سرويس اخبار خارجي ايتنا - موسسه تحقيقاتي فارستر در آخرين تحليل خود در مورد سرويسهاي نرمافزاري يا SaaS اشاره مينمايد كه اين سرويسها در حال رشد و بلوغ بوده و بزودي با درنورديدن مرزهاي حوزههاي سنتي مانند CRM ، وارد محدودههاي جديدتري مانند مديريت سرويسهاي IT خواهد شد.
فارستر در آخرين بخش از سري گزارشهاي Forrester's TechRadar خود آورده است كه پس از ورود سرويسهاي نرمافزاري به مواردي مانند CRM و برنامههاي مديريت سرمايههاي انساني (HCM) ، اينك بازار اينگونه سرويسها شروع به گسترش در محدودههايي مانند كنفرانس تحت وب، collaboration و مديريت سرويسهاي IT نمودهاند.
Liz Herbert تحليلگر ارشد Forrester Research ميگويد: «نرمافزارهاي SaaS در مقايسه با بازار نرمافزارهاي كاربردي سنتي در حوزههاي منابع انساني و CRM پيشرفت قابل توجهي نموده و بنظر ميرسد اين سرويسها بزودي وضعيت موجود را در بازار نرمافزارهاي سازماني بنفع خود تغيير خواهند داد.»
«ميزان پذيرش SaaS از سوي سازمانها در حال افزايش است و اين سرويسها مناسب گستره وسيعي از نيازهاي سازماني گرديدهاند.»
به گفته فارستر ايجاد شبكههاي همكاري متقابل با استفاده از سرويسهاي SaaS به يكي از پرطرفدارترين حوزهها مبدل گشته و وجود پتانسيل بالا براي تاثيرگذاري بر روشها و شيوههاي جديد همكاري، اين سرويسها را به يكي از محبوبترين راهحلها در نزد سازمانها و شركتهاي بزرگ تبديل نموده است.
البته در اين گزارش آمده است كه اين موارد در كوتاه مدت صادق هستند و آينده سرويسهاي نرمافزاري در بلند مدت هنوز نامعلوم و مبهم ميباشد.
فارستر در آخرين بخش از سري گزارشهاي Forrester's TechRadar خود آورده است كه پس از ورود سرويسهاي نرمافزاري به مواردي مانند CRM و برنامههاي مديريت سرمايههاي انساني (HCM) ، اينك بازار اينگونه سرويسها شروع به گسترش در محدودههايي مانند كنفرانس تحت وب، collaboration و مديريت سرويسهاي IT نمودهاند.
Liz Herbert تحليلگر ارشد Forrester Research ميگويد: «نرمافزارهاي SaaS در مقايسه با بازار نرمافزارهاي كاربردي سنتي در حوزههاي منابع انساني و CRM پيشرفت قابل توجهي نموده و بنظر ميرسد اين سرويسها بزودي وضعيت موجود را در بازار نرمافزارهاي سازماني بنفع خود تغيير خواهند داد.»
«ميزان پذيرش SaaS از سوي سازمانها در حال افزايش است و اين سرويسها مناسب گستره وسيعي از نيازهاي سازماني گرديدهاند.»
به گفته فارستر ايجاد شبكههاي همكاري متقابل با استفاده از سرويسهاي SaaS به يكي از پرطرفدارترين حوزهها مبدل گشته و وجود پتانسيل بالا براي تاثيرگذاري بر روشها و شيوههاي جديد همكاري، اين سرويسها را به يكي از محبوبترين راهحلها در نزد سازمانها و شركتهاي بزرگ تبديل نموده است.
البته در اين گزارش آمده است كه اين موارد در كوتاه مدت صادق هستند و آينده سرويسهاي نرمافزاري در بلند مدت هنوز نامعلوم و مبهم ميباشد.