۱۲ نکته برای داشتن ناخن هایی سالم و قوی

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز





1 - برای جلوگیری از خشکی ناخن ها هرشب قبل از خواب و یا هر زمان که احساس خشکی در ناخن یا پوست اطراف آن کردید ، مقداری مرطوب کننده یا وازلین روی ناخن ها و پوست اطراف آن بمالید .
۲ – هر زمان که کار، خانه انجام می دهید یا ظرف می شویید ، دستکش لاستیکی بپوشید .
۳ – پس از شستن ظرف یا استحمام ، حداقل به مدت ۲دقیقه دست های خود را خشک کنید .
۴ – مرتبا کفش های کار یا ورزش خود را در معرض هوا قرار دهید .اگر میتوانید ،دو جفت کفش داشته باشید که با هم تعویض کنید . قرار گرفتن طولانی مدت پا ها در کفش با پای عرق کرده خطر عفونت های قارچی را به همراه دارد .
۵ – جوراب صد در صد نخی بپوشید .این جوراب ها رطوبت را جذب می کنند .
۶ – یک لیوان شیر و یک تخم مرغ آب پزسفت به رژیم غذایی روزانه ی خود اضافه کنید . این ها غنی از روی هستند . خصوصا اگر روی ناخن های شما خطوط سفید وجود دارد شما مبتلا به کمبود روی هستید و این دو ماده شمارا کمک می کنند .
۷ – با مصرف روزانه ۳۰۰ میکرو گرم ویتامین ب بیوتین ،چهار الی شش بار در روز ،ناخن های شما به شدت سفت و قوی می شود .این مورد را با تجویز پزشک انجام دهید .
۸ – هنگامی که لایه هی شاخی اطراف ناخن شما بالا می آیند بسیار ملایم و با زاویه ی ۴۵ درجه آن را برش دهید .
۹ - ناخن خود را به صورت مستقیم بچینید تا گوشه های انگشتتان آسیب نبیند .
۱۰ – به درستی سوهان بزنید .سوهان را جلو و عقب نکشید بلکه فقط در یک جهت بکشید . هرگز بلافاصله پس از استحمام سوهان نکشید چراکه ناخن های مرطوب شکننده تر هستند .
۱۱ – ناخن هایتان را ماساژ دهید تا هم خونرسانی به آن افزایش یابد هم بستر آن برای رشد ،تحریک شود .
۱۲ – برای پاک کردن لاک خود از پاک کننده های حاوی استون یا فرمالدهید استفاده نکنید .این دو ماده به شدت ناخن ها را خشک می کنند.
 

Similar threads

بالا