پروژه های معروف جمع سپاری و طرح های انجام شده با جمع سپاری

reza1368000

عضو جدید
پروژه های معروف جمع سپاری در دنیای وب بسیار است. در ابتدا تعریفی داشته باشیم از جمع سپاری: جمع­ سپاری رویدادی است که در آن از تجمیع نیروی کاری افراد مختلف برای به ثمر رساندن کارهای بزرگ استفاده می­ شود، اطلاع رسانی برای دعوت از افراد مختلف می تواند از طرق مختلف انجام شود. مثلا رسانه های عمومی، رادیو، تلویزیون و یا اینترنت. به این ترتیب افراد در این فراخوان شرکت می کنند و در انجام پروژه مورد نظر سهیم می گردند. در پروژه های جمع سپاری معمولا افراد به دنبال خلق ایده های جدید هستند.
در زیر تعدادی از پروژه های معروف جمع سپاری را با هم مرور میکنیم.

شرکت براگی این شرکت تولیدکننده نوعی گجت است. یکی از محصولات شرکت براگی هدفون‌های وایرلس می باشد. موسس براگی شخصی است بنام نیکلاج وید، که توانست با کمک پلت فرم کراودفادینگ کیک استارتر نزدیک به ۳.۵ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند. هدفون های شرکت براگی در واقع یک کامپیوتر کوچک و نامعلوم در گوش شما است، این محصول می‌تواند موسیقی پخش کند و کاربردی مثل هدست های بلوتوث را دارد.

Waze یک نرم افزار مسیریاب است که محصول یکی از پروژه های جمع سپاری است.در این برنامه مسیر یاب امکانات مسیریابی و نقشه مبتنی بر جی پی اس ارایه می شود اما با یک تفاوت عمده آن هم بهره گیری از مشارکت جمعی سایر افراد در ارسال اطلاعات برای نقشه. کاربران waze توانایی ارسال گزارشاتی نظیر تصادفات، راه بندان ها و ترافیک را دارند. آمار ها در مورد این برنامه به جمعیتی بیش از ۵۰ میلیون کاربر اشاره دارد.

McDonalds Burger builder شرکت معروف مک دونالد در سال ۲۰۱۴ از مشتریان خود برای ساخت همبرگر های جدید کمک خواست.مشتریان و بازدید کننده های سایت مک دونالد می توانستند با ایزارهای موجود در سایت ساندویج همبرگر خود را طراحی کنند و سایرین توانایی امتیاز دادن و ارسال نظر داشتن. بعد از تعیین ایده های برتر، شرکت مک دونالد در هر هفته شروع به ارایه یکی از همبرگرهای جدید می کرد و شخص ایده پرداز را نیز به همه معرفی کرد.

Greenpeace یک حرکتی جمعی برای حافظت از محیط زیست و حفظ آن برای نسل های آینده بشر است. در سال ۲۰۱۲، جمعیت گرین پیس شروع به انتشار تبلیغاتی بر علیه شرکت نفتی Shell کرد. آنها برای انتشار و تبلیغ هر بیشتر خود از جمع سپاری استفاده کردند. افرادی که حامی محیط زیست بودند، می توانستند با ساختن و ارایه جمله ای طعنه آمیز بر علیه شرکت Shell در این ضمینه با آنها همکاری کنند. جمله های برتر از این جمع سپاری در وب سایت ها پخش می گردید.

Airbnb یک پروژه های معروف جمع سپاری می باشد. تمام اشخاص می توانند خانه یا محلی را که در اختیار دارند در این سایت ثبت کرده و برای اجاره واگذار کنند. حتی شما برای مسافرت های خود می توانید محل های اقامتی خوبی را در این سایت بیابید آن هم با قیمت هایی بسیار پایین. این وب سایت در بیش از ۱۹۰ کشور و ۳۴۰۰۰ شهر کاربر دارد و دلیل موفقیت آن نیز بخاطر گستردگی بالای آن است.Airbnb در تبلیغات خود نیز از جمع سپاری بهره گرفت. در یک اقدام جالب، از کاربران سایت خود خواست که عکس های خود را برای شرکت ارسال کنند بعد با به هم متصل کردن تصویرهای منتخب فیلم تبلیغاتی برای شرکت ساخته شد که بر پایه استفاده از جمع سپاری بود.

شرکت InXile یک شرکت بازی سازیست. افرادی که با بازی های کامپیوتری سروکار دارند حتما با نام و آوازه آن آشنا هستند. این شرکت در سه کمپین کراودفاندینگ تموفق به جذب ۶. ۸ میلیون دلار شد. برایان فارگو موسس این شرکت برای دریافت حمایت های مالی از پلت فرم کیک‌استارتر کمک گرفته بود. کیک استارتر یک شرگت کراودفادینگ است.

http://minikar.com
 
بالا