کشف باورنکردنی گونه کمیاب نهنگ گوژپشت سفید +ویدئو

mr_samyar

عضو جدید
میهن استار:یک گونه بسیار نادر نهنگ گوژپشت سفید به تازگی در نزدیکی سواحل نروژ کشف شده است. دن فیشر، مهندس دریایی ویلز در ماه اوت در سواحل نروژ این کشف شگفت انگیز را کرد. به گزارش دیلی میل ، فیشر به این نهنگ سفید لقب بید داده است .



وب سایت اسرار زندگی گزارش میدهد که : این تنها ، دومین گونه شناخته شده نهنگ سفید گوژپشت بالغ بر روی این سیاره است. اولین نهنگ گوژپشت به نام Migaloo بود ، که از میان جمعیت کثیر نهنگ های سواحل شرقی استرالیا به وجود آمده بود.
کلمه نهنگ (whale) درزبان بومی به معنای ” نر سفید ” (white fella) است و این گونه جدید نیز زمانی که این نهنگ در حال مهاجرت سالیانه خود به آب های قطب جنوب در فصل بهار بود کشف شده است .
در حالی که تصور میشد که اولین نهنگ سفید گوژپشت میگالو (Migaloo) مبتلا به آلبینیسم ( یک نوع بیماری ژنتیکی به علت فقدان رنگدانه ملانین در بدن ) است ، این امکان وجود دارد که همتای نروژی این نهنگ مبتلا به آلبینو نباشد اما به لسیزیسم مبتلا باشد .
بیماری ژنتیکی لسیزیسم می تواند تحت تاثیر رنگدانه های دیگری به غیر از ملالین در بدن جاندار باشد و با وجود ویژگی چشمان صورتی ،سفید بودن این نهنگ نمیتواند در نتیجه وجود بیماری ژنتیکی آلبینیسم باشد .

مترجم:ف.رئوفی
منبع:اختصاصی میهن استار
 

Similar threads

بالا