► •*♥*•◄ تحصیل 44 درصد دانشجویان در علوم ‌انسانی/ پزشکی دارای کمترین دانشجو ► •*♥*•◄

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تحصیل 44 درصد دانشجویان در علوم ‌انسانی/ پزشکی دارای کمترین دانشجو رئیس گروه پژوهش های آماری موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی سهم دانشجویان هر مقطع تحصیلی و سهم هر گروه آزمایشی در آموزش عالی کشور را اعلام کرد و گفت: 44 درصد دانشجویان در گروه علوم انسانی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا منیعی در نشست خبری صبح امروز سه شنبه در موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در جمع خبرنگاران گفت: یک میلیون و 34 هزار و 850 دانشجو در مقطع کاردانی، 2 میلیون و 432 هزار و 711 نفر در مقطع کارشناسی، 238 هزار و 603 نفر در کارشناسی ارشد، 49 هزار و 589 نفر در مقطع دکترای حرفه ای و 35 هزار و 106 نفر در مقطع دکترای تخصصی در آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند.

بیشترین تعداد دانشجو در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند
رئیس گروه پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در تفکیک تعداد دانشجویان گروه های آزمایشی در آموزش عالی گفت: یک میلیون و 668 هزار و 918 نفر در گروه علوم انسانی، 271 هزار و 290 نفر در گروه علوم پایه ، 177 هزار و 310 نفر در گروه علوم پزشکی، یک میلیون و 239 هزار و 723 نفر در گروه فنی و مهندسی، 206 هزار و 312 نفر در گروه هنر و 227 هزار و 306 نفر در گروه کشاورزی و دامپزشکی مشغول به تحصیل هستند.
به گفته وی 44 درصد از دانشجویان کشور در گروه علوم انسانی، 7.2 درصد در گروه علوم پایه، 4.7 درصد در گروه علوم پزشکی، 32.7 درصد در گروه علوم فنی و مهندسی، 5.4 درصد در گروه هنر و 6 درصد در گروه کشاورزی و دامپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

اجرای طرحی برای دستیابی به آمار دانشجویان ایرانی خارج از کشور
منیعی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره آمار دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز گفت: طرح کلانی برای دستیابی به آمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در حال انجام است اما موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی به دلیل اینکه از نظر ساختار نمی تواند با خارج ارتباط داشته باشد لذا پروژه به وزارت امور خارجه محول شد البته موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی همکار پروژه است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر دلیل اختلاف آمار دانشجویی وزارت علوم با آمار دانشجویی معاونت راهبردی ریاست جمهوری گفت: تنها جایی که متولی آمار آموزش عالی است موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی است و آمار این موسسه مبنای عمل قرار می گیرد.
 
بالا