کوکولوژی یا بازی سرگرم کننده خودشناسی

Raana joon

عضو جدید
رخت ها روی بند..
تصور کنید لباس هایتان را مجبورید با دست بشویید.شما انبوهی از لباس های چرک دارید که باید آنها را امروز بشویید،وقتی به آسمان نگاه میکنید ابراهای سیاهد بارانی را میبینید.کدام یک از گزینه های زیر را انتخاب میکنید؟؟
1.واقعاً که!مسخره است!باید تا فردا صبر کنم.امروز چی بپوشم؟
2.یکم صبر میکنم شاید هوا بهتر بشه.
3.بهتره از شستشوی امروز صرف نظر کنم.
4.فرقی نمیکند باران بیاید،یا نیاید من امروز این کار را انجام میدهم.


کلیدها:
هوای بد و غیر منتظره،به همراه رنج و شستن لباس ها به خودی خود ایجاد تنش میکند که در طی روز بارها با آن مواجه میشویم.پاسخ شما بیانگر میزان تنشی است که در زندگی با آن مواجه می شوید.
1-اگر گزینه یک را انتخاب کردید:میزان تنش:80%. آن قدر تحت فشار عصبی هستید که با کوچکترین رنجشی از کوره در می روید.بهتر از برای حفظ سلامتی خود به کارهای آرامش بخش روی آورده و از تنش موجود در محیط اطرافتان بکاهید.
2-اگر گزینه2 را انتخاب کردید:میزان تنش:50%.شما تنش موجود در فضا را به خوبی مدیریت میکنید و تحت تاثیر آن قرار نمیگیریدسعی کنید از بروز مشکلات تنش زا جلوگیری کنید.توجه داشته باشید هرنوع تنشی مضر نیست و بعضی از آنها میتوانند باعث ایجاد انگیزه شوند.
3-اگر گزینه 3 را انتخاب کردید:میزان تنش:تقریباً صفر.اجازه نمیدهید مشکلات کوچک آرامشتان را از بین ببرند و بر این باورید که با نگرانی و دلواپسی مشکلی حل نمیشود.
4-اگر گزینه چهار را انتخاب کردید:میزان تنش:100%.چنان در زیر فشار عصبی هستید که تصمیمات غیر منطقی میگیرید و میخواهید به هر غیر ممکنی دست یابید و نتیجه کار هم شکست خوردن و افزایش تنش موجود است.کمی به خود وقت دهید تا آرام شوید با فراغ بال تصمیم گیری کنید و نیرو و انرژی خود را بیهوده تلف نکنید اگر جوراب هایتان را یک روز دیگر بشویید آسمان به زمین نمی آید.
 

Similar threads

بالا