نام احمد نام جمله انبیاست

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز

[FONT=BNazanin_Mehr]نام احمد نام جمله انبیاست
مولف: آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی

[/FONT]


خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب: کتاب «نام احمد نام جمله انبیاست» گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شخصیت و بعثت نبی مکرم اسلام (ص) از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.
کتاب حاضر در واقع از میان بیانات معظم له درباره شخصیت، ویژگی‌ها و بعثت حضرت محمد (ص) از خداد 1368 تا شهریور 1391 گزینش شده است.
این بیانات دارای 2 ویژگی مشترک هستند: 1ـ از میان مطالب مرتبط با زندگی و شخصیت حضرت محمد (ص)، درس‌های زندگی و بعثت ایشان که مورد نیاز همه انسان‌ها و جوامع انسانی در طول تاریخ و به ویژه دوران معاصر است، انتخاب شده است. 2ـ مخاطب بیانات معظم له عمدتاً نخبگان، روشنفکران و زمامداران کشورهای اسلامی است.
پس از احصاء این ویژگی‌ها، بیانات معظم له انتخاب و به ترتیب تاریخی در کتاب «نام احمد نام جمله انبیاست» ارائه شده است.
محور اصلی این کتاب را می‌توان راه سعادت بشر در طول تاریخ دانست؛ راهی که خالق مخلوقات با خلقت و سپس بعثت انشان کامل و نمونه اعلای عبودیت بر بشریت گشود و به همین جهت، حجت را نیز بر انسان‌ها تمام کرد و نشانه‌های بسیار متعدد و روشن از لحظه میلاد با سعادت محمد بن عبدالله (ص) را گواه این حقیقت قرار داد.
پیامبر خاتم (ص) که ظهور و نجات بخشی‌اش در کتب آسمانی پیشین نیز بشارت داده شده بود، حتی قبل از بعثت نیز از نظر جوانمردی و پاکدامنی و صداقت، شهره روزگار بود. مردمان او را امین می‌دانستند و چنین وصفی در جامعه آن روز که به حق دوران جاهلیت قدیم خوانده شده، خود حاکی از مقام والای آن حضرت است و آنگاه که به پیامبری نیز مبعوث شد، فرمود" همانا مبعوث شده‌ام تا مکارم اخلاقی را تکمیل کنم.
مطالب کتاب «نام احمد نام جمله انبیاست» در بخش‌های پی در پی به دنبال هم آمده است؛ آثار عظیم شناخت ابعاد شخصیت و سیره نبی اکرم (ص)، لزوم فعالیت گسترده و همه جانبه در معرفی ابعاد گوناگون وجود رسول اکرم (ص)، ضرورت تحول درونی در کنار مجاهدت‌های اجتماعی و روش رسول اکرم (ص) در گسترش ارزش‌ها و اخلاق اسلامی در جامعه از این نمونه است.
در این کتاب نمونه‌هایی از روش رسول اکرم (ص) در ایجاد فضای اسلامی در جامعه آمده است که از آن جمله می‌توان به رواج خوشبینی و پرهیز از بدگویی و بدبینی، ایجاد و گسترش احساس مسئولیت مسلمین به یکدیگر، ترویج عملی روحیه وفاداری و حق شناسی نسبت به دیگران و ترویج عملی روحیه کار و تلاش در جامعه اشاره کرد.
کتاب 280 صفحه‌ای «نام احمد نام جمله انبیاست» در شمارگان 5000 نسخه و با بهای 10 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولایت و حکومت

ولایت و حکومت


[FONT=BNazanin_Mehr]ولایت و حکومت
ناشر: موسسه ایمان جهادی

[/FONT]


کتاب «ولایت و حکومت» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری درباره ولایت و حکومت از سوی موسسه ایمان جهادی منتشر شد.
خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و ادب: این کتاب شامل مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع ولایت و حکومت است که از سال 1353 تا 1390 از سوی ایشان ایراد شده است.
بخش اول کتاب شامل سخنرانی‌های پیوسته‌ای است که در ماه مبارک رمضان سال 1353 ایراد شده و «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نام دارد و شامل مباحثی درباره ولایت و حکومت است.
بخش دوم کتاب شامل خطبه‌های نماز جمعه ایشان در دوران ریاست جمهوری در سال‌های 62، 63 و 66 و بخش سوم هم بعضی سخنرانی‌های پراکنده در دوران ریاست جهوری و رهبری ایشان است.
کتاب «ولایت و حکومت» دربرگیرنده فصولی با عناوین بعثت و نبوت، ولایت الهی، اولی الامر، طاغوت، حکومت الهی، حاکم اسلامی، جریان ولایت در دوران غیبت، مهدویت و پروردگارا، است.
فرازی از سخنان مقام معظم رهبری را که در این کتاب آمده است، باهم می‌خوانیم:
چگونه پیغمر انسان‌ها را می‌سازد: مدرسه درست می‌کند؟ مکتب فلسفی درست می‌کند؟ صومعه و جایگاه عبادت، درست می‌کند؟ نه؛ پیغمبر برای ساختن انسان، کارخانه انسان‌سازی درست می‌کند. پیغمبر ترجیح می‌دهد که 10 سال، 20 سال، دیرتر موفق بشود؛ اما آنچه می‌سازد، یک انسان و دو انسان و بیست تا انسان نباشد؛ کارخانه انسان سازی درست کند که به طور خودکار، انسان کاملِ پیغمبرپسند تحویل بدهد. پس پیغمبر برای ساختن انسان‌ها و به قوام آوردن مایه انسان، از کارخانه انسان‌سازی استفاده می‌کند. کارخانه انسان‌سازی چیست؟ کارخانه انسان سازی، جامعه و نظام اسلامی است (19/07/1353).
کتاب 388 صفحه‌ای «ولایت و حکومت» که تیرماه امسال در 3000 نسخه و با بهای 15 هزار تومان منتشر شده بود، تا ماه جاری دو بار دیگر در همین تعداد نسخه تجدید چاپ شده است.
 
بالا