صادق (ع) فرمود:«احادیثی که موفق قرآن نباشد، باطل است ». علم الحدیث ص 122 و 123
پیامبر (ص) در سرزمین منی برای مردم خطبه خواند و فرمود: «ای مردم ! آن چه از من به شما رسید و ازمن نقل کردند، اگر موافق قرآن باشد، آن را گفته ام و قبول دارم و آن چه که مخالف قرآن باشد، آن را نگفته ام "ص122 ـ‌ 126
2- راوی و راویان حدیث مشخص باشد
3- روای مورد اعتماد باشد
4- مسلما هر حدیثی درجه ای دارد . حدیث متواتر و مرسل از احادیث قابل استناد است 5- احادیث با رویدادهای مسلم و مکرر تاریخی در تعارض نباشد وووووووووووووووووووووو
 

phalagh

مدیر بازنشسته
قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه رو قبول دارم.
در مورد نهج الفصاحه اطلاعي ندارم.
بحار الانوار رو هم قبول ندارم.
البته وقتي ميگم چيزي رو قبول دارم يا قبول ندارم باز هم اون 5 اصلي رو كه در پست قبلم بيان كردم در نظر ميگيرم.
اون 5 اصل مهمه.
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
به حلیه المتقین مراجعه نمایید حتما این کتاب را خوب می شناسید از شما درخواست میکنم این کتاب را تا به آخر بخوانید
بزرگوار شما که میگویید علوم حوزوی خوانده اید باید بدانید که هیچ کدام از کتب حدیث چه در شیعه و چه در سنی به طور 100% معتبر نیست.....

حتی کتبی مثل اصول کافی یا بحار الانوار و.......

اصلی که بر صحیح بودن حدیث دلالت میکند سند روایتی است نه سند کتبی.....

باید ببینیم راویان حدیث چه کسانی بودند.....

یعنی نقل شده از فلان و فلان و فلان......

ضمنا کتابی چون نهج الفصاحه از نظر این حقیر یک افتضاح در امر حدیث است که اکثریت احادیث آن جعلی می باشد و اصلا قابل وثوق نیست
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای ادامه صحبتها و تکمیل بحث بنده پستی از تاپیک تنبیه رو در اینجا قرار می دهم:

نقل قول:
شما که در زبان عربی تبحر دارید پس به توان خودتان اتکا کنید بفرمایید صراحت واژه "بزنیدشان" یعنی چی؟

سلام علیکم بزرگوار


الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلًا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا ﴿۳۴﴾

در بسياري از ترجمه هاي قرآن، لغت ضربوهن در آیه فوق به صورت همسران خود را کتک بزنيد ترجمه شده است. اين لغت علاوه بر ابن به معني ترک کردن و رفتن نيز مي باشد.
مثلا در چند جاي قرآن ضربوا فی الارض به معني به سفر رفتن يا بيرون شدن آمده است. بحثهاي بسياري در مورد ترجمه اين آيه بين عرب زبانها و غيره مطرح شده است و هنوز ادامه دارد.

در اينجا با توجه به اين موضوع و همچنين با در نظر گرفتن آيه قبل و بعد از اين آيه، و با توجه به اینکه در آيه بعد آمده که اگر از جدايي بين خود بيم داريد بين خود داور تعيين کنيد:

وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَكَمًا مِّنْ أَهْلِهِ وَحَكَمًا مِّنْ أَهْلِهَا إِن يُرِيدَا إِصْلاَحًا يُوَفِّقِ اللّهُ بَيْنَهُمَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا خَبِيرًا
﴿۳۵﴾

اين در صورتي که هدف کتک زدن زن باشد منطقي به نظر نمي رسد. بلکه با ترجمه خارج شدن و ترک کردن تطابق دارد
.
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینکه زنان مزارع کشاورزیتان هستند یعنی چی؟ چه ارتباطی بین زن و مزرعه کشاورزی وجود دارد؟


آیه فوق به آیه
"حرث" معروف میباشد

قرآن کریم در این ‏آیه شریفه مى فرماید:

" نساءکم حرث لکم فاتوا حرثکم افّى شئتم و قدّموا لانفسکم؛ واتقوالله ..

زنان شما، محل بذر افشانى شما هستند، پس هر زمان که بخواهید، مى توانید با آن ها آمیزش کنید. (سعى نمایید از این فرصت بهره گرفته، با پرورش فرزندان صالح) اثر نیکى براى خود، از پیش بفرستید! وتقوا داشته باشید.".

"حرث" مصدر و به معناى زراعت و به زمینى که در آن کشت و زرع مى شود، گفته مى شود. از مقدم داشتن جملة "نساء کم حرث لکم" بر امر به آمیزش و مجدداً تعبیر به حرث معلوم مى شود منظور توسعه در موضوع آمیزش از نظر زمان یا مکان است، نه از نظر اعضا و اندام زنان. بر اساس این آیه جامعه انسانى براى دوام نوع و بقاى نسل محتاج زنان است ، زیرا خدا شگل گیرى انسان را در طبیعت رحم قرار داده، طبیعت مردان را راغب به زنان فرموده و میان مردان و زنان دوستى و مهربانى بر قرار کرده است. از این رو غرض تکوینى این است که وسیله اى براى بقاى نوع فراهم شود. (
علامه طباطبایی، تفسیر المیزان ، ج 2، ص 301 ـ 303 ، با تلخیص
).

بنابراین این آیه در اصطلاح مفسران از آیات الاحکام است . یعنی در صدد بیان یک حکم فقهی و در ادامه آیه حکم اخلاقی را بیان کرده وخطاب به مردان می فرماید : از خدا بترسید و تقوا داشته باشید.

این آیه نمی خواهد شأن و مقام زنان را ناچیز نماید ، بلکه به مردان توصیه می کند که تداوم نسل انسان در وجود زن است ، پس کیفیت زناشویی و مراقبت از زنان باید چگونه باشد تا نسلی سالم و مفید تقدیم جامعه بشری شود ، همان گونه که برای به دست آوردن محصول سالم از زمین مراقبت می کنید.

در روایتى ابوبصیر از امام صادق(ع) نقل مى کند :

"معنای" فأتوا حرثکم انّى شئتم" این است که هر ساعتى خواستید، با عیال خود نزدیکى کنید". (
علامه طباطبایی، تفسیر المیزان ،ج 2، ص 309
)


که این نیز حکم فقهی است ، البته این موضوع با برخی از روایات تخصیص می خورد ، مثلا آمیزش در هنگام روزه دار بودن منع شده است و در روایات بسیاری از موارد نیزمکروه دانسته شده است. بعضی از فقها نیز از این آیه استنباط کرده اند که عمل مقاربت تنها از جلو می تواند درست باشد ، زیرا فرزند تنها از این طریق به عمل می آید. هم چنین خداوند پس ازآیه فرمان به تقوا و پرهیزکاری می دهد که می فهماند باید حقوق زن هم در نظر گرفته شود و از مرز عدالت و تقوا تجاوز نکنند.
خداوند پس از آزاد گذاشتن نسبی مردان در زمان آمیزش با زنان، آنان را از هر گونه تجاوز از این حریم به بیرون از خانه با شدت باز می دارد وبا در اختیار گذاشتن زن در آمیزش نسبی و تأمین نیاز غریزی او و تعیین حقوق و قوانین خاص ، راه هر گونه آزدای جنسی وبی حد و حصر و بی بند و باری نیزگرفته است.

براى اطلاع بیشتر مى توانید به تفاسیرى هم چون المیزان و نمونه مراجعه فرمایید.

 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
این خیلی خوبست که شما کتاب بی منطق حلیه المتقین را قبول ندارید و یا بخشهایی از انرا نمی پذیرید ،قبول نداشتن کتاب فکاهی بحار هم بسیار گزینه درستی است شاید این اولین اشتراک افکار ما باشد که آغاز خوبی است .اما گذاشتن اون چند شرط قدری کار را دشوار می کند به عبارتی هر بار باید بر گردیم به تاریخ و صحت روایت و راوی که خود کاری بسیار دشوار و دست نایافتنی است چرا که ظرف مدت سی سال همه آموزه های ایرانیان دگرگون میشود وای به حال گذشت 1400 سال ؟!!!
به هر حال اینکه در نهج البلاغه به صراحت آمده است که زنان به سه علت ناقص العقل هستند را چگونه توجیه مینمایید ؟ چون جزئیات انرا خودتان خوب میدانید از نوشتار تکراری ان خودداری کردم .
آیا این ادعا در نهج البلاغه درست بوده و سندیت دارد و یا این عبارت نیز در زمره عباراتی قرار دارد که مشمول ان چند شرط میشود؟
قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه رو قبول دارم.
در مورد نهج الفصاحه اطلاعي ندارم.
بحار الانوار رو هم قبول ندارم.
البته وقتي ميگم چيزي رو قبول دارم يا قبول ندارم باز هم اون 5 اصلي رو كه در پست قبلم بيان كردم در نظر ميگيرم.
اون 5 اصل مهمه.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
با بخش اول سخن شما همراهم ولی راهکار شما برای تایید راوی و روایت چیست؟چگونه میتوانید به انها اعتماد کرده و روایات انها را به سند بدل نمایید؟آیا اینکه بگویند این روایا ت نقل است از فلان و فلان کار را حل میکند؟ یا اعتماد به شخصیتهای مذهبی همچون علامه مجلسی خواننده را بر این باور می دارد که نوشته هایش در اثر او مقبول و پذیرفتنی است؟
فلذا مستدعی است راهکاری که بتوان به ان اتکا کرد را بیان دارید.
توضیح اینکه با گذشت سی سال از فروپاشی نظام ایرانیان حتی شماره آیات عوض شده اند چگونه میشود بر این پایه به روایات اتکا کرد.جالب اینجاست که شان نزول آیات هم دائما عوض میشود مثلا در مورد آیه اول سوره تحریم بطور بسیار مزحکی اخیرا علما و راویان شان انرا نیز تغییر داده اند.
بزرگوار شما که میگویید علوم حوزوی خوانده اید باید بدانید که هیچ کدام از کتب حدیث چه در شیعه و چه در سنی به طور 100% معتبر نیست.....

حتی کتبی مثل اصول کافی یا بحار الانوار و.......

اصلی که بر صحیح بودن حدیث دلالت میکند سند روایتی است نه سند کتبی.....

باید ببینیم راویان حدیث چه کسانی بودند.....

یعنی نقل شده از فلان و فلان و فلان......

ضمنا کتابی چون نهج الفصاحه از نظر این حقیر یک افتضاح در امر حدیث است که اکثریت احادیث آن جعلی می باشد و اصلا قابل وثوق نیست
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرض بر این میگذارم که زنان محل بذر افشانی مردان هستند آخه یعنی چی که در یک کتاب آسمانی چنین عبارتی ثبت میشود؟!اینکه هر زمان بخواهید میتوانید با آنها آمیزش نمایید عبارت درستی نیست زنان معذوریتهایی دارند که مردان نمی توانند هر زمانی که بخواهند بذر افشانی کنند این عبارت نه تنها علمی نیست بلکه ظالمانه است. نزدیکی با زن در دوران بارداری و دوره پاک سازی رحم امکان پذیر نیست از خدا بعید است که این چیزها را نداند!!!حالا فرض کنید در 1400 سال قبل یک شخصیت مذهبی به عرب تازی و در دوران جاهلیتش چنین مجوزی داده و خود را در جایگاه زنی قرار دهید که مردش با در دست داشتن مجوز الهی وقت اذان ظهر در یک مراسم مذهبی در حالی که زن حیض است قصد بذر افشانی نماید !!!
آیه فوق به آیه "حرث" معروف میباشد

قرآن کریم در این ‏آیه شریفه مى فرماید:

" نساءکم حرث لکم فاتوا حرثکم افّى شئتم و قدّموا لانفسکم؛ واتقوالله ..

زنان شما، محل بذر افشانى شما هستند، پس هر زمان که بخواهید، مى توانید با آن ها آمیزش کنید. (سعى نمایید از این فرصت بهره گرفته، با پرورش فرزندان صالح) اثر نیکى براى خود، از پیش بفرستید! وتقوا داشته باشید.".

"حرث" مصدر و به معناى زراعت و به زمینى که در آن کشت و زرع مى شود، گفته مى شود. از مقدم داشتن جملة "نساء کم حرث لکم" بر امر به آمیزش و مجدداً تعبیر به حرث معلوم مى شود منظور توسعه در موضوع آمیزش از نظر زمان یا مکان است، نه از نظر اعضا و اندام زنان. بر اساس این آیه جامعه انسانى براى دوام نوع و بقاى نسل محتاج زنان است ، زیرا خدا شگل گیرى انسان را در طبیعت رحم قرار داده، طبیعت مردان را راغب به زنان فرموده و میان مردان و زنان دوستى و مهربانى بر قرار کرده است. از این رو غرض تکوینى این است که وسیله اى براى بقاى نوع فراهم شود. (
علامه طباطبایی، تفسیر المیزان ، ج 2، ص 301 ـ 303 ، با تلخیص ).

بنابراین این آیه در اصطلاح مفسران از آیات الاحکام است . یعنی در صدد بیان یک حکم فقهی و در ادامه آیه حکم اخلاقی را بیان کرده وخطاب به مردان می فرماید : از خدا بترسید و تقوا داشته باشید.

این آیه نمی خواهد شأن و مقام زنان را ناچیز نماید ، بلکه به مردان توصیه می کند که تداوم نسل انسان در وجود زن است ، پس کیفیت زناشویی و مراقبت از زنان باید چگونه باشد تا نسلی سالم و مفید تقدیم جامعه بشری شود ، همان گونه که برای به دست آوردن محصول سالم از زمین مراقبت می کنید.

در روایتى ابوبصیر از امام صادق(ع) نقل مى کند :

"معنای" فأتوا حرثکم انّى شئتم" این است که هر ساعتى خواستید، با عیال خود نزدیکى کنید". (
علامه طباطبایی، تفسیر المیزان ،ج 2، ص 309)


که این نیز حکم فقهی است ، البته این موضوع با برخی از روایات تخصیص می خورد ، مثلا آمیزش در هنگام روزه دار بودن منع شده است و در روایات بسیاری از موارد نیزمکروه دانسته شده است. بعضی از فقها نیز از این آیه استنباط کرده اند که عمل مقاربت تنها از جلو می تواند درست باشد ، زیرا فرزند تنها از این طریق به عمل می آید. هم چنین خداوند پس ازآیه فرمان به تقوا و پرهیزکاری می دهد که می فهماند باید حقوق زن هم در نظر گرفته شود و از مرز عدالت و تقوا تجاوز نکنند.
خداوند پس از آزاد گذاشتن نسبی مردان در زمان آمیزش با زنان، آنان را از هر گونه تجاوز از این حریم به بیرون از خانه با شدت باز می دارد وبا در اختیار گذاشتن زن در آمیزش نسبی و تأمین نیاز غریزی او و تعیین حقوق و قوانین خاص ، راه هر گونه آزدای جنسی وبی حد و حصر و بی بند و باری نیزگرفته است.

براى اطلاع بیشتر مى توانید به تفاسیرى هم چون المیزان و نمونه مراجعه فرمایید.

 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
با بخش اول سخن شما همراهم ولی راهکار شما برای تایید راوی و روایت چیست؟چگونه میتوانید به انها اعتماد کرده و روایات انها را به سند بدل نمایید؟آیا اینکه بگویند این روایا ت نقل است از فلان و فلان کار را حل میکند؟ یا اعتماد به شخصیتهای مذهبی همچون علامه مجلسی خواننده را بر این باور می دارد که نوشته هایش در اثر او مقبول و پذیرفتنی است؟

بزرگوار سند حدیث یعنی راویان حدیث نه نویسندگان کتاب که خود بر ایم موضوع صحه گذاشته اند که آنها فقط به جمع آوری احادیث پرداخته اند و به درستی یا نادرستی کاری نداشته اند....

افرادی چون: علامه کلینی نویسنده کتاب اصول کافی و همچنین علامه مجلسی که شما فرمودید


جالب اینجاست که شان نزول آیات هم دائما عوض میشود مثلا در مورد آیه اول سوره تحریم بطور بسیار مزحکی اخیرا علما و راویان شان انرا نیز تغییر داده اند

بزرگوار قرآن کتابی است که میتوان معانی و مفهوم را بروز از آن برداشت نمود و این یک حسن است
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینکه هر زمان بخواهید میتوانید با آنها آمیزش نمایید عبارت درستی نیست زنان معذوریتهایی دارند که مردان نمی توانند هر زمانی که بخواهند بذر افشانی کنند این عبارت نه تنها علمی نیست بلکه ظالمانه است. نزدیکی با زن در دوران بارداری و دوره پاک سازی رحم امکان پذیر نیست از خدا بعید است که این چیزها را نداند!!!حالا فرض کنید در 1400 سال قبل یک شخصیت مذهبی به عرب تازی و در دوران جاهلیتش چنین مجوزی داده و خود را در جایگاه زنی قرار دهید که مردش با در دست داشتن مجوز الهی وقت اذان ظهر در یک مراسم مذهبی در حالی که زن حیض است قصد بذر افشانی نماید !!!

بزرگوار همانطور خودتان هم می دانید اسلام بطور بسیار ظریفی به این معذوریتها اشاره نموده و درباره آنها تذکر داده....

قذآن فقط همین آیه که نیست؟؟


فرض بر این میگذارم که زنان محل بذر افشانی مردان هستند آخه یعنی چی که در یک کتاب آسمانی چنین عبارتی ثبت میشود؟!

اتفاقا اگر منصفانه بیندیشیم متوجه میشویم عبارت بسیار ظریفی است...
این عبارت نه تنها بد نیست بسیار ظریف به اهمیت زن اشاره کرده و بهتریت وازه برای بیان این نقش زن(که باعث بقای نسل) است اشاره کرده......

حتی امروزه هم برای کشاورزان ما زمین زراعی بسیار اهمیت داد....
یعنی زمین خوب در بدست آمدن محصول خوب بسیار مهم است....

پس باید در انتخاب زمین دقت نمود


قرآن کریم با این تعبیر به اهمیت زن و و نقش مهم آن در شخصیت فرزند انسان اشاره میکند و انسان را به انتخاب زنی خوب و درستکار دعوت می نماید
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینکه هر زمان بخواهید میتوانید با آنها آمیزش نمایید عبارت درستی نیست زنان معذوریتهایی دارند که مردان نمی توانند هر زمانی که بخواهند بذر افشانی کنند این عبارت نه تنها علمی نیست بلکه ظالمانه است


بزرگوار همانطور خودتان هم می دانید اسلام بطور بسیار ظریفی به این معذوریتها اشاره نموده و درباره آنها تذکر داده....

قذآن فقط همین آیه که نیست؟؟

قرآن کریم می فرماید:

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِي الْمَحِيضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ

و از تو درباره عادت زنانه مى‏پرسند، بگو: آن نوعى آزار و ناراحتى است. پس از (آميزش با) زنان در زمان عادت كناره‏گيرى نماييد و تا پاك نشوند به آنها نزديك نشويد و چون (از عادت) پاك شدند (يا غسل كردند) از همان جا كه خدا دستور داده با آنان آميزش نماييد، همانا خداوند كسانى را كه زود و زياد توبه مى‏كنند و كسانى را كه كوشا در پاكى‏اند دوست دارد

سوره : البقرة آیه: 222

آیه فوق را آیه حیض می نامند

در شأن نزول این آیه آورده‏اند كه:

پيش از ظهور اسلام و بعثت پيامبر (ص)، درمورد زنان و چگونگى برخورد با آنان در دوران عادت ماهانه، خرافات بسيارى وجود داشت و افراط و تفريطهاى زشتى در جريان بود:

دو گروه يهود و نصارا كه مدّعى رهبرى دينى بودند، ديدگاههاى بسيار ناسازگارى در اين باره با هم داشتند.

مشركان نيز دو دسته بودند:
دسته‏اى تحت تأثير يهود و دسته‏اى ديگر پيرو راه و رسم كليسا.

نصارا بر اين پندار بودند كه ميان دوران صحّت و سلامت زن و روزهاى حيض او هيچ فرقى نيست و از اين رو آميزش را در اين ايّام نيز روا مى‏شمردند.

امّا دربرابر اينان، گروهى از يهود و شرك‏گرايان قرار داشتند، كه در دوران حيض زنان، هرگونه معاشرت و غذاخوردن و نشست و برخاست با آنان را نيز جايز نمى‏دانستند.

پس، از پيامبر گرامى (ص) پرسيدند كه حق چيست؟ و اين آيه در پاسخ به پرسش آنان فرود آمد. پاره‏اى نيز گفته‏اند كه گروهى به محضر پيامبر (ص) شرفياب شدند و از آميزش غيرعادى در روزهاى عادت زنان پرسيدند كه اين آيه فرود آمد. لكن به اعتقاد ما، روايت اوّل درست است

تفسیر مجمع البيان


 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر نتوانید که عدل بورزید در یتیمان پس سه چهارتا زن بگیرید یعنی چی؟

خداوند در آیه سوم سوره نساء می فرماید:

وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ


و اگر بيم آن داشتيد كه نتوانيد درباره دختران يتيم (در صورتى كه با آنها طبق رسم آن روز ازدواج كنيد) عدالت ورزيد، پس با آنچه ميلتان باشد از زنان (ديگر) دو تايى يا سه‏تايى يا چهارتايى ازدواج نماييد، و اگر بترسيد از اينكه مبادا عدالت نورزيد پس به يك زن يا كنيزى كه خريده‏ايد اكتفاء كنيد، اين كار نزديكتر است به آنكه منحرف نشويد و ستم نكنيد


آیه فوق را آیه عدد هم می نامند


در شأن نزول آيه مورد بحث چنین آمده که:

گروهى برآنند كه اين آيه شريفه درباره دختر پدرمرده‏اى فرود آمد كه سرپرست او به ثروت و زيبايى وى چشم دوخته و بر آن بود كه به طمع مال و جمالش و با سوء استفاده از موقعيت خود، او را بدون مهريه به عقد خويش درآورد. و آفريدگار هستى با نزول اين آيه بر قلب پاك پيامبر روشن ساخت كه كسى نبايد با دختران يتيم پيمان زندگى مشترك ببندد، مگر آنكه براساس عدالت رفتار كند و مهريه‏اى مناسب براى آنان مقرّر دارد. در غير اينصورت نبايد با آنان ازدواج كرد؛ بلكه مى‏توان با زنان ديگر پيوند زندگى بست و در صورت رعايت عدالت و انصاف در محيط خانه و خانواده، ازدواج با يك، دو، سه و يا چهار زن نيز روااست.


تفسیر مجمع البيان

با اندکی توجه میتوانیم دریابیم که سوال شما سوالی پخته نیست زیرا این آیه برای تکریم یتیمان آمده است....
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین عزیز دل برادر آدمی مثل علامه مجلسی کسی نیست که بدون تحقیق به جمع آوری احادیث پرداخته باشد یقینا ایشان از جمع آوری احادیث بدون اعتبار پرهیز نموده اند لازم است ایشان را در زمره افرادی که فقط حدیث جمع میکنند قرار ندهی چرا که کتاب او یکی از معتبر ترین مراجع در حوزه است از طرفی از دیدگاه من حدیث معتبری وجود ندارد هر چه هست از عطاری دکانداران دین بیرون آمده و در این عطاری چیزی ساخته و پرداخته نمیشود الا اینکه از برای استحمار طراحی شده باشد.
بزرگوار سند حدیث یعنی راویان حدیث نه نویسندگان کتاب که خود بر ایم موضوع صحه گذاشته اند که آنها فقط به جمع آوری احادیث پرداخته اند و به درستی یا نادرستی کاری نداشته اند....

افرادی چون: علامه کلینی نویسنده کتاب اصول کافی و همچنین علامه مجلسی که شما فرمودید


بزرگوار قرآن کتابی است که میتوان معانی و مفهوم را بروز از آن برداشت نمود و این یک حسن است
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرض کنیم اینکه مرد میتواند هر زمان که اراده کند بر سر زنش فرود آید جمله ظریفی باشد حالا برعکسش کن یعنی زن هر وقت خواست بر سر مردش فرود آید !!!!این یه کمی ظریفتر و مسخره تر میشه .
اینکه میفرمایید برای کشاورزان ما زمین زراعی بسیار اهمیت دارد را در قیاس مع الفارقی با زن قرار می دهید را فقط یک شوخی فرض میکنم و از توضیح بیشتر ان بهاطر احترامی که برای خانم ها قائلم پرهیز میکنم.
به هر حال این دیگه مربوط به خانمهایی است که مایلند با زمین کشاورزی مقایسه شوند.
اتفاقا اگر منصفانه بیندیشیم متوجه میشویم عبارت بسیار ظریفی است...
این عبارت نه تنها بد نیست بسیار ظریف به اهمیت زن اشاره کرده(عجب باور بی اساسی) و بهترین واژه برای بیان این نقش زن(که باعث بقای نسل) است اشاره کرده(یعنی باید در ملا عام به بقای نسل پرداخت) حتی امروزه هم برای کشاورزان ما زمین زراعی بسیار اهمیت داد....
یعنی زمین خوب در بدست آمدن محصول خوب بسیار مهم است....
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
با جمله ای که در زیر نوشته اید به نظر می رسد شما یک زمین خوار یا زمین شناس باشید که با این صراحت به خود اجازه میدهید زنها را مشابه زمین ببینید عزیزم زن والاتر از یک زمین است که در ان بذر افشانی شود قدری بخود آیید و این موجود با احساس را اینقدر بی ارزش ننمایید.

نوشته مرتضی :پس باید در انتخاب زمین دقت نمود
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببین عزیز دل برادر آدمی مثل علامه مجلسی کسی نیست که بدون تحقیق به جمع آوری احادیث پرداخته باشد یقینا ایشان از جمع آوری احادیث بدون اعتبار پرهیز نموده اند لازم است ایشان را در زمره افرادی که فقط حدیث جمع میکنند قرار ندهی چرا که کتاب او یکی از معتبر ترین مراجع در حوزه است از طرفی از دیدگاه من حدیث معتبری وجود ندارد هر چه هست از عطاری دکانداران دین بیرون آمده و در این عطاری چیزی ساخته و پرداخته نمیشود الا اینکه از برای استحمار طراحی شده باشد.


بزرگوار این سخن من نبود خود علامه مجلسی و علامه کلینی بر این مسئله صحه گذاشته اند که آنها به جمع آوری احادیث پرداختند و تا علما بتوانند به تمام احادیث دسترسی و داشته باشند و درباره آنها تحلیل کنند....

این چیزی از ایندو بزرگوار کم نمیکند...هدف آنها این بوده است اخی
...:smile:

به گمانم درباره سوال هایتان قانع شدید کهبحث را به علامه مجلسی کشیدید؟؟؟
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا می پردازیم به سومین یا چهارمین ایه از سوره نسا :
لطفا دقت نمایید سخن من با آنچه می فرمایید متفاوت است من میگویم دو جمله یا عبارت داریم که مبتدا ی ان یکیست " اگر بیم داشته باشی که عدل نورزی" اما گزاره ان متفاوت است در اولی میگوید بروید سه چهار تا زن بگیرید در گزاره عبارت دوم میگوید پس یکی!!!
در ثانی اینکه بترسی که عدل نورزی در دختران یتیم چه ربطی داره که بری سه چهار تا زن بگیری؟ اصلا چرا باید به مردان اجازه داده شود که به هر علتی بروند بر تعداد زنانشان بیافزایند !!!چه کسی چنین اختیار مضحکی را به مردان داده؟ مگر زن احساس ندارد که در کنارش چندین حیو ببیند؟!غلط میکند اون مردی که به استناد این آیات و به هر علتی برود زن عقدی و نقدی (کنیز دیروز) را به آمار زنانش اضافه نماید.
لعنت بر کسانیکه با نگارش شان نزولهای مضحک و تفاسیر مزخرف ازدواج تکراری مردان را مجاز می نمایند.یقینا از دیدگاه مردان هوسران نگاه کردن اینجوری به آیات به آنها پختگی زیادی در تعدد زوجات میدهد.
خداوند در آیه سوم سوره نساء می فرماید:

وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ
و اگر بيم آن داشتيد كه نتوانيد درباره دختران يتيم (در صورتى كه با آنها طبق
بلكه مى‏توان با زنان ديگر پيوند زندگى بست و در صورت رعايت عدالت و انصاف در محيط خانه و خانواده، ازدواج با يك، دو، سه و يا چهار زن نيز روااست.
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
با جمله ای که در زیر نوشته اید به نظر می رسد شما یک زمین خوار یا زمین شناس باشید که با این صراحت به خود اجازه میدهید زنها را مشابه زمین ببینید عزیزم زن والاتر از یک زمین است که در ان بذر افشانی شود قدری بخود آیید و این موجود با احساس را اینقدر بی ارزش ننمایید.

نوشته مرتضی :پس باید در انتخاب زمین دقت نمود

بزرگوار شما عادت دارید جملات را بریده بریده کنید و قضاوت کنید؟؟؟:smile:

جملات را کامل بخوانید و از مغلطه دست بردارید......

زمان زیادی است که اینگونه روشها در بحث منسوخ شده است


شما از احادیث و آیات هم اینگونه برداشت میکنید؟؟؟؟

اگر اینگونه باشد من هم میتوانم بگویم در قرآن آمده "وای بر نمازگزاران"....!!!


:gol::gol::gol::gol:
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا می پردازیم به سومین یا چهارمین ایه از سوره نسا :
لطفا دقت نمایید سخن من با آنچه می فرمایید متفاوت است من میگویم دو جمله یا عبارت داریم که مبتدا ی ان یکیست " اگر بیم داشته باشی که عدل نورزی" اما گزاره ان متفاوت است در اولی میگوید بروید سه چهار تا زن بگیرید در گزاره عبارت دوم میگوید پس یکی!!!
در ثانی اینکه بترسی که عدل نورزی در دختران یتیم چه ربطی داره که بری سه چهار تا زن بگیری؟ اصلا چرا باید به مردان اجازه داده شود که به هر علتی بروند بر تعداد زنانشان بیافزایند !!!چه کسی چنین اختیار مضحکی را به مردان داده؟ مگر زن احساس ندارد که در کنارش چندین حیو ببیند؟!غلط میکند اون مردی که به استناد این آیات و به هر علتی برود زن عقدی و نقدی (کنیز دیروز) را به آمار زنانش اضافه نماید.
لعنت بر کسانیکه با نگارش شان نزولهای مضحک و تفاسیر مزخرف ازدواج تکراری مردان را مجاز می نمایند.یقینا از دیدگاه مردان هوسران نگاه کردن اینجوری به آیات به آنها پختگی زیادی در تعدد زوجات میدهد.
خداوند در آیه سوم سوره نساء می فرماید:

وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ
و اگر بيم آن داشتيد كه نتوانيد درباره دختران يتيم (در صورتى كه با آنها طبق
بلكه مى‏توان با زنان ديگر پيوند زندگى بست و در صورت رعايت عدالت و انصاف در محيط خانه و خانواده، ازدواج با يك، دو، سه و يا چهار زن نيز روااست.


حقیر واقعا نمیدانم شما چطور از آیه بسیار ساده و شیوا این چنین برداشت نمودید ؟؟؟:smile:

ترجیح می دهم در مورد این آیه بگذارم خوانندگان بین تفسیر و برداشت شما قضاوت نمایند
:gol::gol::gol:
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
در این بخش دو برداشت از نوشته شما میشود :
برداشت اول : ابتدا خدا میگوید هر وقت میخواهید بر زنانتان که زنان کشاورزیتان هستند فرود آیید بعد میبینه خراب کرده و اعراب بد جوری به غارت زنان پرداخته اند انرا اصلاح میکنه و میگه بابا ما گفتیم هر وقت خواستی برو ولی آخه شعور هم خوب چیزیه نمیشه بعضی وقتها رفت پس مراعات کنید .
برداشت دوم:اینه که خدا یادش رفته قبلا چی گفته و این بار برای جلوگیری از حمله ناگهانی مردان شرایطی میگذارد که چون جزئی کلی را نقض میکند از جمله موارد تناقض تلقی میگردد .
در ضمن عادت زنانه آزار و ناراحتی نیست بلکه لازمه دوام و بقای نسل است که شما برای حمله ناگهانی انرا حرکتی ظریف نام نهادید!!!طبیعت زنان و کلیه پستانداران اقتضا میکند که دوره پاکی را بگذرانند در غیر اینصورت به اجبار تخم گذار میشدند اما اگر اینرا یک ضعف خلقت بنامیم که خدا نیز انرا آزاری دائمی برای زنان نام نهاده اونوقت باید در عدل خدا شک کنید .در ضمن این ممنوعیت در دوران بارداری هم هست اگه خدا یادش رفته براش آیه ای بیاره یه آیه دیگه بیار که نفسیرش و یا شان نزولش بگه در دوران بارداری از ماه ششم به بعد هم ممنوع است
این آیه نیز خود سند دیگری بر جعلی بودن آیات بنام خداست.
قرآن کریم می فرماید:

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِي الْمَحِيضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ

و از تو درباره عادت زنانه مى‏پرسند، بگو: آن نوعى آزار و ناراحتى است. پس از (آميزش با) زنان در زمان عادت كناره‏گيرى نماييد و تا پاك نشوند به آنها نزديك نشويد و چون (از عادت) پاك شدند (يا غسل كردند) از همان جا كه خدا دستور داده با آنان آميزش نماييد، همانا خداوند كسانى را كه زود و زياد توبه مى‏كنند و كسانى را كه كوشا در پاكى‏اند دوست دارد


سوره : البقرة آیه: 222


آیه فوق را آیه حیض می نامند


 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
در این بخش دو برداشت از نوشته شما میشود :
برداشت اول : ابتدا خدا میگوید هر وقت میخواهید بر زنانتان که زنان کشاورزیتان هستند فرود آیید بعد میبینه خراب کرده و اعراب بد جوری به غارت زنان پرداخته اند انرا اصلاح میکنه و میگه با با ما گفتیم هر وقت خواستی برو ولی آخه شعور هم خوب چیزیه نمیشه بعضی وقتها رفت پس مراعات کنید .
برداشت دوم:اینه که خدا یادش رفته قبلا چی گفته و این بار برای جلوگیری از حمله ناگهانی مردان شرایطی میگذارد که چون جزئی کلی را نقض میکند از جمله موارد تناقض تلقی میگردد .
در ضمن عادت زنانه آزار و ناراحتی نیست بلکه لازمه دوام و بقای نسل است که شما برای حمله ناگهانی انرا حرکتی ظریف نام نهادید!!!طبیعت زنان و کلیه پستانداران اقتضا میکند که دوره پاکی را بگذرانند در غیر اینصورت به اجبار تخم گذار میشدند اما اگر اینرا یک ضعف خلقت بنامیم که خدا نیز انرا آزاری دائمی برای زنان نام نهاده اونوقت باید در عدل خدا شک کنید .
این آیه نیز خود سند دیگری بر جعلی بودن آیات بنام خداست.


قرآن کریم می فرماید:

وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُواْ النِّسَاء فِي الْمَحِيضِ وَلاَ تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىَ يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ

و از تو درباره عادت زنانه مى‏پرسند، بگو: آن نوعى آزار و ناراحتى است. پس از (آميزش با) زنان در زمان عادت كناره‏گيرى نماييد و تا پاك نشوند به آنها نزديك نشويد و چون (از عادت) پاك شدند (يا غسل كردند) از همان جا كه خدا دستور داده با آنان آميزش نماييد، همانا خداوند كسانى را كه زود و زياد توبه مى‏كنند و كسانى را كه كوشا در پاكى‏اند دوست دارد


سوره : البقرة آیه: 222


آیه فوق را آیه حیض می نامند




در این مورد هم ترجیح می دهم خوانندگان بین برداشت شما و اصل تفسیر قضاوت کنید....


چیز جالب برداشتهای عجیب و اگر توهین نشود کودکانه شماست!!!

این نوع برداشت سطحی از یک تحصیل کرده علوم حوزوی بعید است.....:smile::gol::gol:
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه سندی دارید که علامه مجلسی خودش به شما گفته مثل یک دانشوی فقه فقط حدیث جمع کرده و بعد در کتابش به کرات اشاره میکند که این حدیث از چه کسانی نقل شده !!!
تنها به قاضی نرو و تصور نکن که میتوانید یک خردگرا را بدون خرد قانع نمایید
بزرگوار این سخن من نبود خود علامه مجلسی و علامه کلینی بر این مسئله صحه گذاشته اند که آنها به جمع آوری احادیث پرداختند و تا علما بتوانند به تمام احادیث دسترسی و داشته باشند و درباره آنها تحلیل کنند....

این چیزی از ایندو بزرگوار کم نمیکند...هدف آنها این بوده است اخی...:smile:

به گمانم درباره سوال هایتان قانع شدید کهبحث را به علامه مجلسی کشیدید؟؟؟
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
توصیه میکنم کتب احمد کسروی که خود از روحانیون بوده و دکتر شفا و دکتر انصاری و آقای معین زاده را بخوانید تا با کودکان بیشتری آشنا شوید.
امروز عصر اتکا به خرد است نه حل شدن در افکار پوسیده مفسران و راویان قران و حدیث
در این مورد هم ترجیح می دهم خوانندگان بین برداشت شما و اصل تفسیر قضاوت کنید....

چیز جالب برداشتهای عجیب و اگر توهین نشود کودکانه شماست
 
آخرین ویرایش:

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه سندی دارید که علامه مجلسی خودش به شما گفته مثل یک دانشوی فقه فقط حدیث جمع کرده و بعد در کتابش به کرات اشاره میکند که این حدیث از چه کسانی نقل شده !!!
تنها به قاضی نرو و تصور نکن که میتوانید یک خردگرا را بدون اتکا به خرد قانع نمایید

عصبی نشوید دوست من....
بنده قصد قانع کردن شمارا ندارم....

البته با نوشتهای شما من خردی نمیبینم....بیشتر لجبازی کودکانه میبینم....:smile:

اگر بنده سخنی گفتم جهت خنثی کردن شبهات بچکانه شما برای جوانان بود....

کار ما نسان راه بود و راه را باید دوستان با مقایسه حرفهای من حقیر و شما بیابند....

بگزارید خوانندگان قضاوت نمایند و خرد را بشناسند...:gol::gol::gol:
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
آنچه که مرقوم نمودید یک نتیجه گیری از کل نگارش شما بود که به این اصل رسیدید
"پس در انتخاب زمین باید دقت کرد " اگر به جمله ای که نگاشته اید توچه کنید کاملا با وای بر نمازگزاران فرق دارد.
بزرگوار شما عادت دارید جملات را بریده بریده کنید و قضاوت کنید؟؟؟:smile:

جملات را کامل بخوانید و از مغلطه دست بردارید......

زمان زیادی است که اینگونه روشها در بحث منسوخ شده است

شما از احادیث و آیات هم اینگونه برداشت میکنید؟؟؟؟

اگر اینگونه باشد من هم میتوانم بگویم در قرآن آمده "وای بر نمازگزاران"....!!!

:gol::gol::gol::gol:
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
هدف اصلی در این فروم ها همین است که آرای متفاوت نگاشته شود و ره جویان آنچه را که درست میدانند برگزینند
عصبی نشوید دوست من....
بنده قصد قانع کردن شمارا ندارم....

البته با نوشتهای شما من خردی نمیبینم....بیشتر لجبازی کودکانه میبینم....:smile:

اگر بنده سخنی گفتم جهت خنثی کردن شبهات بچکانه شما برای جوانان بود....

کار ما نسان راه بود و راه را باید دوستان با مقایسه حرفهای من حقیر و شما بیابند....

بگزارید خوانندگان قضاوت نمایند و خرد را بشناسند...:gol::gol::gol:
 

Similar threads

بالا