پرچم امارات عربی متحده در آب های ایران چه می کند؟!

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گویا، این دست اقدامات دولت امارات از روی برنامه ریزی قبلی و برای عرف سازی حقوقی برای دست اندازی به آب های ایران باشد، برای همین لازم است، نهادهای مسئول ایرانی در این زمینه با دقت نظر بیشتری رفتار کرده و مسائل مرتبط با منافع ملی را با دقت نظر و بدون هیچ گونه چشم پوشی بررسی کنند.
سرویس سیاست خارجی ـ این نخستین بار نیست که امارات متحده عربی به مرزهای کشورمان تجاوز می کند.
چندی پیش نیز مسأله ساختن جزایر مصنوعی این کشور و گسترش سواحل این کشور به سمت کشورمان، با واکنش ایران روبه رو شد و مقامات سیاسی و نظامی کشور در این زمینه موضع گیری های متعددی کردند؛ اما اکنون جزایر مصنوعی ساختن، جای خود را به سکوسازی اماراتی ها در آب های کشورمان داده است.

به گزارش «تابناک»، ایران و امارات قراردادی امضا کرده اند که بنا بر آن ایران به امارات گاز بفروشد، ولی پس از این قرارداد، اماراتی‌ها بدون گرفتن مجوز و در اقدامی غیرقانونی، سکویی برای انتقال گاز در چند مایلی جزیره ابوموسی و در کنار سکوی مبارک در حوزه سلیمان ایجاد کردند. نکته قابل توجه در این زمینه، این که اماراتی‌ها به جای پرچم ایران، پرچم امارات را روی این سکو نصب کرده‌اند.

در همین زمینه، کعبی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که اقدام اماراتی‌ها به سود کشور نیست، به انتقاد از وزارت امور خارجه در این موضوع پرداخت و گفت: دولت ایران و به‌ویژه وزارت امور خارجه باید نسبت به این موارد حساس باشد، اما ظاهرا وزیر امور خارجه نسبت به اقدام اماراتی‌ها و حتی رفتار آنها درباره جزایر سه گانه ایرانی انفعالی رفتار کرده است؛ بنابراین، ما وزیر خارجه را برای پاسخگویی نسبت به رفتار منفعلانه در برابر اماراتی ها به کمیسیون احضار خواهیم کرد.

وی نیز در نطق میان دستور خود، از این موضوع انتقاد کرد و گفت: در حالی که اماراتی‌ها در آب‌های ایران سکو زده‌اند، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در آخرین دیدار خود با مقام‌های اماراتی، مذاکره‌هایی داشته اند، ولی به این برخورد اماراتی‌ها اعتراضی نکرده است. اکنون نوبت صالحی است که به این اظهارات واکنش نشان دهد تا افکار عمومی در این زمینه قانع شوند.

گویا این دست اقدامات دولت امارات در برهه های گوناگون، با برنامه ریزی قبلی و برای عرف سازی حقوقی برای دست اندازی به آب های ایران باشد؛ بنابراین، لازم است نهادهای مسئول ایرانی در این زمینه با دقت نظر بیشتری به مسأله نگاه کرده و مسائل مرتبط با منافع ملی را با دقت نظر و بدون هیچ گونه چشم پوشی بررسی کنند.

به بیان دیگر، قطعا اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همواره وزیری همچون وزیر امور خارجه را به دلیل نادیده گرفتن منافع ملی کشور، مورد خطاب قرار دهند و یا در این زمینه از وی بپرسند، وجهه بیرونی مناسبی ندارد، چرا که نخست وظیفه اصلی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هر مسئول دیگری است که در راستای حفظ منافع ملی کشور بکوشد و اگر هم در این زمینه، ملاحظاتی هست، شفاف در اختیار افکار عمومی گذاشته شود تا راه را بر تفسیرها و تحلیل های مغرضانه و بی جهت ببندد.
 

mmr1414m

عضو جدید
دارن بلايي كه اسرائيلي ها سر فلسطين اوردن سر ايران ميارن ولي بدبخت ما كه اونايي كه بايد اقدام كنند ابله بودن رو به اوج خودش رسوندن و خودشون رو زدن به نفهمي
 
بالا