مهم ترین اخبار فوتبال جهان

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بکام؛ فعال مبارزه با مالاريا

بکام؛ فعال مبارزه با مالاريا



جام جم آنلاين: ستاره‌بودن در دنیای امروز با تمام شیرینی‌هایش، سختی‌های خود را هم در پی دارد. حال اگر شما فوق‌ستاره ملی یک کشور هم باشید دیگر کارتان حسابی دشوار خواهد بود. برای دیوید بکام 37 ساله، این یعنی تحمل در معرض دید بودن همیشگی و البته او با نادیده‌شدن هم میانه‌ای ندارد.

او به همراه همسرش ویکتوریا سال‌هاست که از شهرت فوتبالی خود و هنری همسرش بهره جسته و به کمک‌رسانی به افراد نیازمند پرداخته است.
درست به مانند بارسایی‌ها، بسیاری معتقدند کارهای عام‌المنفعه خانواده بکام در انگلیس و لس‌آنجلس تا حدی ریاکارانه و برای قرارگرفتن هر چه بیشتر در معرض دوربین‌های تلویزیونی است؛ هرچند که تعداد مخالفان این فرضیه بسیار بیشتر هستند.
بکام از ژانویه 2005، رسما سفیر حسن‌نیت یونیسف بوده و این اواخر جدای از فعالیت برای کمک به کودکان فقیر، به کار مبارزه علیه ایدز هم می‌پردازد.
او در عین حال سابقه زيادي هم در غافلگیرکردن علاقه‌مندانش دارد. به عنوان مثال، در 27 دی 85، یک دختر 19 ساله سرطانی به نام ربکا جانستون که در بیمارستانی در اونتاریوی کانادا بستری بود، تماسی تلفنی از بکام دریافت کرده و روز بعد یک پیراهن امضاشده رئال مادرید را در اتاقش دید.
هرچند که وی نهم بهمن همان سال درگذشت، ولی شادی روزهای آخر وی در یاد بستگانش باقی مانده است.

بكام، عضو و سخنگوی مجمع جهانی مبارزه با مالاریاست و کمک‌ها و سفرهای وی به آفریقا برای مبارزه با این بیماری برای علاقه‌مندان وی شناخته شده است.
وی با پیوستن به تیم لس‌آنجلس گالکسی و قرار گرفتن در فضای ایالات متحده، یک کلینیک مجهز را در محله فقیرنشین هارلم نیویورک افتتاح و در حاشیه آن با ساختن سالن ورزشی کوچک، شرایط به‌ ظهور رساندن توانمندی‌های کودکان آنجا را فراهم کرد.
علاقه مردم انگلیس به بكام باعث شده تا با دعوت وی در کارهای بشردوستانه، سیلی از کمک‌ها روانه مرکزی شود که این ستاره پا به سن‌گذاشته به مردم معرفی می‌کند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فيفا گزارش داد: 12لحظه به يادماندني سال 2012

فيفا گزارش داد: 12لحظه به يادماندني سال 2012


جام جم آنلاين: سایت رسمی فدراسیون فوتبال (فیفا) در گزارشی ۱۲ لحظه به یادماندنی سال ۲۰۱۲ را برشمرده است.

فوتبال در سال 2012 هیجانات و فراز و نشیب‌های زیادی داشت. سایت فیفا 12 لحظه مهم که این سال را به یک سال به یادماندنی در دنیای فوتبال تبدیل کرده، در زیر برشمرده است.
قهرمانی تلخ زامبیا / 12 فوریه
زامبیا برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد. آنها ساحل عاج مدعی را شکست دادند تا این افتخار را به دست آورند. اما این اولین حضور آنها در رقابت‌های جام ملت‌ها پس از سقوط هواپیمای حامل بازیکنان این تیم بود و همین امر ارزش این قهرمانی را بیشتر می‌کرد.
معجزه موامبا / 17 فوریه
اواخر ماه فوریه به دلیل بسیار متفاوتی اشک در چشمان بینندگان و جمعیتی جمع شد که دیدند فابریس موامبا، هافبک بولتون واندرر پس از اینکه قلبش به طرز ناباورانه‌ای 78 دقیقه ایستاده بود، بار دیگر به زندگی برگشت تا داستان این اتفاق از زبان خودش شنیده شود و سپس درباره نبردش با مرگ شروع به نوشتن کتابی بکند.
سرخیوی وقت‌های تلف شده / 13 می
نبرد برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به دقیقه پایانی بازی آخر فصل کشیده شد. دیدار دو تیم منچستریونایتد و ساندرلند به پایان رسیده بود که سرخیو آگوئرو در وقت‌های تلف شده برای منچسترسیتی گلزنی کرد تا این تیم پس از 44 سال قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد.
آخرین شوت دروگبا / 19 می
دیدیه دروگبا زمانی که توانست با گلزنی مقابل بارسلونا آبی‌پوشان لندن را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند، نام خود را میان یکی از بزرگان این تیم به ثبت رساند. وی هم چنین در فینال این رقابت‌ها به ضربه پنالتی که بسیار خونسردانه آن را به گل تبدیل کرد توانست‌ آبی‌پوشان را به اولین قهرمانی در اروپا برساند.
قهرمانی تاهیتی در اقیانوسیه / 10 ژوئن
جام ملت‌های اقیانوسیه پیش از این سال هرگز از تک‌قطبی بودن خارج نشده بود. بنابراین شوک بزرگی بود وقتی که نیوزیلند نتوانست حتی به فینال رقابت‌ها نیز راه یابد. تاهیتی و کالدونیا برای رسیدن به قهرمانی در این مسابقات تلاش کردند و تک گل استیوی چونگ هو قهرمانی را برای تاهیتی به ارمغان آورد تا این تیم به جمع کنفدراسیون‌های فیفا راه یابد.
سقوط رنجرز / 14 ژوئن
شرایط مالی خطرناک رنجرز رازی بود که فاش شد؛ اما هنگامی که پس از 140 سال تاریخچه باشگاه و کسب 54 قهرمانی در لیگ، این باشگاه مجبور به تسویه حساب شد همه بیشتر شوکه شدند. غول‌های گلاسگو به دنبال آن در قالب یک کمپانی جدید شکل گرفتند و از دسته 3 کار خود را شروع کردند.
ضربه چیپ پیرلو / 24 ژوئن
ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی اروپا در ضربات پنالتی مقابل انگلیس 2 بر یک عقب بود و ریکاردو مونتولیوو فرصت خود را از دست داده بود که نوبت به آندره‌آ پیرلو رسید و در چنین شرایط حساسی بود که هافبک باتجربه ایتالیایی‌ها جسورانه‌ترین ضربه چیپ خود را وارد دروازه‌ 3 شیر کرد تا در نهایت ایتالیا با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسد.
شکوفا شدن نهایی اسپانیا / اول جولای
اسپانیا با شنیدن انتقادهای فراوان راه خود را به سوی فینال مسابقات یورو 2012 هموار کرده بود، قرمزپوشان به منتقدانشان نشان دادند که چرا این شیوه به آنها تعلق دارد. شاگردان ویسنته دل بوسکه با 4 گل ایتالیا را شکست دادند تا بار دیگر قهرمانی اروپا را از آن خود کنند و به اولین تیم قاره کهن تبدیل شوند که 3 افتخار مهم متوالی به دست آورده‌اند.
هیجان‌آفرینی مورگان / 6 آگوست
اولدترافورد مسابقات به یاد ماندنی زیادی را میزبانی کرد اما تعداد کمی از آنها به اندازه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های المپیک فوتبال زنان میان کانادا و آمریکا هیجان‌انگیز بوده‌اند. الکس مورگان در اولین مسابقه وقت‌های اضافه گل چهارم آمریکا را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 4 بر 3 به پایان برسد.
4 گل ایبرا / 14 نوامبر
این اولین مسابقه‌ در فرندز آره‌نا بود اما احتمال اینکه ورزشگاه جدید استکهلم شاهد نمایش خیره‌کننده یک بازیکن باشد بسیار کم بود. زلاتان ابراهیموویچ اولین بازیکن در 915 مسابقه بود که توانست مقابل انگلیس 4 گل به ثمر برساند؛ اما این گل آخر او بود که از فاصله زیاد وارد دروازه انگلیس شد تا نام او بر سر زبان‌ها بیفتد.
مسی از سد مولر گذشت / 9 دسامبر
گرد مولر با تمجید از لیونل مسی پس از اینکه رکورد 85 گل وی در یک سال شکسته شد، اظهار داشت: رکورد من 40 سال بدون تغییر باقیمانده بود و اکنون بهترین بازیکن جهان توانست آن را بشکند و از این بابت خوشحالم. ستاره آرژانتینی بارسلونا با 91 گل سال 2012 را به پایان رساند.
خوشحالی کورینتیانس در ژاپن / 16 دسامبر
کورینتیانس، غول‌های پولیستا اولین حضور خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را که از سال 2000 آغاز شده است، با قهرمانی پشت سر گذاشتند اما پیش از این تیم‌های اروپایی بدون استثنا قهرمانی این مسابقات می‌شدند. این طعم پیروزی را برای برزیلی‌ها زمانی شیرین‌تر کرد که تماشاگران برزیلی در ژاپن پیروزی آنها مقابل چلسی توسط گل گوئررو را جشن گرفتند. (فارس)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یک زن مالک تیم قدیمی ایران شد+عکس

یک زن مالک تیم قدیمی ایران شد+عکس




چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۰



مالک جدید تیم قدیمی نساجی از سوی هواداران با شعار بانوی با تعصب مورد حمایت قرار گرفت


به گزارش افکارنیوز به نقل از مشرق، داستان دنباله دار بی پولی باشگاه نساجی مازندران که قدمتی ۵۲ ساله در فوتبال ایران دارد بالاخره پس از مدت ها امروز با مالکیت جدید به پایان رسید.

البته این تیم پر قدمت دیروز را نیز نتوانست بدون حواشی سپری کند. ظهر دیروز خانم امیر کمالی به همراه مهندس حیدرزاده برای انتقال سند به باشگاه نساجی می رود که با جلسه ای که با حضور نماینده آقای پرهام جناب اسدی انجام می پذیرد ۹۸درصد سهام باشگاه به نام خانم امیر کمالی واگذار می شود اما احمد سعادتمند مدیر کل اداره ورزش وجوانان مازندران که تنها ۲ درصد از سند باشگاه به نامش می باشد، مانع از انتقال دو درصد شده و دلیل خود را این گونه بیان می کند: انتقال سند بدون اطلاع پرهام است و ما در حال رايزني و حل مشكل هستيم. ولی خوشبختانه مالک جدید با وجود عدم مالکیت بر دو درصد باقیمانده قول داد تا همه جانبه از تیم حمایت کند.

سایت خبری مازند لیگ نوشت: با این اوصاف خوشبختانه دیروز ساعت ۴ بعد از ظهر پس از چند جلسه تحریم تمرین نساجی باحضور حدود ۱۰۰ نفر هوادار و حضور همه بازیکنان به جز محسن ميرابي که آن هم به دلیل دير رسيدن به قائمشهر بود در مجموعه ورزشی ماهان با حضور مالک جدید و همراهانش پیگیری شد.

و اما احمد سعادتمند پس از بررسی اوضاع و تحقیق در مورد شرایط موجود نساجی اعلام کرد ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در دفترخانه حاضر می شود و دو درصد سهم خود را به مالک جدید انتقال خواهد داد.

مالک جدید تیم نساجی از سوی هواداران با شعار بانوی با تعصب مورد حمایت قرار گرفت.

شایان ذکر است قرار بود که درصدی از قرارداد بازیکنان دیروز توسط مالک جدید، پرداخت شود که شنیده ها حاکی از آن است این انتقال وجه امروز صورت خواهد گرفت.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بهترين گلزنان باشگاهي جهان در سال 2012 انصاري‌فرد بالاتر از کريم بنزما

بهترين گلزنان باشگاهي جهان در سال 2012 انصاري‌فرد بالاتر از کريم بنزما


جام جم آنلاين: با توجه به نزدیکی پایان سال 2012 میلادی، فدراسیون بین المللی آمار و ارقام لیست نهایی گلزنان باشگاهی جهان در این سال را منتشر کرد که کریم انصاری‌فرد مهاجم ملی‌پوش کشورمان در رده 58 جهان قرار گرفت.

لیونل مسی مهاجم بارسلونا با 50 گل در لالیگا در سال 2012 با 4 گل بیشتر نسبت به کریستیانو رونالدو در رده نخست قرار گرفت و آرتوراس ریموه کیسیوس مهاجم لیتوانیایی تیم سیولیا با 35 گل زده به همراه هنری هرناندز مهاجم کلمبیایی تیم هردیا در رده سوم قرار گرفته است.
در بین بازیکنان بزرگ روبین فان پرسی با 30 گل زده در رده هشتم، کلاوس یان هانتلار با 29 گل در رده دهم و زلاتان ابراهیموویچ با 28 گل در رده یازدهم قرار گرفته است.

کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی ایران و پرسپولیس با 21 گل زده در رده 58 جهان و پنجم آسیا قرار گرفت. در بین آسیایی ها سنحاریب ملک صباح مهاجم سوریه‌ای تیم روداکرکراد هلند با 25 گل زده در رده 26 جهان، ترسایل دانگدا از تایلند در رده 31، هیساتو ساتو ژاپنی در رده 50 و نصیر الشمرانی عربستانی در رده 56 جهان قرار گرفتند.
کریم انصاری فرد در این رده‌بندی بالاتر از کریم بنزما مهاجم رئال مادرید قرار گرفت که در رده 61 جهان قرار گرفته است.‎ (ايسنا)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
11 بازيکن برتر 2012 جهان از نگاه اکيپ

11 بازيکن برتر 2012 جهان از نگاه اکيپ

جام جم آنلاين: نشریه اکیپ فرانسه تیم برتر فوتبال جهان در سال 2012 را انتخاب کرد که از بین این بازیکنان 8 بازیکن در لالیگا و در دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بازی می‌‌کنند.


در این انتخاب ایکر کاسیاس که چندی پیش نیز از سوی گاردین به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان شناخته شد، با پیشی گرفتن از مانوئل نویر و جان لوئیجی بوفون یک بار دیگر به عنوان بهترین دروازه‌بان سال گذشته جهان انتخاب شد.
از بین 11 بازیکن انتخاب شده به عنوان برترین‌های سال 2012 جهان، 8 بازیکن در تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا بازی می‌کنند که سهم هر دو تیم چهار بازیکن است.
تیم منتخب سال فوتبال جهان به این شرح است:
دروازه‌بان: ایکر کاسیاس (رئال مادرید / اسپانیا)
مدافعان: فیلیپ لام (بایرن مونیخ / آلمان)، ونسان کمپانی (منچسترسیتی / بلژیک)، جوردی آلبا (بارسلونا / اسپانیا)، سرخیو راموس (رئال مادرید / اسپانیا)

هافبک‌ها: ژاوی (بارسلونا / اسپانیا)، ژابی آلونسو (رئال مادرید / اسپانیا)، رامیرس (چلسی / برزیل)، اینیستا (بارسلونا / اسپانیا)
مهاجمان: کریستیانو رونالدو (رئال مادرید / پرتغال)، لیونل مسی (بارسلونا / آرژانتین) (ايسنا)
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لیگ برتر انگلیس

لیگ برتر انگلیس

جدول لیگ برتر انگلیس ( پایان روز یکشنبه 30 نوامبر 2012 )


نام تیمبازیها
برد
تساوی
باخت
گل زده
گل خورده
تفاضل گل
امتیاز
1
منچستر یونایتد
20161350282249
2
منچسترسيتي
20126238191942
3چلسي19115339182138
4تاتنهام
20113636261036
5
آرسنال
1996439211833
6
اورتون
208933325833
7
وست برومويچ
2010372825333
8
استوك سيتي
2061132117429
9
ليورپول
20
7
7
6
31
26
5
28
10
سوانسي
207762924528
11
نوريچ
2067723329-25
12
وستهام
1965822231-23
13
ساندرلند
2057821265-22
14
فولام
2056930355-21
15
نيوکسل
205510263711-20
16
ويگان
205312213514-18
17
استون ويلا
204610153924-18
18
ساوتهمپتون
194510263711-17
19
ردينگ
202711223715-13
20
کوئينز پارک
20
1712
1636
20-
10
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس

جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس





جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس
( تا پایان یکشنبه 30 نوامبر 2012 )




گل زده
باشگاه
نام بازیکن
14 Man United
Robin Van Persie
13LiverpoolLuis Suarez
13 Swansea City
Michu
13 Newcastle United
Demba Ba
10TottenhamJermain Defoe
9 Tottenham
Gareth Bale
8 Man City
Edin Dzeko
8ArsenalTheo Walcott
8EvertonMarouane Fellaini
8SunderlandSteven Fletcher
8SouthamptonRickie Lambert
7 Chelsea
Fernando Torres
7 Chelsea
Juan Mata
7 Man City
Carlos Tevez
7 Man City
Sergio Aguero
7ArsenalSanti Cazorla
7 Man United
Wayne Rooney
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جدول گلزنان سری آ

جدول گلزنان سری آ

جدول گلزنان سری آ ( تا پایان هفته 18 )


گل زده
باشگاه
نام بازیکن
14 AC Milan
Stephan El Shaarawy
13Napoli Edinson Cavani
10UdineseAntonio Di Natale
10 AS Roma
Erik Lamela
10LazioMiroslav Klose
9
AS Roma
Pablo Osvaldo
8
Inter Diego Milito
8
FiorentinaStevan Jovetić
7
AtalantaGermán Denis
7
AC Milan
Giampaolo Pazzini
7
Lazio Hernanes
7
Napoli Marek Hamšík
6 AS Roma
Francesco Totti
6
BolognaAlberto Gilardino
6
JuventusFabio Quagliarella
6Fiorentina Luca Toni
6
CataniaGonzalo Bergessio
6
TorinoRolando Bianchi


 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قهرمانان لیگ لوشامپیونه فرانسه

قهرمانان لیگ لوشامپیونه فرانسه

قهرمانان لیگ فرانسه از سال 1932






فصلقهرمان
نایب قهرمان
تیم سوم
1932-33
Olympique Lillois
Cannes

1933-34
Sète
FivesMarseille
1934-35
SochauxStrasbourgRCF Paris
1935-36
RCF ParisLilleStrasbourg
1936-37
MarseilleSochauxRCF Paris
1937-38
SochauxMarseilleSète
1938-39
SèteMarseilleRCF Paris
1945-46
LilleSaint-ÉtienneRC Roubaix
1946-47
Roubaix–TourcoingStade ReimsStrasbourg
1947-48
MarseilleLilleStade Reims
1948-49
Stade ReimsLilleMarseille
1949-50
BordeauxLilleStade Reims
1950-51
NiceLilleLe Havre
1951-52
NiceBordeauxLille
1952-53
Stade ReimsSochauxBordeaux
1953-54
LilleStade ReimsBordeaux
1954-55
Stade ReimsToulouseLens
1955-56
NiceLensMonaco
1956-57
Saint-ÉtienneLensStade Reims
1957-58
Stade ReimsNîmesMonaco
1958-59
NiceNîmesRCF Paris
1959-60
Stade ReimsNîmesRCF Paris
1960-61
MonacoRCF ParisStade Reims
1961-62
Stade ReimsRCF ParisNîmes
1962-63
MonacoStade ReimsSedan
1963-64
Saint-ÉtienneMonacoLens
1964-65
NantesBordeauxValenciennes
1965-66
NantesBordeauxValenciennes
1966-67
Saint-ÉtienneNantesAngers
1967-68
Saint-ÉtienneNiceSochaux
1968-69
Saint-ÉtienneBordeauxMetz
1969-70
Saint-ÉtienneMarseilleSedan
1970-71
MarseilleSaint-ÉtienneNantes
1971-72
MarseilleNîmesSochaux
1972-73
NantesNiceMarseille
1973-74
Saint-ÉtienneNantesLyon
1974-75
Saint-ÉtienneMarseilleLyon
1975-76
Saint-ÉtienneNiceSochaux
1976-77
NantesLensBastia
1977-78
MonacoNantesStrasbourg
1978-79
StrasbourgNantesSaint-Étienne
1979-80
NantesSochauxSaint-Étienne
1980-81
Saint-ÉtienneNantesBordeaux
1981-82
MonacoSaint-ÉtienneSochaux
1982-83
NantesBordeauxParis Saint-Germain
1983-84
BordeauxMonacoAuxerre
1984-85
Bordeaux
NantesMonaco
1985-86
Paris Saint-GermainNantesBordeaux
1986-87
BordeauxMarseilleToulouse
1987-88
MonacoBordeauxMontpellier
1988-89
MarseilleParis Saint-GermainMonaco
1989-90
Marseille
BordeauxMonaco
1990-91
MarseilleMonacoAuxerre
1991-92
MarseilleMonacoParis Saint-Germain
1992-93
***Paris Saint-GermainMonaco
1993-94
Paris Saint-GermainMarseilleAuxerre
1994-95
NantesLyonParis Saint-Germain
1995-96
AuxerreParis Saint-GermainMonaco
1996-97
MonacoParis Saint-GermainNantes
1997-98
LensMetzMonaco
1998-99
BordeauxMarseilleLyon
1999-2000
MonacoParis Saint-GermainLyon
2000-01
NantesLyonLille
2001-02
LyonLensAuxerre
2002-03
LyonMonacoMarseille
2003-04
LyonParis Saint-GermainMonaco
2004-05
LyonLilleMonaco
2005-06
LyonBordeauxLille
2006-07
LyonMarseilleToulouse
2007-08
LyonBordeauxMarseille
2008-09
BordeauxMarseilleLyon
2009-10
MarseilleLyonAuxerre
2010-11
LilleMarseilleLyon
2011-12
Montpellier
Paris Saint-GermainLille




***در فصل 92-93 تیم مارسی قهرمان شد اما به دلیل رسوایی پرداخت رشوه قهرمانی از این تیم گرفته شد

اما اتحادیه فوتبال فرانسه قهرمانی را به هیچ تیمی نداد و این سال فرانسه بدون قهرمان شد.
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیدار اورتون - چلسی ( 30 نوامبر 2012 )

دیدار اورتون - چلسی ( 30 نوامبر 2012 )

CHELSEA FCEverton FC
2
1
Frank Lampard 42',72'2 Steven Pienaar
لیست بازیکنان چلسیلیست بازیکنان اورتون
'46Petr Čech1
Tim Howard
24
Branislav Ivanović2
Leighton Baines3
'86
Ashley Cole3
Johnny Heitinga5
'71
David Luiz4
Phil Jagielka6
'48
Gary Cahill24
'73
Sylvain Distin 15
Azpilicueta28
'76Steven Naismith14
Ramires7
'78Thomas Hitzlsperger16
Frank Lampard8
Leon Osman21
'85Mata10
'81
'22
Steven Pienaar22
'74Eden Hazard17
Nikica Jelavić7
Fernando Torres9
Victor Anichebe28
بازیکنان ذخیره چلسیبازیکنان ذخیره اورتون
'46Ross Turnbull22
'81
Bryan Oviedo8
'85Oscar11
'78
Ross Barkley20
'74Victor Moses13
'76
Apostolos Vellios27
Paulo Ferreira19
Ján Mucha1
Nathan Aké57
Shane Duffy34
Marko Marin21
Tyias Browning40
Lucas Piazón35
Magaye Gueye19
سرمربی چلسی
سرمربی اورتون
Rafael Benítez
David Moyes







استادیوم : گودیسون پارک شهر لیورپول

تماشاگر : 39485


داوران
Howard Webb
Mike Mullarkey
Darren Cann
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جدول لوشامپیونه فرانسه ( پایان هفته 19 )


نام تیم
بازیها
برد
تساوی
باخت
گل زده
گل خورده
تفاضل گل
امتیاز
1
پاري سن ژرمن
19
11
5
336
12
24
38
2
ليون
19
11
5
3
33
17
16
38
3مارسي
19
12
2
5
24
20
4
38
4استادي رنز
19
10
2
7
29
24
5
32
5
لوریان
19
8
7
432
29
3
31
6
والنسین
19
85
6
31
24
7
29
7
بوردو
19
6
11
2
21
14
7
29
8
لیل
19
7
8
4
24
18
6
29
9
نیس
19
7
8
4
26
26
0
29
10
سنت اتین
19
7
6
624
14
10
27
11
مون پلیه
19
7
5
729
24
5
26
12
تولوز
19
7
57
25
20
5
26
13
باستیا
19
6
4
9
26
41
15-
22
14
آژاکسیو
19
568
21
29
8-
21
15
برس
19
6
3
1020
28
8-
21
16
رمیس
19
4
7
8
16
20
4-
19
17
اویان
19
5
4
1022
32
10-
19
18
سوشو
19
44
11
17
29
12-
16
19
ترویس
19
2710
20
3717-
13
20
نانسی
1918
10
15
3318-
11
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کوئینز پارک رنجرز - لیورپول ( یکشنبه 30 نوامبر 2012 )

کوئینز پارک رنجرز - لیورپول ( یکشنبه 30 نوامبر 2012 )

Liverpool FCQueens Park Rangers
3
0
Luis Suárez 10',16
Daniel Agger 28
لیست بازیکنان لیورپول
لیست بازیکنان کوئینز پارک
Pepe Reina25
Júlio César
33
Glen Johnson2
Armand Traoré
3
'71José Enrique3
Clint Hill6
Daniel Agger5
Nedum Onuoha15
Martin Škrtel37
Ryan Nelsen17
Steven Gerrard8
'63Samba Diakité2
'64Jordan Henderson14
Adel Taarabt10
Stewart Downing19
'80Shaun Wright-Phillips11
'87Joe Allen24
'22
Jamie Mackie12
Luis Suárez7
Stéphane Mbia40
Raheem Sterling31
'46 Djibril Cissé
9
بازیکنان ذخیره لیورپول
بازیکنان ذخیره کوئینز پارک
'87Jamie Carragher23
'80
'90
Fabio20
'64
'83
Lucas Leiva21
'46
Shaun Derry4
'71Suso30
'63
Granero14
Péter Gulácsi42
Robert Green1
Sebastián Coates16
Anton Ferdinand5
Jonjo Shelvey33
David Hoilett23
Ousama Assaidi11
Alejandro Faurlín32
سرمربی لیورپولسرمربی کوئینز پارک
Brendan RodgersHarry Redknapp







استادیوم : Loftus Road شهر لندن

تماشاگر : 18304

داوران


داور وسط

Anthony Taylor
کمک داور اول

Gary Beswick
کمک داور دوم

Andy Halliday
داور چهارم
Lee Probert



آمار بازی

19
Shots
14
7
On Target
6
9
Fouls
11
9
Corners
1
0
Offsides
3
66%
Possession
34%
1
Yellow Cards
2
0
Red Cards
0
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پس از استعفاي زيکو سرمربي تيم ملي فوتبال عراق نام چند گزينه از جمله مارادونا، اريکسون و شحاته براي جايگزيني او مطرح شد.

فدراسيون فوتبال عراق حکيم شاکر را به عنوان جايگزين زيکو انتخاب و اعلام کرد که اين مربي در جام کشورهاي عربي بر روي نيمکت عراق خواهد نشست.

يحيي زغير از مسئولان فدراسيون فوتبال عراق در گفت‌وگو با روزنامه‌ شرق قطر، گفت: تيم ملي عراق با هدايت شاکر در بازي‌هاي غرب آسيا نتايج خوبي کسب کرد و در جايگاه دوم قرار گرفت. فدراسيون تصميم گرفت که بعد از عملکرد رضايت بخش شاکر او را رسما به عنوان سرمربي انتخاب کند.

با اين تصميم فدراسيون فوتبال عراق پيوستن مارادونا به اين تيم منتفي شد. پيش از اين رسانه‌هاي آرژانتيني از نزديک شدن اسطوره‌ي فوتبال آرژانتين به نيمکت عراق خبر دادند.
 

daneh jou

عضو جدید
کاربر ممتاز
برترین های 2012 در آمار فیفا

برترین های 2012 در آمار فیفا

به گزارش رویش به نقل از ورزش سه، رکورد بازي‌هاي گيگز، براد فريدل، ليونل مسي و ... از جمله آمارهايي است که در گزارش فيفا به آنها اشاره شده است.

900

رکورد تعداد بازي‌هايي که رايان گيگز در سال 2012 توانست براي منچستريونايتد بشکند. گيگز 7666 روز پس از نخستين بازي خود با پيراهن شياطين سرخ توانست در فوريه 2012 به رکورد 900 بازي براي منچستريونايتد دست يابد. ستاره هميشه آماده ولزي منچستريونايتد اين روز خاص را با گلزني برابر نورويچ‌سيتي جشن گرفت.

310

رکورد بازي‌هاي پياپي در ليگ برتر انگليس که در اختيار برد فريدل بود و در نهايت هم شکسته شد. دروازه‌بان 41 ساله تاتنهام رکورد بيشترين بازي پياپي در تاريخ ليگ برتر انگليس را در اختيار داشت و هشت سال پياپي در سه تيم بلکبرن، آستون‌ويلا و تاتنهام در ليگ برتر بازي کرد.

91

تعداد گل‌هاي ليونل مسي در اين سال که با آن توانست رکورد گلزني گرد مولر را بشکند. فوق ستاره بارسلونا در رده باشگاهي نيز توانست در سن 25 سالگي رکورد گلزني سزار رودريگس در بارسلونا را با 232 گل بشکند و گلزن‌ترين بازيکن تاريخ بارسلونا لقب گيرد.

82

رکورد بسته نگه داشتن دروازه است که از آن ايکر کاسياس در سال 2012 بود. رکورد قبلي 72 بود که در دستان ادوين فان‌درسار بود.

39

39 سال قهرماني جام ملت‌هاي اقيانوسيه که بين دو تيم استراليا و نيوزلند دست به دست مي‌شد، سرانجام به تيم غير از اين دو رسيد. تيم ملي فوتبال هائيتي در اين سال موفق شد، به اين رکورد خاتمه دهد و عنوان قهرماني جام ملت هاي اقيانوسيه را کسب کند و اولين جزيره اقيانوس آرام باشد که به اين عنوان دست پيدا مي‌کند. اين تيم بيست گل در اين مسابقات زد و با قاطعيت قهرمان شد. سه چهارم گل‌هاي اين تيم را فرزندان خانواده تانوي به ثمر رساندند که همراه برادران و پسرعمويشان در ترکيب هاييتي درخشيدند.

31

شکست سنگين 31 بر 0 بوفته‌آ در جام حذفي روماني برابر برچني. بوفته‌آ که در دسته دوم روماني بازي مي‌کند، در اين ديدار به معناي واقعي تحقير شد. نيمه اول اين ديدار 12 بر 0 به سود برچني به پايان رسيد.

29

29 ثانيه از ديدار تيم‌هاي مکزيک و برزيل در فينال رقابت‌هاي فوتبال بازي‌هاي المپيک گذشته بود که "اوريبه پرالتا"، مهاجم مکزيکي دروازه برزيل را باز کرد. اين بازيکن در دقيقه 15 گل دوم تيمش را هم به ثمر رساند تا مکزيک با نتيجه 2 بر 1 قهرمان المپيک شود. اين سريع‌ترين گل در فينال يک رويداد بزرگ در تاريخ فوتبال بوده است.

23

23 پيروزي و 15 تساوي براي يوونتوس که توانست بدون باخت به عنوان قهرماني سري A دست يابد. يووه همچنين رکورد کمترين گل خورده در تاريخ سري A را نيز به نام خود ثبت کرد و فقط 20 گل در يک فصل خورد. 4 گل کمتر از مودنا 1946 و يوونتوس 2005 و ميلان 2010.

16

16 سال و 58 روز رکورد گلزني فابريس اولينگا، بازيکن مالاگا بود تا رکورد جوان‌ترين گلزن تاريخ ليگا را کسب کند. مهاجم کامروني که محصول مدرسه فوتبال ساموئل اتوئو در اين کشور است. رکورد قبلي 16 سال و 289 روز و از آن ايکر مونيان، بازيکن آتلتيک بيلبائو بود.

8

تعداد گل‌هاي ديديه دروگبا در ورزشگاه ويمبلي. او اولين بازيکني شد که در چهار فينال مختلف اتحاديه در انگليس گل زده است. پيروزي 2 بر 1 برابر ليورپول در سال آخر حضور اين مهاجم ساحل‌عاجي براي چلسي باعث شد تيم لندني فاتح جام‌اتحاديه شود. اشلي کول نيز با اين قهرماني رکورد قهرماني خود در جام اتحاديه را به هفت جام رساند تا پيشتاز شود.

5

پس از اين‌که تيم‌هاي اروپايي 5 سال پياپي قهرمان جام‌جهاني باشگاه‌ها شدند، در نهايت کورينتيانس، نماينده آمريکاي جنوبي توانست با برد 1 بر 0 چلسي فاتح اين جام شود. با اين قهرماني شمار قهرماني‌هاي برزيل در جام‌جهاني باشگاه‌ها به 4 قهرماني رسيد تا اين کشور موفق‌ترين کشور در اين مسابقات شناخته شود.

4

رکورد بازگشت به بازي سوئد برابر آلمان. وقتي آلمان با تاريخ 108 ساله فوتبالش با 4 گل از سوئد جلو افتاد، هيچ کس فکرش را هم نمي‌کرد که اين ديدار در نهايت به تساوي برسد اما سوئد در نهايت با 4 گل توانست بازي را به تساوي بکشاند.

4

پيروزي پر گل اسپانيا برابر ايتاليا که پرگل‌ترين پيروزي اين کشور در تاريخ جام‌جهاني و جام ملت هاي اروپا بود. لا روخا همچنين اولين تيمي شد که سه جام بزرگ جهان را پي‌درپي کسب مي‌کنند. اولين تيمي که از جام قهرماني‌اش در ملت‌هاي اروپا دفاع مي‌کند. ژاوي با 3 پاس گل در فينال رکورد بيشترين پاس گل در يک ديدار در تاريخ اين مسابقات را هم شکست.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منچستر سیتی 3 - استوک سیتی 0

منچستر سیتی 3 - استوک سیتی 0

منچستر سیتی 3 - استوک سیتی 0 - یکم ژانویه 2013






Stoke CityManchester City
0

3
Pablo Zabaleta '10
Edin Džeko '56
Kun Agüero (pen) '74
لیست بازیکنان استوک سیتیلیست بازیکنان منچستر سیتی
Asmir Begović1
Joe Hart 1
Geoff Cameron2
Vincent Kompany4
'47
Robert Huth4
'59
Joleon Lescott6
Ryan Shawcross17
Gaël Clichy22
Andrew Wilkinson28
Pablo Zabaleta5
Glenn Whelan6
James Milner7
'73
Steven N'Zonzi15
Gareth Barry18
'68Charlie Adam16
'82David Silva21
'50Kenwyne Jones9
Yaya Touré42
Jon Walters19
'90
'56
Edin Džeko10
Cameron Jerome33
'77 Kun Agüero16
بازیکنان ذخیره استوک سیتیبازیکنان ذخیره منچستر سیتی
'68 Dean Whitehead18
'82
Scott Sinclair11
'50 Matthew Etherington26
'90Abdul Razak62
Thomas Sørensen29
'77Carlos Tévez32
Matthew Upson20
Costel Pantilimon30
Ryan Shotton30
Kolo Touré28
Michael Kightly21
Matija Nastasić33
Peter Crouch25
Javi García14
سرمربی استوک سیتیسرمربی منچستر سیتی
Tony PulisRoberto Mancini







استادیوم : اتحاد شهر منچستر

تماشاگر : 47192

داوران


داور وسط
Michael Oliver
کمک داور اول
Peter Kirkup
کمک داور دوم
John Flynn
داور چهارم Jonathan Moss



آمار بازی
5
Shots
20
1
On Target
6
10
Fouls
6
2
Corners
7
1
Offsides
0
38%
Possession
62%
2
Yellow Cards
2
0
Red Cards
0
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ویگان 0 - منچستر یونایتد 4

ویگان 0 - منچستر یونایتد 4

ویگان 0 - منچستر یونایتد 4 - یکم ژانویه 2013






Manchester United
Wigan Athletic
4

0

Javier Hernández 35',63
Robin van Persie 43',88

لیست بازیکنان منچستر یونایتد
لیست بازیکنان ویگان
De Gea
1
Ali Al Habsi
26
Rafael
2
'69
'62
Gary Caldwell
5
Patrice Evra
3
Emmerson Boyce
17
'69
Rio Ferdinand
5
Ramis
21
Jonny Evans
6
Maynor Figueroa
31
Ryan Giggs
11
James McCarthy
4
'69
Michael Carrick
16
'86
Shaun Maloney
10
'78
Ashley Young
18
James McArthur
16
Tom Cleverley
23
Jean Beausejour
22
Javier Hernández
14
Arouna Koné
2
Robin van Persie
20
'70
Franco Di Santo
9
بازیکنان ذخیره منچستر یونایتد
بازیکنان ذخیره ویگان
'69
'82
Chris Smalling
12
'69
Ronnie Stam
23
'69
Shinji Kagawa
26
'70
Jordi Gómez
14
'78
Danny Welbeck
19
'86
Callum McManaman
15
Anders Lindegaard
13
Mike Pollitt
12
Nemanja Vidić
15
Román Golobart
25
Antonio Valencia
7
David Jones
6
Paul Scholes
22
Mauro Boselli
19
سرمربی منچستر یونایتد
سرمربی ویگان
Alex Ferguson
Roberto Martínez







استادیوم : DW Stadium شهر ویگان

تماشاگر : 20342

داوران


داور وسط
Andre Marriner
کمک داور اول
Mick McDonough
کمک داور دوم
Richard West
داور چهارم Neil Swarbrick



آمار بازی

15
Shots
8
7
On Target
0
6
Fouls
13
6
Corners
1
4
Offsides
2
47%
Possession
53%
1
Yellow Cards
1
0
Red Cards
0
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ساوتهمپتون 1 - آرسنال 1

ساوتهمپتون 1 - آرسنال 1

ساوتهمپتون 1 - آرسنال 1 - یکم ژانویه 2013






Arsenal FC
Southampton FC
1

1

Guly (Own Goal) '41
Gastón Ramírez '35
لیست بازیکنان آرسنال
لیست بازیکنان ساوتهمپتون
Wojciech Szczęsny
1
Artur Boruc
31
Bacary Sagna
3
Maya Yoshida
3
Thomas Vermaelen
5
Jose Fonte
6
Laurent Koscielny
6
Luke Shaw
23
Kieran Gibbs
28
'63
Morgan Schneiderlin
4
Mikel Arteta
8
Steven Davis
8
Jack Wilshere
10
'77
Gastón Ramírez
10
'74
Santi Cazorla
19
Jack Cork
18
'58
Lukas Podolski
9
'83
Guly
21
Theo Walcott
14
Jason Puncheon
42
'74
Alex Oxlade-Chamberlain
15
'74
Rickie Lambert
7
بازیکنان ذخیره آرسنال
بازیکنان ذخیره ساوتهمپتون
'74
Aaron Ramsey
16
'77
James Ward-Prowse
16
'58
Olivier Giroud
12
'74
Jay Rodriguez
9
'74
Gervinho
27
'83
'86
Steve De Ridder
33
Damián Martínez
36

Kelvin Davis
1
Per Mertesacker
4
Jos Hooiveld
5
Tomáš Rosický
7
Frazer Richardson
22
Francis Coquelin
22
Emmanuel Mayuka
24
سرمربی آرسنال
سرمربی ساوتهمپتون
Arsène Wenger
Nigel Adkins







استادیوم : Saint Mary's شهر ساوتهمپتون

تماشاگر : 31743

داوران


داور وسط
Lee Probert
کمک داور اول
Ron Ganfield
کمک داور دوم
Matt Wilkes
داور چهارم Michael Jones




آمار بازی


6
Shots
9
1
On Target
5
7
Fouls
9
3
Corners
3
3
Offsides
4
56%
Possession
44%
0
Yellow Cards
2
0
Red Cards
0
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سیاست مالکای باشگاه آرسناله که این تیم رو به اینجا کشونده

بیچاره عثمانوف که 30 درصد سهام باشگاه رو داره ولی اجازه هیچ تصمیم گیری نداره

هر چی میگه تیم رو باید برای قهرمانی بست کسی گوشش بدهکار نیست


****
عثمانف‌ كه‌ ازبك ‌تبار است‌ از حاميان‌ و دوستان‌ ولاديمير پوتين‌ رئيس‌ جمهورى‌ روسيه‌ بوده‌ و

سهامدار اصلى‌ كمپانى‌ روسى‌ معدن‌ و فلزات‌ «متالواينوست» است.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برلوسکوني: چاره‌اي جز فروش پاتو نداريم

مالک متمول ميلان با اعلام اينکه مهاجم تيمش زياد آسيب مي‌بيند گفت چاره‌اي جز فروش او نداريم.


به نقل از راديو لومبارديا، در رسانه‌هاي ايتاليا خبرهاي بسياري در مورد خروج الکساندر پاتو و روبينيو، 2 مهاجم برزيلي ميلان منتشر شده است.

به گزارش فارس،سيلويو برلوسکوني، مالک ميلان ابراز اميدواري کرده از بين اين 2 مهاجم تنها يکي را از دست بدهند.

وي در اين مورد گفت: اميدوارم يکي از اين 2 بازيکن را از دست بدهيم. اگر بخواهيم پاتو را به تيم ديگري واگذار کنيم خيلي ناراحت خواهم شد. البته چاره‌اي هم نداريم. او بيش از حد آسيب مي‌بيند. اميدواريم او اين شرايط را پشت سر بگذارد و به يک قهرمان بزرگ تبديل شود. پيشنهادهاي هنگفتي هم براي فروش او دريافت کرده‌ايم. تيم‌هاي عرب و روس براي او 40 ميليون يورو پيشنهاد داده‌اند که آن را رد کرديم.

برلوسکوني افزود: اکنون در مرحله بازسازي تيممان قرار داريم. طي 3 سال آينده انتظاري از تيم نداريم ولي پس از سپري شدن اين دوره بار ديگر به تيمي بزرگ تبديل خواهيم شد.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
استفان الشعراوي، مهاجم ميلان گفت بحران اقتصادي اين باشگاه باعث شد او بتواند پيشرفت کند.


اين بازيکن 20 ساله که به تيم ملي هم رسيده باورش نمي‌شود چه روي داده: «کمي غيرمنتظره بود. يک سال پيش هرگز باورم نمي‌شد که قرار است بهترين گل‌زن سري آ شوم.»

او گفت که بحران مالي گريبان‌گير باشگاه کمک کرد که او بهتر شود: «بحران اقتصادي به سود من بود. و البته به سود بسياري از جواناني که فرصت يافتند مهارت‌هاي خود را نشان دهند و از اين فرصت هم بهره بردند.

ما تنها فضا نياز داشتيم. دليلي ندارد زماني که در خانه بازيکنان خوبي داريد براي خريد بازيکن به خارج از کشور برويد.»
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آ اس رم ورزشگاه اختصاصي مي‌سازد


باشگاه آ اس رم ايتاليا قصد دارد تا سال 2016 ورزشگاه اختصاصي جديد خود را آماده بهره برداري کند.


تصميم رم براي ساخت ورزشگاه اختصاصي در پي اجراي برنامه مشابه در باشگاه يوونتوس اتخاذ شده است. يوونتوس نخستين تيم ايتاليايي بود که براي خود ورزشگاه اختصاصي ساخت و اين تيم که قبلا به صورت مشترک با تورينو، از ورزشگاه دل آلپي استفاده مي کرد، اکنون بازيهاي خانگي خود را در ورزشگاه 41 هزار نفري اختصاصي خود برگزار مي کند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از ميلان، ساخت ورزشگاههاي جديد و برقرار کردن امکانات نوين در ايتاليا شانس اين کشور را براي دريافت ميزباني مسابقات جام جهاني يا جام ملتهاي اروپا افزايش خواهد داد.

آ اس رم اعلام کرد اين ورزشگاه که قرار است هزينه آن از منابع خصوصي تامين شود در جنوب غربي رم ساخته مي شود و بين 55 هزار تا 60 هزار نفر ظرفيت خواهد داشت.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آلگري: ميلان در مسير صحيح قرار دارد

ماکسي آلگري، سرمربي ميلان، معتقد است تمرکز روي جوانان و ادامه سياست رياضت اقتصادي، مسير درستي است که اين باشگاه بايد آن را ادامه بدهد.


روسونري در تابستان گذشته ستاره هايي مانند زلاتان و تياگو سيلوا را از دست داد. همين مسئله روي عملکرد اين تيم در فصل تاثير گذار بود و موجب شد تا آنها در حال حاضر در رتبه هفتم جدول ليگ برتر قرار بگيرند.

آلگري در گفتگو با گاتزتا دلو اسپورت گفت:" ما با تمرکز روي بازيکنان جوان، در مسير صحيح قرار داريم. ما يک ميلان جديد را بنا کرده ايم و اين دستاوردي است که نياز به شور و اشتياق و همين طور زمان دارد. رئيس برلوسکوني مسير درستي را انتخاب کرده است. در بحران اقتصادي فعلي ايتاليا کسي نمي تواند دستمزد 7 ميليون يورويي را بپردازد و از نظر فرپلي مالي هم مرتکب تخلف نشود."

ميلان در حال حاضر با 27 امتياز از 18 ديدار، 6 امتياز با تيم رده ششمي رم فاصله دارد و 17 امتياز نيز از يوونتوس صدرنشين عقب است.

" من از امتيازاتي که تاکنون به دست آورديم، راضي هستم. هرچند مي توانستيم امتيازات بيشتري داشته باشيم. من سال را در شرايطي به پايان مي رسانم که با شرايط متفاوتي سازگار شده ام. هوش و زيرکي را مي توان در توانايي يک نفر در تغيير شرايط هم درک کرد. در شرايط دشوار هم آرامشم را حفظ مي کنم و اجازه نمي دهم عصبيت اوضاعم را به هم بريزد. شايد به اين خاطر که توانستم اعتماد باشگاه را حفظ کنم، همچنان در اين شغل هستم.

من به آنها گفتم که اين شرايط را پشت سر خواهيم گذاشت و در مسير صحيح قرار داريم؛ هرچند ديدار مقابل رم نشان داد که چندان مستحکم نيستيم. من تا سال 2014 قرارداد دارم اما واضح است که از بودن در ميلان خوشحال هستم و دوست دارم که پس از آن هم در اين باشگاه بمانم. چالش بازگشت به جمع مدعيان در سه – چهار سال آينده فوق العاده خواهد بود."

او همچنين در مورد پاتو و روبينيو، دو مهاجم اين تيم، که در آستانه جدايي قرار دارند، گفت:" اگر پاتو و روبينو بروند، بيش از پيش ناراحت خواهم شد؟ احساسات متفاوتي خواهم داشت.

پاتو پتانسل بردن توپ طلا را دارد اما من درک مي کنم که او بايد اعتماد به نفسي که به خاطر مصدوميت ها از دست داده را بار ديگر به دست بياورد."
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جالب‌ترين اظهارنظرهاي ورزشي 2012؛ رد پاي كي‌روش هم هست

جالب‌ترين اظهارنظرهاي ورزشي 2012؛ رد پاي كي‌روش هم هست

جالب‌ترين اظهارنظرهاي ورزشي 2012؛ رد پاي كی‌روش هم هست






از رابطه سرد كارلوس كي‌روش با كريس رونالدو و ميزان تنفر اين مربي پرتغالي از شاگرد سابقش همه باخبرند. استاد از يك فرصت مناسب استفاده كرده و كنايه جالبي نثار كريس رونالدو كرده كه از قضا در ميان اظهارنظرهاي برتر سال هم جا گرفته است.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در پایگاه خبری خود جالب ترین اظهارنظرها از شخصیت‌های ورزشی جهان را در سال 2012 منتشر کرده است. جمله كي‌روش درباره رونالدو را به همراه گزیده‌ای از بقيه این اظهارنظرها می‌خوانیم.



کارلوس کی‌روش:


تیم ملی پرتغال، نامش کریستیانو رونالدو است و عده‌ای بازیکن هم دنبال او می‌دوند.



هوگو گاتی:

بهترین بازیکن بدون تردید پله است. پس از او آلفردو (دی استفانو)، (یوهان) کرایف و دیگو (مارادونا) هستند. در آن زمان مسی می توانست به جای یک ستاره، بازیکن ذخیره باشد. همه این بازیکنان بارسلونا که می‌گویند برای بهترین تیم دنیا بازی می‌کنند، اگر در زمان مارادونا و کرایف بودند فقط نیمکت ذخیره‌ها را اشغال می‌کردند.



ماریو بالوتلی:

هنگامی که تصمیم گرفتم گل بزنم، گل زدم. فکر می‌کنم نابغه هستم. معتقدم باهوش‌تر از دیگران هستم. اگر کس دیگری مثل من را پیدا کردید برایتان شام می‌خرم. استعدادی که خدا به من داده، زیبا و باشکوه است؛ اما عمل به آن دشوار است. چون مردم همیشه در باره شما قضاوت می‌کنند. فقط عده معدودی از مردم چنین استعدادی دارند، پس عده معدودی هم قادر هستند در باره امثال من قضاوت کنند.



آلساندرو دیامانتی:

نام من دیامانتینیو یا دیامانتینیک بود، قیمت من هم می‌توانست 40 میلیون یورو باشد. در ایتالیا باشگاه‌ها مشکلی با پرداخت چنین پولی به خارجیان ندارند؛ اما وقتی پای امضای قرارداد با بازیکنان ایتالیایی پیش می‌آید سختگیر می‌شوند. این جوک‌هایی که درباره توانایی بازیکنان خارجی می‌گویند، باورنکردنی است.



دمبا با، در تشریح رمز موفقیتش در گلزنی:

من عاشق شربت هستم. می‌دانید چه شربتی؟ شربت توت‌فرنگی. هر روز به آن احتیاج دارم. همیشه وقتی آب می‌نوشم قدری شربت هم در آن می‌ریزم. بدون آن نمی‌توانم زندگی کنم. یک نوع اعتیاد است. هر وقت که خانواده‌ام می‌خواهند به دیدنم بیایند به آنها می‌گویم برایم شربت بیاورند.



لوییس آلوارو ریبریو؛ رییس باشگاه سانتوس:

نیمار طوری عمل می‌کند که اگر یک رقاص باله بود می‌توانست به بالشو تئاتر مسکو برود؛ یا اگر یک بازیگر بود برنده اسکار شود. می‌خواهم نیمار تا 80 سالگی در اینجا بماند. به پسرش هم پیشنهاد قرارداد می‌کنم. علاقه بارسلونا؟ آنها می‌توانند بروند و سیب‌زمینی‌هایشان را در کاتالونیا درو کنند.



زلاتان ابراهیموویچ در واکنش به شایعه پیوستن ماریو بالوتلی به رئال مادرید:

رئال مادرید؟ بارسلونا برای بالوتلی مناسب‌تر است. یک بازیکن متوسط به یک تیم متوسط می‌پیوندد.



روماریو:

من هیچ وقت حرفه‌ای عمل نکردم. هرگز یک ورزشکار نبودم. هیچ وقت درست نخوابیدم. هیچ وقت مثل یک ورزشکار غذا نخوردم. همیشه دیر به جلسات تمرین می‌رسیدم.. هر روز تمرین نمی‌کردم. اما 1002 گل زدم. اگر آنقدر به مهمانی نمی‌رفتم 2000 گل می‌زدم؛ ولی 1000 تا هم خوب است.



خوزه مورینیو:

مرا دوست داشته باشید یا نداشته باشید، من تنها کسی هستم که در سه جام مهم دنیا قهرمان شده‌ام. پس به جای این که مرا آقای خاص بنامید از این پس آقای یکتا صدايم کنید.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چلسی 0 - کوئینز پارک رنجرز 1

چلسی 0 - کوئینز پارک رنجرز 1

چلسی 0 - کوئینز پارک رنجرز 1 - دوم ژانویه 2013






Queens Park Rangers
Chelsea FC
1

0

Shaun Wright-Phillips'78
لیست بازیکنان کوئینز پارک
لیست بازیکنان چلسی
Júlio César
33
Ross Turnbull
22
'86
Clint Hill
6
Branislav Ivanović
2
Nedum Onuoha
15
David Luiz
4
Ryan Nelsen
17
Gary Cahill
24
Fabio
20
Azpilicueta
28
Shaun Derry
4
Ryan Bertrand
34
'90
Adel Taarabt
10
'79
Frank Lampard
8
Jamie Mackie
12
Oscar
11
'90
Granero
14
'60
'4
Marko Marin
21
'16
David Hoilett
23
Fernando Torres
9
Stéphane Mbia
40
'75
Victor Moses
13
بازیکنان ذخیره کوئینز پارک
بازیکنان ذخیره چلسی
'90
Ji-Sung Park
7
'79
Ramires
7
'16
Shaun Wright-Phillips
11
'75
Mata
10
'90
Kieron Dyer
18
'60
Eden Hazard
17
Robert Green
1

Hilário
40
Anton Ferdinand
5
Ashley Cole
3
Alejandro Faurlín
32
Paulo Ferreira
19
Djibril Cissé
9
Lucas Piazón
35
سرمربی کوئینز پارک
سرمربی چلسی
Harry Redknapp
Rafael Benítez







استادیوم : استمفورد بریج شهر لندن

تماشاگر : 41634

داوران


داور وسط
Lee Mason
کمک داور اول
Scott Ledger
کمک داور دوم
Harry Lennard
داور چهارم Kevin Friend




آمار بازی


7
Shots
26
3
On Target
2
8
Fouls
13
2
Corners
14
4
Offsides
1
36%
Possession
64%
1
Yellow Cards
1
0
Red Cards
0
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لیورپول 3 - ساندرلند 0

لیورپول 3 - ساندرلند 0

لیورپول 3 - ساندرلند 0 - دوم ژانویه 2013






Sunderland
Liverpool FC
0

3

Raheem Sterling '19
Luis Suárez 26',53
لیست بازیکنان ساندرلند
لیست بازیکنان لیورپول
Simon Mignolet
22
Pepe Reina
25
Matthew Kilgallon
12
Glen Johnson
2
Cuéllar
24
Daniel Agger
5
'73
Danny Rose
3
'74
Martin Škrtel
37
'62
Sebastian Larsson
7
Andre Wisdom
47
Craig Gardner
8
Steven Gerrard
8
Jack Colback
14
'67
Jordan Henderson
14
Adam Johnson
21
Stewart Downing
19
'46
Stéphane Sessegnon
28
Lucas Leiva
21
1.gif'83
James McClean
23
Luis Suárez
7
Steven Fletcher
26
'57
Raheem Sterling
31
بازیکنان ذخیره ساندرلند
بازیکنان ذخیره لیورپول
'73
David Vaughan
15
'74
Jamie Carragher
23
'46
Frazier Campbell
9
'57
Joe Allen
24
'62
James McFadden
11
'67
Suso
30
Keiren Westwood
20
Brad Jones
1
Phil Bardsley
2
Jack Robinson
49
Titus Bramble
19
Nuri Şahin
4
Connor Wickham
10
Jonjo Shelvey
33
سرمربی ساندرلند
سرمربی لیورپول
Martin O'Neill
Brendan Rodgers







استادیوم : آنفیلد شهر لیورپول

تماشاگر : 44228

داوران


داور وسط
Phil Dowd
کمک داور اول
Andy Garratt
کمک داور دوم
Dave Bryan
داور چهارم Neil Swarbrick




آمار بازی


8
Shots
29
2
On Target
10
6
Fouls
9
5
Corners
9
0
Offsides
7
34%
Possession
66%
1
Yellow Cards
0
0
Red Cards
0
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جدول لیگ برتر انگلیس

جدول لیگ برتر انگلیس

جدول لیگ برتر انگلیس ( پایان روز چهارشنبه 2 ژانویه 2013 )


نام تیمبازیها
برد
تساوی
باخت
گل زده
گل خورده
تفاضل گل
امتیاز
1
منچستر یونایتد
21171354282652
2
منچسترسيتي
21136241192245
3تاتنهام21123639271239
4چلسي20115439192038
5اورتون219933526936
6آرسنال
2097440221834
7
وست برومويچ
2110382927233
8ليورپول218763426831
9سوانسي217863126529
10استوك سيتي
2161142120129
11وستهام207582424026
12نوريچ
21678243410-25
13فولام2166932375-24
14ساندرلند
2157921298-22
15
نيوکسل
215511273912-20
16استون ويلا214710174124-19
17ساوتهمپتون204610273811-18
18ويگان
215313223917-18
19
ردينگ
212712234017-13
20
کوئينز پارک
212712173619-13
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس

جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس


جدول گلزنان لیگ برتر انگلیس
( تا پایان چهارشنبه 2 ژانویه 2013 )




گل زده
باشگاه
نام بازیکن
16 Man UnitedRobin Van Persie
15LiverpoolLuis Suarez
13 Swansea CityMichu
13 Newcastle UnitedDemba Ba
10TottenhamJermain Defoe
9 TottenhamGareth Bale
9 Man CityEdin Dzeko
8 Man CitySergio Aguero
8 Man UnitedJavier Hernández
8ArsenalTheo Walcott
8EvertonMarouane Fellaini
8SunderlandSteven Fletcher
8SouthamptonRickie Lambert
7 ChelseaFernando Torres
7 ChelseaJuan Mata
7 Man CityCarlos Tevez
7ArsenalSanti Cazorla

7 Man UnitedWayne Rooney
7Fulham FCDimitar Berbatov
7West BromwichRomelu Lukaku
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دل بوسکه بهترين مربي جهان در سال2012

دل بوسکه بهترين مربي جهان در سال2012

دل بوسکه بهترين مربي جهان در سال2012

سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا بهترين مربي سال 2012 شد و مسئول فني ايتاليا، مکزيک، آلمان و زامبيا در رده‌هاي چهارم تاپنجم جاي گرفتند.


به گزارش خبرگزاري فدراسيون آمار و تاريخ فوتبال جهان روز پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد ويسنته دل بوسکه با کسب 231 امتياز به عنوان بهترين مربي جهان از نظر اين سازمان برگزيده شده است. اين مربي توانست ماتادورها را به مقام قهرماني اروپا در پيکارهاي يورو 2012 در اوکراين و لهستان برساند.

به گزارش فارس،پس از وي چزاره پراندلي، سرمربي ايتاليا با 83 امتياز شد. وي در جام ملت‌ها عنوان نايب قهرماني را کسب کرد.

لوئيس فرناندو تنا، مربي مکزيک نيز با 70 امتياز سوم شد. يواخيم لو و هرو رنار، مربيان آلمان و زامبيا به ترتيب با 48 و 38 امتياز ، چهارم و پنجم شدند.

از جمله نکات قابل تامل اين فهرست قرار گرفتن مربيان تيم‌هاي ازبکستان (کاسيمف) و کره‌جنوبي(هونگ ميونگ بو) از قاره آسيا در ميان مربيان برتر جهان در اين سال است که نامي از مربي تيم ملي فوتبال ايران ديده نمي شود.

فهرست مربيان برتر جهان در سال پايان يافته ميلادي به شرح زير است:
#
نام مربیان
نام تیم
امتیاز
1
ويسنته دل بوسکهاسپانیا
231
2
چزاره کلاديو پراندليایتالیا
83
3
لوئيس فرناندو تنامکزیک
70
4
يواخيم لوآلمان
48
5
هرو رنارزامبیا
38
6
آلخاندرو سابلاآرژانتین
21
7
پائولو خورخه گومس بنتوپرتغال
16
8
خوزه نستور پکرمنکلمبیا
15
9
فابيو کاپلوروسیه
13
10
رينالدو روئدااکوادور
9
10
آلبرتو زاکه رونيژاپن
9
12
ديديه دشانفرانسه
8
12
اسکار تابارساوروگوئه
8
14
ميرجلال کاسيمفازبکستان
6
15
اولگ بلوخيناوکراين
5
15
اوتمار هيتسفلد
سوئيس
5
15
ميونگ بو
کره جنوبی
5
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جدول گلزنان لوشامپیونه فرانسه

جدول گلزنان لوشامپیونه فرانسه


جدول گلزنان لوشامپیونه فرانسه
( تا پایان هفته نیم فصل 13-2012 )




گل زده
باشگاه
نام بازیکن
18
PSG
Zlatan Ibrahimovic

11
Lyon
Bafetibis Gomis

10
Nice
Dario Cvitanich

9
Bastia
Anthony Modeste

9
Toulouse
Wissam Ben Yedder

8
St Etienne
Pierre-Emerick Aubameyang

8
Rennes
Julien Féret

7
Rennes
Romain Alessandrini

7
Brest
Eden Ben Basat

7
Lorient
Jeremie Aliadiere

7
Bordeaux
Yoan Gouffran

 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدافع کلمبيايي از اودينزه راهي ناپولي مي‌شود

باشگاه ناپولي ايتاليا در آستانه توافق براي خريد مدافع کلمبيايي از تيم فوتبال اودينزه قرار گرفت.


روزنامه کوريره دلواسپرت نوشت ، در صورت توافق نهايي پابلو آرمرو 26 ساله با امضاي قراردادي در ماه ژانويه راهي ناپل مي شود.

اين در حالي است که مسئولان ناپولي براي خريد ماتياس سيلوستره مدافع آرژانتيني تيم اينتر و امانوئل کالايو مهاجم سيه نا مشغول مذاکره است.

پيش از اين باشگاه يوونتوس نيز خواهان خريد آرمرو شده بود که انصراف خود را اعلام کرد.
 
بالا