ورود چهار قرص گیاهی جدید به بازار

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2][/h]​





مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و فرآوری گیاهان دارویی (سهاجیسا)، وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، از تولید انبوه چهارنوع قرص گیاهی جدید، ورود دو پماد ویژه ترمیم التهابات پوستی و طراحی یک شربت گیاهی جدید در سال 92 خبرداد.

به گزارش سرویس«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر فراز امامی با اعلام بخشی از برنامه‌های پیش روی این شرکت در راستای ارتقای تولید فرآورده‌های گیاهی و گسترش اقبال عمومی به طب سنتی گفت: تا پایان امسال شاهد تولید انبوه دو پماد ویژه ترمیم التهابات پوستی توسط سهاجیسا هستیم.

وی همچنین از ورود چهارنوع قرص گیاهی به بازار از جمله «مریم گلی»، «گل ساعتی»، «کنگرفرنگی» و «گزنه» خبرداد و گفت: گزنه به منظور درمان مشکلات مجاری ادراری و تکرر ادراری، «مریم گلی» برای رفع گرگرفتگی و تعریق زیاد و «کنگرفرنگی» برای برطرف کردن ناراحتی‌های گوارشی کاربرد دارد و همچنین «گل ساعتی» هم آرامش‌بخش و خواب‌آور است.

امامی با بیان اینکه این قرص‌های گیاهی برای اولین‌بار در سهاجیسا تولید می‌شود، گفت: مدارک مربوط برای صدور مجوز تولید انبوه این قرص‌ها به وزارت بهداشت ارائه شده و به محض دریافت پاسخ، کار تولید شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید یک شربت گیاهی جدید نیز هم‌اکنون در شرکت کشت، صنعت و فرآوری گیاهان دارویی در دست طراحی است. گفت: امیدواریم با پایان یافتن مراحل طراحی این شربت، مجوزهای مربوطه را دریافت و تولید آن را تا پایان سال کلید بزنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت کشت، صنعت و فرآوری گیاهان دارویی (سهاجیسا)، این شربت گیاهی نیز برای نخستین بار در کارخانجات سهاجیسا به تولید خواهد رسید که جزئیات مربوط به آن در آینده اعلام می‌شود.

امامی درباره قیمت عرضه فرآوررده‌های گیاهی تولیدشده در این کارخانه گفت: کارخانه قیمت تمام شده تولید هر محصول را به سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام می‌کند. پس از آن سازمان غذا و دارو قیمت‌گذاری محصولات را انجام می‌دهد.
 
بالا