ویندوز 7، مهم‌ترین عامل به‌روزرسانی رایانه‌ها در شرکت‌های تجاری

moji5

کاربر فعال كامپيوتر و اينترنت
اگر پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته درست باشد، به دنبال ورود سيستم‌عامل ويندوز 7 به بازار ميزان سرمايه‌گذاري بخش IT شرکت‌هاي تجاري طي فصل آتي ميلادي به بيشترين حد خود در دو سال گذشته خواهد رسيد.

شرکت تحقيقاتي ChangeWave طي گزارشي اعلام کرد که به دنبال استقبال گرم از سيستم‌عامل تازه‌وارد ويندوز 7، شرکت‌هاي تجاري در نظر دارند رايانه‌هاي قابل‌حمل و روميزي قديمي خود را با نمونه‌هاي جديد مجهز به اين سيستم‌عامل عوض کنند.

بررسي جديد انجام شده روي 1753 نفر از مسؤولان خريد تجهيزات IT در شرکت‌ها نشان داد، 73 درصد اين افراد اعلام کرده‌اند که شرکت آن‌ها در فصل نخست سال 2010 ميلادي قصد خريد لپ‌تاپ جديد را دارند و 69 درصد هم تصميم دارند رايانه‌هاي روميزي جديد خريداري کنند. اين رقم از فوريه 2008 تاکنون به بيشترين حد رسيده است و بزرگترين جريان به‌روزرساني رايانه‌ها در شرکت‌هاي تجاري از آن زمان تاکنون را نشان مي‌دهد.

کارشناسان مهم‌ترين دليل افزايش علاقمندي شرکت‌هاي تجاري به به‌روزرساني رايانه‌هاي روميزي و سيار را سيستم‌عامل ويندوز 7 مي‌دانند. دست‌کم يک نفر از هر پنج شرکت کننده در اين تحقيق اعلام کرد که ورود نسخه جديد سيستم‌عامل ويندوز 7 مهم‌ترين عامل در ترغيب شرکت آن‌ها براي به‌روزرساني رايانه‌ها ظرف شش ماه آينده خواهد است. حدود 10 درصد از شرکت‌کنندگان در اين تحقيق اظهار داشتند که ويندوز 7 "به ميزان کم" باعث افزايش سرعت به‌روزرساني رايانه‌اي شرکت آن‌ها شده و 6 درصد هم توضيح دادند که "به ميزان نسبتا کم" اين سيستم‌عامل در اين جريان تاثيرگذار گذاشته است. همچنين، 3 درصد اين افراد خاطرنشان کردند که ويندوز 7 باعث ايجاد تاثيرات قابل‌ملاحظه در جريان به‌روزرساني رايانه‌هاي شرکت آن‌ها شده است.

در اين ميان نزديک به 10 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجي توضيح دادند که شرکت آن‌ها هم‌اکنون رايانه‌هاي جديد مجهز به سيستم‌عامل ويندوز 7 را خريداري کرده است.
 
بالا