کلوپ طرفداران پرسپولیس

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
(به عنوان یه آبیدل و علاقه مند به فرهاد) وقتی نامه خداحافظیشو خوندم خیلی ناراحت شدم امیدوارم تو تمامی مراحل زندگیش موفق باشه
 

mehrdad50

عضو جدید
سيد جلال: پرسپوليسي ها يك ريال بالاتر نمي آيند
به توافق با پيشنهادهاي ايراني خيلي نزديكم


مدافع ملی پوش سرخ ها در فصل پیش گفت: «به محسن بنگر زنگ زدم که او گوشی تلفن را به دایی بدهد اما در نهایت نتوانستم صحبت کنم.»


جدایی سیدجلال حسینی از پرسپولیس. این بدترین خبری است که هواداران پرسپولیس می‌شنوند و برایش نگران می‌شوند. این مدافع ملی‌پوش، ملقب به دیوار با مسئولان باشگاه پرسپولیس توافق نکرد تا غزل خداحافظی‌ بخواند و پیراهن سرخ را از تن خارج کند.
این پایان سیدجلال با پرسپولیس بود و البته آغاز او با تیمی دیگر. تیمی از قطر که نامش الاهلی است. هر چند سیدجلال همچنان توافق با این تیم را تکذیب می‌کند اما سایت الاهلی خبر موثقی می‌دهد مبنی بر امضای قرارداد نهایی.
همین اخبار، جدایی احتمالی از پرسپولیس و حضور در قطر بهانه‌ای شد برای صحبت با سیدجلال. صحبت با بازیکنی که می‌گویند شاید همین روزها به قطر برود و پیراهن الاهلی را بپوشد.

* مبارک است. با الاهلی قرارداد بستی؟
- چه قراردادی؟ با هیچ تیمی قرارداد نبسته‌ام!

* اما سایت باشگاه الاهلی این خبر را منتشر کرده...
- نمی‌دانم. آنها از یک ماه پیش هم این خبر را نوشته‌اند اما خبرشان درست نیست و من فعلا قراردادی امضا نکرده‌ام.

* مذاکرات تو با پرسپولیس به کجا رسید؟ درست است که تمدید قرارداد تو کلا منتفی شده؟
- آقای رحیمی به من لطف دارد و واقعا تلاش می‌کند تا من در پرسپولیس بمانم اما هیات مدیره بیشترین نقش را در این زمینه دارد و اینکه چه می‌شود و چه نمی‌شود آنها تعیین می‌کنند. دیگر از دست رحیمی خارج است و در مورد تمدید قرارداد من، این هیات مدیره است که تصمیم می‌گیرد.

* اصلا احتمالی دارد که در پرسپولیس بمانی؟
- رحیمی دوست دارد که من بمانم اما او احتیاج به کمک دارد. احتیاج به حمایت هیات مدیره. من هم ایستادم تا مذاکره کنم اما وقتی از رحیمی حمایت نمی‌کنند و او تنها است دیگر چه کاری می‌توان انجام داد؟ آنها حرف خودشان را می‌زنند و من هم نمی‌دانم چه بگویم.

* بحث شما طلب فصل گذشته‌ات بود؟
- ببینید من با رحیمی کار کردم. او آدمی است که اگر قول بدهد سر قولش می‌ماند. این را در سپاهان اثبات کرده بود. اول مذاکره، بحث من درباره فصل گذشته بود. رحیمی گفت به آن کاری نداشته باش، مذاکره برای فصل جدید را آغاز کن. مذاکره برای این فصل را آغاز کردیم اما متاسفانه دست ایشان بسته است اما دست هیات مدیره باز.

* واضح‌تر حرفت را می‌زنی؟ یعنی هیات مدیره مخالف تمدید قرارداد تو است؟
- وقتی یک بازیکن و یک باشگاه پای میز مذاکره می‌نشینند، باشگاه یک پیشنهاد می‌دهد و بازیکن هم یک پیشنهاد. هم باشگاه باید پیشنهاد معقولانه بدهد و هم بازیکن. متاسفانه در پرسپولیس احترامی به پیشنهاد من نمی‌گذارند و من هم نمی‌دانم چه بگویم.

* در این مدت با علی دایی صحبت کرده‌ای؟
- من به علی آقا گفته بودم که در پرسپولیس می‌مانم. به او قول دادم، حتی در خلال جام جهانی و بعد از جام جهانی. هنوز هم قراردادی با تیمی نبسته‌ام اما نمی‌دانم چرا باشگاه پرسپولیس مشکلم را حل نمی‌کند. سیستم، سیستمی نیست که بتواند بازیکن را برای تمدید قرارداد راضی کند. البته از این ناراحتم که می‌گویند سیدجلال برای مذاکره به باشگاه نیامده. به نظر شما من باید برای مذاکره بروم یا باشگاه تماس بگیرد؟

* اما در همه جای جهان مدیر برنامه‌ بازیکنان مذاکره می‌کند و بازیکن فقط قرارداد نهایی را می‌بندد. اینطور نیست؟
- دقیقا همینطور است. برادر من در چندین جلسه با مسئولان پرسپولیس شرکت کرد. حتی قرار شد طلب فصل قبل را بی‌خیال شویم. چون می‌دانستیم که اگر رحیمی حرفی بزند، سر حرفش می‌ماند. متاسفانه پرسپولیسی‌ها پیشنهادی قطعی به من ندادند. منتظر بودند که من اول پیشنهادم را بدهم، بعد که مبلغم را گفتم، گفتند وای چقدر زیاد است.

* اما در مورد پیشنهاد تو می‌گویند شبیه قرارداد ترکمانچای است...
- پیشنهاد من و قراردادی که از پرسپولیس می‌خواهم به هیچ وجه شبیه قرارداد ترکمانچای و این واژه‌های عجیب نیست! متاسفانه الان قراردادها به نفع باشگاه شده و کسی از بازیکن حمایت نمی‌کند. تا حرف می‌زنیم می‌گویند سقف قرارداد گذاشته‌اند یا حرفی از مالیات نزنید. همه اینها به نفع باشگاه است اما آیا اگر بازیکنی پولش را نگرفت باز هم همین مسوولان به دادش می‌رسند و از او حمایت می‌کنند؟

* تکلیف تو با پرسپولیس کی مشخص می‌شود؟ هر چند به نظر می‌رسد باید منتظر جدایی تو باشیم...
- آقای رحیمی خیلی تلاش کرده و به تنهایی زحمت کشیده. من منتظر او هستم تا ببینم چه شرایطی برایم در نظر می‌گیرد. رحیمی، مدیر راستگویی است که حقیقت را می‌گوید. فقط یک چیزهایی از دستش خارج است که نمی‌تواند کاری هم کند.

* یکی از مسئولان هیات مدیره پرسپولیس از پیشنهاد 950 میلیونی با تو صحبت کرده بود، ارزش تو واقعا 950 میلیون است؟ آن هم در حالی که بازیکنان درجه دو فوتبال ایران، این رقم‌ها را دریافت می‌کنند؟
- اصلا 950 میلیون درست اما من یک سوال دارم. باشگاه پرسپولیس در آسیا حضور دارد و باید در لیگ قهرمانان بازی کند. وقتی این تیم نمی‌تواند با مبلغی بالاتر، بازیکنان جدید را جذب کند چطور باشگاه‌های دیگر، چند برابر این پول‌ها را خرج می‌کنند؟

* جواب ندادی، ارزش تو همین 950 میلیون است؟
- من نباید جواب این سوال را بدهم. فقط می‌توانم این را بگویم که بیشتر از حقم نمی‌خواهم. بگذار راحتت کنم وقتی شما به عنوان بازیکن با باشگاه مذاکره می‌کنی، یک رقم را می‌گویی و باشگاه هم رقمی می‌گوید. دو طرف آنقدر جنگ، دعوا و شوخی می‌کنید که بر سر یک مبلغ که نه حرف شما است و نه حرف باشگاه، توافق می‌کنید. در پرسپولیس از این خبرها نیست! من یک قیمت می‌گویم اما آنها روی حرفشان مانده‌اند و کوتاه نمی‌آیند. می‌گویند همین رقم است و بالاتر نمی‌آییم، حتی یک ریال. آن وقت من چه کار باید کنم، آن هم در روزهایی که چند تیم ایرانی و خارجی به من پیشنهاد داده‌اند؟

* صادقانه بگو، با الاهلی بسته‌ای یا توافق کرده‌ای؟
- نمی‌توانم دروغ بگویم. با الاهلی مذاکره کرده‌ام اما هنوز پای برگه‌ای را امضا نکرده‌ام. فکر و ذهنم هنوز پرسپولیس است اما با مصاحبه‌هایی که برخی آقایان انجام می‌دهند باید هم به فکر جدایی باشم.

* پیشنهاد ایرانی هم داری؟
- پیشنهاد ایرانی هم دارم. من خیلی هم به توافق نزدیکم اما دوست دارم شرایط طوری رقم بخورد که بتوانم دوباره برای پرسپولیس بازی کنم.

* جدیدا با علی دایی صحبتی نکرده‌ای؟
- نه. به محسن بنگر زنگ زدم که او گوشی تلفن را به دایی بدهد اما در نهایت نتوانستم صحبت کنم. چون دایی درگیر اردو بود و من هر کاری کردم موفق نشدم که با او حرف بزنم.

* این صحبت‌هایت، یک جوری غزل خداحافظی است...
- نمی‌دانم واقعا. فعلا که می‌چرخم تا ببینم شرایط چطور رقم می‌خورد.
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
دقیقا تا روز آخر نقل و انتقالات معلوم نشد میمونه یا میره میتونست خیلی زودتر تکلیف رو روشن کنه حداقل یه بازیکن بجاش بیاریم اما الان باید خانزاده رو بجاش بزاریم !
ما فکر میکردیم این هیئت مدیره از قبلیا بهتره ولی اینا بیشتر به فکر بستن یه تیم دیگه هستن از خداشونه پرسپولیس تضعیف شه
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
در پایان لیگ سیزدهم علی پروین، مدیرعامل سابق پرسپولیس توسط وزارت ورزش و جوانان، کنار گذاشته شد. ابتدا قرار بود این تیم خصوصی شود اما این اتفاق رخ نداد و وزارت ورزش هیئت مدیره جدید پرسپولیس که عده ای ناشناخته و عده ای اشخاص سرشناسی مانند حمید استیلی و دکتر زادمهر بودند، معرفی شدند.

بعد از کش و قوس های فراوان علیرضا رحیمی مدیرعامل اسبق سپاهان، سکان مدیریت پرسپولیس را در اختیار گرفت. این انتخاب توسط پیشکسوتان پرسپولیس با واکنش های تندی مواجه شد، چراکه آنها معتقد بودند در خانواده بزرگ پرسپولیس قطعا شخصی هست که صلاحیت این کار را داشته باشدو نیازی به مدیریت یک سپاهانی در این تیم بزرگ نیست.

اما رحیمی کار خود را شروع کرد و قول داد پرسپولیس را دوباره به قدرت بازگرداند و در اولین قدم اعلام کرد دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس به کار خود ادامه خواهد داد.

لیست خرید دایی
در لیست خرید دایی نام های سرشناسی بود؛ عبدالله کرمی، قاسم حدادی فر، هادی عقیلی، کریم انصاری فرد، محسن فروزان و... اما رحیمی به دلیل بدهی های فراوان پرسپولیس در سال های اخیر موفق به جذب هیچکدام نشد. علی دایی در یک اقدام حرفه ای هیچ اعتراضی به این کم و کاستی ها نداشت و جای خالی این بازیکنان اسم و رسم دار را با جوانانی جویای نام پرکرد تا تیمی جوان و البته با انگیزه را برای آینده آماده کند.
در بین این نام ها عبدالله کرمی و محسن فروزان بسیاز نزدیک به پرسپولیس بودند ولی در نهایت کرمی با پول خوبی راهی تیم سپاهان شد و فروزان هم حاضر به رقابت با نیلسون کوریا نشد. وی ابتدا راهی تراکتوری سازی شد و در نهایت به استقلال، رقیب دیرینه پرسپولیس پیوست. قاسم حدادی فر هم از نفراتی بود بیش از حد به پرسپولیس نزدیک بود اما این بازیکن فقط از پرسپولیس برای بالا بردن مبلغ قرار داد خود با ذوب آهن استفاده کرد.

نقل و انتقالات
در فصل نقل و انتقالات، پرسپولیس فقط توانست مهدی دغاغله از ملوان، سوشا مکانی از فولاد خوزستان و رضا نوروزی مهاجم گلزن نفت تهران را به عنوان بازیکنان صاحب نام جذب کند. محمدرضا خانزاده و افشین اسماعیلی، بازیکنانی که فصل قبل را در تیم های دیگر به صورت قرضی توپ زدند، به این تیم بازگشتند، مهدی طارمی و احمد نورالهی دو بازیکن آینده دار که در لیگ یک ایران فعالیت داشتند با خواست علی دایی به این تیم پیوستند.

بر خلاف خرید های ضعیف پرسپولیس این تیم شاهد خروجی های زیاد و کلیدی فصل قبل خود بود. محمدرضا خلعتبری، سید جلال حسینی و احتمالا مهرداد پولادی از بازیکنان اصلی این تیم بودند که محمدرضا خلعتبری و سید جلال حسینی بعد از کش و قوس های فراوان و جلسه های متعدد با مسئولان پرسپولیس با رقم قرارداد سنگین به تیم های سپاهان و الاهلی قطر پیوستند. مهرداد پولادی ملی پوش پرسپولیس در جام جهانی درخشش خوبی داشت از تیم های اروپایی پیشنهاد های مختلفی دارد و ظاهرا در روز های آینده به یکی از این تیم ها می پیوندد.

سیدصالحی، دهنوی، غریبی، شاکری، رضا محمدی و امیر عابدزاده دیگر خروجی های پرسپولیس بودند که هرکدام می توانند در تیم های دیگر لیگ ایران، به مهره اصلی آن ها تبدیل شوند. سید صالحی و دهنوی به سایپا و ذوب آهن پیوستند؛ غریبی و شاکری بازیکنان ناراضی فصل قبل که در تیم های دیگر به صورت قرضی حضور داشتند راهی تیم تازه لیگ برتری شده پدیده خراسان شدند.

همچنین رضا محمدی و امیر عابدزاده دروازبان های ذخیره پرسپولیس به تیم های نفت مسجد سلیمان و راه آهن تهران پیوستند. امیر عابدزاده در راه آهن می تواند زیر نظر پدر خود بدرخشد و دوباره به پرسپولیس بازگردد.

محسن مسلمان، بازیکنی که در نیم فصل دوم لیگ قبل، از ذوب آهن به پرسپولیس پیوست و در این تیم درخشش خوبی داشت. او یکی از ارکان نایب قهرمانی تیم دایی در لیگ سیزدهم بود. در نهایت سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن حاضر نشد مسلمان را به صورت دائمی به پرسپولیس واگذار کند و حضور این بازیکن جوان هم منتفی شد.

در بین تمام این خروجی ها رفتن حسینی از پرسپولیس می تواند ضربه سنگینی به این تیم وارد کند زیرا پرسپولیس در بازی های آسیایی حضور دارد و حسینی ستون اصلی دفاع تیم دایی بود.

تمدید های بی دردسر
در بین بازیکنانی مانند خلعتبری و حسینی کسایی بودند مثل محسن بنگر که بدون هیچ شرطی با قرارداد سفید امضا با پرسپولیس تمدید کرد، پیام صادقیان و رضا حقیقی ستاره های جوان دایی با رد پیشنهاد های اروپایی با دستور دایی در این تیم ماندگار شدند تا به شدت در بین هواداران پرسپولیس محبوب شوند. محمد نوری، علیرضا نورمحمد و حسین ماهینی که شایعه زیادی در مورد خروج آن ها از پرسپولیس شنیده می شد، در نهایت با سرخپوشان تمدید کردند و به تمام حواشی اطرافشان خاتمه دادند.

تمدید قرارداد پیام صادقیان و رضا حقیقی مانند یک خرید پر از منفعت می باشد و علی دایی می تواند از این دو بازیکن جوان به خوبی استفاده کند.

سیاست درست رحیمی
بعد از سال ها یک مدیر لایق وارد باشگاه پرسپولیس شد تا به خوبی برای این تیم خدمت کند. رحیمی زیر بار فشار های بازیکنان با درخواست های بالا قرار نگرفت و گفت نمی تواند به هیچکس بالای 950 میلیون تومان بدهد. او تا آخر زمان نقل و انتقالا از این حرف خود کوتاه نیامد. محمدرضا خلعتبری و سید جلال حسینی در خواست های میلیاردی داشتند اما رحیمی نخواست تیم را وارد حاشیه کند و درست کسانی را که عامل اعتصاب های فصل گذشته بودند را با رقم سنگین در تیم نگه دارد.

ستاره های اصلی پرسپولیس
دو بازیکن اصلی پرسپولیس پیام صادقیان و رضا حقیقی خواهند بود. پیام صادقیان فصل پیش هم ستاره اصلی پرسپولیس بود و درخشش فراوانی داشت و امسال هم بدون شک با رفتن خلعتبری تک ستاره پرسپولیس خواهد بود. پیام با پاس های بی نظیر خود می تواند محمد عباس زاده و رضا نوروزی را به خوبی در موقعیت گلزنی قرار دهد.

رضا حقیقی هافبک تنومند و پر قدرت این تیم دیگر ستاره اصلی پرسپولیس خواهد بود که می تواندرهبر این تیم در میانه میدان باشد. حقیقی در لیگ سیزدهم یکی از عوامل اصلی کم گل خوردن پرسپولیس بود و به عنوان هافبک تدافعی، نمایش بی نظیری از خود ارائه داد.

در اواسط فصل گذشته، پیام صادقیان و رضا حقیقی درگیری شدیدی در بازی دوستانه در بازی با نفت تهران داشتند و در آستانه اخراج از این تیم هم قرار گرفتند. اما علی دایی با حمایت خود از این دوبازیکن آن ها را در تیم نگه داشت و روی آن ها به عنوان دو ستاره اصلی این تیم حساب باز کرد. صادقیان و حقیقی بعد درگیری که باهم داشتند بار ها اعلام کردند دیگر مشکلی باهم ندارند و رفاقت صمیمی با یکدیگر دارند.

با یکدلی این دو بازیکن، تیم پرسپولیس می تواند به موفقیت خوبی در فصل آینده دست یابد.

پدیده های احتمالی پرسپولیس
علی دایی روی احمد نورالهی، افشین اسماعیل زاده، مهدی طارمی و میلاد کمندانی به عنوان پدیده های احتمالی فصل آینده حساب ویژه ای باز کرده است.

مهدی طارمی و احمد نورالهی در لیگ یک ایران بازی های بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و دایی با اطمینان خاطر این دو بازیکن را خریداری کرد.

دایی نورالهی را به عنوان هافبک دفاعی سوم پس از حقیقی و کفشگری انتخاب کرده است، طارمی هم بازیکن چند پسته است و توانایی بازی درخط آتش را دارد؛ علی دایی در بازی های تدارکاتی از طارمی استفاده زیادی کرد تا نشان دهد به وی اعتقاد خاصی دارد.

اسماعیل زاده در پست هافبک هجومی انجام وظیفه می کند و توانایی بازی در هافبک دفاعی را هم دارد. این بازیکن که فصل پیش به صورت قرضی در پرتغال حضور داشت با درخواست دایی درپرسپولیس ماندگار شد تا گزینه قابل اطمینانی برای میانه میدان داشته باشد.

احمد نورالهی بیشتر از بقیه احتمال پدیده شدن را دارد و محسن بنگر نیز از این بازیکبه عنوان پدیده احتمالی فصل آینده لیگ برتر خلیج فارس یاد کرد.

دست باز دایی برای انتخاب ترکیب
علی دایی خروجی های زیادی در تیم داشت اما همچنان دست بازی برای انتخاب ترکیب مورد علاقه خود دارد.

دروازه بان: با وجود نیلسون و سوشا مکانی علی دایی هیچ نگرانی برای دروازه نخواهد داشت. دایی می خواهد از این دو، در سه جام پیش روی پرسپولیس استفاده کند. احتمالا نیلسون گزینه اول دایی است.

دفاع: در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس حسین ماهینی گزینه اول می باشد، خانزاده و علی عسگر کسانی هستند توانایی بازی در این پست را دارند و میتواند در مواقع ضروری دایی از آن ها در جناح راست خط دفاعی استفاده کند.

در سمت چپ خط دفاع پرسپولیس میثم حسینی به احتمال فراوان گزینه اول خواهد بود، این بازیکن شاید به تنهایی برای این پست قابل اطمینان نباشد. اما علی عسگر و ماهینی هم کسانی هستند توانایی بازی در این پست را دارند.

اما میانه خط دفاع پرسپولیس سوال های فراوانی را در ذهن دارد، دایی به خانزاده جوان اعتماد می کند یا نورمحمدی با تجربه یا حتی یک مدافع خارجی جدید؟

در هر صورت محسن بنگر محبوب سکوهای پرسپولیس است و یکی از دو مدافع ثابت خواهد بود. اعتماد دایی با خانزاده، جدا از ریسک بالا، می تواند به مرکز خط دفاعی پرسپولیس را به نقطه قابل اتکای این تیم در فصل آینده تبدیل کند.

هافبک: در سیستم مورد علاقه دایی که دارای دو هافبک دفاعی می باشد، حقیقی و کفشگری دو بازیکن اصلی دایی برای این پست خواهند بود و نورالهی ذخیره آن ها می باشد. پیام صادقیان هم هافبک هجومی و طراح اصلی پرسپولیس می باشد تا با تکنیک بی نظیر خود مهاجمان این تیم را تغذیه کند.

محمد نوری و افشین اسماعیل زاده بازیکنانی هستند هم توانایی بازی در پست هافبک دفاعی و هجومی را دارند و دست دایی را حسابی برای میانه میدان باز خواهند گذاشت.

امید عالیشاه و مهدی دغاغله به احتمال فراوان گزینه های اصلی دایی برای پست وینگر خواهند بود و میلاد کمندانی ذخیرهاین دو تفر خواهد بود. پیام صادقیان نیز توانایی بازی در هافبک کناری را دارد.

مهاجم: سیستم 1-3-2-4 دایی دو انتخاب برای نوک پیکان خط حمله خواهد داشت. رضا نوروزی و محمد عباس زاده دو مهاجم اصلی پرسپولیس هستند. هر دو مهاجم شم گلزنی بسیار بالایی دارند و از همین ابتدا در بازی های تدارکاتی جنگ وحشتناکی در گلزنی به راه اندختند. دایی می تواند با استفاده از انگیزه بالای دو مهاجم آماده خود گام بلندی برای جام های در دسترس بردارد.

احتمالا نوروزی به عنوان مهاجم با تجربه که سابقه آقای گلی لیگ راهم دارد، گزینه اول باشد. همچین طارمی و دغاغله توانایی بازی در تمام پست های هجومی را دارند و به دایی اطمینان خاطر دهند.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
تیم فوتبال پرسپولیس در فصل جدید با پیراهن های شرکت ماکرون حضور خواهد یافت.

طرح های اولیه شرکت ماکرون را در زیر می بینید که هنوز به تایید نهایی مسئولان باشگاه پرسپولیس نرسیده است.








 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت قرارداد بازیکنان پرسپولیس اظهار کرد: در مورد بازیکنان ایرانی فقط بحث بر روی حسینی و پولادی مانده بود که سید جلال جدایی‌اش تقریبا قطعی شد و پولادی هم اظهار کرده در صورت نرفتن به اروپا قطعا در پرسپولیس می‌ماند.
او ادامه داد: ما مدت زمان زیادی را برای حضور سید جلال حسینی و بحث و تبادل نظر برای قرارداد با پرسپولیس صرف کردیم اما متاسفانه این بازیکن علی‌رغم درخواست‌هایی که مدیرعامل باشگاه و من برای گفت‌وگو داشتیم چندان تمایلی به حضور در باشگاه و گفت‌وگو نشان نداد.
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس افزود: ما در تمامی خطوط بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم و تنها در بخش دفاع دچار کمی مشکل هستیم و تلاش می‌کنیم با جذب بازیکن یا بازیکنان خارجی خوب این مشکل را حل کنیم.
پنجعلی با اشاره به اینکه برای فصل آینده پرسپولیس بازیکنان خوبی در ترکیب سرخ‌پوشان حضور دارند خاطرنشان کرد: برای مثال در درون دروازه ما سوشا مکانی و نیلسون را داریم که هر دو جزو دروازه‌بانان خوب و باکیفیت ایران هستند. در خط جلو هم بازیکنانی چون نوروزی، عباس‌زاده، صادقیان، عالیشاه و دغاغله حضور دارند که خیال ما را راحت کرده‌اند.
او تصریح کرد: البته عدم حضور احتمالی پولادی و حسینی به این معنا نخواهد بود که دچار مشکل خیلی جدی در خط دفاع خواهیم شد. پرسپولیس بازیکنان خوبی چون بنگر را در خط دفاع دارد که کمک بسیاری را به تیم ما می‌کنند.
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در مورد شفاف‌سازی قراردادها نیز اظهار کرد: متاسفانه برخی سقف قراردادها را رعایت نمی‌کنند. ما تلاش کردیم تا بحث سقف قراردادها را در پرسپولیس رعایت کنیم و بیشتر از میزانی که سازمان لیگ تعیین کرده خرج نکنیم.
پنجعلی اضافه کرد: خوشبختانه در برنامه‌ریزی شاهد پیشرفت‌هایی در لیگ برتر بوده‌ایم اما هنوز با رسیدن به یک لیگ حرفه‌ای فاصله داریم.
او در پایان به خداحافظی علی کریمی از فوتبال اشاره کرد و گفت: کریمی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بود. کریمی یکی از بازیکنان تاثیرگذار در فوتبال ایران بود که خدمات زیادی را به تیم ملی ایران داشته است. او بازیکنی محبوب در میان مردم بود که سطح فوتبالی بالاتر از آسیا را ارائه داد.
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3] بیانیه باشگاه پرسپولیس بمناسبت خداحافظی علی کریمی از دنیای بازیگری فوتبال [/h]


باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در پی انتشار نامه خداحافظی علی کریمی از دنیای بازیگری فوتبال بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در متن این بیانیه چنین آمده است:


به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در متن این بیانیه چنین آمده است:
بسمه تعالی
شخصیت انسان ها در طول عمرشان بدست خودشان ساخته شده و زیربنای همه ارکان آن، رفتارها و برخوردها در اماکن عمومی و اجتماعی بوده و آنجا است که در دو جهت تسخیر قلبها و دلهای شیفتگان و یا زدوده شده از گوشه ذهن افراد جامعه قرار می گیرد. در صحنه ورزش نیز به عینه می‌بینیم صرفا خوب گلزنی و پاس دادن و دریبل کردن ملاک نبوده و چه بسا افراد بیشماری در اوج ورزش بوده و امروزه نامی از آنها نمانده و به حیطه فراموشی سپرده شده‌اند و در مقابل افرادی که ورزشکار متبحری نبوده اما نامشان بلندآوازه گردیده و جاودان مانده‌اند و چه نیکوست که بدانیم زیر بنای این جاودانگی واژه‌ای جز اخلاق نیست.
و افرادی نیز هستند که در هر دو مسیر جاودانه‌اند و از جمله می‌توان به آقای علی کریمی نام پر آوازه و همیشه تاثیرگذار و اخلاق مدار جامعه فوتبال ایران و پرسپولیس که فوتبال در کنار اخلاقش، همیشه مثال زدنی خواهد بود و شاید به جرأت بتوان گفت تکرار نشدنی خواهد ماند. نام برد و او بنا به هر دلیلی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و قطعا قداست او برای هم ارگانها و افراد حفظ خواهد ماند و او که بارها به عنوان ورزشکار حماسه ها آفریده، غرور ملی ایجاد کرده و جامعه ایرانی را سربلند و سرافراز نموده و آنگاه در مقابل ارزش های انسانی سر تعظیم فرود آورده و خود را مدیون به جامعه می شناسد و بارها بعد از دیدارهای ملی و خلق موفقیت از زبانش شنیده ایم خود را سرباز وطن می شناسد و یا در دیدارهای باشگاهی خود را یک پرسپولیسی اصیل دانسته و بارها و بارها با پیراهن سرخ و آتشین پرسپولیس آتش بپا کرده است و به گزاف نگفته باشیم دنیا فوتبال مملکت ما را با او نیز می‌شناسند.
لذا بر خود فرض می دانیم ضمن گرامیداشت همه افتخارات کسب شده توسط آقای علی کریمی در صحنه های ملی و باشگاه پرسپولیس در تدارک این باشیم تا با یکی از بهترین برنامه‌های مطلوب و در خور نام او از افتخار آفرینی‌هایش و در کنار اخلاق نکویش، گرامی بداریم خاطرات همیشه ماندگار در قلبها و دلهای طرفداران عزیز و گرانقدر را. والسلام.
باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز





[h=3] اظهار همدردی باشگاه پرسپولیس با مردم ستمدیده غزه [/h]


باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای همدردی خود را با مردم ستمدیده غزه اعلام کرده و تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی‌پناه غزه را محکوم کرد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در بیانیه این باشگاه آمده است:
ستمی که امروز بر همنوعان ما و مردم بی دفاع و مظلوم غزه توسط رژیم منحوس و اشغالگر اسرائیل تحمیل شده و خون بیگناهان بسیاری را بر خاطره تاریخ حک کرده، به راستی نمادی از نغض حقوق بشری است که آمریکا و تمام حامیان این رژیم منحوس، آن را در بلندگوهای دروغین خود فریاد زده‌اند.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: این روزها و این لحظات و این جنگ‌ها، لابه لای دفتر تاریخ به ثبت خواهد رسید و این شقاوت‌های ظالمانه و دور از فطرت انسانی، بدون نیاز به هیچ تبلیغات مجازی و پرهزینه و بدون نیاز به امواج ماهواره‌ها، در میان قلب‌های تمام انسان‌ها به ثبت خواهد رسید تا جهان و جهانیان نظاره‌گر آنهایی باشند که مدعیان دروغین حقوق انسانی بوده و هستند.
در بخش دیگری از این بیانیه نیز تصریح شده است: این ظلم که روزهاست گریبان مردم بی‌دفاع غزه را گرفته و جوی خون بر کوچه خیابان‌های ویران غزه به راه انداخته، جنگی نابرابر و ناعادلانه علیه مردم بی دفاع، کودکان و زنان بسیاری است که با دیدن تصاویری از آن، قلب‌ها آکنده از درد و اندوه می‌شود.
باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در پایان اعلام کرد: با این قلب‌های پر درد، همدرد بوده و حمایت خود از این مردم مظلوم و بی دفاع که بی گناه به سلاخی کشیده شده اند را اعلام می‌داریم. امید است آن منجی بر حق و امام منتظران با تعجیل در فرجش راه ظلم و بی عدالتی را با نگاه حیدری و دستان پر عطوفت محمدی خود بسته و درمانی شود بر دردهایی که مسلمانان و مظلومان جهان در جنگ‌های قدرت متحمل شده‌اند.
 

3ctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین چک اسپانسر پرسپولیس نقد نشد و اولین دریافتی بازیکنان پرید
در حالی که سپاهان، استقلال،فولاد، نفت و ... نصف قرارداد های میلیاردی خود را همین الان نقد پرداخت کردند اسپانسر که آقای خادم بعد از ماه ها تلاش شبانه روزی پیدا کرد جا زد ! البته اسپانسر هزینه را برای تیم دیگر کرد دیگر برای پرسپولیس پولی نماند. آقای خادم شما مقصر تمام این مشکلاتی. چطور اسپانسر استقلال ماهی 2 بار دست به جیب می شود و تمام بازیکنان را نگه می دارد و کلی بازیکن می خرد ولی پرسپولیس همیشه مشکل دارد؟ این چه اسپانسر 30 میلیاردی است که هنوز فصل شروع نشده فرار کرد؟ مدیر ورزشی و ارزشی ! چه شد آن قول های روز اول؟ مقصر تمام این بدبختی های تیم شمایید و وزارت مورد علاقه شما​
 

darab64

عضو جدید
استقلال امروز قرارداد بازيكناشو منتشر كرد. انگار ملتو مثل خودشون اسكل گير آوردن!! 18 بازيكن بزرگسال 14 ميليارد كه حاضرم شرط ببندم بالاي 20 ميليارد قرارداد دارن.
آندو: يك ميليارد؟! خداوكيلي يك ميليارد... خر خندش ميگيره از اين چاخان
خسرو حيدري: يك ميليارد؟! از آلمان هم پيشنهاد داره؟ اون وقت با يك ميليارد موند!
ذوب به ننه هاشم پيشنهاد يك و هفتصدي داده نرفت، با يك ميليارد موند استقلال؟! دقيقا يك ميليارد؟ يا فقط ميخواستن يه ليستي بدن كه زير 15 ميليارد باشه و دهن خودشونو نه دهن ملتو ببندن! سرشونو تا تهشون كردن تو برف!
اون وقت نفرات اميد جزو بازيكنان نيست؟ يا اينا فكر كردن ميشه دو تا تيم 15 ميلياردي بست! كادر فني چي ميشه؟ اونا مال يه تيم ديگه اند؟
بي صبرانه منتظر پاسخگويي آقايان تاج و خادم هستيم...
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقلال امروز قرارداد بازيكناشو منتشر كرد. انگار ملتو مثل خودشون اسكل گير آوردن!! 18 بازيكن بزرگسال 14 ميليارد كه حاضرم شرط ببندم بالاي 20 ميليارد قرارداد دارن.
آندو: يك ميليارد؟! خداوكيلي يك ميليارد... خر خندش ميگيره از اين چاخان
خسرو حيدري: يك ميليارد؟! از آلمان هم پيشنهاد داره؟ اون وقت با يك ميليارد موند!
ذوب به ننه هاشم پيشنهاد يك و هفتصدي داده نرفت، با يك ميليارد موند استقلال؟! دقيقا يك ميليارد؟ يا فقط ميخواستن يه ليستي بدن كه زير 15 ميليارد باشه و دهن خودشونو نه دهن ملتو ببندن! سرشونو تا تهشون كردن تو برف!
اون وقت نفرات اميد جزو بازيكنان نيست؟ يا اينا فكر كردن ميشه دو تا تيم 15 ميلياردي بست! كادر فني چي ميشه؟ اونا مال يه تيم ديگه اند؟
بي صبرانه منتظر پاسخگويي آقايان تاج و خادم هستيم...

جک ساله!!! احتمالا هر بازی مهاجمی که گل نزنه 5 میلیون هم باید بده.....
سقف فقط برای هوادارای پرسپولیسه.... کمیته انضباتی برای هوادارای پرسپولیسه.... کسر امتیاز برای هوادارای پرسپولیسه..... کارت زرد و قرمز همه همینطور.... پنالتی همه برای ماست
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
فهرست رقم قراردادها جهت انتشار در اختیار سایت رسمی باشگاه پرسپولیس قرار گرفت​


به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در راستای تاکید وزیر ورزش و جوانان و سازمان لیگ برتر فوتبال در شفاف سازی قراردادهای بازیکنان ، باشگاه پرسپولیس ریز قراردادهایش را منتشر کرد.

طبق اعلام باشگاه پرسپولیس رقم قراردادهای منعقده میان باشگاه پرسپولیس و بازیکنان بزرگسال در فصل 93-94 به شرح زیر است:
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهدی تاج در گفتگو با خبرنگار مهر: در قراردادهایی که تاکنون در سازمان لیگ به ثبت رسیده است احمد آل نعمه که به تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پیوسته یک میلیارد و 400 میلیون تومان دریافتی داشته که از این حیث گرانترین بازیکن فصل چهاردهم لیگ برتر خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که " با توجه به اعلام قبلی مدیرعامل پیکان مبنی بر پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون تومان به رحمتی، این بازیکن عنوان گرانترین بازیکن را در اختیار ندارد؟" گفت: براساس قراردادی که از رحمتی در سازمان لیگ ثبت شده، قرارداد این بازیکن یک میلیارد و 350 میلیون تومان است که در رده دوم قرار می گیرد.

حالا من:l
سازمان لیگ:)
بازیکنای میلیاردی:D
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، برنامه، زمان و مکان دیدارهای هفته اول رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال به شرح زیر اعلام شد: پنجشنبه 9 مرداد 1393
تراکتورسازی – فولاد خوزستان (ورزشگاه یادگار امام تبریز) ساعت 17:30
راه آهن – استقلال (ورزشگاه تختی تهران) ساعت 19:40
صبای قم – ذوب آهن (ورزشگاه یادگار امام قم) ساعت 19:40
جمعه 10 مرداد 1393
پرسپولیس– نفت تهران (ورزشگاه آزادی) ساعت 19:40
استقلال خوزستان – گسترس فولاد (ورزشگاه غدیر اهواز) ساعت 19:40
پدیده مشهد – ملوان انزلی (ورزشگاه ثامن مشهد) ساعت 17:30
سپاهان – پیکان (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان) ساعت 19:30
سایپا – نفت مسجد سلیمان (ورزشگاه انقلاب کرج) ساعت 1
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این فهرست با احتساب حضور مهرداد پولادی که همچنان در عضویت باشگاه است، نام 16 بازیکن بزرگسال، 7 بازیکن زیر 23 سال و 4 بازیکن زیر 21 سال قرار دارد.
نیسلون (40)، سوشا مکانی (1)، محسن بنگر (6)، محمدرضا خانزاده (3)، علیرضا نورمحمدی (20)، حسین ماهینی (13)، سید میثم حسینی (12)، مهرداد کفشگری (18)، رضا حقیقی (9)، محمد نوری (14)، حمیدرضا علی عسگری (26)، محمد عباس‌زاده (33)، هادی نوروزی (24)، رضا نوروزی (10)، به همراه مهرداد پولادی که همان شماره 16 سال قبل برای وی در نظر گرفته شده است، 16 بازیکن بزرگسال را تشکیل می‌دهند که به این ترتیب در حال حاضر دو جای خالی در این سهمیه حفظ شده است.
بازیکنان زیر 23 سال هم عبارتند از: امید عالیشاه (2)، افشین اسماعیل‌زاده (15)، پیام صادقیان (11)، فرشاد قاسمی (25)، مهرداد طارمی (17)، احمد نورالهی (28) و سید علی فاطمی (27)، که به این صورت برای پرسپولیس دو جای خالی از این سهمیه باقی مانده است.
پرسپولیس همچنین برای سهمیه زیر 21 سال هم نادر صفرزایی (23)، میلاد کمندانی (19)، علی آستانی (21) و نوید صبوری (29) را در نظر گرفته است که در این میان آستانی و صبوری بازیکنان رده جوانان هستند.
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهدی دغاغله در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: پوشیدن پیراهن پرسپولیس به تنهایی خودش یک افتخار بزرگ است که نصیب من شد و در این میان برخی شماره‌ها در پرسپولیس هستند که ارزش مضاعفی دارند، به جهت اینکه به تن بزرگان تاریخ باشگاه و فوتبال ایران بودند. یکی از این پیراهن‌ها، شماره 8 است که افتخار می‌کنم من را لایق پوشیدن آن می‌کنند.
وی افزود: می‌دانم که باید تلاش بسیاری بکنم که شایستگی پوشیدن شماره 8 را داشته باشم. هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس از این جهت مطمئن باشند که بیشتر از هر زمانی انرژی خواهم گذاشت.
مهدی دغاغله ادامه داد: برای پوشیدن پیراهن شماره 8 پرسپولیس با تعداد زیادی از پیشکسوتان این باشگاه که این پیراهن را پوشیده بودند تماس گرفتم تا از آنها رخصت بگیرم. بازیکنانی که همیشه از دیدن فوتبال آنها لذت می‌بردم. در این ارتباط نیز با علی کریمی تماس داشتم و با ایشان گفتگو کردم و برای پوشیدن شماره 8 پرسپولیس اجازه و رخصت خواستم که او هم واقعا برخورد صمیمانه و بزرگوارانه‌ای با من داشت و حرف‌های روحیه بخشی را عنوان کرد و من به او گفتم که یکی از الگوهای من در بازی فوتبال بوده و هست.
مهاجم پرسپولیس تصریح کرد: در این ارتباط با بزرگان دیگری مثل ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی و تعداد دیگری از پیشکسوتان و بزرگان باشگاه پرسپولیس تماس داشتم و از آنها هم رخصت و هم روحیه گرفتم. از همینجا از کلیه بازیکنان، بزرگان و پیشکسوتان پرسپولیس برای پوشیدن این پیراهن و شماره 8 رخصت می‌گیرم.
دغاغله در پایان افزود: برای فصل جدید انگیزه زیادی در تیم وجود دارد و همه ما امیدواریم هواداران را به خواسته‌شان که همانا قهرمانی است برسانیم. من هم تمام تلاش خودم را می‌کنم تا با رهایی از این مصدومیت، هر چه زودتر به تمرینات گروهی ملحق شوم.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
"اومانا" در آستانه امضای قرارداد با پرسپولیس

"اومانا" در آستانه امضای قرارداد با پرسپولیس

مدافع تیم ملی کاستاریکا برای امضای قرارداد با پرسپولیس به ایران می آید. محمد پنجعلی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت جذب بازیکن جدید اظهار کرد: مذاکرات باشگاه با میشائیل اومانا خوب پیش رفته است. قرار شده این مدافع تیم ملی کاستاریکا فردا یکشنبه به تهران بیاید و مذاکرات نهایی را با وی انجام بدهیم.

وی درباره احتمال بازی کردن اومانا در هفته اول تاکید کرد: این موضوع دیگر به امضای قرارداد و نظر کادر فنی بستگی دارد. تنها مورد ما با اومانا توافق نهایی و حضور این بازیکن در تست پزشکی است.

سرپرست پرسپولیس در پایان با بیان اینکه پرسپولیس در صورت جذب اومانا فعلا بازیکنی جذب نخواهد کرد، گفت: فعلا که همه چیز در پرسپولیس آرام است. امیدواریم تا شروع لیگ تیم به حاشیه نرود و بازیکنان با تمرکز به کارشان ادامه بدهند.












چه عجب یه حرکت مثبت از رحیمی دیدیم!
فقط هافبک طراح کم داریم... اینم حلش کنن... تمومه!
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حساب‌های باشگاه پرسپولیس بلوکه شد

حساب‌های باشگاه پرسپولیس بلوکه شد

با پیگیری‌های نماینده تام‌الاختیار کشتی‌گیران حساب باشگاه پرسپولیس بلوکه شد. پس از درگیری‌های به وجود آمده بین کشتی‌گیران و باشگاه پرسپولیس و توقیف اموالی که هفته گذشته از باشگاه انجام شد با درخواست کشتی‌گیران و پیگیری‌های نماینده تام‌الاختیار این کشتی‌گیران تنها حساب باشگاه پرسپولیس که با دردسر فراوان هم راه‌اندازی شده بود بلوکه شد.

این در شرایطی است که قرمزپوشان خودشان برای پرداخت پول به بازیکنان در این چند وقت دچار دردسر شدند و با این اتفاق مشکلات جدیدی در انتظار پرسپولیسی‌ها است.

در حساب باشگاه پرسپولیس دویست و شصت و هشت میلیون و نهصد هزار تومان وجود داشت.











آبروی پرسپولیسو بردن بابا!!!
 

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
با پیگیری‌های نماینده تام‌الاختیار کشتی‌گیران حساب باشگاه پرسپولیس بلوکه شد. پس از درگیری‌های به وجود آمده بین کشتی‌گیران و باشگاه پرسپولیس و توقیف اموالی که هفته گذشته از باشگاه انجام شد با درخواست کشتی‌گیران و پیگیری‌های نماینده تام‌الاختیار این کشتی‌گیران تنها حساب باشگاه پرسپولیس که با دردسر فراوان هم راه‌اندازی شده بود بلوکه شد.

این در شرایطی است که قرمزپوشان خودشان برای پرداخت پول به بازیکنان در این چند وقت دچار دردسر شدند و با این اتفاق مشکلات جدیدی در انتظار پرسپولیسی‌ها است.

در حساب باشگاه پرسپولیس دویست و شصت و هشت میلیون و نهصد هزار تومان وجود داشت.











آبروی پرسپولیسو بردن بابا!!!

:eek:...
 

darab64

عضو جدید
كثافت كارياي گروهبان گوش عالم و آدم رو كر كرده... هواداراي فهيم هم مثل چي سرشونو كردن تو برف هورا ميكشن واسش. سكوهاشونم كه تكليفش مشخصه و قيمتشون هم واسه آقايون مشخص!

نميدونم چرا هر بازيكني از اين تيم رفت يه قسمتي از حقايق زندگي گروهبان رو گفت اما اين هواداراشون خداييش خيلي فهميده ان! بعد از هر مصاحبه هم باشگاه ميگه از بازيكن شكايت ميكنيم تا جو رو بخوابونند و مردم رو منحرف كنند! اما كدوم كشك و كدوم شكايت؟ وقتي آدم ميدونه گندي كه زده شده از طرف خودشه بازم بره شكايت؟
مصاحبه نكونام، رحمتي و گوران لاوره در فصل اخير مثل مجيدي، جباری، مظلومي، قرباني و خيلي هاي ديگه چهره واقعي گروهبان هزارچهره فوتبال رو يه بار ديگه به هواداراي واقعي و البته متمدن و فهيمش نشون ميده... عجب انسان پاكيه اين بشر...

گفت‌وگوي لاوره عليه دون كورلئونه


افشاگري بي‌سابقه رحمتي عليه قلعه‌نويي

گفتگوي جنجالي نکونام درباره پشت پرده فوتبال
 

darab64

عضو جدید

حملات اين هشت نفر به قلعه نويي

به نظر من مافیا در فوتبال ایران وجود دارد. هنوز هست و دارند ریشه فوتبال ایران را می‌زنند. این‌ها جرات ندارند حرف‌شان را بزنند.

جواد نکونام اولین نفری نیست که قلعه‌نویی را مورد حمله قرار می‌دهد. در واقع سرمربی استقلال طی سال‌های اخیر با اتهاماتی مواجه شده که شاید مرور خلاصه‌ای از آنها تکان‌دهنده باشد.

1- مهرداد اولادی: اینکه سه سال در اردوی تیم ملی باشی و دم جام جهانی به این تیم دعوت نشوی خیلی سخت است و این اتفاق را فقط به واسطه نداشتن یکسری ارتباطات خودم با افراد نزدیک به کادر فنی تیم استقلال می‌دانم. در استقلال چون ارتباطات خاص نداشتم از من استفاده نمی‌شد.

2- گوران لاوره: امیر قلعه‌نویی که در ایران 5 جام به دست آورده درست همانند «دون کورلئونه»در فیلم پدرخوانده عمل می کند. او در اوکراین به من گفت که چه انتظارهایی دارد و وقتی به ایران بازگشتیم او با من صحبت کرد. در آن زمان شاید فکر می‌کرد برای اینکه من را در ترکیب قرار داده باید پولی به او بپردازم.

3- فرهاد مجیدی: شاگرد مکتب حجازی هستم و با ناپاک‌ها کار نمی‌کنم.

4- واعظ آشتیانی: پاک‌ترین مقامی که استقلال کسب کرد مقام سومی با صمد مرفاوی بوده است.

5- مجتبی جباری: قلعه نویی را اینقدر بزرگ نکنید، اگر او بزرگ بوده چرا در آسیا با استقلال نتیجه نگرفته است؟

6- جواد زرینچه: استقلال اهواز به این دلیل در لیگ دوم سقوط نکرد که قلعه‌نویی از ما خواست مقابل‌شان شل بازی کنیم و ما هم قبول کردیم.

7- مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی: به بازیکنان سفارش شده بود مقابل استقلال محکم بازی نکنند. دوستان سال گذشته با خرید بازیکنان سفارشی بیش از دو میلیارد تومان به باشگاه ضرر زدند. سال گذشته شاهد ارباب رعیتی در تیم بودیم و کارهایی مثل دست‌بوسی، شانه‌بوسی و پشت‌سر دیگران راه رفتن متداول شده بود. برخی آقایان در اردوی ترکیه کارهایی کردند که حکم شرعی‌اش سنگسار است.

8- جواد نکونام: به نظر من مافیا در فوتبال ایران وجود دارد. هنوز هست و دارند ریشه فوتبال ایران را می‌زنند. این‌ها جرات ندارند حرف‌شان را بزنند. شما به ادبیات‌شان نگاه کنید؛ چطور به خبرنگاران توهین می‌کنند؟ چطور به طرفداران توهین می‌کنند؟ چطور در رختکن به بازیکن فحش‌های آنچنانی می‌دهند؟ نقشه کشیده بودند جای کروش را بگیرند. آقایان دو روز رفتند تمرین یک تیم آلمانی را از پشت فنس نگاه کردند، هنوز دارند درباره‌‌اش حرف می‌زنند.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایمان موسوی هم افشاگری کرد: دوست خانوادگی قلعه نویی 50 میلیون تومان از من پول گرفت!

ایمان موسوی هم افشاگری کرد: دوست خانوادگی قلعه نویی 50 میلیون تومان از من پول گرفت!

نزدیک به یک سال و اندی سکوت و ناگهان شکستن آن. سکوتی که وقتی می شکند در آن حرف های مهمی نفهته است. حرف از ایمان موسوی است و ناگفته های «کوچکی» که از دوران حضورش در استقلال به زبان می آورد. او بعد از مصاحبه جنجالی جواد نکونام، لب به سخن می گشاید و حرف هایی می زند که می تواند در تاریخ فوتبال ایران بسیار مهم و به یادماندنی باشد. او ماجرای پولی را تعریف می کند که نکونام کدهایش را داده بود؛ پولی که دوست نزدیک امیر قلعه نویی در استقلال از او گرفته بود. موسوی داستان هایی تعریف می کند که می گوید بخش کوچکی از آن اتفاقات هستند. از شبی می گوید که در بیمارستان بستری شد و تا مرگ رفت اما استقلالی ها سراغش نیامدند. این شما و این مصاحبه ای جنجالی از بازیکنی که روزهای تلخی را در استقلال سپری کرد. جواد نکونام روز گذشته با خبرورزشی مصاحبه ای انجام داد و غیرمستقیم از اتفاقاتی که برای تو در استقلال رخ داد، حرف زد. دوست داریم از زبان تو صحت این ماجراها را بشنویم.
اول از همه بگویم برای من استقلال یعنی عشق. روزی که بازیکن این تیم شدم، انگار به تمام آرزوهای زندگی ام رسیده ام. بازی در تیمی که خیلی بازیکن بزرگ داشته و هرکسی شانس بازی در آنجا نصیبش نمی شود. مخصوصا امیر قلعه نویی من را خواسته بود. همیشه آرزو داشتم در این تیم بازی کنم، پس وقتی به آنجا رفتم انگیزه بسیاری داشتم. همه چیز از اولین مسابقه ای شروع شد که برای مقابل گهر گل زدم و خبرنگاری پرسید تو خیلی پاچه خواری امیر قلعه نویی را می کنی. کسی که من را می شناسد می داند علاقه ام را پنهان نمی کنم. اگر حرفی می زنم از روی علاقه است. همانجا گفتم من احتیاجی به پاچه خواری ندارم، با بازی کردن خودم را نشان می دهم. این حرف ها باعث شد تا برایم اتفاق تازه ای بیفتد. یک جورهایی می توانم بگویم روزهای تلخ من از همانجا شروع شد. در بازی بعدی مقابل آلومینویم هم گل سه امتیازی زدم ولی در بازی ساپیا نیمه اول تعویض شدم و بعد از آن رفتارها عوض شد. دیگر خبری از آن تماس ها نبود که ایمان جان ما تو را دوست داریم و می خواهیم به استقلال بیایی. دومین مشکل من در استقلال، داشتن یک ماشین خوب بود. خیلی ها فکر می کنند فوتبالیست ها آدم های ثروتمندی هستند. وقتی با آن ماشین به تمرین استقلال رفتم بعضی ها فکر کردند من بچه پولدارم در حالی که نمی دانستند همان ماشین را قسطی خریده ام و پول زیادی ندارم. هر چه از نفت تهران گرفته بودم، سرمایه زندگی ام بود.

کمی داستان را باز می کنی؟ جواد نکونام از پولی حرف زد که یکی از نزدیکان امیر قلعه نویی از تو گرفته است.


بعد از جدایی از نفت، تمام سرمایه ام 50 میلیون تومانی بود که از ته مانده قراردادم باقی مانده بود. ماشینم را قسطی گرفته بودم و باید قسطش را می دادم. اتفاقا رنگ ماشینم به عشق استقلال آبی بود.یکی از نزدیکان قلعه نویی که فکر می کرد چون چنین ماشینی سوار می شوم، پس پولدار هستم. و به من گفت چرا پولت را در بانک گذاشته ای، آن را به من بده تا سرمایه گذاری کنیم و پولی در بیاوریم. گفت پدرم در کار ماشین های سنگین کشاورزی است و می توانیم با هم شراکتی کنیم، از آنطرف ماهی 4،5 میلیون تومان به تو سود می رسد. من که شناخت زیادی از این آدم نداشتم ولی به اعتبار اینکه دوست امیر قلعه نویی است، اعتماد کردم. پول را دادم ولی هر چه گذشت دیدم هیچ اتفاقی نمی افتد. سه ماه گذشت و خبری نشد. قسط ماشینم مانده بود و هیچ پولی نداشتم. جیبم کاملا خالی بود، در حالی که همه فکر می کردند چون فوتبالیست هستم پول دارم. در آن سه ماه چیزی به دیگران نگفتم تا اینکه یک روز با جواد نکونام حرف زدم. پیش او رفتم و گفتم چنین مشکلی برایم پیش آمده. هیچ پولی ندارم و پولی را هم که از من گرفته اند، نمی دهند. کل داستان را هم برایش توضیح دادم. از همان روز آقا جواد افتاد دنبال کار من چون می دید چه وضعی دارم و بدهکار هستم. خیلی جالب است که بدانید تازه بعد از این اتفاق ها، یادم هست دو سه هفته قبل از دربی همین دوست قلعه نویی به من زنگ زد و گفت 6 میلیون چک دارم و بی پولم. اگر آن را پاس کنی در دربی در ترکیب ثابت هستی! خلاصه نکونام به دوست امیر قلعه نوی گفت یا سودش را بدهید یا پولش را برگردانید. اگر هم ماشین خریده اید سندش را باید به اسمش بزنید. از همان روز شما اگر بدانید چه بلاهایی سر من آمد. به نکونام گفته بودند این پسر را بی خیال، با ما رفاقت کن و با او کاری نداشته باش. از آنطرف هم به ایمان گفته بودند جواد را بی خیال با ما رفاقت کن. اما آقا جواد به شدت پیگیر کار من بود. همین مسئله هم باعث شد تا روزگاه من سیاه شود. از هر طرفی که فکر کنید آقایان برایم حاشیه سازی کردند. به من گفتند این مسئله را منکر شو، ما با تو هستیم. هر کاری از دستمان بربیاید برای تو می کنیم. شماره 10 تیم را به تو می دهیم و بازی می کنی. اتفاقا یک مدت اوضاع خوب شد ولی بعد فهمیدم که من را به بازی گرفته اند.

نقش امیر قلعه نویی در این داستان ها چه بود.


امیر قلعه نویی برای من یک اسطوره بزرگ بود. واقعا دوستش داشتم اما داستان این بود که وقتی او فهمید نکونام خودش را وارد قضیه کرده، با این بازیکن اختلاف پیدا کرد. من از قلعه نویی توقع بعضی رفتارها و برخوردها را نداشتم. بارها و بارها من را کوچک کرد. انگار من دشمن تیم بودم. بارها شنیدم که می گفتند اینها کلاس ندارند، بی کلاس هستند! در آن مدت خیلی کوچک شدم با این حال همیشه قلعه نویی را دوست داشتم.

چرا اینقدر زود به نزدیکان امیر قلعه نویی اعتماد کردی؟ یعنی از هیچکس سوال نپرسیدی؟


من از کجا می دانستم. امیر قلعه نویی را می شناختم، به اتکای او این کار را کردم. وقتی می دیدم هر روز با هم می روند و می آیند و رفت و آمد خانوادگی داشتند، چطور اعتماد نمی کردم؟ ولی مادرم قبل از اینکه پول را بدهم گفت وقتی پای پول وسط می آید، پدر و مادر هم وفا ندارند چه رسد به این آدم ها. واقعا نمی توانم خیلی از مسایل را باز کنم ولی تمام حرف های آقا جواد حقیقت داشت. من به خاطر این داستان ها تا پای مرگ پیش رفتم. خیلی ها را شناختم...

تا پای مرگ پیش رفتی؟ مرگ واقعی؟!


(سکوت) بگذارید یکسری مسایل را باز نکنم. ولی شما شرایط من را تصور کنید. دور از خانواده، تنها در تهران، بدون پول. پول هایم را گرفته بودند. قسط ماشینم عقب افتاده بود، باشگاه هم یک ریال به من پول نمی داد. شرایط وخیمی داشتم و هر روز باید کلی توهین و کنایه می شنیدم. به خاطر چی؟ چون پولم را از دوستان آقایان می خواستم و چرا ماجرا را به جواد نکونام گفته بودم. اوضاعم اینقدر خراب بود که کارم به بیمارستان کشید. اصلا نمیدانم این حرف ها را بگویم درست است یا نه. واقعا پدر و مادرم چقدر سختی کشیدند. شرمنده شان هستم. آن شب پول نداشتم من را در بیمارستان بستری کنند. همسایه ها من را به بیمارستان بردند، یک بیمارستان دولتی. خون زیادی از دستم رفته بود. مسئولان بیمارستان گفتند باید 5 میلیون تومان واریز کنید تا بستری بشود. نه پولی در بساط داشتم و نه بیمه بودم. به یکی از مسئولان استقلال هم زنگ زدم و گفتم دارم می میرم ولی گفت باید زودتر به ما می گفتی و کاری از دستمان برنمی آید! من فقط بعدها فهمیدم که پدر و مادرم به مسئولان باشگاه زنگ زده اند که مگر ایمان بازیکن شما نیست، مگر به او بدهکار نیستید، بروید و پول بیمارستان را بدهید. ولی انگار دستور رسیده بود کسی نباید سراغ ایمان موسوی برود. اصلا مگر ما چنین بازیکنی داریم؟ یک نفر هم از باشگاه سراغ من نیامد که موسوی زنده است یا مرده. آقای فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه این داستان ها را نمی دانست. این تازه بخشی از اتفاقاتی بود که تجربه کردم. اوضاع روحی بدی داشتم....

چه اتفاقات دیگری؟ چرا آنها را بازگو نمی کنی؟


شما اگر بدانید چه بلاهایی سر من آمد...روزی می رسد که خیلی چیزها را می گویم. اگر بدانید چقدر جو علیه من شد، چه تماس ها گرفتند که ایمان موسوی را بیرون بیاندازید، این که بازیکن نیست، چرا او را گرفته اید... جواد نکونام به من نشان داد که انسان است. هیچ پناهی نداشتم، پشت من ایستاد و حمایتم کرد. این داستان خیلی به ضرر او هم تمام شد. می توانست موقعیتش را خراب نکند و به زندگی اش ادامه بدهد ولی به خاطر من جلوی این آدم ها ایستاد. بلاهایی که سرم آمد گفتنی نیست. درگیری هایی شد، حرف هایی شد که اگر بگویم دل همه به درد می آید. خدا بزرگ است، من هم مدارکی دارم که اگر نیاز باشد به وقتش نشان همه می دهم تا ببیند سر یک بازیکن جوان در این فوتبال چه ها آمد. اگر آنها را بازگو کنم حالتان از فوتبال به هم می خورد... آن موقع شرایط من خیلی بد بود، توقع داشتم حداقل کسی که مرا آورده استقلال، از من دفاع کند. اما عوضش.... عیبی ندارد. در عوض جواد نکونام را الان کنارم دارم که واقعا مردم است. به خاطر من منافع خودش را به خطر انداخت. او با همه بازیکنان جوان اینطور بود.

یادمان هست که برای گرفتن رضایتنامه ات هم مشکل پیش آمد. آیا شایعات در آن زمان صحبت داشت؟


اگر بدانید چه بلایی سرم آمد. در لیست استقلال نبودم ولی رضایتنامه ام را نمی داند. مدام می گفتم رضایتنامه ام را بدهید ولی می گفتند قلعه نویی در خارج از ایران است و باید او اجازه بدهد. به امیری معاون باشگاه زنگ می زدم و گفتم چرا تکلیفم را روشن نمی کنید گفت ما تو را نمی خواهیم ولی قلعه نویی باید بگوید! دو سه روز مانده بود قبل از پایان نقل و انتقالات که سرانجام رضایتنامه من را دادند ولی بگذارید یک داستان خیلی جالب برایتان تعریف کنم. یک شب در خانه بودم که یکی از بازیکنان تیم به من زنگ زد. از دوستان نزدیک دوست قلعه نویی بود. به من گفت ایمان می خواهم تو را ببینم. گفتم اگر تنها هستی ایرادی ندارد. آمد پیش من و گفت که این داستان ها را تمام کن. دوست امیر هم زنگ زد و گفت که ایمان تو پشت جواد نکونام را خالی کن، با او نباش در عوض ما با تو رفاقت می کنیم. بیا با هم نکونام را له کنیم و امسال هم شماره 10 را به تو می دهیم و در استقلال پول خوب می گیری. به او گفتم یک تار موی جواد نکونام را به هزار تا مثل شما نمی دهم. گفتن از فوتبال خداحافظی می کنم، شماره 10 تان را هم نمی خواهم ولی آقا جواد را به شما نمی فروشم.

گفتی تماس گرفتند و گفتند موسوی را بیرون بیاندازید. منظورت زمانی است که در تبریز بودی یا حالا که در اهواز هستی؟


هر جا که می خواستم بروم زنگ می زدند و می گفتند چرا ایمان موسوی را می گیرید، این که بازیکن نیست. لفظ زشتی به کار برده بودند که شرمم می آید به یک آدم بگویم. مگر همه ما آدم نیستیم، شما فکر کرده اید آخرتی وجود ندارد؟ جالب است بدانید به فولادی ها گفته بودند ایمان موسوی با گسترش فولاد قرارداد دارد و نمی توانید او را به خدمت بگیرید. وقتی آقای اسکوچیچ شنید که قرارداد ندارم تعجب کرده بود. او در اوج نا امیدی ام به من پیشنهاد بازی در فولاد را داد و کفت فکر می کرد من بازیکن گسترش هستم. در هر صورت امیدوارم بعضی ها جواب حرف هایشان را آن دنیا بگیرید. ولی با این حال می بخشمتان، من بخشیدمتان اگر خدا از گناه تان بگذرد.

ماجرای آن 50 میلیون به کجا رسید؟ پول را گرفتی یا نه؟


به خاطر جواد نکونام ریختند ولی آخرش به دست من پولی نرسید! بیشتر از این نخواهید موضوع را باز کنم. کاش هیچوقت آن پول را نمی دادم و این اتفاقات نمی افتاد. فقط می توانم بگویم کمرم شکست. باید از آقای اسکوکیچ مربی فولاد تشکر ویژه ای کنم که با من رفتار خوبی داشته است. به او زنگ زدند و گفتند ایمان موسوی را نگیر، او که بازیکن نیست. بهتر است ایمان را از تیمت بیرون بیاندازی. یک روز او به من گفت ایمان من تنها چیزهایی را که می بینم باور می کنم، نه چیزهایی را که می شنوم. باید از او واقعا تشکر کنم. مگر من جرمم چه بود؟ چون بچه ساده ای بودم و به شما پول دادم؟ کمر من را شکستید. یک روز منتظرم خدا حق من را از اینها بگیرد.

ماجرای ماشینت چه بود؟ گویا قبل از سفر قطر گفته بودند ماشینت را بده و برو در ترکیب!


بله، این داستان حقیقت دارد. دوست نزدیک آقای قلعه نویی به من گفت تو که داری به خارج از ایران می روی، ماشینت را به من بده. منتهی با خودم فکر کردم ممکن است هزار و یک اتفاق بیفتد. ماشین هم که به اسم من است. آنوقت چه بلایی سر خودم بیاورم. ماشین را ندادم و از آنجا هم با من چپ افتادند. چقدر من و نکونام را اذیت کردند. هزار جور حاشیه برایمان درست شد. فقط امیدوارم در فولاد دیگر مشکلی برایم پیش نیاید. چون در این شرایط بازیکن استرس می گیرد. امیدم به خداست و مطمئنم آقای اسکوچیچ هم حق را به حقدار می دهد.

ظاهرا باید در مصاحبه ای مفصل خیلی حرف ها را بزنی. آیا حرف خاصی مانده که بزنی؟


از من که گذشت، امیدوارم این بلاها سرهیچ آدمی نیاید. امیدم به خداست و از مردم می خواهم بابت این حرف هایی که زدم و آنها را ناراحت کردم، من را ببخشند. باید از طرفداران استقلال هم تشکر کنم که همیشه از من حمایت کردند. ولی این را بدانند ایمان موسوی در استقلال شرایط خوبی نداشت، اگرنه بازی های بهتری انجام می داد.

راستی آقای روشن هم در یک مصاحبه گفته بود برای استقلال امثال همین موسوی خوب هستند که پول بگیرند و بروند!


من آقای روشن را خیلی دوست دارم و برایش احترام زیادی قایل هستم. من ایشان را خیلی دوست دارم و برایش احترام خیلی زیادی قایل هستم. هنوز در آرشیو بعضی از گل هایش را دارم. اصلا از او دلگیر نیستم و می دانم این مسایل را نمی دانست. افتخار می کنم در تیمی بازی کردم که آقای روشن کاپیتان آن بود. افتخار می کنم در تیمی بودم که امثال او در این تیم بازی کرده اند.













وضعیت استقلال بدجور قاراش میشه!!!
 

Similar threads

بالا