سلام
دوستان اگه موافقيد راجع به اجراي لوله كشي گاز در ساختمان هم كمي صحبت كنيم
دوستاني كه موافقند نظر خود را اعلام كنند تا شروع كنيم
سلام
منم موافقم
سلام
دوستان اگه موافقيد راجع به اجراي لوله كشي گاز در ساختمان هم كمي صحبت كنيم
دوستاني كه موافقند نظر خود را اعلام كنند تا شروع كنيم
سلام
دوستان اگه موافقيد راجع به اجراي لوله كشي گاز در ساختمان هم كمي صحبت كنيم
دوستاني كه موافقند نظر خود را اعلام كنند تا شروع كنيم
سلام آقا مهدی و آقا محسن،ممنون
من عکس مورد نظر رو در ضمیمه علامت گذاری کردم که چند تا سوال کنم:
1.الان این نواحی قرمز رنگ چی هستن؟بست هست؟ برای مشخص کردن لوله ونت از فاضلاب هستش؟کدومشون ونت و کدومشون فاضلاب هستش؟ممنون میشم لوله ها رو مشخص کنین هر کدروم واسه چی هست؟(لوله ها رو شماره گذاری کردم که راحت توضیح بدین)
2.نواحی زرد رنگ همون سوکت هست؟
3.الان فرض کنیم لوله شماره 5 لوله ونت باشه،و مسیر بو از پایین به بالا باشه،در نتیجه اینطور قرار گیری لوله اشتباه هست،چون امکان خروج بو از درزهای لوله افزاریش میابد،درست فهمیدم یا غلط؟
لوله ها رو علامت گذاری کردم که اگه خواستین توضیح بدین راحت باشین،چون بدون علامت گذاری فهمیدن حرفاتون سخته.
سلامسلام آقا مهدی و آقا محسن،ممنون
من عکس مورد نظر رو در ضمیمه علامت گذاری کردم که چند تا سوال کنم:
1.الان این نواحی قرمز رنگ چی هستن؟بست هست؟ برای مشخص کردن لوله ونت از فاضلاب هستش؟کدومشون ونت و کدومشون فاضلاب هستش؟ممنون میشم لوله ها رو مشخص کنین هر کدروم واسه چی هست؟(لوله ها رو شماره گذاری کردم که راحت توضیح بدین)
2.نواحی زرد رنگ همون سوکت هست؟
3.الان فرض کنیم لوله شماره 5 لوله ونت باشه،و مسیر بو از پایین به بالا باشه،در نتیجه اینطور قرار گیری لوله اشتباه هست،چون امکان خروج بو از درزهای لوله افزاریش میابد،درست فهمیدم یا غلط؟
لوله ها رو علامت گذاری کردم که اگه خواستین توضیح بدین راحت باشین،چون بدون علامت گذاری فهمیدن حرفاتون سخته.
سلام
آفرين رضاي عزيز-خيلي با سليقه كار كردي- خوشحالم يه نفر با اين دقت كار كرده-
اول بايد بگم كليه لوله ها به عنوان دودكش استفاده ميشند چون از جنس آزبست سيماني هستند -
منطقه قرمز دقيقا بست ميباشد براي مهار لوله ها-نقاط زرد هم دقيقا همون سوكت يا سركاسه هستند كه به صورت نر و ماده داخل هم ميرند و در خطوط 1 الي 4 در طبقات ديگر قرار گرفته و در اين عكس قابل مشاهده نيست چون اين لوله ها معمولا در متراژ 3 ساخته ميشوند-
درست متوجه شدي،لوله 5 لوله دودكش ميباشد كه از پائين به بالا حركت ميكند جهت هوابند بهتر است برعكس اجرا شود و دور لوله ها به رابيتس و خاك نسوز پوشانده ميشودتا هم هوابند شود و هم گچ روي ديوار را نسوزاند
سلام
دوستان نكته ديگه اي كه روي اين عكس قابل بحثه اينه كه اگر اين لوله ها ،لوله هاي سرد و گرم و يا تهويه مطبوع بودند اجازه نداشتيم لوله ها را روي هم كار كنيم ميبايست فضاي دسترسي براي تعويض لوله ها و تعمير احتمالي آنها و باز و بسته كردن بست ها داشته باشيم -اگر به عكس خوب توجه كنيد پشت لوله ها ساپورت كشي شده است با دو نبشي نمره 3 يا 4-در لوله هاي تاسيساتي (سرد گرم و تهويه مطبوع)از يك نبشي و يك تسمه استفاده ميكنند تا از قسمت بالا آچار بتواند وارد پشت ساپورت شده و پيچ پشت بست قابل باز كردن باشد(كساني كه كار عملي نكردند دريك اين موضوع يه كمي سخته بايد حتما ديده باشيد)
سلام
بله خیلی سخته
سلام ممنون
در مورد خاک نسوز و رابیتس یه توضیحی میدین؟چی هست و از چه موادی تشکیل شده هست؟؟
ممنون با تشکر
سلامسلام شیما خانم
درسته سخته،ولی چون آقا مهدی خوب مینویسن(از نظر املایی و نگارشی،و این تو انجمن خیلی مهمه،چون ما گفتاری ارتباط نداریم ما نوشتاری ارتباط داریم پس باید سعی کنیم خوب بنویسیم،تا افرادی مثل من که تازه کارن بهتر بفهمن)،با کمی دقت تو تک تک جملات و کلمات و همچنین با دقت زیاد روی تصویر میشه فهمید،من خودم سه بار این نوشته ایشون رو خوندم و تصویر رو نگاه کردم تازه فهمیدم قضیه چیه!!!
خیلی مرسی جناب!!!سلام
در اين تايپيك ميخوام از تجهيزاتي كه ميتوان نصب كرد صحبت كنم:
شير قطع كن داخل واحد: شيري كه اگر 2 مصرف كننده داشته باشيد بايد جلوي درب ورودي نصب شود تا هنگاه خطر و خروج از درب اصلي مثلا آپارتمان قابل دسترسي و قطع كردن باشد،از تائيد شير قطع كن داخل آشپزخانه، توي جالباسي جلوي درب و .. بپرهيزيد.
دوستان سعي كنيد از تائيد روشنائي خوداري كنيد،يك وسيله ناكارآمد و مضر است و اكثر نشتي ها از همين لوله مسي يا آلومينيومي اين مصرف كننده است و در نهايت به جاي جالباسي مورد استفاده قرار ميگيرد ،معمولا مجري يا پيمانكار براي اينكه متراژ لوله كشيش زياد بشه روشنائي اجرا ميكنه اما ميتوان صاحب خانه(بساز و بفروش) را مجاب كرد كه هزينه اجراي يك روشناوي با متعلقاتش حدود 200هزار تومان ميشود،اما اگر خواستيد تائيد كنيد دقت كنيد روبروي دريچه كلر نباشد اگر بود حداقل 3 متر فاصله داشته باشد ،از پرده و ديوار جانبي 1 متر فاصله داشته باشد ،ارتفاع نصب شير روشنائي 180 سانتيمتر است و حداقل از سقف بايد 70 سانتيمتر فاصله داشته باشد بنابراين در مكان هاي با سقف كمتر از 2/5 متر نميتوان نصب كرد،در مكاني كه سقف چوبي دارد نبايد روشنائي نصب كرد-
تا مصرف كننده بعدي.
موفق باشيد
خیلی مرسی جناب!!!
روشنایی چیه؟اونجا که فرمودین از تایید روشنایی خودداری کنیم
روشنائي يعني چراغ توري روشنائي-همون چراغ زنبوري قديميه كه بهش توري ميبندند و با گاز زماني كه برق ميره روشن ميكنند.اما بجاش بهتره از چراغ هاي LED شارژي كه بعضي هاش 8 ساعت روشنائي ميده و ساخت برادر چين هم هست استفاده كرد هم شكيله هم قيمتش مناسبه هم ايمنه
با سلام
مصرف كننده مهم بعدي پكيج ميباشد،پكيج از معضلات مهندسين جهت تائيد ميباشد،تا پيش از اين در ساختمان هاي زير 60 متر مربع نصب پكيج و آبگرمكن ديواري ممنوع بود مگر اينگه هواي تازه مناسب تامين ميشد و چون اين كار انجام نميشد مهندسين از تائيد آن خودداري ميكردند تا اينكه پكيج هاي فن دار دوجداره عرضه شد،به اين صورت كه پكيج ه به صورت كاملا بسته ميباشد و دودكش آنها دو جداره است كه از يك جدار اكسيژن از هواي آزاد جهت سوخت وارد پكيج شده و از جدار ديگر دود خارج ميشود و اكيژن جهت سوختن از داخل ساختمان تامين نميشود -اين نوع پكيج ميتواند در هر متراژي نصب شود و ميبايست (حتما) دودكش به نما بخورد و چون فن دار ميباشد تا 3 متر پرتاب دود به جلو دارد-دقت شود دودكش حتما با بست به ديوار فيكس شود و حتما به اندازه حداقل 5سانتيمتر از لبه نما خارج شود و در انتها يك نازل نصب ميشود تا لبه نما را سياه نكند-اين نوع پكيج معمولا در تراس نصب ميشود كه در اين صورت نياز به دودكش دوجداره ندارد و فقط بايد فن دار باشد.مصرف پكيج در خانه هاي زير 120مترمربع 2/5مترمكعب در ساعت است كه با ازاء هر 100 متر مربع 1 مترمكعب بر ساعت بر مصرف گاز اضافه ميشود-در نقشه ها دقت شود حتما نوع پكيج قيد شود و اگر فن دار بود ميبايست قبل از تائيد نهائي نصب شده به رويت مهندس ناظر برسد و شماره سريال پكيج حتما در نقشه قيد شود(خيلي مهم) و كپي برگه گارانتي نصاب معتبر ضميمه نقشه ها و مدارك شود.
لازم به ذكر است دودكش پكيج فن دار دوجداره كه داخل ساختمان نصب ميشود نبايد به دودكشي كه تا پشت بام رفته وصل شود زيرا وقتي پكيج از جدار دوم ميخواهد اكسيژن به داخل پكيج بمكد دود را كه داخل دودكش است به داخل ميمكد و باعث خفگي پكيج ميشود.
دودكش پكيج فن دار نميتواند به داخل نور گير منتهي شود-
سلام
در اين تايپيك ميخوام از تجهيزاتي كه ميتوان نصب كرد صحبت كنم:
شير قطع كن داخل واحد: شيري كه اگر 2 مصرف كننده و بيشتر داشته باشيد بايد جلوي درب ورودي نصب شود تا هنگام خطر و خروج از درب اصلي مثلا آپارتمان قابل دسترسي و قطع كردن باشد،از تائيد شير قطع كن داخل آشپزخانه، توي جالباسي جلوي درب و .. بپرهيزيد.
دوستان سعي كنيد از تائيد روشنائي خوداري كنيد،يك وسيله ناكارآمد و مضر است و اكثر نشتي ها از همين لوله مسي يا آلومينيومي اين مصرف كننده است و در نهايت به جاي جالباسي مورد استفاده قرار ميگيرد ،معمولا مجري يا پيمانكار براي اينكه متراژ لوله كشيش زياد بشه روشنائي اجرا ميكنه اما ميتوان صاحب خانه(بساز و بفروش) را مجاب كرد كه هزينه اجراي يك روشنائي با متعلقاتش حدود 200هزار تومان ميشود،اما اگر خواستيد تائيد كنيد دقت كنيد روبروي دريچه كولر نباشد اگر بود حداقل 3 متر فاصله داشته باشد ،از پرده و ديوار جانبي 1 متر فاصله داشته باشد ،ارتفاع نصب شير روشنائي 180 سانتيمتر از كف است و حداقل از سقف بايد 70 سانتيمتر فاصله داشته باشد بنابراين در مكان هاي با سقف كمتر از 2/5 متر نميتوان نصب كرد،در مكاني كه سقف چوبي دارد نبايد روشنائي نصب كرد-
تا مصرف كننده بعدي.
موفق باشيد
با سلام
مصرف كننده مهم بعدي پكيج ميباشد،پكيج از معضلات مهندسين جهت تائيد ميباشد،تا پيش از اين در ساختمان هاي زير 60 متر مربع نصب پكيج و آبگرمكن ديواري ممنوع بود مگر اينگه هواي تازه مناسب تامين ميشد و چون اين كار انجام نميشد مهندسين از تائيد آن خودداري ميكردند تا اينكه پكيج هاي فن دار دوجداره عرضه شد،به اين صورت كه پكيج ه به صورت كاملا بسته ميباشد و دودكش آنها دو جداره است كه از يك جدار اكسيژن از هواي آزاد جهت سوخت وارد پكيج شده و از جدار ديگر دود خارج ميشود و اكيژن جهت سوختن از داخل ساختمان تامين نميشود -اين نوع پكيج ميتواند در هر متراژي نصب شود و ميبايست (حتما) دودكش به نما بخورد و چون فن دار ميباشد تا 3 متر پرتاب دود به جلو دارد-دقت شود دودكش حتما با بست به ديوار فيكس شود و حتما به اندازه حداقل 5سانتيمتر از لبه نما خارج شود و در انتها يك نازل نصب ميشود تا لبه نما را سياه نكند-اين نوع پكيج معمولا در تراس نصب ميشود كه در اين صورت نياز به دودكش دوجداره ندارد و فقط بايد فن دار باشد.مصرف پكيج در خانه هاي زير 120مترمربع 2/5مترمكعب در ساعت است كه با ازاء هر 100 متر مربع 1 مترمكعب بر ساعت بر مصرف گاز اضافه ميشود-در نقشه ها دقت شود حتما نوع پكيج قيد شود و اگر فن دار بود ميبايست قبل از تائيد نهائي نصب شده به رويت مهندس ناظر برسد و شماره سريال پكيج حتما در نقشه قيد شود(خيلي مهم) و كپي برگه گارانتي نصاب معتبر ضميمه نقشه ها و مدارك شود.
لازم به ذكر است دودكش پكيج فن دار دوجداره كه داخل ساختمان نصب ميشود نبايد به دودكشي كه تا پشت بام رفته وصل شود زيرا وقتي پكيج از جدار دوم ميخواهد اكسيژن به داخل پكيج بمكد دود را كه داخل دودكش است به داخل ميمكد و باعث خفگي پكيج ميشود.
دودكش پكيج فن دار نميتواند به داخل نور گير منتهي شود-
باسلام
خیلی مرسی جناب!!
دوستان اگه کسی هست که عکس هایی از این مطالب گفته شده داره بذاره ممنون میشم,خصوصا قسمت دودکش دوجداره
و یه سوال اینکه فن ها کار اصلیشون توی این پکیج چیه؟و اینکه دوجداره میگن واقعا دوتا جداره داره؟که مثلا دوتا لوله با دو قطرمتفاوت توی همن و یکی اکسیژن رو به داخل میاره و اون یکی برعکس؟
سلام ممنون.
1.این شیر قطع کن داخل واحد که گفتین منظورتون شیر قطع کن روشنایی بود دیگه؟؟
2.یعنی این طور که شما میگین باید برای هر اتاقی که بیش از دو مصرف کننده داشته باشه باید براش روشنایی بزاریم دیگه.درسته؟
3.شیر قطع کن روشنایی هم باید کنار درب هر اتاق(منظورم اتاقی که روشنایی براش لازم باشه) باشه،درست فهمیدم؟
سلام اقا مهدی ممنون.
منظورتون از نما در جملات زیر چیه؟
""اين نوع پكيج ميتواند در هر متراژي نصب شود و ميبايست (حتما) دودكش به نما بخورد و چون فن دار ميباشد تا 3 متر پرتاب دود به جلو دارد
دقت شود دودكش حتما با بست به ديوار فيكس شود و حتما به اندازه حداقل 5سانتيمتر از لبه نما خارج شود و در انتها يك نازل نصب ميشود تا لبه نما را سياه نكند""
و اگه میشه یه تصویر هم بزارین ببینیم این فن دقیقا در کجا قرار داره....ممنون میشم.واقعا ممنون
سلامسلام آقا مهدی ممنون از اطلاعاتتون.ممنون از دوستان که واقعا دارن اینجا فعالیت میکنن و با پرسشهاشون به سوالای ما هم جواب داده میشه.ممنون.
چند تا سوال داشتم:
پکیج منظورتون همون آب گرم کن هست دیگه؟درمورد پکیج مختصر و مفید توضیح میدین که از چه اجزایی درست شده؟
اصلا فرقی با آب گرم کنهای معمولی داره؟
سلام توي عكسي كه توي تايپيك 230 گذاشتي عكس بالائي دودكش فن دار دوجداره با نازل مربوطه است و عكس پائيني دودكش پيكج فن دار معمولي ميباشد
اگه به دقت بخوني نوشتم در پكيج هاي فن دار دود تا 3 متر جلوتر پرتاب ميشود يعني كار آن مكش دود از محفظه پكيج و پرتاب به بيرون است!!!!!
نه شوخي ميكنند ميگند دوجداره!!!!!!!!خوب دوتا جداره داره يكي ورود اكسيژن ديگري خروج دود
تايپيك رو بدقت بخون-چند بار
شرح | واحد | مقدار |
ظرفیت حرارتی ورودی | kW | 26.3 |
ظرفیت حرارتی ورودی | kCal/hr | 23,000 |
ظرفیت حرارتی خروجی | kW | 24 |
ظرفیت حرارتی خروجی | KCal/hr | 21,000 |
حداکثر دمای آب مدار گرمایش | °C | 90 |
حداکثر دمای آب مدار آب گرم | °C | 60 |
حداقل فشار آب راه انداز | bar | 0.15 |
حداکثر ارتفاع پمپ | m.w.c | 5 |
ظرفیت منبع انبساط | L | 8 |
قطر لوله های مدار گرمایش | inch | 3/4 |
قطر لوله های مدار آب سرد و گرم | inch | 1/2 |
قطر لوله ورودی گاز | inch | 3/4 |
قطر دودکش | cm | 6 لوله داخلی 10 لوله خارجی |
وزن خالص | kg | 34 |
ابعاد عرض ارتفاع عمق | mm mm mm | 400 740 332 |