قبول دارم که جواب بعضی از سوالا واضحه
ولی یه مسأله ای هم هست
مثلا به فرض شما توی منطقه ای زندگی می کنید که همین تعاونی در نزدیکی شماست و شما بخاطر بعضی شرایط (دوری تعاونیهای دیگه و...) مجبور باشید که باهمین تعاونی سفر کنید. در اینصورت شما حتی اگه از این تعاونی خیلی هم راضی نباشید به خاطر همون شرایط با این تعاونی سفر می کنید. یه جورایی وفاداریتون جعلیه.
شاید تعریف من از وفاداری با تعریف شما متفاوت باشه. اون طور که من از درس مدیریت ارتباط با مشتری یادمه، مشتری زمانی به یک برند وفادار هست که اگه حتی برند دیگه ای خدمات بیشتر و یا با قیمت پایین تری ارائه کنه، با وجود داشتن اختیار، باز مشتری برندش رو عوض نکنه.
در مثالی که شما میگید، دقیقاً ذکر کردید که : "مجبور باشید که باهمین تعاونی سفر کنید". اگه به کامنت قبلی من هم دقت کنید من گفتم فرد مختار هست و هیچ اجباری نداره. الان مثلاً بیشتر ایرانیا مشتری سایپا و ایران خودرو هستند. آیا وفادارند؟ خیر، به خاطر شرایط مجبور هستند مشتری این برندها بمونن.
بذارید مثال خودمو دقیق تر بگم: من به سیروسفر وفادارم، وقتی میرم ترمینال، کلی آدم میپره جلوم که کجا میری، ما زیر قیمت میبریم و... پس من می تونم و مختارم با قیمت کمتر و از یک تعاونی دیگه بلیت بگیرم ولی این کار رو نمی کنم.