► •*♥*•◄ اخبار باشگاه استقلال تهران ► •*♥*•◄

eng.esmail

اخراجی موقت
دل استقلالیا هم آبیه و هم سبز
در بازی دیشب با استیل آذین ثابت کردن که چه سیاه و سفید ، چه رنگی، همیشه سبز خواهند ماند
 

majid hashemi

کاربر فعال
این بردا وقتی حسابی حال میده که میبینیم اس اس هم قشنگ بازی میکنه هم امتیاز میگیره دم همشون گرم خدا کنه تا آخر لیگ همینجوری باشه و با یه قهرمانی دیگه تموم شه;)
 

Sina4

عضو جدید
کاربر ممتاز
من عضو تازه وارد به این فاروم هستم و می خوام با افتخار اولین پستم در این فاروم رو توی این تاپیك انجام بدم..:)

پیروزی شكوهمند آبی پوشان و جنبش سبز رو در روز گذشته به همه دوستان تبریك می گم...تا باشه از این پیروزی های شیرین;)
 
آخرین ویرایش:

Sina4

عضو جدید
کاربر ممتاز
فيفا: استقلال، يکي از محبوب‌ترين باشگاه‌هاي آسیا

تهران IranSport.Net - سايت فيفا در گزارش مفصلي از تاريخچه باشگاه فوتبال استقلال نوشت: اين باشگاه همانند رقيب همشهري خود يعني پرسپوليس، از محبوب‌ترين و بهترين باشگاه‌هاي فوتبال ليگ برتر ايران و آسیا به شمار مي‌رود. استقلال در طول 64 سال سابقه خود همواره يکي از با ثبات‌ترين باشگاه نه تنها در ايران بلکه سراسر آسيا بوده که علاوه بر دو قهرماني در قاره کهن، بارها قهرمان ليگ داخلي ايران هم شده است.
از اين رو سايت فدراسيون بين المللي فوتبال با نگاه نزديکتر و دقيق‌تري، به بررسي اين باشگاه پرداخته است.​

** تاريخچه
گرچه باشگاه فرهنگي و ورزشي استقلال به خاطر تيم فوتبالش شهرت پيدا کرده اما در 26 سپتامبر سال 1945 توسط سه نفر از هواداران رشته دوچرخه سواري تاسيس شد.
بنابراين تعجبي ندارد که بعد از آن باشگاه "دوچرخه سواران" نام گرفت اما با وجود تمايل موسسانش، به سرعت قدرت فوتبالي خود را با قهرماني در مسابقات جام حذفي تهران در سال 1947 نشان داد.
اين باشگاه در سال 1949 به "تاج" تغيير نام داد و از آن به بعد با پيشتازي در فوتبال داخلي، عرصه‌هاي آسيايي را هم به سرعت طوفان در نورديد. باشگاه تاج يک بار ديگر در سال 1979 تغيير نام داد و نام کنوني يعني "استقلال" را برگزيد.

** اسطوره سازي
استقلال که به عنوان يکي از بهترين و قوي‌ترين تيم‌هاي ايران ظاهر شده بود در دهه 1950 و 1960 جايگاه خود را در بين بهترين‌هاي کشور تثبيت کرد.
اگرچه در آن روزها ليگ ملي وجود نداشت اما استقلال در سال 1970 به قهرماني در ليگ ايران رسيد و از آن به بعد رقابتش با پرسپوليس به عنوان محبوب‌ترين تيم‌هاي باشگاهي شروع شد.
دهه 1970، دوران طلايي استقلال بود و در سال 1971 با غلبه بر نماينده رژيم صهيونيستي، عنوان قهرماني در مسابقات باشگاه‌هاي آسيا را به دست آورد.
اين تيم سه فصل ديگر هم به فينال اين رقابت‌ها راه يافت و در سال 1991 دوباره قهرمان شد. نام باشگاه استقلال علاوه بر اين عناوين با کسب نايب قهرماني در مسابقات 1992 و 1999، در بين بهترين‌هاي آسيا قرار گرفت.
شروع ليگ ملي ايران در سال 1972 با نام "جام تخت جمشيد"، براي استقلال فرصت خودنمايي بيشتري در فوتبال داخلي را فراهم آورد.
اين تيم در سال‌هاي 1975 و 1990 قهرمان ايران شد و در سال 1977 اولين قهرماني در مسابقات جام حذفي را کسب کرد.
استقلال بعد از تغيير نام اين ليگ به "ليگ آزادگان" در سال 1991، به روند پيروزمندانه خود ادامه داد و دوباره در سال‌هاي 1999 و 2001 به قهرماني رسيد.
استقلال همواره منبع بي‌پاياني از بازيکنان با استعداد براي تيم ملي ايران بوده است که بسياري از آنها توانستند در سه دوره حضور تيم در مسابقات جام جهاني نقش آفريني کنند.
شاخص‌ترين آنها دو بازيکن به نام‌هاي "ايرج دانايي فر" و "حسن روشن" بودند که در اولين تجربه بازي در جام جهاني خود دو گل در پيکارهاي 1978 آرژانتين به ثمر رساندند.
دانايي فر در جريان تساوي يک بر يک ايران مقابل اسکاتلند گل زد در حاليکه روشن تک گل ايران در جريان شکست 4 بر يک مقابل پرو را به نام خود ثبت نمود.

** باشگاه استقلال در حال حاضر
استقلال به کمک بهترين بازيکنان ايران هميشه يکي از مدعيان قهرماني در مسابقات ليگ برتر ايران از زمان شروع اين رقابت‌ها در سال 2002 بوده است.
اين تيم در سال‌هاي 2002 و 2004 به دو عنوان نايب قهرماني رسيد و در سال 2006 هم تحت مربيگري "امير قلعه نويي" بازيکن سال‌هاي 1989 تا 1995 استقلال، قهرماني را از آن خود کرد.
وي فصل گذشته استقلال را به دومين قهرماني ليگ برتر رساند و سپس جاي خود را به "صمد مرفاوي" سرمربي کنوني اين تيم داد.
تغيير در مربيگري استقلال به دليل عملکرد ضعيف اين تيم در مسابقات امسال ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا بود که در مرحله گروهي حذف شد.
با وجود اين شکست، استقلال که تشنه چالش ديگري در مسابقات فصل بعد ليگ قهرمانان آسيا است، پس از قهرماني در ليگ برتر ايران انگيزه دو چندان پيدا کرده است.

** ورزشگاه
ورزشگاه آزادي که با ظرفيت 90 هزار نفر در سال 1971 بنا شده است، يکي از ورزشگاه‌هاي افسانه‌اي جهان به شمار مي‌رود.
اين ورزشگاه که در تهران واقع شده، ورزشگاه خانگي باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس و همچنين تيم ملي ايران است.
 

Sina4

عضو جدید
کاربر ممتاز
هفته پیش یه پست اینجا زدم و رفتم..حالا كه برگشتم چرا دیگه هیچكی نیومده اینجا؟؟؟؟!
بابا دمتون گرم استقلالیا..تیم تركونده..شما هم انگار نه انگار :eek:

خودتون رو واسه مساوی توی دربی آماده كردین؟:D
 

khooshe

مدیر بازنشسته
آبیییییییییییییییییته

آبیییییییییییییییییته

استقلال تاج سر هر چی قرمزه :gol:
ایشالله 6تایی می کنیم;)
بازیه جمعه رو داشته باشین:)
 

آقا سید

مدیر بازنشسته
تصویر دهه شصتی پرسپولیس ...

تصویر دهه شصتی پرسپولیس ...

برو حالشو ببر :

 

Sina4

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلنوشته های یک استقلالی

دلنوشته های یک استقلالی

«ما که رفتیم آسیا؟؟؟!!!»


عجب روزی بود روز بازی استقلال و برق. هفته آخر لیگ برتر پنجم. ساعت ۱۲ ظهر رسیدم استادیوم تا طبقه دوم بالای جایگاه جا گیرم اومد!

استقلال گل دوم رو که به برق زد موج‌های مکزیکی صدهزار نفره شروع شد! راستش من تا حالا از نزدیک موج‌های صدهزارنفری ندیده بودم! فکر کنم خیلی‌های دیگه هم مثل من ندیده بودن!

ولی هنوز خیالمون از قهرمانی تخت نبود.

دقیقه ۷۴ استقلال گل سوم رو زد. ۳ دقیقه بعد عنایتی گل چهارم رو زد و آقای گل شد و رکورد شد.

حالا ۱۰ دقیقه به آخر بازی دیگه استقلال مطمئناً قهرمان شده بود. چه ۱۰ دقیقه باحالی بود اون ۱۰ دقیقه! پا شدیم وایستادیم. پشت سری‌ها گفتن: «بشینین بازی رو ببینیم.» گفتم: «چی چی رو ببینید؟؟؟! تموم شد دیگه قهرمان شدیم!»

تو همون ۱۰ دقیقه بود که دیدم تیفوسی‌های جلوی جایگاه ویژه یـه دفـعـه بلند شدن و گفتن: «ما که رفتیم آسیا»

مور مور شدم! یعنی همیشه اسم آسیا که می‌اومد مور مور می‌شدم. یه جورایی تو ذهنم اسم آسیا و استقلال با هم عجین شده بودن...

شعارش که به نظرم جدید می‌اومد! خوب گوش کردم ببینم قسمت دومش چیه؟؟؟! ولی نمی‌دونم چرا هوادارهای روبرو قسمت دومی شعار رو نگفتن!

روبرو آماده باش، روبرو آماده باش.... ما که رفتیم آسیا...

آسیا...

بازم رفتم تو فکر. یاد شنیده‌هام از قهرمانی سال ۱۹۷۰. سالی که استقلال با گل مسعود معینی هاپوئل رو شکست داده بود و ستاره‌های فراموش‌نشدنی استقلال: ناصر حجازی، حسن روشن، علی جباری، منصور پورحیدری، پرویز قلیچ‌خانی و...

یاد سال ۱۹۹۱ که با گل‌های عباس سرخاب و صمد مرفاوی راه دومین قهرمانی هموار شد و باز هم ستارگان فراموش‌نشدنی و آن استقلال طلایی: عبدالعلی چنگیز، امیر قلعه‌نویی، مهدی فنونی‌زاده و ...

یاد فینال سال ۱۹۹۲
یاد فینال سال ۱۹۹۹
مرداب آزادی
جوبیلو ایواتا
گل دوم به الاتحاد تو آزادی و سقف خونه ما که داشت پایین می‌اومد!
.
.
.
.
تا اون روز استقلال به غیر از یک سال، هر موقع رفته بود آسیا حرفی داشت که بزنه. اونم طی همه سال‌هایی که تیم ملی هم اون‌قدرها مقام آسیایی نداشت و حالا ممکن بود تقی به توقی بخوره تا بعد از n سال تیم ملی بره جام جهانی!

یه زمانی استقلال واسه خیلی از تیم‌ها قدرترین حریف آسیایی بود.
.
.
.
.
با این فکرها بود که مور مور می‌شدم.

ولی خیلی وقته که آسیا یه چیز دیگه‌ای شده واسه ما. مثل یک آرزویی دست‌نیافتنی!

بد جوری دلم واسه فینال آسیا تنگ شده.

امروز پوهانگ کره سومین قهرمانیش رو تو آسیا جشن گرفت و شد پرافتخارترین تیم آسیا.

کجایی آسیا؟ کجایی؟!

.
.
.
.
روبرویی‌ها بالاخره قسمت دوم شعار رو سر دادن! ای بابا این که باید ویرایش می‌شد!

حالا اگه دست من بود جام لیگ و جام حذفی دو سال پیاپی رو می‌دادم به جاش یه فینال آسیا رو می‌گرفتم!

خیلی بلندپروازم، نه؟!

یعنی دل ما باید به لیگ برتری با این کیفیت خوش باشه؟! استقلال از ۶ تا بازی متوالی فقط یک بار برنده می‌شه ولی از صدر جدول فقط ۴ امتیاز فاصله داره! عجب لیگ باکیفیتی!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

پی‌نوشت: کاری به نتیجه گرفتن یا نتیجه نگرفتن تیم ندارم ولی صحبت از تعویض سرمربی وسط فصل مثل یک کابوسه! اون کسی که صمد رو آورد (و الان هم نزدیکی‌های خونه خداست و باید از خدا هم حلالیت بطلبه!!!) خودش هم باید بیاد پاش وایسه و حمایتش کنه که حداقل بدتر از این نشه. یک بار تصمیم گرفته شد وسط فصل فیروز کریمی بیاد استقلال (که اتفاقاً اکثریت قریب‌به‌اتفاق هوادارها هم با این قضیه موافق بودن)، چنان بر سر استقلال آمد که صدها و بلکه هزارها رحمت فرستادیم بر استقلال رولند کخ!!!
;):smile:
منبع سایت آبی دلان
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرفاوي: استقلال به بن‌بست تاكتيكي نرسيده است

مرفاوي: استقلال به بن‌بست تاكتيكي نرسيده است

مرفاوي: استقلال به بن‌بست تاكتيكي نرسيده است به گزارش خبرگزاري فارس صمد مرفاوي پس از تساوي يك بر يك مقابل فولاد خوزستان در خصوص اين ديدار اظهار داشت: بازي پاياپايي در شرايط جوي نامناسب برگزار شد. در نيمه اول كيفيت فوتبال هر دو تيم پايين بود و فولادي‌ها قصد داشتند ميانه زمين را در اختيار بگيرند. ما نيمه اول خوب نبوديم اما بعد از به ثمر رسيدن گل تيم فولاد شرايط بهتري پيدا كرديم و روند بازي استقلال بهتر شد.

وي ادامه داد: خوشحالم كه بازيكنان ما تا آخرين لحظه اميدوار به كسب نتيجه هستند و تلاش خود را انجام مي‌دهند. ضمن اينكه از تمامي بازيكنانم تشكر مي‌كنم كه بازي خوبي را به نمايش گذاشتند.
مرفاوي در خصوص اينكه آيا از تساوي مقابل فولاد راضي است يا خير، گفت: فولاد در زمين خودش بازي مي‌كرد و بايد بپذيريم كه اين تيم نسبت به هفته‌هاي گذشته خيلي بهتر شده است. آنها هفته به هفته بهتر بازي مي‌كنند و مطمئنا تيم‌هاي شهرستاني مقابل استقلال و پرسپوليس با انگيزه زيادي به ميدان مي‌روند.

مرفاوي در خصوص بازي در شرايط جوي اهواز گفت: امتياز گرفتن براي هر تيمي سخت و دشوار است و در اين زمين تيم‌هاي حريف فولاد خوزستان كار سختي را پيش رو دارند.
وي تصريح كرد: اميدوارم در آينده نفراتي كه آسيب ديده هستند به جمع ما اضافه شوند تا در شهرستان‌ها نيز با تمام قوا به مصاف حريفانمان برويم. در تيم ما كوشكي، روانخواه و جباري دچار مصدوميت هستند ولي رينالدو نيز در 10 دقيقه پاياني توانست براي ما به ميدان برود و به شرايط مسابقه نزديك شود.

سرمربي استقلال در خصوص اينكه چرا از بازيكنان خط دفاعي‌اش در نوك حمله استفاده مي‌كند و آيا اين مسئله براي استقلال بن‌بست تاكتيكي محسوب مي‌شود، گفت: نه اين مسئله به دليل بن‌بست رسيدن تاكتيك تيم ما نيست. وقتي از تيمي در خانه خود عقب هستيم براي استفاده از توپ‌هاي بلند مدافعان بلند قامت را به نوك حمله مي‌فرستيم تا از ضربات سر استفاده كنند. فولاد تمام راه‌هاي نفوذ تيم ما را بسته بود. طبيعي بود كه در لحظاتي كه از حريف خود عقب هستيم رو به بازي هوايي بياوريم.

مرفاوي در خصوص رفتار تماشاگران استقلال در دقايق پاياني گفت: تماشاگران براي ما محترم هستند. هر انساني كه به ورزشگاه مي‌آيد بايد بداند محيط آن پاك و مقدس است. وقتي در اين محيط مقدس به سر مي‌بريم بايد طوري رفتار كنيم كه ديگران ما را تحسين كنند. اميدوارم آن عده از تماشاگراني كه مخالف رفتار فرهنگي در ورزشگاه‌ها هستند نظرشان را عوض كرده و به بهبود شرايط ورزشگاه‌ها كمك كنند.

سرمربي استقلال در خصوص اينكه براي مسابقات ليگ قهرمانان بازيكن جديد به خدمت مي‌گيرند، يا خير؟ گفت: مطمئنا تيم‌هاي داخلي به ما بازيكن نمي‌دهند و اگر قرار باشد بازيكني جذب كنيم از خارج از كشور خواهد بود.

وي در خصوص 3 بازيكن محروم تيم استقلال و اينكه آيا در مسابقات آتي آنها مورد بخشش قرار مي‌گيرند يا خير، عنوان كرد: اين 3 بازيكن در اختيار كميته انضباطي هستند و فعلا بايد محروميت خود را پشت سر بگذارند. حل مشكل آنها به شوراي استيناف بر مي‌گردد.

سرمربي استقلال در پايان در خصوص اينكه آيا هدف استقلال در اين فصل قهرماني است يا بدست آوردن سهميه‌ ليگ قهرمانان آسيا گفت: بايد تلاش كنيم هم قهرمان شويم و هم سهميه ليگ قهرمانان را كسب كنيم. اميد من اين است كه تيم را قهرمان كنم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دستیاران قطبی از تمرین استقلال بازدید کردند

دستیاران قطبی از تمرین استقلال بازدید کردند

دستیاران قطبی از تمرین استقلال بازدید کردند ابه کنوب " و "پیت بیوتر"، مربیان تیم ملی فوتبال کشورمان امروز (دو‌شنبه) در تمرین تیم فوتبال استقلال حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دستیاران سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که از زمان آغاز به کار در این تیم بر تعامل با باشگاه‌ها تاکید داشته اند، چندی است در تمرینات تیمهای فوتبال لیگ برتری شرکت می کنند.

دستیاران هلندی قطبی امروز (دوشنبه) هم در تمرین تیم فوتبال استقلال حضور پیدا کردند و مراحل آماده سازی آبی پوشان تهرانی را تماشا کردند.
آنها ضمن گفتگو با مربیان تیم فوتبال استقلال تهران از شرایط بازیکنان ملی پوش این تیم جویا شدند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ساعت برگزاري بازي هاي آسيايي استقلال

ساعت برگزاري بازي هاي آسيايي استقلال

ساعت برگزاري بازي هاي آسيايي استقلال مشخص شد ... :gol::gol:

کنفدراسيون فوتبال آسيا ساعت و زمان برگزاري ديدارهاي ليگ قهرمانان در گروه يک را اعلام کرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از سايت باشگاه استقلال، تيم فوتبال استقلال تهران در گروه يک اين بازيها با تيم هاي الاهلي عربستان، الجزيره امارات و الغرافه قطر همگروه است.
ساعت و زمان برگزاري اين بازيها به اين شرح است:
*سه شنبه 12/88/4
الاهلي (عربستان) - استقلال (ايران) ساعت 20 به وقت تهران
الجزيره (امارات) - الغرافه (قطر) ساعت 19 و 15 دقيقه به وقت ابوظبي

* سه شنبه 12/88/18
استقلال (ايران) - الجزيره (امارات) ساعت 19 به وقت تهران
الغرافه (قطر) - الاهلي (عربستان) ساعت 18 و 40 دقيقه به وقت دوحه

* سه شنبه 01/89/03
استقلال (ايران) – الغرافه (قطر) ساعت 19 به وقت تهران
الاهلي (عربستان) - الجزيره (امارات) ساعت 20 و 30 دقيقه به وقت جده

* چهارشنبه 01/89/11
الغرافه (قطر) - استقلال (ايران) ساعت 19:15 دقيقه به وقت تهران
الجزيره (امارات) - الاهلي (عربستان) ساعت 19 و 30 دقيقه به وقت ابوظبي

* چهارشنبه 01/89/25
استقلال (ايران) - الاهلي (عربستان) ساعت 19 به وقت تهران
الغرافه (قطر) - الجزيره (امارات) ساعت 19 به وقت دوحه

* چهارشنبه 02/89/08
الجزيره (امارات) - استقلال (ايران) ساعت 20:15دقيقه به وقت تهران
الاهلي (عربستان) - الغرافه (قطر) ساعت 20 و 40 دقيقه به وقت جده
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وقتي 2 گل جلو مي‌افتيم تمركز‌مان از بين مي‌رود

وقتي 2 گل جلو مي‌افتيم تمركز‌مان از بين مي‌رود

وقتي 2 گل جلو مي‌افتيم تمركز‌مان از بين مي‌رود


وقتي 2 گل جلو مي‌افتيم تمركز‌مان از بين مي‌رود
حيدري: تساوي امروز ارتباطي به مرفاوي ندارد

هافبك ملي‌پوش استقلال گفت: تساوي امروز به خاطر اشتباهات فردي بود و ربطي به سرمربي ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس، خسرو حيدري پس از تساوي 2 بر 2 مقابل ملوان انزلي در ورزشگاه آزادي اظهار داشت: امروز يكي از بهترين بازي‌هاي استقلال به نمايش درآمد. در نيمه اول هم گل زديم و هم پنالتي گرفتيم. ولي در نيمه دوم مشكلاتي به وجود آمد كه باعث شد نتيجه را با تساوي عوض كنيم.

وي ادامه داد:‌ در بين دو نيمه با توجه به اينكه در چند بازي خانگي گذشته‌مان تساوي را با شكست عوض مي‌كرديم همدل شديم و به يكديگر قول داديم تا از گل‌هاي زده‌مان خوب دفاع كنيم اما نمي‌دانم چرا وقتي 2 گل جلو مي‌افتيم نمي‌توانيم به يكديگر خوب پاس بدهيم و تمركز‌مان از بين مي‌رود. البته اين تساوي هيچ ربطي به مرفاوي ندارد و ما روي اشتباهات فردي، برد را با مساوي عوض كرديم.

حيدري گفت: حتي در بازي‌هاي گذشته كه نتيجه را جلو بوديم به خاطر اشتباهات فردي يا مي‌باختيم يا مساوي مي‌كرديم و امروز نيز چنين اتفاي براي ما افتاد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مربي بدنساز استقلال از اين تيم جدا شد

مربي بدنساز استقلال از اين تيم جدا شد

مربي بدنساز استقلال از اين تيم جدا شد ....

به گزارش ايرنا مسوولان باشگاه استقلال در سايت رسمي اين باشگاه آورده اند: به دنبال شدت گرفتن بيماري مادر همسر کرافت و تمرکز بيش از حد اين مربي برروي اين مساله، مديريت عامل باشگاه با جدايي وي از استقلال موافقت کرد.

درهمين راستا "راينر کرافت" نيز در گفت و گو با سايت رسمي باشگاه استقلال ضمن تاکيد بر اين نکته شايعات درگيري اش با کادر فني اين تيم را به شدت تکذيب کرد.

وي رسيدگي به امور خانوادگي را تنها عامل فسخ قراردادش با استقلال عنوان کرده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرفاوي: اشتباهات فردي ما را متوقف كرد

مرفاوي: اشتباهات فردي ما را متوقف كرد

مرفاوي: اشتباهات فردي ما را متوقف كرد .... :gol:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران پس از توقف اين تيم برابر ملوان گفت: به دليل اشتباهات فردي موفق به پيروزي نشديم و در برابر ملوان متوقف شديم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صمد مرفاوي در جمع خبرنگاران گفت: در نيمه اول خوب بوديم و توانستيم به يك گل برسيم. در شروع نيمه دوم هم گل دوم را به ثمر رسانديم اما اشتباهات فردي كه انجام داديم منجر شد به اينكه دو گل دريافت كنيم. اين اشتباهات فردي براي بازيكنان بزرگي كه در استقلال بازي مي‌كنند قابل قبول نيست.

وي افزود: هم در دفاع و هم در حمله اشتباهاتي داشتيم. بازيكن خط حمله ما به عقب برمي‌گردد و در 18 قدم‌مان پنالتي مي‌دهد و يا دفاع‌مان مرتكب اشتباه مي‌شود و گل مي‌خوريم. وقتي اشتباهات فردي انجام مي‌شود، روي ديگر بازيكنان هم تاثير مي‌گذارد و تمركز را از آنها مي‌گيرد. معتقدم ما به علت اشتباهات فردي مساوي كرديم اين در شرايطي است كه مي‌توانستيم پيروز شويم و حتي يك پنالتي را از دست داديم.

مرفاوي در پاسخ به اين سوال كه چطور با وجود مصدوميت كيانوش رحمتي، جان واريو را تعويض كرديد؟ گفت: با رحمتي صحبت كردم او مي‌گفت مشكلي براي بازي كردن ندارد اگر هم فابيو را تعويض كردم به اين دليل بود كه كارآيي لازم را نداشت و رينالدو را آوردم تا تحركات بيشتري ايجاد شود اما او هم تقريبا چيزي را ارائه نكرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه در زمان زدن پنالتي بين چند بازيكن استقلال حرف و سخن به وجود آمده بود گفت: خودم گفتم رحمتي بزند اما چون برهاني گل اول را زده بود و فكر مي‌كرديم روحيه خوبي دارد با اصرار بازيكنان و خودش پنالتي را به آرش داديم.

مرفاوي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي‌آيد استقلال هنوز ساختار دفاعي خوبي ندارد گفت: وقتي مهاجم براي دفاع كردن به عقب برمي‌گردد اين به احساس مسووليت او برمي‌گردد. برهاني هم چنين كاري كرد اما كارش را در نهايت به خوبي انجام نداد. در نيمه دوم از بچه‌ها چيز ديگري خواستيم اما آنها برعكس عمل كردند. متاسفانه تمركزمان از بين رفته بود و اشتباهات فاحشي انجام داديم.

مرفاوي در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر مي‌كنيد مي‌توانيد به امتياز لازم براي قهرماني برسيد گفت: تا آخر تلاش مي‌كنيم اين ليگ است يكي بايد اول شود و يكي دوم اما ما به قدرت به كارمان ادامه مي‌دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه تا قبل از اينكه شما از نتيجه بازي سپاهان مطلع شويد خوب بازي مي‌كرديد آيا آگاه شدن از نتيجه آن ديدار در عملكردتان تاثير داشت گفت: ما پس از بازي نتايج بازي‌هاي ديگر را مي‌فهميم و به هيچ تيمي كار نداريم.
مرفاوي در پايان در پاسخ به اين سوال كه پس از برد هفته گذشته بازيكنان استقلال 400 هزار تومان پاداش گرفتند آيا احتمال دارد پس از اين نتيجه آنها را جريمه كنيد؟ گفت: اين احتمال وجود دارد و باشگاه بايد در اين باره تصميم‌گيري كند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
راينر‌ كرافت قراردادش را با استقلال فسخ كرد

راينر‌ كرافت قراردادش را با استقلال فسخ كرد

راينر‌ كرافت قراردادش را با استقلال فسخ كرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


قرارداد "راينر ‌كرافت" با استقلال فسخ شد.

به گزارش ايسنا، راينر کرافت بدنساز آلماني استقلال به دليل بيماري مادر همسرش از آبي‌پوشان پايتخت جدا شد.

اين عاملي شد تا کرافت درخواست فسخ قرارداد خود را به باشگاه استقلال ارائه دهد. پس از دو يا سه جلسه با مديرعامل باشگاه و سرمربي تيم استقلال نهايتاً باشگاه استقلال با جدايي اين مربي آلماني موافقت کرد تا حضور در جمع آبي پوشان کمتر از پنج ماه باشد.

کرافت پس از فسخ قراردادش د3ر گفتگويي با پايگاه رسمي باشگاه استقلال در مورد دلايل جدايي‌اش سخن گفت؛
*چه شد که تصميم به اين کار گرفتي؟

-بعضي مسائل خانوادگي که از چهار ماه پيش شروع شده بود و در هفته‌هاي اخير حادتر شد مرا مجبور کرد از مدير باشگاه درخواست کنم قراردادم را لغو کند. من بسيار از مديرعامل باشگاه تشکر مي‌کنم که در اقدامي انساني بدون چشم داشتي قرارداد من را فسخ کرد. با هم توافقنامه‌اي نوشتيم و از باشگاه جدا شدم.

*آيا تمايل داري در مورد مشکلت بيشتر توضيح بدهي؟
-در واقع نه. چون اين مسأله کاملاً شخصي است و فقط مي‌ توانم بگويم در مورد يک بيماري در خانواده‌ام است که از چهار ماه پيش آغاز شده، خيلي تلاش کردم موضوع را به نحوي حل کنم و به کارم ادامه دهم اما اين مشکل الان به حدي جدي شده که ديگر نمي‌توانم به کارم ادامه بدهم.

* آيا روته مولر از اين موضوع آگاه است؟ و آيا با جدايي تو موافقت کرده؟
- قطعاً مي‌داند، ما در مورد همه چيز با هم صحبت مي کنيم اما اينکه او موافقت کند يا نه تأثيري در تصميم من ندارد، چون موضوع کاملاً شخصي است و من شخصاً تصميم گرفتم از ادامه همکاري با استقلال عذرخواهي کنم.

*اما اريش روته مولر همواره گفته است کار بدون تو برايش مشکل خواهد بود.
- اريش در هفته گذشته مريض بود و هم اکنون پيگير مسائل پزشکي خود است. گمان مي کنم او دوم ژانويه به تهران برگردد و به کارش مشغول شود اما حقيقتاً ادامه همکاري برايم ميسر نبود.

* در هفته‌هاي اخير عده‌اي سعي کردند شايعه کنند تو با مربيان استقلال مشکلي داشتي. صادقانه مي خواهم بدانم آيا واقعاً چيزي بين شما بوده چون مسلماً عده‌اي تلاش خواهند کرد جدايي تو را به اين مسأله مرتبط سازند.

- نه واقعاً هيچ مشکلي بين ما نبوده و نيست. من ارتباط خيلي خوبي با مرفاوي و همچنين با سيامک و بهزاد داشتم، همين طور با بهروز (زند) مترجم‌مان. اين ارتباط خيلي مهم بود و ما در تمام مدت همکاري سعي کرديم اين طور باشيم. جدا از اين من با بازيکنان هم رابطه صميمانه‌اي داشتم و براي همه اعضاي کادرفني و بازيکنان استقلال آرزوي بهترين‌ها را دارم.

* اگر بخواهي نگاهي به پنج ماه اخير داشته باشي، برداشتت از اين مدت همکاري با استقلال چيست؟

- تجربه خيلي خوبي به دست آوردم. اين مهمترين دستاورد پنج ماه اخير بود. از نزديک ديدم که مربيان در ليگ هاي ديگر چطور کار مي‌کنند، سازماندهي‌ها چگونه است و بسياري مسائل ديگر که در اينجا تجربه آن را به دست آوردم. جدا از اين مسأله دوستان زياد و خوبي پيدا کردم سعي کردم در کارم موفق باشم و همه اينها در کنار هم خاطرات خوبي برايم رقم زد. اميدوارم همه اين تلاش‌ها در آخر با موفقيت استقلال در ليگ، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا همراه شود.

* و زندگي در ايران؟!

- طبيعتاً نحوه زندگي در ايران کاملا با آلمان متفاوت است. اما من هيچ مشکلي نداشتم و با وجود تفاوت‌هاي زياد در اين مدت احساس راحتي مي‌کردم. برخورد مردم همواره دوستانه بود و مهمان‌نوازي ايراني‌ها را فراموش نمي کنم.

* چه پيامي براي هواداران استقلال را داري؟
- از آنها مي‌خواهم همواره پشتيبان استقلال باشند. در بازي‌هاي خانگي بايد صدهزار نفر به ورزشگاه بيايند تا استقلال در راه قهرماني چه در ايران و چه در آسيا حمايت شود
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استقلال با 5 گل از سد الوصل امارات گذشت

استقلال با 5 گل از سد الوصل امارات گذشت

استقلال با 5 گل از سد الوصل امارات گذشت .... :heart::gol:
هدیه آشتیانی به راشد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های الوصل امارات و استقلال تهران از ساعت 18:10 امروز(دوشنبه) در دیداری دوستانه که در ورزشگاه اختصاصی الوصل برگزار شد، به مصاف هم رفتند.


این دیدار دوستانه که به مناسبت خداحافظی اسماعیل راشد، کاپیتان پیشین تیم فوتبال الوصل امارات ترتیب داده شده بود، در پایان به برتری 5 بر یک آبی پوشان ایرانی انجامید.


تیم الوصل در دقایق ابتدایی مسابقه توسط داگلاس به گل رسید اما خیلی زود فرهاد مجیدی کار را به تساوی کشاند. کاپیتان تیم فوتبال استقلال در دقیقه 7 روی ارسال فابیو جانوآریو از جناح راست دروازه تیم میزبان را گشود.

بازی با نتیجه تساوی یک بریک پیگیری می شد و استقلال برتری محسوسی نسبت به حریف اماراتی خود داشت تا اینکه در دقیقه 40 روی پاس عرضی آرش برهانی، سید مهدی سیدصالحی به راحتی دروازه زردپوشان اماراتی را برای دومین بار گشود.

نیمه اول با برتری تیم فوتبال استقلال به اتمام رسید اما در آغاز نیمه دوم بازهم این شاگردان مرفاوی بودند که برتری خود را به تیم میزبان دیکته کردند، تیمی که در نیمه دوم با ترکیبی از بازیکنان ذخیره خود به میدان آمده بود.

آبی پوشان در دقیقه 59 بازهم به گل رسیدند. این بار حینف عمران زاده در نقش یک گلزن ظاهر شد و کرنر ارسالی توسط فابیو جانوآریو از جناح راست را با ضربه سر به تور دروازه حریف چسباند.

استقلال که عنان کار را در اختیار داشت در دقیقه 63 به گل چهارم دست یافت. این بار فرهاد مجیدی، دروازه بان الوصل را ناچار به ارتکاب خطای پنالتی کرد و خودش از روی نقطه پنالتی برای چهارمین بار دروازه زردپوشان الوصل را باز کرد. این پایان کار نبود و استقلال در واپسین دقایق مسابقه توانست برای پنجمین بار گلزنی کند. گل پنجم را مجتبی محبوب روی پاس عمقی مهدی امیرآبادی به ثمر رساند.

در نهایت استقلال این بازی را با برتری پرگل 5 بریک پشت سر گذاشت تا با روحیه‌ای مضاعف خود را برای دوران آماده سازی در فاصله تعطیلات لیگ آماده کند.

اسماعیل راشد، کاپیتان پیشین تیم فوتبال الوصل امارات که دیدار دوستانه امشب به افتخار او ترتیب داده شده بود، در دقیقه 25 نیمه اول وارد زمین مسابقه شد و تا پایان این نیمه در میدان حضور داشت. او در بین دو نیمه در میان بدرقه گرم بازیکنان دو تیم استقلال ایران، الوصل، ملی پوشان دیروز و فعلی فوتبال امارات، مسئولان باشگاه الوصل و دیگر باشگاه‌های اماراتی و علاقمندان به فوتبال از دنیای حرفه ای این ورزش خداحافظی کرد.

از سوی مسئولان باشگاه استقلال نیز یک قطعه فرش به این بازیکن اماراتی اهدا شد. امیررضا واعظی آشتیانی که تیم استقلال را در سفر به امارات همراهی می کند این هدیه را به راشد اهدا کرد.

تیم فوتبال استقلال با ترکیب محمد محمدی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، هادی شکوری، پژمان منتظری-(احسان پیرهادی)، مهدی امیر آبادی، یعقوب کریمی، فابیو جانواریو(مهرشاد مومنی)، آرش برهانی،(مجتبی محبوب)، فرهاد مجیدی( امیدرضا روانخواه )و سید مهدی سید صالحی (رینالدو) به مصاف الوصل رفت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جبارى : در آسيا براى استقلال مى درخشم

جبارى : در آسيا براى استقلال مى درخشم

جبارى : در آسيا براى استقلال مى درخشم


جبارى : در آسيا براى استقلال مى درخشم


استقلال تهران اين فصل حسابى روى مجتبى جبارى حساب باز كرده بود اما مصدوميت اين بازيكن استقلال را با مشكلات زيادى مواجه كرد.

جبارى كه قبل از شروع اين فصل دچار پارگى رباط زانو شد دراين خصوص گفت: متاسفانه اين فصل را به علت مصدوميت از دست دادم با اين حال تمرينات خوبى را پشت سر گذاشته ام و پزشك تيم روند بهبودى ام را بسيار مناسب ارزيابى مى كند. درصورتى كه اتفاق خاصى رخ ندهد تا ۳ ماه ديگر مى توانم براى استقلال بازى كنم.


با توجه به اينكه در آن هنگام ليگ قهرمانان آسيا آغاز مى شود همه تلاشم را خواهم كرد تا درخشش خوبى براى استقلال در اين مسابقات داشته باشم. اميدوارم تا بتوانم دورى از استقلال در اين مدت را، در مسابقات آسيايى جبران كنم. جبارى در پايان درخصوص عدم نتيجه گيرى استقلال و همينطور عملكرد اين تيم طى بيست و يك هفته از رقابت ها عنوان كرد: استقلال تيم پرمهره اى است و همه بازيكنان اين تيم به لحاظ فنى جزو بهترين هاى ايران هستند. حدس مى زنم استقلال بايد از لحاظ روحى وروانى تقويت شود و با توجه به اينكه دور از تيم هستم علت ناكامى را نمى دانم اما اين را مطمئن هستم كه استقلال مشكل فنى ندارد.
 

Sina4

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیروزی استقلال در برابر عرب ها

پیروزی استقلال در برابر عرب ها

دم استقلالی ها گرم که تونستن حال یک تیم عرب عربستانیرو بگیرن:دی:w11:
بعد از افتضاحات علی دایی جلوی عربستان و تحقیر در استادیوم آزادی یا شکست های بد استقلال و پرسپولیس در فصل پیش در برابر تیم های عربی، این پیروزی شیرین بود.:w17:..ذوب آهن هم امروز حال یک تیم عرب دیگه رو گرفت، ایشالا فردا هم مس و سپاهان بترکونن و مثل امروز، روز پرافتخاری واسه ایران رقم بزنن:gol:

:w32::w40::w14::w33:
 
Similar threads

Similar threads

بالا