چگونه به ايده‌اي جديد مي‌رسيم

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
يكي از راه‌هاي افزايش دقت پيش‌بيني و رمز موفقيت آساني كه مي‌خواهند آينده‌پژوه شوند، اين است كه بر اكتشاف تمركز كنند و از ابداع خودداري نمايند.
ابداع يك فناوري جديد معمولاً ظهور پديده‌اي در مقياس وسيع را امكان‌پذير مي‌كند. بنابراين مسير حركت پديده‌ها را پيدا كنيد و منطق نهايي حاكم بر آنها و نتيجه غايي حاصل از آنها را شناخته و تشريح و تبيين نماييد. چنانچه مثال‌ها و نمونه‌هاي اوليه پيش‌بيني خود را در دور و اطراف مشاهده كرديد، مطمئن باشيد كه پيش‌بيني‌تان درست است. شما آفرينندة جهت حركت نيستيد، بلكه تنها قبل از ديگران به كشف آن موفق مي‌شويد. دو روش مشخص كه در كشف ايده‌هاي جديد مورد استفاد قرار مي‌گيرد، قوانين مربوط به سادگي و اكتشاف است.
يكي از خواص قطعي اين قوانين اين است كه به شما ياد مي‌دهد به خودتان اعتماد داشته باشيد. شما به خودتان متعلق مي‌شويد. در مورد گزينش‌هاي خود از جمله پرسش‌هايي كه در محيط كار مي‌كنيد، ايده‌ها و مسائلي هستند كه در نظر داريد دنبال كنيد، و چيزهايي كه بايد امتحان كردنش را كنار بگذاريد، آگاه‌تر مي‌شويد. اين گفته به معناي آن نيست كه شما روشن‌تر شده و يا آزادي بيشتري به دست مي‌آوريد، بلكه به معناي اين است كه بيش از گذشته به دلخواه خود اقدام مي‌كنيد.
 
بالا