پژوهش‌ها حاکیست: افزایش چند برابری مادر شدن در سنین بالا طی چهار دهه گذشته

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز



پژوهش‌ها حاکیست: افزایش چند برابری مادر شدن در سنین بالا طی چهار دهه گذشته
» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي
کد خبر: 93022415272
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱

بر اساس یافته‌های پژوهشی محققان امریکایی، تعداد مادرانی که در سن بالا اولین بارداری خود را تجربه می‌کنند، افزایش یافته است.


به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، تازه‌ترین تحقیقات محققان آمریکایی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری موسسه ملی آمار و بهداشت آمریکا نشان می‌دهد طی بیش از چهار دهه گذشته تعداد زنانی که اولین فرزند آنان در سن 35 سالگی و بالاتر به دنیا می‌آید، چند برابر افزایش یافته است.


دکتر جونا استون، سرپرست این تحقیق با اشاره به یافته‌های حاصل از تحقیق انجام شده در این زمینه می‌گوید: سن مادران در اولین بارداری بسیار مهم است. هنگامی که اولین فرزند مادری در سن 44 سالگی وی متولد می‌شود، بدین معناست که او دیگر نمی‌تواند فرزند دیگری در آینده داشته باشد، بنابراین این موضوع رشد و ترکیب جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


در این تحقیقات، پژوهشگران آمار بین سالهای 1973 تا 2012 را بررسی کردند. در بین سالهای 1973 تا 2006 آمار زنانی که در سنین 35 تا 39 سالگی اولین فرزند آنان متولد شده بود، از 1.7 به 10.9 درصد در هر هزار زن رسیده و شش برابر افزایش یافته بود. در بین سالهای 2006 تا 2010 این آمار کاهش اندکی داشته، اما در سال 2012 دوباره این آمار افزایش یافته است.


آمار افزایش سن مادران در اولین بارداری در همه نژادها و اقوام صورت پذیرفته است. در زنان سفید پوست، بین سنین 40 تا 49 سال این آمار بین سال‌های 1990 تا 2012 ، 130 درصد افزایش داشته است. برای زنان سیاه پوست نیز 171 درصد در همان چارچوب زمانی افزایش یافته است.


محققان، عوامل افزایش آمار تعداد زنانی که در سن بالا اولین فرزند آنان متولد می‌شود را نمی‌دانند، اما آنان معتقدند زندگی در جوامع مدرن سبب شده است زنان ابتدا به شغل خود بیندیشند و سپس داشتن فرزند.
 
بالا