چرا شیعه بر مهر سجده می کند؟

سه رتنور

عضو جدید
اختلاف وهابیت با شیعه به نحوه برداشت آنان از آیات و روایات بر می گردد.
وهابی ها می گویند: خداوند سجده بر همه چیز را قبول دارد. چه بر خاک، چه بر فرش، چه بر پلاستیک و یا الیاف شیمیایی که اصلا در زمان پیامبر وجود نداشته است.
اهل سنت سجده بر همه چیز حتی پلی استر که یک ماده شیمیایی است و در فرش بکار می رود را نیز جایز می داند!
اما شیعه می گوید: از روایات چنین چیزی فهمیده نمی شود. از نظر شیعه سجده باید فقط بر خاک و بر روییدنی ها باشد. علت وجود و ساخت مهرها هم همین بوده است.
اين دلايلي كه شما مي فرماييد همه فرعند اصل همان سجده ونيت انسان است خواهش ميكنم بااين موضوعات بي هوده تفرقه را دامن نزنيد .حالا اگر سجده گاه پاك باشد سجده برخاك يا سنگ يا فرش يا پلاستيك چه فرقي دارد مگر خداوند متوجه نمي شود كه بنده اش داردنماز ميگذارد. چرا از شستن پاها چيزي نمي گوييد و نصيحتي نمي كنيد اهل سنت موقع وضو پاهايشان را تميز مي شورند .ولي ما چطور؟ با جورابهاي گنديده وپاهاي متعفن وارد مسجد و به نماز مي ايستيم .ايا به نظر شمادرست است؟ بهتره ادامه نديم دوست عزيز
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين دلايلي كه شما مي فرماييد همه فرعند اصل همان سجده ونيت انسان است خواهش ميكنم بااين موضوعات بي هوده تفرقه را دامن نزنيد .حالا اگر سجده گاه پاك باشد سجده برخاك يا سنگ يا فرش يا پلاستيك چه فرقي دارد مگر خداوند متوجه نمي شود كه بنده اش داردنماز ميگذارد. چرا از شستن پاها چيزي نمي گوييد و نصيحتي نمي كنيد اهل سنت موقع وضو پاهايشان را تميز مي شورند .ولي ما چطور؟ با جورابهاي گنديده وپاهاي متعفن وارد مسجد و به نماز مي ايستيم .ايا به نظر شمادرست است؟ بهتره ادامه نديم دوست عزيز

سلام. مرسی از اینکه پست های مرا خواندی.:gol:
ببخش من نظر اهل سنت، شیعه و وهابی ها را جداگانه نوشتم، چون هر کدام نظر متفاوتی دارند...
این از نظر من فرع نیست. چون وهابی ها، در همین موضوع که شما آن را فرع می دانید، شیعه را متهم به پرستیدن و ستایش مهر می کنند. و حرف های ناسزا و نابجایی در این مورد مطرح شده است. و همچنین در موضوع توسل.
این اگر فرع است، چرا در مسجد پیامبر گرامی اسلام(ص) و در شهر پیامبر، شیعه را با مهر کافر می نامند؟!
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين دلايلي كه شما مي فرماييد همه فرعند اصل همان سجده ونيت انسان است خواهش ميكنم بااين موضوعات بي هوده تفرقه را دامن نزنيد .حالا اگر سجده گاه پاك باشد سجده برخاك يا سنگ يا فرش يا پلاستيك چه فرقي دارد مگر خداوند متوجه نمي شود كه بنده اش داردنماز ميگذارد. چرا از شستن پاها چيزي نمي گوييد و نصيحتي نمي كنيد اهل سنت موقع وضو پاهايشان را تميز مي شورند .ولي ما چطور؟ با جورابهاي گنديده وپاهاي متعفن وارد مسجد و به نماز مي ايستيم .ايا به نظر شمادرست است؟ بهتره ادامه نديم دوست عزيز

کاش همه پست ها را می خواندی. دوستان حرف ها و دلایل جالب و محترمی در این مورد داشتند.
بطور مثال این را بخوان:


...
اول اینکه، این بحث سجده، شامل سجده در نماز میشه و در غیر از اون رو (مثلاً در زمان سجده واجب و...) چنین شرایطی نیست. گرچه اگر اون هم بر خاک باشه باز بهتره.
دوم، نیایش میان مخلوق و خالق یعنی صحبت میان عاشق و معشوق. شما می تونید برای معشوق خودتون یک شاخه گل پلاسیده درب و داغون ببرید اما تمام سعی خودتون رو می کنید تا شکیل ترین و بهترین دسته گل رو انتخاب کنید تا او از شما راضی باشد. حال، بحث مهر و سجده بر سر این است که خداوند با کدامین شکل خرسند می شود نه آنکه ما با کدامین شکل راحت تریم. رضایت خدا رو از کجا می توانیم بفهمیم؟ از روایات پیامبر و ائمه. اینکه بیاییم بر همه چیز یک خط بطلان بکشیم به دلیل شک ما به خلایق، روش صحیحی نیست اگر واقعاً خواهان رضای معبود باشیم.
سوم، سجده بر خاک (یا مهر) معانی دارد و خالی از مفهوم نیست. هنگامیکه انسان سر از سجده و خاک بر می آورد، او را به یاد این می آورد که انسان از خاک است. هنگامی که سر به سجده می گذارد، به او متذکر می شود که نهایت انسان نیز خاک خواهد بود.
چهارم، هنگامیکه انسان در حال سجده است، طبق فرموده پیامبر، نزدیک ترین حال را به خدا خود دارد. پس آیا به نظر شما شایسته نیست که انسان خود و لباسش پاکیزه باشد و پیشانی و سر خود را بر روی یکی از پاکیزه ترین و والاترین مواد در این عالم قرار دهد تا در برابر پروردگار خویش نیکو قرار گیرد؟ می گویم پاکیزه ترین زیرا خاک از معدود مطهرات است و می گویم والا چرا که خداوند اشرف مخلوقاتش را از این ماده خلق کرده است.
قصدم تفرقه نبود.
اما مرسی که نظرت را گفتی.:gol::gol::gol:
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين دلايلي كه شما مي فرماييد همه فرعند اصل همان سجده ونيت انسان است خواهش ميكنم بااين موضوعات بي هوده تفرقه را دامن نزنيد .حالا اگر سجده گاه پاك باشد سجده برخاك يا سنگ يا فرش يا پلاستيك چه فرقي دارد مگر خداوند متوجه نمي شود كه بنده اش داردنماز ميگذارد. چرا از شستن پاها چيزي نمي گوييد و نصيحتي نمي كنيد اهل سنت موقع وضو پاهايشان را تميز مي شورند .ولي ما چطور؟ با جورابهاي گنديده وپاهاي متعفن وارد مسجد و به نماز مي ايستيم .ايا به نظر شمادرست است؟ بهتره ادامه نديم دوست عزيز

:gol: :gol: :gol:

تنكس را كافي نديدم . :smile:
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
همچنین در «مجمع‌الزواید» که از کتاب‏هاى حدیثی اهل سنت است، روایتی نقل شده است که مى‏گوید: روزى امیرمؤمنان (ع) از سرزمین کربلا عبور کرد و مقدارى از خاک آن را برداشت، بویید، گریست و فرمود: «۷۰ هزار نفر از این مکان محشور و بدون حسابرسى وارد بهشت مى‏شوند».

دوست عزيز :gol: واقعا از اينكه شما كه فردي تحصيل كرده هستيد چنين نقل قولي ميبينم متعجبم .

يعني واقعا اينطور تصور مي كنيد كه 70 هزار نفر بدون حسابرسي و صرف نظر از انكه در طول زندگيشان مرتكب چه كارهائي شده اند بخاطر مجاورت با خاك كربلا وارد بهشت شده اند ؟؟!!!

اگر چنين داستاني را باور كنيم پس ان مردمي كه در ساير نقاط جهان زندگي مي كنند چه گناهي كرده اند كه در اخرت بايد براي اعمالشان حساب پس بدهند ولي گروهي ديگر بخاطر مجاورت با كربلا همينطوري بدون حسابرسي صاف وارد بهشت شوند ؟؟!!!! :surprised:

بنظر شما همينگونه داستانهاي كودكانه و افسانه وار و ارزش گذاري غير منطقي و بي دليل به فلان نوع خاك باعث بدبيني قسمتي از مذاهب اهل تسنن نسبت به تشيع نشده است ؟؟

در ضمن در اين كتاب كه از ان نقل قول مي فرمائيد ( كه فرموديد مربوط به اهل تسنن است ) خيلي احاديث ديگر هم نقل شده است كه مخالف با باورهاي شماست . چرا انها را قبول نداريد و تنها ان قسمت از احاديث نقل شده را كه مطابق با ميل خودتان است را اينجا نقل قول مي كنيد ؟؟
 

seeemesooo

عضو جدید
یک روز یک نفر کره ای این سوال رو از من کرد من گفتم مهر واسه اینه که باید به خاک سجده کنیم وچون نمیدونیم کدوم خاکی تمیز هست ؛هرکسی مهر خودش رو داره تا از پاک بودنش مطمئن بشه
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
در اين كتاب كه از ان نقل قول مي فرمائيد ( كه فرموديد مربوط به اهل تسنن است ) خيلي احاديث ديگر هم نقل شده است كه مخالف با باورهاي شماست . چرا انها را قبول نداريد و تنها ان قسمت از احاديث نقل شده را كه مطابق با ميل خودتان است را اينجا نقل قول مي كنيد ؟؟

مرسی:gol:
من حس کردم دوست من اهل سنت هستند. به احترام ایشون از کتابی سند آوردم که مورد قبولشان باشد.
لطفاً بحث را منحرف نکنید.
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
بت پرستي مدرن :wallbash:

سلام مرسی که در این تاپیک شرکت کردی و نظرت را گفتی.:gol:
من قبلاً جواب این حرفها را نوشته بودم:

وهابیت شیعه را به پرستش مهر متهم می کند.
شیعه برای مهر موضوعیتی قائل نیست.
سجده کردن بر چیزی غیر از سجده کردن برای آن چیز است.
شیعه در نماز پیشانی خود را بر مهر می نهد اما فقط برای خدا سجده می کند. سجده او بر مهر است، نه برای مهر.

خوشحال می شوم علت این حرف را بیشتر برایم شرح دهی.
 

mezak

کاربر فعال
سلام مرسی که در این تاپیک شرکت کردی و نظرت را گفتی.:gol:
من قبلاً جواب این حرفها را نوشته بودم:



خوشحال می شوم علت این حرف را بیشتر برایم شرح دهی.

ول كنيد اين سني و شيعه و وهابيت و حجتيه و... رو
براي يك بارم كه شده با ذهن باز بدون اينكه هيچ تعصبي نسبت به گذشته و احاديث و روايات و ... داشته باشيد، فقط بهش فكر كنيد...
چه مي بينيد؟!
اگه هنوز روي تعصبات پا فشاري مي كنيد دليلي جز كوته بيني ندارد.
خدا اينارو نمي خواد.
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
ول كنيد اين سني و شيعه و وهابيت و حجتيه و... رو
براي يك بارم كه شده با ذهن باز بدون اينكه هيچ تعصبي نسبت به گذشته و احاديث و روايات و ... داشته باشيد، فقط بهش فكر كنيد...
چه مي بينيد؟!
اگه هنوز روي تعصبات پا فشاري مي كنيد دليلي جز كوته بيني ندارد.
خدا اينارو نمي خواد.

شما بدون دانستن و حتی جویا شدن نظر من و امثال من، ما را به بت پرستی متهم می کنید....
و بدون هیچ منطقی این را تعصب یا کوته بینی می نامید....

شما را به مبارزه دعوت نمی کنم، اما روزی همین سجده به خالق، با هر اعتقادی و بر هر چیزی، مسلمانان را چه سنی و چه شیعه و همه مردمی که بر ادیان آسمانی اعتقاد دارند، بر کسانی که این اعتقادات را کوته بینی و یا تعصب می نامند، در محضر خداوند برتری خواهد بخشید.

چرا فکر می کنید خدا اینها را نمی خواهد، شما نماینده خداوند در زمین هستید، یا پیشوای دین من محمد(صل الله علیه و اله)؟؟؟؟؟؟؟
 

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين دلايلي كه شما مي فرماييد همه فرعند اصل همان سجده ونيت انسان است خواهش ميكنم بااين موضوعات بي هوده تفرقه را دامن نزنيد .حالا اگر سجده گاه پاك باشد سجده برخاك يا سنگ يا فرش يا پلاستيك چه فرقي دارد مگر خداوند متوجه نمي شود كه بنده اش داردنماز ميگذارد. چرا از شستن پاها چيزي نمي گوييد و نصيحتي نمي كنيد اهل سنت موقع وضو پاهايشان را تميز مي شورند .ولي ما چطور؟ با جورابهاي گنديده وپاهاي متعفن وارد مسجد و به نماز مي ايستيم .ايا به نظر شمادرست است؟ بهتره ادامه نديم دوست عزيز

دوست عزیز در باره تفرقه فرمودید ، درحالیکه برادران اهل سنت ما تاکید بر قرآن و سنت دارند و تمامی معارف خود را از این دو منبع استخراج می کنند و در ضمن در قرآن آیه صریح داریم که

لقد كان لكم في رسول الله اسوة حسنة لمن كان يرجوا الله واليوم الاخر

اگه پستی رو که بنده دادم مطالعه می کردید من با منبع سیره رسول الله را بیان کردم که ایشان هم برای عبادت از خاک پاک و یا ریگ استفاده می کردند پس تا اینجا ما تفرقه ای ایجاد نکردیم !

در ضمن درباره شستن پاها فرمودید ، این موضوع صراحتا در قرآن بیان شده :

در سوره 5 (سوره مبارکه مائده ) آيه 5 خداوند متعال ميفرمايد:



يا أيها الذين امنوا اذا قمتم الى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وأيديكم الى المرافق



وامسحوا برءوسكم وأرجلكم الى الكعبين

همانطور که مشاهده می کنید برای صورت ( وجوه ) فعل فاغسلوا به معنی شستن به کار رفته و برای سر ( رئوس ) و پاها ( ارجل ) کلمه امسحوا به معنی مسح کردن !

البته از آنجایی که طبق روایت معصوم نظافت جزئی از ایمان هست و بسیار تاکید شده در هنگام نماز با طهارت و پاکی در برابر پروردگار بیاستیم خوب است قبل از وضو اعضا رو از ناپاکی پاک کنیم ولی وضو بایستی مطابق فرمایش خدا و سنت پیامبر و اهل بیتشون باشه :gol:
 

tetiscom

عضو جدید
من چند سوال دارم:
1-آنطوري كه شيعه و سني قبول دارند پيغمبر بر مهري نماز نميگذاشت فقط بر خاك و ريگ و...........حال آيا امامان ما بهتر از خود پيامبر كه خدا و فرشتگان بر او درود مي‌فرستند به فروع دين آشنا بودند؟؟؟يا علم بيشتري داشتند؟
2-مهر خاك نيست بلكه خشت است كه از گل كردن خاك ( كه سجده بر آن جايز نيست ) ساخته شده است.
3-آن دوستاني كه ميفرمايند سجده بايد بر چيز پاكي باشد و ما چون نميدانيم محل پاك است يا نجس مهر همراه داريم بايد بهتر بداند كه فقط نه تنها سجده گاه بلكه كلا بايد محلي كه نماز گزار ايستاده وبه ركوع و سجود ميرود و اعضا و لباسش با ان برخورد دارد بايد نجس نباشد پس به اين دليل اگر اين حرف درست باشد غير از مهر بايد يك جانماز هم هميشه همراه داشته باشيد!!!
4- شما از كجا يقين داريد مهري كه استفاده ميكنيد پاك است؟ آيا خودتان آنرا ساخته ايد؟
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
من چند سوال دارم:
1-آنطوري كه شيعه و سني قبول دارند پيغمبر بر مهري نماز نميگذاشت فقط بر خاك و ريگ و...........حال آيا امامان ما بهتر از خود پيامبر كه خدا و فرشتگان بر او درود مي‌فرستند به فروع دين آشنا بودند؟؟؟يا علم بيشتري داشتند؟
2-مهر خاك نيست بلكه خشت است كه از گل كردن خاك ( كه سجده بر آن جايز نيست ) ساخته شده است.
3-آن دوستاني كه ميفرمايند سجده بايد بر چيز پاكي باشد و ما چون نميدانيم محل پاك است يا نجس مهر همراه داريم بايد بهتر بداند كه فقط نه تنها سجده گاه بلكه كلا بايد محلي كه نماز گزار ايستاده وبه ركوع و سجود ميرود و اعضا و لباسش با ان برخورد دارد بايد نجس نباشد پس به اين دليل اگر اين حرف درست باشد غير از مهر بايد يك جانماز هم هميشه همراه داشته باشيد!!!
4- شما از كجا يقين داريد مهري كه استفاده ميكنيد پاك است؟ آيا خودتان آنرا ساخته ايد؟

سلام،
1-حديث منزلت: پيامبر می فرماید:«اما ترضی ان تکون منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی[viii]،آیا راضی نمی­شوی به این که جایگاه تو نسبت به من مانند جایگاه هارون به موسی باشد الا این که بعد از من پیامبری نیست». (براي مطالعه بيشتر به اينجا يا اينجا رجوع كنيد.)
پيامبر فرمودند:" انا مدینة العلم و علی بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب"(منبع)
اين از باب علم اولين امام، حضرت علي-عليه السلام-، كه خود پيامبر حرف شما رو رد مي كنند و حضرت علي رو از نظر علمي و تسلط بر علوم همپاي خود مي دانند. ساير ائمه نيز بواسطه امام قبل از خود، از هر جهت تاييد شده اند. (براي مطالعه بيشتر: اينجا، اينجا)
2- مهر نزد شیعه موضوعیت ندارد؛ بلکه ملاک همان سجده بر خاک و سنگ و چوب است و مهر
وسیله ای است که سجده بر خاک را در هر جا و هر مکان سهل و آسان می سازد. گر چه سجده کردن بر تربت امام حسین ـ علیه السلام ـ ثواب بسیار دارد؛ با وجود این، تربت امام حسین ـ علیه السلام ـ نیز خاک و جزء زمین است. (منبع)
3- يا در مسجد نماز مي گذاريم، كه در صورت نجس شدن مسجد، طهارت آن، بر تمام مسلمين مطلع از آن واجب است. يا بر روي زمين، كه خود از مطهرات است و در غير اين موارد، حكم شرعي: آنچه انسان نداند پاك است يا نجس، بنا را بر پاك بودن مي گذارد. گرچه، اگر بر روي جانماز كه به طهارت آن يقين دارد، نماز بخواند بهتر است. ضمن اينكه، من اين مورد رو جزو آخرين دلايل خودم و به عنوان نظر شخصي بيان كردم.
4- همون مسئله قبل.
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
بت پرستي مدرن :wallbash:

بت پرستی . [ ب ُ پ َ رَ ] (حامص مرکب ) عبادت اصنام . بت پرستیدن . وثنیت . ستایش بت . عبادت بت . پرستش بت . (لغت نامه دهخدا)
شما يك لفظ در نماز بيار كه به ستايش مهر و عبادت اون اشاره داره. سبحان الله؟ سبحان ربي العظيم؟ سبحان ربي العلي؟ "رب . [ رَ ] (از ع ، اِ) لغتی است در رَب ّ که گاهی مخفف آید. (از منتهی الارب ) (از آنندراج ) (از متن اللغة). لغتی است در رب که از نامهای خداوند تبارک و تعالی باشد. (ناظم الاطباء). در فارسی نیز معمولاً مخفف آید (لغت نامه دهخدا)
كدام يك؟
 

REZA1200

عضو جدید
با سلام
تمام ما افریده های خداوند هستیم و همه ما مامورتهای به عهده دارم ....

پس ما همه پیغمبر وفرستاده خدا هستیم .

اون سی سال پیش بود که تو ایران دین زوری به مردم تحمیل شد وتزرق این دین زور از طرق مختلف به مردم انجام شد عده ای بعد فهمیدند وعده ای هم هنوز نفهمیدند که دین اسلام واقعی چیز دیگریست نه مسجد رفتن و شعار دادن و نماز جمعه و خطبه و.....

مردم ایران هم مثل تمام دنیا ازاد هستند که هر کس به هر دینی که دوست دارد و وجدانش اون رو قبول دارد گرایش پیدا کنند .

من قصد توهین یا تبلیغ هیچ دین و مذحبی ندارم

در اخر:

نماز خواندن واجب نیست این یک عادت شده . حتما نباید نماز رو رو به قبله خواند اگر خدا همه جا وجود دارد . نیازی به وضو نیست چون با شستن دست و صورت کاری انجام نمیشود . مهر اختیاریست و اجباری نیست و...... خداوند نیاز به سجده ما ندارد این ما هستیم که باید از او تشکر کنیم بابت تمام افرید هاش و اگر ما ساده هم تشکر کنیم قبول است


میدانم الان اعصاب عده ایی تلیت شده از خواندن این دست نوشته ها ولی با خود فکر کنید به نتیجه های از این بیشتر میرسید بعد متوجه میشوید که همه اینها که کتاب اسلام میگه برا سر گرمیه .


من ایرانی هستم مدتها در کشور دیگر بزرگ شدم حرکات دینی ایرانیها با تمام کشورهای دیگر متفاوت است من زبان مادریم فارسی نیست ببخشید اگر جمله بندی مناسبی ندارم
 

tetiscom

عضو جدید
سلام،
1-حديث منزلت: پيامبر می فرماید:«اما ترضی ان تکون منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی[viii]،آیا راضی نمی­شوی به این که جایگاه تو نسبت به من مانند جایگاه هارون به موسی باشد الا این که بعد از من پیامبری نیست». (براي مطالعه بيشتر به اينجا يا اينجا رجوع كنيد.)
پيامبر فرمودند:" انا مدینة العلم و علی بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب"(منبع)
اين از باب علم اولين امام، حضرت علي-عليه السلام-، كه خود پيامبر حرف شما رو رد مي كنند و حضرت علي رو از نظر علمي و تسلط بر علوم همپاي خود مي دانند. ساير ائمه نيز بواسطه امام قبل از خود، از هر جهت تاييد شده اند. (براي مطالعه بيشتر: اينجا، اينجا)
2- مهر نزد شیعه موضوعیت ندارد؛ بلکه ملاک همان سجده بر خاک و سنگ و چوب است و مهر
وسیله ای است که سجده بر خاک را در هر جا و هر مکان سهل و آسان می سازد. گر چه سجده کردن بر تربت امام حسین ـ علیه السلام ـ ثواب بسیار دارد؛ با وجود این، تربت امام حسین ـ علیه السلام ـ نیز خاک و جزء زمین است. (منبع)
3- يا در مسجد نماز مي گذاريم، كه در صورت نجس شدن مسجد، طهارت آن، بر تمام مسلمين مطلع از آن واجب است. يا بر روي زمين، كه خود از مطهرات است و در غير اين موارد، حكم شرعي: آنچه انسان نداند پاك است يا نجس، بنا را بر پاك بودن مي گذارد. گرچه، اگر بر روي جانماز كه به طهارت آن يقين دارد، نماز بخواند بهتر است. ضمن اينكه، من اين مورد رو جزو آخرين دلايل خودم و به عنوان نظر شخصي بيان كردم.
4- همون مسئله قبل.
در مورد 1- تاييد امام علي به منزله هارون و موسي را كه خود بهتر ميدانيد چون موسي به علتي نميتوانستند درست صحبت كنند ( لكنت زبان داشتند ) هارون در زمان ايشان صحبتها را با شيوايي بيان ميكردنند و بعد از ايشان هم از خود صحبتي به عنوان جانشين و امام نكردند.
چه برسد در اصول يا فروع دين تغييري بدهند !
در حجه الوداع بقولي 120000 نفر با پيغمبر همراه بودند و نماز هاي يوميه ايشان و اذان و وضو ايشان را ميديند ( كه خودتان بهتر ميداند با ما شيعيان كاملا تفاوت داشت) و آيه (امروز كافران از اينكه به دين شما زيانى رسانند، مأيوس گرديدند، شما از آنان نترسيد، از من بيم به دل داشته باشيد، امروز دين شما را به سر حد كمال رساندم و نعمت خويش را بر شما تمام كردم و اسلام را به عنوان بهترين آئين برگزيدم.» نازل گرديد كه شيعيان بعنوان يكي از دلايل اثبات خلافت امام علي ياد ميكنند . اما شما جمله امروز دين شما را به سرحد كمال رساندم را لطفا با دقت بيشتري بخوانيد يعني ديگر چيزي براي اضافه كردن وجود ندارد.!
اگر به قران اعتقاد داريد بايد متوجه باشيد كه كلام خدا آنهم به اين محكمي جاي شبهه و تفسير ندارد.!
وقتي اصول دين كه پايه آن است از 3 موردي كه پيامبر از سوي خدا آورده به 5 مورد براي محكم كاري ! تغيير پيدا ميكند و و عدل و امامت به آن اضافه ميشود لابد فروع دين كه قابليت تغيير بسيار دارد .!!!
در مورد مهر و تربت با تحقيقات من مهر از ابداعان شيخ احمد جبلي از علماي جبل عامل لبنان آنزمان است كه در زمان صفويه به ايران مهاجرت كرد ودربار صفويه براي مقابله با تركان عثماني ايشان را مورد توجه و پشتيباني قرار داد شمار ا به كتاب تاريخ تصوف جهت منبع و پانوشت رجوع ميدهم.
خوب است دوستان بدون تعصب و با منطق و شاهد مباحثه فرمايند.
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
من چند سوال دارم:
1-آنطوري كه شيعه و سني قبول دارند پيغمبر بر مهري نماز نميگذاشت فقط بر خاك و ريگ و...........حال آيا امامان ما بهتر از خود پيامبر كه خدا و فرشتگان بر او درود مي‌فرستند به فروع دين آشنا بودند؟؟؟يا علم بيشتري داشتند؟
2-مهر خاك نيست بلكه خشت است كه از گل كردن خاك ( كه سجده بر آن جايز نيست ) ساخته شده است.
3-آن دوستاني كه ميفرمايند سجده بايد بر چيز پاكي باشد و ما چون نميدانيم محل پاك است يا نجس مهر همراه داريم بايد بهتر بداند كه فقط نه تنها سجده گاه بلكه كلا بايد محلي كه نماز گزار ايستاده وبه ركوع و سجود ميرود و اعضا و لباسش با ان برخورد دارد بايد نجس نباشد پس به اين دليل اگر اين حرف درست باشد غير از مهر بايد يك جانماز هم هميشه همراه داشته باشيد!!!
4- شما از كجا يقين داريد مهري كه استفاده ميكنيد پاك است؟ آيا خودتان آنرا ساخته ايد؟

سلام
من فکر می کنم که سوال های شما هیچ کدام برای گرفتن جواب مطرح نشده است.
مرسی که نظرت را گفتی. :gol:
یکی از مهمترین دلایل استفاده از مهر، عدم دسترسی به خاک پاک است. و این از مشکلات زندگی امروزه است.

امام صادق(ع): سجده فقط باید بر زمین و آنچه از زمین می روید، باشد. البته به جز خوردنی ها و پوشیدنی ها.
هشام پرسید: علت آن چیست؟
فرمود: سجده، خشوع و اطاعت برای خداوند متعال است و شایسته نیست که بر خوردنی ها و پوشیدنی ها صورت پذیرد. سجده نمودن بر زمین، بالاتر و برتر است، زیرا با فروتنی و خضوع در برابر خداوند متعال تناسب بیشتری دارد.

وسائل شیعه، حر عاملی، کتاب الصلوه591/3
 

tetiscom

عضو جدید
سلام
من فکر می کنم که سوال های شما هیچ کدام برای گرفتن جواب مطرح نشده است.
مرسی که نظرت را گفتی. :gol:
یکی از مهمترین دلایل استفاده از مهر، عدم دسترسی به خاک پاک است. و این از مشکلات زندگی امروزه است.
سوالات من براي گرفتن جواب پرسيده شده .!
اگر اينطور نيست به نظر شما و ساير دوستان شما براي چه پرسيدم؟
در مورد خاك پاك هم مشكلي نيست يك تكه سنگ يا ريگ همه جاي اين وطن حتي كنار خيابان پيدا ميشود كه با يكبار آب كشيدن پاك ميشود:redface:
ضمنا در پست قبلي با استناد به آيه قران و .... سوال پرسيدم اگر توانايي پاسخ منطقي در اعضا است بفرمايند.( لطفا با استناد به قرآن و كلام پيامبر و احاديث قدسي ونه سخن هرملا يا آخوندي)
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
در مورد 1- تاييد امام علي به منزله هارون و موسي را كه خود بهتر ميدانيد چون موسي به علتي نميتوانستند درست صحبت كنند ( لكنت زبان داشتند ) هارون در زمان ايشان صحبتها را با شيوايي بيان ميكردنند و بعد از ايشان هم از خود صحبتي به عنوان جانشين و امام نكردند.
چه برسد در اصول يا فروع دين تغييري بدهند !
در حجه الوداع بقولي 120000 نفر با پيغمبر همراه بودند و نماز هاي يوميه ايشان و اذان و وضو ايشان را ميديند ( كه خودتان بهتر ميداند با ما شيعيان كاملا تفاوت داشت) و آيه (
امروز كافران از اينكه به دين شما زيانى رسانند، مأيوس گرديدند، شما از آنان نترسيد، از من بيم به دل داشته باشيد، امروز دين شما را به سر حد كمال رساندم و نعمت خويش را بر شما تمام كردم و اسلام را به عنوان بهترين آئين برگزيدم.» نازل گرديد كه شيعيان بعنوان يكي از دلايل اثبات خلافت امام علي ياد ميكنند . اما شما جمله امروز دين شما را به سرحد كمال رساندم را لطفا با دقت بيشتري بخوانيد يعني ديگر چيزي براي اضافه كردن وجود ندارد.!
اگر به قران اعتقاد داريد بايد متوجه باشيد كه كلام خدا آنهم به اين محكمي جاي شبهه و تفسير ندارد.!
وقتي اصول دين كه پايه آن است از 3 موردي كه پيامبر از سوي خدا آورده به 5 مورد براي محكم كاري ! تغيير پيدا ميكند و و عدل و امامت به آن اضافه ميشود لابد فروع دين كه قابليت تغيير بسيار دارد .!!!
در مورد مهر و تربت با تحقيقات من مهر از ابداعان شيخ احمد جبلي از علماي جبل عامل لبنان آنزمان است كه در زمان صفويه به ايران مهاجرت كرد ودربار صفويه براي مقابله با تركان عثماني ايشان را مورد توجه و پشتيباني قرار داد شمار ا به كتاب تاريخ تصوف جهت منبع و پانوشت رجوع ميدهم.
خوب است دوستان بدون تعصب و با منطق و شاهد مباحثه فرمايند.


سلام،
در مورد شماره 1 كه فرموديد، دقت كنيد كه توي خود حديث هم پيامبر فرموده اند: ... جز آنكه بعد از من پيامبري نمي آيد. پس مشخص مي شود كه هارون، پيامبر بوده است. پيامبران هم كه مي دانيد، دو دسته اند: تبليغي، تشريعي. پيامبران تشريعي، 5 نفرند اما پيامبران تبليغي علي ما شاء الله. در قرآن نام 26 پيامبر آمده اما فقط 5 تن از آنها دين جديدي رو عرضه كرده اند و مابقي به توضيح و تشريح و تبليغ دين قبل از خودشون پرداخته اند. آن وقت به نظر شما، ممكن هست كه خدا دين خودش رو به طور كامل عرضه كنه اما كسي رو بعد از پيامبرش قرار ندهد كه به اشكالات ناشي از عدم فهم مخلوقات پاسخ بدهد؟ بگذاريد براي شما جريان مناظره هشام بن حكم رو كه احتمالاً شنيده ايد، بگم:

عمر بن عبيد (80ـ 128ه. ق ) از اساتيد و بزرگان فرقه معتزله اسلامى ؛ در عصر امام صادق (ع ) بود؛ و از دوستان نزديك منصور دوانيقى (دومين خليفه عباسى ) به شمار مى رفت ؛ و در بصره ؛ جلسه درسى داشت ؛ و شاگردان بسيارى در آن جلسه ؛ شركت مى كردند؛ و او طبق مرام خود (كه بر خلاف اعتقادات تشيع بود) تدريس مى نمود؛ هشام بن حكم كه از شاگردان زبردست امام صادق (ع ) و از محققان نيرومند تشيع بود؛ روزى در جلسه درس او شركت نمود؛ و با او به مناظره پرداخت به گونه اى كه او را محكوم كرد اينك به شيوه مناظره او توجه كنيد) جمعى از شاگردان امام صادق (ع )؛ از جمله هشام ؛ در محضر آن حضرت بودند؛ امام صادق (ع ) به هشام كه در اين وقت جوان بود؛ رو كرد و فرمود: آنچه كه بين تو و عمروبن عبيد (استاد معتزلى ) مناظره و بحث شده ؛ براى ما بيان كن .

***
به من خبر رسيد كه عمروبن عبيد روزها در مسجد بصره با شاگردان خود مى نشيند (و درباره مسأله امامت و رهبرى ؛ بحث و گفتگو مى كند؛ و عقيده شيعه را در مورد مسأله امامت ؛ بى اساس جلوه مى دهد).

اين خبر براى من بسيار ناگوار بود؛ از اين رو (از كوفه ) به بصره رفتم ؛ و در روز جمعه به مسجد بصره وارد شدم ؛ ديدم جمعيت زيادى گرداگرد او حلقه زده اند؛ و او نيز جامه سياه پشمى بر تن كرده ؛ و عبايى به دوش افكنده ؛ و حاضران از او سؤال مى كردند و او جواب مى داد.

از حاضران تقاضا كردم ؛ تا در حلقه خود به من جائى بدهند؛ سرانجام راه باز كردند؛ و در آخر جمعيت ؛ بر دو زانو نشستم ؛ آنگاه مناظره من با او به اين ترتيب شروع شد: (خطاب به عمروبن عبيد): اى دانشمند؛ من مرد غريبى هستم ؛ آيا اجازه دارم از شما سؤالى كنم ؟ آرى اجازه دارى .

آيا چشم دارى ؟
فرزندم ! اين چه سؤالى است كه مطرح مى كنى ؛ چيزى را كه مى بينى، چرا از آن مى پرسى ؟
سؤالات من همين گونه است .

گرچه سؤالات تو احمقانه است ؛ ولى آنچه خواهى بپرس .

آيا چشم دارى ؟ آرى .

به وسيله چشم چكار مى كنى ؟ به وسيله چشم ؛ رنگها و اشخاص و ساير منظره ها را مى نگرم .

آيا بينى دارى ؟ آرى .

با آن چه استفاده مى برى ؟ -به سيله بينى بوها را استسشمام مى نمايم .

آيا زبان و دهان دارى ؟ -آرى .

با آن چه نفعى مى برى ؟ با زبان طعم غذاها را چشيده و درك مى كنم .

آيا گوش دارى ؟ آرى .

با گوش چه استفاده مى كنى ؟ با گوش ؛ صداها را مى شنوم .

آيا قلب دارى ؟ آرى .

با قلب چه مى كنى ؟ به وسيله قلب (مركز ادراكات ) آنچه بر اعضاى بدنم مى گذرد؛ و بر حواس من خطور مى كند؛ برطرف كرده و صحيح را از باطل تشخيص مى دهم .

آيا اعضا؛ از قلب بى نياز نيستند؟ نه ؛ نه هرگز.

وقتى كه اعضا بدن ؛ صحيح و سالم هستند؛ چه نيازى به قلب دارند؟ پسر جانم ! اعضا بدن در بوئيدن يا ديدن يا شنيدن يا چشيدن ؛ ترديد پيدا كنند؛ و در امرى از امور دچار حيرت شوند؛ فوراً به قلب (مركز ادراكات ) مراجعه مى كنند؛ تا ترديدشان رفع شود و يقين حاصل كنند.

بنابراين خداوند قلب را براى رفع ترديد قرار داده است .

آرى .

اى مرد دانشمند! وقتى كه خداوند براى تنظيم اداره امور كشور كوچك تن تو؛ پيشوايى به نام قلب قرار داده ؛ چگونه ممكن است كه خداى مهربان آنهمه مخلوق و بندگان خود را بدون رهبر؛ واگذارد؛ تا در حيرت و شكت ؛ به سر برند و براى رفع شك و حيرت آنها؛ امام و پيشوا نيافريده باشد؛ تا مردم در موارد مختلف به او مراجعه كنند.

در اين هنگام ؛عمرو سكوت عميقى كرد و لب به سخن نگشود؛ و پس از زمانى تأمل ؛ به هشام گفت : آيا تو هشام بن حكم نيستى ؟ نه ؛ (اين پاسخ هشام يكنوع تاكتيك بود).

آيا با او نشست و برخاست نكرده اى ؟ و در تماس نبوده اى ؟ نه .

پس تو از اهل كجائى ؟ از اهل كوفه هستم .

پس تو همان هشام هستى .

در اين هنگام ؛ عمرو از جا برخاست و مرا در آغوش كشيد و بر جاى خود نشانيد؛ و تا من بر آن مسند نشسته بودم ؛ سخنى نگفت .

وقتى كه سخن هشام به اينجا رسيد، امام صادق (ع ) خنديد و به هشام فرمود: اين طرز استدلال را از كه آموخته اى ؟ هشام عرض كرد: آنچه از شما شنيده بودم منظم كردم .

امام صادق (ع ) فرمود:

هذا والله مكتوب فى صحف ابراهيم و موسى : سوگند به خدا؛ اين گونه مناظره تو در صحف ابراهيم و موسى (ع ) نوشته شده است .

 
آخرین ویرایش:

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
مهر نماز از چه زمانی رایج شده است؟ آیا در زمان حضرت محمد(ص) هم، مهر استفاده می شد؟ آیا آیه¬ای در قرآن هست که بر نماز خواندن با مه

مهر نماز از چه زمانی رایج شده است؟ آیا در زمان حضرت محمد(ص) هم، مهر استفاده می شد؟ آیا آیه¬ای در قرآن هست که بر نماز خواندن با مه

([/QUOTE]
امروز كافران از اينكه به دين شما زيانى رسانند، مأيوس گرديدند، شما از آنان نترسيد، از من بيم به دل داشته باشيد، امروز دين شما را به سر حد كمال رساندم و نعمت خويش را بر شما تمام كردم و اسلام را به عنوان بهترين آئين برگزيدم.» نازل گرديد كه شيعيان بعنوان يكي از دلايل اثبات خلافت امام علي ياد ميكنند . اما شما جمله امروز دين شما را به سرحد كمال رساندم را لطفا با دقت بيشتري بخوانيد يعني ديگر چيزي براي اضافه كردن وجود ندارد.!
اگر به قران اعتقاد داريد بايد متوجه باشيد كه كلام خدا آنهم به اين محكمي جاي شبهه و تفسير ندارد.!
وقتي اصول دين كه پايه آن است از 3 موردي كه پيامبر از سوي خدا آورده به 5 مورد براي محكم كاري ! تغيير پيدا ميكند و و عدل و امامت به آن اضافه ميشود لابد فروع دين كه قابليت تغيير بسيار دارد .!!!
در مورد مهر و تربت با تحقيقات من مهر از ابداعان شيخ احمد جبلي از علماي جبل عامل لبنان آنزمان است كه در زمان صفويه به ايران مهاجرت كرد ودربار صفويه براي مقابله با تركان عثماني ايشان را مورد توجه و پشتيباني قرار داد شمار ا به كتاب تاريخ تصوف جهت منبع و پانوشت رجوع ميدهم.
خوب است دوستان بدون تعصب و با منطق و شاهد مباحثه فرمايند.

در مورد چیزهایی که سجده بر آنها صحیح است، پیروان مذهب شیعه به پیروی از ائمه اطهار "علیهم السلام" که آگاهترین افراد بعد از حضرت رسول (ص) به معارف الهی و اسلامی هستند، معتقدند که: باید بر زمین و چیزهای غیر خوراکی که از زمین می روید (مانند چوب و برگ درخت) سجده کرد.
حضرت امام جعفر صادق (ع) می فرماید:
"السُّجُودُ لَا یَجُوزُ إِلَّا عَلَی الْأَرْضِ أَوْ عَلَی مَا أَنْبَتَتِ الْأَرْضُ إِلَّا مَا أُکِلَ أَوْ لُبِسَ "[1]
در روایتی مشهور از پیامبر گرامی اسلام (ص) که در منابع روایی اهل تسنن وارد شده نقل شده که:"و جعلت لی الارض مسجداً و طهوراً"[2] یعنی "زمین برای من سجده گاه و مایه پاکی و طهارت قرار داده شد."
تا اینجا اختلاف چندانی بین فرق اسلامی نیست، تفاوت اینجا است که آیا کلمه "ارض" که به معنی "زمین" می­باشد شامل فرش و یا لباسی که بر آن نهاده شود می­باشد، تا سجده بر آنها نیز صحیح باشد یا نه، پیروان اهل سنت معتقدند که بله بر فرش و لباس نیز عنوان زمین صدق می­کند و سجده بر آنها جایز است. البته در صحیح بخاری بابی است که در آن روایاتی را ذکر کرده است که بعضی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله که به خاطر حرارت آفتاب نمی توانستند پیشانی را وقت نماز روی زمین مسجد بگذارند از حضرت اجازه خواستند که گوشه لباسشان را بین پیشانی و زمین قرار دهند تا از حرارت زمین در امان باشند. حضرت اجازه نداد. برای همین مقداری از خاک را در مشت می گرفتند و قبل از سجده رفتن زیر پیشانی می ریختند.و روایات دیگری که در دیگر کتب اهل سنت آمده است.[3]
اما شیعه طبق تعالیم اهل­بیت(ع) معتقد است که لباس و فرش و مانند اینها از مصادیق روایت نبوی نیست، چون بر اینها عنوان زمین صدق نمی کند. وبه همین علت سجده بر قطعه ای گلین یا سنگی که بدون شک عنوان زمین بر آنها صدق می کند را تجویز می کنند و مهر چیزی غیر از این نیست. اما اینکه استفاده از مهر از چه زمان آغاز شد؟ هر چند تاریخ دقیق آن معلوم نیست اما مسلماً ائمه معصومین(ع) بر این کار صحه گذاشته اند. روایات و شواهد بر این معنا در کتب فقهی و روایی ذکر شده است، مثلاً امام سجاد و امام صادق علیهما السلام کیسه هایی از خاک و تربت سیدالشهداء علیه السلام داشتند و بر آن سجده می کردند[4] و بر سجده بر تربت، فضایل و ثواب هایی را بیان نمودند.[5] بنابراین بحث در این نیست که آیا سجده بر مهر و خاک صحیح است یا خیر بلکه بحث در این است که آیا سجده بر فرش و لباس صحیح است یا خیر؟

[1]وسائل الشیعه، ج5، باب أنه لا یجوز السجود بالجبهه.

[2]صحیح بخاری، 1/91 کتاب تیمم، حدیث 2.

[3]مسند احمد:3/327، حدیث جابر، سنن بیهقی:1/439 و کنز العمال7/465، شماره حدیث 19810و سنن بیهقی:1/105.

[4]وسائل‏الشیعة ج : 5 ص : 366 حدیث6808.

[5]همان،ص : 366حدیث6806.



(منبع)



 

tetiscom

عضو جدید


سلام،
در مورد شماره 1 كه فرموديد، دقت كنيد كه توي خود حديث هم پيامبر فرموده اند: ... جز آنكه بعد از من پيامبري نمي آيد. پس مشخص مي شود كه هارون، پيامبر بوده است. پيامبران هم كه مي دانيد، دو دسته اند: تبليغي، تشريعي. پيامبران تشريعي، 5 نفرند اما پيامبران تبليغي علي ما شاء الله. در قرآن نام 26 پيامبر آمده اما فقط 5 تن از آنها دين جديدي رو عرضه كرده اند و مابقي به توضيح و تشريح و تبليغ دين قبل از خودشون پرداخته اند. آن وقت به نظر شما، ممكن هست كه خدا دين خودش رو به طور كامل عرضه كنه اما كسي رو بعد از پيامبرش قرار ندهد كه به اشكالات ناشي از عدم فهم مخلوقات پاسخ بدهد؟ بگذاريد براي شما جريان مناظره هشام بن حكم رو كه احتمالاً شنيده ايد، بگم:

عمر بن عبيد (80ـ 128ه. ق ) از اساتيد و بزرگان فرقه معتزله اسلامى ؛ در عصر امام صادق (ع ) بود؛ و از دوستان نزديك منصور دوانيقى (دومين خليفه عباسى ) به شمار مى رفت ؛ و در بصره ؛ جلسه درسى داشت ؛ و شاگردان بسيارى در آن جلسه ؛ شركت مى كردند؛ و او طبق مرام خود (كه بر خلاف اعتقادات تشيع بود) تدريس مى نمود؛ هشام بن حكم كه از شاگردان زبردست امام صادق (ع ) و از محققان نيرومند تشيع بود؛ روزى در جلسه درس او شركت نمود؛ و با او به مناظره پرداخت به گونه اى كه او را محكوم كرد اينك به شيوه مناظره او توجه كنيد) جمعى از شاگردان امام صادق (ع )؛ از جمله هشام ؛ در محضر آن حضرت بودند؛ امام صادق (ع ) به هشام كه در اين وقت جوان بود؛ رو كرد و فرمود: آنچه كه بين تو و عمروبن عبيد (استاد معتزلى ) مناظره و بحث شده ؛ براى ما بيان كن .

***
به من خبر رسيد كه عمروبن عبيد روزها در مسجد بصره با شاگردان خود مى نشيند (و درباره مسأله امامت و رهبرى ؛ بحث و گفتگو مى كند؛ و عقيده شيعه را در مورد مسأله امامت ؛ بى اساس جلوه مى دهد).

اين خبر براى من بسيار ناگوار بود؛ از اين رو (از كوفه ) به بصره رفتم ؛ و در روز جمعه به مسجد بصره وارد شدم ؛ ديدم جمعيت زيادى گرداگرد او حلقه زده اند؛ و او نيز جامه سياه پشمى بر تن كرده ؛ و عبايى به دوش افكنده ؛ و حاضران از او سؤال مى كردند و او جواب مى داد.

از حاضران تقاضا كردم ؛ تا در حلقه خود به من جائى بدهند؛ سرانجام راه باز كردند؛ و در آخر جمعيت ؛ بر دو زانو نشستم ؛ آنگاه مناظره من با او به اين ترتيب شروع شد: (خطاب به عمروبن عبيد): اى دانشمند؛ من مرد غريبى هستم ؛ آيا اجازه دارم از شما سؤالى كنم ؟ آرى اجازه دارى .

آيا چشم دارى ؟
فرزندم ! اين چه سؤالى است كه مطرح مى كنى ؛ چيزى را كه مى بينى، چرا از آن مى پرسى ؟
سؤالات من همين گونه است .

گرچه سؤالات تو احمقانه است ؛ ولى آنچه خواهى بپرس .

آيا چشم دارى ؟ آرى .

به وسيله چشم چكار مى كنى ؟ به وسيله چشم ؛ رنگها و اشخاص و ساير منظره ها را مى نگرم .

آيا بينى دارى ؟ آرى .

با آن چه استفاده مى برى ؟ -به سيله بينى بوها را استسشمام مى نمايم .

آيا زبان و دهان دارى ؟ -آرى .

با آن چه نفعى مى برى ؟ با زبان طعم غذاها را چشيده و درك مى كنم .

آيا گوش دارى ؟ آرى .

با گوش چه استفاده مى كنى ؟ با گوش ؛ صداها را مى شنوم .

آيا قلب دارى ؟ آرى .

با قلب چه مى كنى ؟ به وسيله قلب (مركز ادراكات ) آنچه بر اعضاى بدنم مى گذرد؛ و بر حواس من خطور مى كند؛ برطرف كرده و صحيح را از باطل تشخيص مى دهم .

آيا اعضا؛ از قلب بى نياز نيستند؟ نه ؛ نه هرگز.

وقتى كه اعضا بدن ؛ صحيح و سالم هستند؛ چه نيازى به قلب دارند؟ پسر جانم ! اعضا بدن در بوئيدن يا ديدن يا شنيدن يا چشيدن ؛ ترديد پيدا كنند؛ و در امرى از امور دچار حيرت شوند؛ فوراً به قلب (مركز ادراكات ) مراجعه مى كنند؛ تا ترديدشان رفع شود و يقين حاصل كنند.

بنابراين خداوند قلب را براى رفع ترديد قرار داده است .

آرى .

اى مرد دانشمند! وقتى كه خداوند براى تنظيم اداره امور كشور كوچك تن تو؛ پيشوايى به نام قلب قرار داده ؛ چگونه ممكن است كه خداى مهربان آنهمه مخلوق و بندگان خود را بدون رهبر؛ واگذارد؛ تا در حيرت و شكت ؛ به سر برند و براى رفع شك و حيرت آنها؛ امام و پيشوا نيافريده باشد؛ تا مردم در موارد مختلف به او مراجعه كنند.

در اين هنگام ؛عمرو سكوت عميقى كرد و لب به سخن نگشود؛ و پس از زمانى تأمل ؛ به هشام گفت : آيا تو هشام بن حكم نيستى ؟ نه ؛ (اين پاسخ هشام يكنوع تاكتيك بود).

آيا با او نشست و برخاست نكرده اى ؟ و در تماس نبوده اى ؟ نه .

پس تو از اهل كجائى ؟ از اهل كوفه هستم .

پس تو همان هشام هستى .

در اين هنگام ؛ عمرو از جا برخاست و مرا در آغوش كشيد و بر جاى خود نشانيد؛ و تا من بر آن مسند نشسته بودم ؛ سخنى نگفت .

وقتى كه سخن هشام به اينجا رسيد، امام صادق (ع ) خنديد و به هشام فرمود: اين طرز استدلال را از كه آموخته اى ؟ هشام عرض كرد: آنچه از شما شنيده بودم منظم كردم .

امام صادق (ع ) فرمود:

هذا والله مكتوب فى صحف ابراهيم و موسى : سوگند به خدا؛ اين گونه مناظره تو در صحف ابراهيم و موسى (ع ) نوشته شده است .

من در نوشته خود اشاره كردم از قرآن . حديث هاي قدسي و سنت پيامبر شاهد بياوريد نه داستانهاي نقل شده و...........
و در مورد جمله هاي لايت شده هم ميگويم نظر من و شما به عنوان يك مسلمان (تسليم شده در برابرخدا و كلام او)در مورد دين خدا وقتي كلام به صراحت اعلام ميكند امروز دين را بر شما تمام كردم هيچ اهميت و ارزشي ندارد !
در مور سوالات ديگر هم بعد از چند روز من پاسخ منطقي يا قرآني دريافت نكردم .
فقط خود خود خدا و لاغير
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
من در نوشته خود اشاره كردم از قرآن . حديث هاي قدسي و سنت پيامبر شاهد بياوريد نه داستانهاي نقل شده و...........
و در مورد جمله هاي لايت شده هم ميگويم نظر من و شما به عنوان يك مسلمان (تسليم شده در برابرخدا و كلام او)در مورد دين خدا وقتي كلام به صراحت اعلام ميكند امروز دين را بر شما تمام كردم هيچ اهميت و ارزشي ندارد !
در مور سوالات ديگر هم بعد از چند روز من پاسخ منطقي يا قرآني دريافت نكردم .
فقط خود خود خدا و لاغير

سلام،
اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولى الامر منكم

آیا شما در مورد اولی الامر تحقیق کرده اید؟ کسانی که خداوند اطاعت از ایشان را همردیف اطاعت از خود و پیامبرش دانسته. (به اینجا مراجعه کنید.) من از قول اولی الامر برای شما دلیل آوردم. و اما منطق، منطق می گوید: پیامبر بر روی فرش سجده نکرد و پیشانی بر خاک گذاشت. خلفای راشدین و ائمه نیز بر روی فرش سجده نکردند. پس بهتر و مطمئن تر است که مانند پیامبر نماز گزارد. حالا یکی روی مهر نماز می خونه، یکی یه کیسه خاک با خودش حمل می کنه.
 

mezak

کاربر فعال
شما بدون دانستن و حتی جویا شدن نظر من و امثال من، ما را به بت پرستی متهم می کنید....
و بدون هیچ منطقی این را تعصب یا کوته بینی می نامید....

شما را به مبارزه دعوت نمی کنم، اما روزی همین سجده به خالق، با هر اعتقادی و بر هر چیزی، مسلمانان را چه سنی و چه شیعه و همه مردمی که بر ادیان آسمانی اعتقاد دارند، بر کسانی که این اعتقادات را کوته بینی و یا تعصب می نامند، در محضر خداوند برتری خواهد بخشید.

چرا فکر می کنید خدا اینها را نمی خواهد، شما نماینده خداوند در زمین هستید، یا پیشوای دین من محمد(صل الله علیه و اله)؟؟؟؟؟؟؟

من فقط يه چيز رو گفتم تعصبه و اونم اينكه حاضر نيستين مشتركات بين مذاهبو ببينين. چرا يه تاپيك نزدين كه اشتراكاتو پيدا كنين؟

همه حرفتون اينه كه فقط مذهب من درسته. و چون احساس ميكنين درست نيست ميخواين ثابتش كنين ولي عطر آنست كه ...

قابل توجهتون من عبادت رو نفي نكردم چون بهش اعتقاد دارم. فقط گفتم مهر بي معنيه كه هيچ باعث هم نميشه به خدا نزديكتر شين. نمي دونم از كدوم حرف من به اين نتيجه رسيدين كه عبادت رو تعصب خوندم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نمي دونم همچين برداشتهايي رو چجوري انجام دادين؟؟؟؟؟؟

پس به نظر شما خدا دشمني بين بنده هاشو ميخواد؟ ! ! ! !

من فقط نماينده عقل خودمم. شما ادعا ميكنين پيامبرين يا من؟:warn:
 
آخرین ویرایش:

mezak

کاربر فعال
بت پرستی . [ ب ُ پ َ رَ ] (حامص مرکب ) عبادت اصنام . بت پرستیدن . وثنیت . ستایش بت . عبادت بت . پرستش بت . (لغت نامه دهخدا)
شما يك لفظ در نماز بيار كه به ستايش مهر و عبادت اون اشاره داره. سبحان الله؟ سبحان ربي العظيم؟ سبحان ربي العلي؟ "رب . [ رَ ] (از ع ، اِ) لغتی است در رَب ّ که گاهی مخفف آید. (از منتهی الارب ) (از آنندراج ) (از متن اللغة). لغتی است در رب که از نامهای خداوند تبارک و تعالی باشد. (ناظم الاطباء). در فارسی نیز معمولاً مخفف آید (لغت نامه دهخدا)
كدام يك؟

حتي يك لغت هم در نماز دلالت بر بت پرستي ندارد.

اصلاً حرف من يه چيز ديگه بود.

ب
ازم ميگم من به عبادت اعتقاد دارم و اون رو بت پرستي نخوندم ايها الناس به چه زبوني بگم؟؟؟؟؟؟

 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فقط يه چيز رو گفتم تعصبه و اونم اينكه حاضر نيستين مشتركات بين مذاهبو ببينين. چرا يه تاپيك نزدين كه اشتراكاتو پيدا كنين؟

همه حرفتون اينه كه فقط مذهب من درسته. و چون احساس ميكنين درست نيست ميخواين ثابتش كنين ولي عطر آنست كه ...

قابل توجهتون من عبادت رو نفي نكردم چون بهش اعتقاد دارم. فقط گفتم مهر بي معنيه كه هيچ باعث هم نميشه به خدا نزديكتر شين. نمي دونم از كدوم حرف من به اين نتيجه رسيدين كه عبادت رو تعصب خوندم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نمي دونم همچين برداشتهايي رو چجوري انجام دادين؟؟؟؟؟؟

پس به نظر شما خدا دشمني بين بنده هاشو ميخواد؟ ! ! ! !

من فقط نماينده عقل خودمم. شما ادعا ميكنين پيامبرين يا من؟:warn:

سلام
ببخش من مدتی نبودم.

من قبلاً به این سوال شما جواب داده ام.

....
ببخش من نظر اهل سنت، شیعه و وهابی ها را جداگانه نوشتم، چون هر کدام نظر متفاوتی دارند...
....

من با کسی دشمنی ندارم. به همه ادیان آسمانی و پیروانش هم احترام می گذارم.

دلیل این حرف هایم هم این بود که شما گفتید خدا اینطور نمی خواهد. من هم پاسخ دادم که حرف پیامبر من، حرف خداست.

در ضمن برای دفاع از دین و مذهبم نوشتم، نه نفی ادیان دیگر.
 

Comet1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
حتي يك لغت هم در نماز دلالت بر بت پرستي ندارد.

اصلاً حرف من يه چيز ديگه بود.

ب
ازم ميگم من به عبادت اعتقاد دارم و اون رو بت پرستي نخوندم ايها الناس به چه زبوني بگم؟؟؟؟؟؟


به سوال من پاسخ دهید. دنبا چی هستید؟!
جواب یا به انحراف کشیدن موضوع.
 

mezak

کاربر فعال
به سوال من پاسخ دهید. دنبا چی هستید؟!
جواب یا به انحراف کشیدن موضوع.

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
آقا اصلا يكي پستاي مارو بخونه قضاوت كنه كي كج ميره؟
عجب چيزايي كه آدم نمي بينه؟؟؟؟!!!!!!

(((خدايا خودت ميدوني من جلوي اين كم نميارم
فقط وقتمو تلف مي كني!
باي باي!!!!!!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

phalagh

مدیر بازنشسته
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
آقا اصلا يكي پستاي مارو بخونه قضاوت كنه كي كج ميره؟
عجب چيزايي كه آدم نمي بينه؟؟؟؟!!!!!!

(((خدايا خودت ميدوني من جلوي اين كم نميارم
فقط وقتمو تلف مي كني!
باي باي!!!!!!
كاربر محترم. پست شما ويرايش و بخش اهانت آميز آن حذف شد. اين بار فقط پستتون ويرايش شد. در صورت تكرار چنين رويه اي برخورد ميشه.
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
خاک
خدا مار از خاک افرید و از روح خودش در مادمید
حالا برای این که بخوای بندگیت رو به خدا ثابت کنی باید سر بر خاک بگذاری
 

Similar threads

بالا