مهم ترین اخبار فوتبال ایران

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
كوتاه از استقلال

كوتاه از استقلال

نامه استقلالى ها به دكتر شريف
شايعات اخير درباره احتمال حضور بازيكن دوپينگى در ميان استقلالى ها باعث شده تا آبى ها در اين باره از كميته ضد دوپينگ به صورت كتبى استعلام كنند.
باشگاه استقلال با ارسال نامه اى به دكتر شريف خواسته است تا اگر چنانچه مسأله اى در رابطه با باشگاه استقلال و دوپينگ وجود دارد آن را به طور مكتوب اعلام كند تا رسانه ها جنجال سازى نكنند. منتظر پاسخ دكتر شريف باشيد. در حال حاضر برخى روزنامه ها انگشت اشاره خود را متوجه منصوريان و نوازى كرده اند.

دنبال حريف تداركاتى
تمامى تلاش فيروزخان اين است كه پيش از حضور در اهواز يك بازى تداركاتى را با يك تيم آسان برگزار كند.
گفته مى شود يك تيم دسته اولى قرار بود با استقلال بازى كند اما زمين صاف مهيا نشد و اين مشكل ادامه دارد اگر چنانچه ليگ به تعويق بيفتد آبى ها يك بازى برگزار خواهند كرد اما اگر ليگ سر موعد آغاز شود آبى ها بدون بازى تداركاتى به اهواز خواهند رفت.

حجازى سر تمرين نيايد بهتر است!
حضور ناصر حجازى باعث حاشيه و جنجال مى شود! اين جمله تعجب آور را يكى از نزديكان باشگاه مى گفت. او معتقد بود كه ناصرخان گپ و گفت هايى كه در حين تمرين با برخى انجام مى دهد سر از روزنامه ها درآورده و تبديل به سوژه و جنجال مى شود و لذا از مدير فنى خواسته اند كمتر سر تمرين آمده و به كارهاى مديريت از نوع فنى برسد!
آخرين حرف عجيب ناصرخان كه باعث اذيت بازيكنان شد حمايت او از سرمربيگرى قلعه نويى در تيم ملى بود. شايد به همين دليل است كه ناصرخان ۲ جلسه غيبت دارد.

بياتى نيا از ليست خارج مى شود؟
استقلالى ها پيش از آنكه مهلت نقل و انتقالات ۷ روز به تأخير افتاده و اعلام شود كه بازيكنان با مدارك مستند و پس از تأييد فدراسيون پزشكى مى توانند بازيكن مصدوم خود را از ليست خارج كرده و يك نفر جديد را وارد كنند، آبى ها به اين فكر افتادند كه در صورت امكان و توافق با بياتى نيا او را از ليست خارج كنند. قرار است طى امروز و فردا تكليف اين بازيكن مصدوم مشخص شود. پيش از اين استقلالى ها اعلام كرده بودند كه بياتى نيا را كه از فروردين ماه به شرايط مسابقه برمى گردد حفظ خواهند كرد حال بايد ديد كه استقلالى ها با مهاجم مصدوم خود چه برخوردى مى كنند، همه چيز منوط به گزارش دكتر نوروزى و تصميم بياتى نيا است.

پرواز با ۲ هواپيما
استقلالى ها براى بازى با استقلال اهواز قصد دارند با ۲ پرواز به سوى جنوب پرواز كنند، نخستين گروه از آبى ها به احتمال زياد جمعه راهى خواهند شد و بقيه بازيكنان شنبه. كمبود بليت باعث اين دوگانگى شده است.

شوراى معاونان در دفتر حاجى
شوراى معاونان باشگاه استقلال كه قرار بود ديروز در باشگاه برگزار شود ساعت ۳۰ : ۶ در دفتر مدير عامل برگزار شد. در اين جلسه قرار بود درباره مسائل مالى و پرداخت قسمتى از قراردادها پيش از پرواز به اهواز بحث شود كه به دليل نبود پول همه چيز كنسل شد.

نارضايتى كادر فنى از برهانى
آرش برهانى هنوز نتوانسته رضايت كادر فنى را جلب كند. او كه در امارات نتوانست به تيمى مثل ويند گل بزند و حتى ۲ بار در اين ديدار تعويض شد در تمرينات تهران هم هنوز نتوانسته خيال كادر فنى را از بابت خط حمله راحت كند. شنيديم كه فيروز كريمى در تمرينات اخير از آرش خواسته تا جدى تر به فكر تمرينات باشد و خود را به مرز آمادگى كامل برساند، گفته مى شود كه كادر فنى حتى نام شفيعى و عليزاده را به عنوان دو آلترناتيو ذكر كرده اند.

فيروز كريمى شوكه شد
ايران ورزشى - تمرين چهار شنبه استقلال در زمين مرغوبكار قرار بود ساعت ۱۲ ظهر آغاز شود كه به خاطر گيركردن بازيكنان استقلال در ترافيك ساعت ۳۰:۱۲ استارت خورد. فيروز كريمى با ديدن زمين از خوشحالى شوكه شد و از تلاش هاى جعفر ساعدى مديريت زمين مرغوبكار به خاطر برف روبى تشكر كرد و جلوى همه حسابى از هواى سرد تهران گله كرد و گفت: تا حالا در عمرم زمستانى به اين سردى در تهران نديده بودم كه امسال ديدم. در تمرين چهرشنبه ساكت الهامى اولين نفرى بود كه وارد شد.
بعد از او صادق ورمزيار و اصغر حاجيلو زودتر از بازيكنان آمدند. گرچه اميدرضا روانخواه با اختلاف زمانى زيادى نسبت به ساير بازيكنان آمد تا وقت شناس ترين بازيكن ديروز تمرين استقلال لقب بگيرد
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
شکست پرسپولیس مقابل حریف گمنام

شکست پرسپولیس مقابل حریف گمنام

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دیداری دوستانه مقابل تیم سمند تهران تن به شکست داد.

تیم فوتبال پرسپولیس در این دیدار دوستانه که پیش از ظهر پنج شنبه در ورزشگاه درفشی فر تهران برگزار شد با ترکیبی از بازیکنان اصلی به میدان رفت اما نتوانست مقابل حریف گمنام خود به نتیجه ای دست یابد و در پایان بازی را با یک گل واگذار کرد.

تنها گل تیم فوتبال سمند را در این بازی دوستانه طاهر کناری در دقیقه 90 وارد دروازه پرسپولیس کرد که حراست آن را حسن رودباریان برعهده داشت.

دیدار دوستانه پرسپولیس - سمند در سه وقت 30 دقیقه ای برگزار شد. در وقت اول تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیب فرشید کریمی، بهادر عبدی، سپهر حیدری، محمد نصرتی، نبی الله باقری ها، پژمان نوری، کریم باقری، فرزاد آشوبی، حسین بادامکی، علیرضا واحدی نیکبخت و محسن خلیلی به میدان رفت.

افشین قطبی در وقت دوم آرایش تیمش را تا حد زیادی تغییر داد. واعظی به جای کریمی وارد زمین شد، بهادر عبدی جای خود را به شیث رضایی داد، فراز فاطمی با علیرضا نیکبخت واحدی تعویض شد و احسان خرسندی جای محسن خلیلی را در ترکیب اصلی گرفت.

در وقت سوم چهره پرسپولیس جوان تر شد. حسن رودباریان جانشین مهدی واعظی درون دروازه شد، ضیا نیک نفس به جای پژمان نوری به میدان آمد و جورج آراندا جانشین کریم باقری شد. بهادر عبدی نیز مجددا به میدان آمد و این بار جای حسین بادامکی را گرفت. این بازیکن جوان نیز در دقایق پایانی جای خود را به مهران فرضیات داد.
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقلال فقط اسمش بزرگ است

استقلال فقط اسمش بزرگ است

دوشنبه 1/11/86

اصغر حاجیلو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر درباره لغو جلسه تمرین امروز صبح استقلال تهران گفت : این موضوع چرا ندارد ، مگر برای موضوع خوابیدن این همه آدم بی خانمان در خیابان ها " چرا " مطرح می كنید كه برای نداشتن زمین استقلال مطرح می كنید.

بازیكن پیشین استقلال تاكید كرد: این تیم فقط اسمش بزرگ است و طرفدارانش بزرگ هستند ؛ ولی خودش هیچ امكاناتی ندارد .

حاجیلو درباره تغییر محل تمرین اسقلال تهران از مرغوبكار به ورزشگاه پیكان شهر هم تصریح كرد : از روی ناچاری و نبود زمین تمرین ، در ورزشگاه مرغوبكار تهران تمرین می كردیم .

سرپرست استقلال تهران اعلام كرد : ورزشگاه مرغوبكار چمن مصنوعی دارد و این زمین پاهای بازیكنان را خراب می كند.

وی تصریح كرد : تیمی به این بزرگی زمین تمرین ندارد.

سرپرست استقلال تهران تاكید كرد: تیم دو نیمه شده است و برای رفتن به اهواز به دو كاروان تقسیم شده ایم .

حاجیلو ادامه داد : به علت نبودن بلیت یك بخش از تیم ساعت 17 به سرپرستی من به اهواز می روند و بخش دیگری هم ساعت 21 به همراه كادر فنی و آقای حجازی و كریمی به اهواز خواهند رفت .

این مقام مسئول در باشگاه استقلال تهران گفت : مردمان اهواز آدم های قدرشناسی هستند و امكان ندارد علیه آقای فیروز كریمی سرمربی استقلال تهران كاری انجام دهند.

اصغر حاجیلو تاكید كرد : مردم اهواز می دانند كه فیروز كریمی تیم آنها را در لیگ برتر نگه داشته است .

سرپرست استقلال اضافه كرد : تماشگران اهوازی 60 سال است كه عشق به استقلال دارند و امكان ندارد كاری علیه فیروز كریمی انجام دهند.

وی با اشاره به محرومیت یوسفی از این بازی گفت : به غیر از وی محروم نداریم و فولادی هم مصدوم است .

تمرین صبح امروز تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل نداشتن زمین تمرین لغو شد.

این تمرین كه قرار بود از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز در ورزشگاه پیكان شهر برگزار شود ، به دلیل نبود هماهنگی بین مسئولان زمین و باشگاه استقلال برگزار نشد و بازیكنان كه از ساعت 9 و 30 دقیقه در باشگاه پیكان جمع شده بودند و حتی لباس‌ ورزشی نیز بر تن كرده بودند، پس از حضور " فیروز كریمی " تمرین رسماً لغو شد.
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
زنگ نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال به صدا درآمد

زنگ نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال به صدا درآمد

چرخ مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران ، فردا بار دیگر به حرکت درمی آید تا دور برگشت یا به عبارت بهتر، نیمه دوم دوره هفتم آن هم برگزار شده و در پایانش قهرمان خود را بشناسد.



نیم فصل دوم و هفته‌ی هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور در شرایطی از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود که در پایان نیم فصل نخست تیم پرسپولیس تهران با 36 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و سپاهان اصفهان پس از کسر 5 امتیاز از مجموع امتیازاتش به همراه صباباتری با 29 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
تیم‌های نفت آبادان، شیرین فراز کرمانشاه و پگاه گیلان به ترتیب با 16، 15 و 11 امتیاز نیز سه تیم انتهای جدول لیگ 18 تیمی در پایان نیم فصل نخست بودند. با این حال به نظر می‌رسد فاصله‌ی نزدیک امتیازات تیم‌ها و رقابت دشوار 18 تیم لیگ برتری نیم فصل دوم را بسیار دشوار و غیرقابل پیش‌بینی ساخته است.
نیم فصل دوم لیگ در شرایطی آغاز می‌شود که دو تیم بزرگ پایتخت در بیشتر بازی‌ها میزبان خواهند بود، به‌گونه‌ای که تیم پرسپولیس و استقلال تهران در بیش از دو سوم دیدارهایشان میزبان خواهند بود.
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
برنامه پخش مستقیم مسابقات ورزشی شبکه سوم

برنامه پخش مستقیم مسابقات ورزشی شبکه سوم

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس - صنعت نفت آبادان و استقلال اهواز - استقلال از هفته هجدهم رقابتهای لیگ برتر بطور مستقیم از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.


براساس اعلام روابط عمومی صدا وسیما، دیدارتیم های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت ساعت 30/14 امروز سه شنبه ازبرنامه فوتبال برترشبکه سوم سیما پخش خواهد شد . ضمن اینکه دیدارتیم های فوتبال استقلال اهواز و استقلال ساعت 45/16 دقیقه از همین شبکه به روی آنتن خواهد رفت. در همین روز دیدار تیم های تاتنهام و آرسنال در چارچوب مسابقات لیگ برتر انگلیس از ساعت 20/23 از طریق برنامه گزارش ورزشی پخش خواهد شد .
همچنین روزچهارشنبه در برنامه "توپ و تور"مسابقات لیگ برتر والیبال ساعت 10/15 دقیقه ازشبکه سوم سیما پخش می شود . ضمن اینکه رقابتهای لیگ برترهندبال از ساعت 55/16 پخش خواهد شد .
طبق جدول پخش برنامه های ورزشی شبکه سوم سیما روز پنج شنبه نیزاز ساعت 05/15 دقیقه مسابقات لیگ برتربسکتبال به روی آنتن خواهد رفت .
مسابقات تیراندازی جانبازان و معلولین در اصفهان نیزساعت 30/14 روز یکشنبه 7 بهمن بطورمستقیم ازبرنامه "ورزش شروعی دوباره" همین شبکه پخش می شود.
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
علي سامره براي مدتي حافظه خود را از دست داد

علي سامره براي مدتي حافظه خود را از دست داد

علي سامره" مهاجم تيم فوتبال الشعب در بازي مقابل تيم الجزيره پس از برخورد با دروازه‌بان اين تيم براي مدتي حافظه خود را از دست داد.
به گزارش ايرنا، روزنامه "الخليج الرياضه" روز شنبه نوشت: او پس از اين برخورد نتوانست وقايع نيمه دوم بازي را به خاطر بياورد.
اين روزنامه نوشت:جالب آن كه اين بازيكن حتي گل دقيقه ‪ ۵۱‬خود و خروج از زمين بازي را هم به خاطر نداشت.
تيم فوتبال الشعب در هفته نهم مسابقات ليگ دسته اول امارات با نتيجه ‪۲‬ بر يك تيم الجزيره را شكست داد.
گلهاي تيم الشعب را "علي سامره" و "مهرزاد معدنچي" در دقايق ‪ ۵۱‬و ‪ ۶۶‬به ثمر رساندند.
سامره بعد ازپايان بازي به بيمارستان ايراني دبي منتقل شد و شب گذشته را در بيمارستان سپري كرد.
پزشكان اين بيمارستان پس از تاييد سلامتي، وي را از بيمارستان مرخص كردند.
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
محمود خوردبين قائم مقام باشگاه پرسپوليس تهران شد

محمود خوردبين قائم مقام باشگاه پرسپوليس تهران شد

مدير عامل باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس تهران يكشنبه شب در حكمي، "محمود خوردبين" را به سمت قائم مقام اين باشگاه منصوب كرد.

خوردبين سه‌ماه قبل به‌دليل عمل قلب باز ازسرپرستي تيم فوتبال پرسپوليس تهران كناره‌گيري كرد اما با بهبود نسبي شرايط جسماني اش، بار ديگر به اين باشگاه ملحق شد.

به گزارش سايت باشگاه پرسپوليس ، در حكم مدير عامل پرسپوليس به خوردبين آمده است : اكنون كه به لطف و عنايت خداوند تبارك و تعالي، از بيماري خارج و بهبودي و سلامتي نسبي پيدا كرديد، لازم ديدم براي بهره مندي از سوابق درخشان و تجربيات ارزشمند شما، جنابعالي را به عنوان قائم مقام خود در باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس منصوب نمايم.

اميدوارم بااستفاده از همه توانمنديهاي خود، دركنار ديگر دست‌اندركاران ، زمينه توفيقات بيش از پيش باشگاه را فراهم سازيد
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبري از تيم ملي

خبري از تيم ملي

خاوير كلمنته، مربي اسپانيايي، هدايت تيم ملي فوتبال ايران يكي از قدرت هاي برتر آسيا را بر عهده گرفت.
بر پايه اين گزارش، اين مربي اسپانيايي طي قراردادي سه ساله به تيم ملي ايران پيوسته است و بر اساس اعلام مهدي تاج، سخنگوي فدراسيون فوتبال ايران با حقوق ماهيانه 30 هزار يورو در اين تيم فعاليت خواهد كرد.
ايراني ها براي انتخاب سرمربي تيم ملي كشورشان سه معيار را در نظر داشتند كه اولي مربيگري در رقابت هاي جام جهاني بود، دومي دارا بودن سابقه مربيگري يك تيم ملي رده بالا و سومي رهبري يك باشگاه تراز اول بود كه كلمنته حائز تمام سه شرط است.
عنوان قهرماني در رقابت هاي لاليگا رسيده است. او در جام هاي جهاني 1994 و 1998 هدايت تيم ملي اسپانيا را بر عهده داشت ضمن اينكه در يورو 96 هم مربي تيم ملي كشورش بود.
بر پايه گزارش فيفا، كميته انتقالي ايران اوايل اين ماه از آرتور جورج پرتغالي به عنوان سرمربي تيم ملي ياد كرد اما علي كفاشيان ، رئيس جديد فدراسيون فوتبال، اين گزينه را رد كرد.​
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
جباری مورد توجه باشگاه مارسی فرانسه

جباری مورد توجه باشگاه مارسی فرانسه

مجتبی جباری هافبک ملی پوش تیم فوتبال استقلال تهران مورد توجه باشگاه مارسی فرانسه قرار گرفته است تا در صورت تایید سرمربی این تیم فصل آینده به جمع سفیدپوشان ولودروم بپیوندد.به گزارش خبرنگار مهر، سفر یکی از مسئولان باشگاه مارسی فرانسه به دوحه برای تاسیس کمپ باشگاه در این شهر با تاریخ برگزاری بازی دوستانه قطر ایران همزمان شده بود. وی بنابه دعوت مسئولان فدراسیون فوتبال قطر در زمان برگزاری این مسابقه به ورزشگاه السد دوحه آمد و به تماشای بازی ملی پوشان فوتبال ایران و قطر نشست.
در این بازی بیش از همه آنچه نظر این مدیر باشگاه مارسی را جلب کرد نمایش مجتبی جباری بود که در این مسابقه عملکردی قابل قبول داشت. مدیر باشگاه مارسی از طریق نزدیکان خود پیگیری برای مذاکره با جباری را آغاز کرد تا اینکه توانست با مدیربرنامه وی ارتباط برقرار کرده و فیلم بازی های هافبک جوان استقلال را به دست آورد.
محسنی مدیربرنامه های جباری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: " هنوز از سوی باشگاه مارسی مذاکره ای برای عقد قرارداد با مجتبی جباری انجام نشده است. بنابه درخواست مسئولان باشگاه مارسی فیلم بازی های جباری به باشگاه مارسی فرستاده شد تا اریک گرتس سرمربی این تیم شرایط فنی وی را مورد ارزیابی قرار دهد".
ظاهرا توانایی جباری مورد تایید گرتس هم قرار گرفته است و تاکید کرده اگر این بازیکن بتواند در بازی های آینده ملی و باشگاهی اش در کارش تداوم داشته و قابلیت هایش همانی باشد که در فیلم ها به نمایش درآمده است به عضویت تیم مارسی در می آید.
مدیربرنامه های جباری ادامه داد: "مسئولان باشگاه مارسی جباری را زیر نظر دارند تا در صورت تایید نهایی او را به خدمت درآوردند. اگر مجتبی مهره مورد تایید باشگاه مارسی باشد مذاکرات جدی برای عقد قرارداد با وی آغاز می شود که در آن صورت باشگاه استقلال نیز در جریان گفتگو ها قرار خواهد گرفت".
با این شرایط هنوز مذاکره ای انجام نشده است و جباری فعلا زیر نظر مسئولان باشگاه مارسی است، موردی که خود او نیز برآن تاکید دارد. جباری در این خصوص می گوید: " قراراست مسئولان مارسی مرا زیر نظر بگیرند و بازی های آینده استقلال و تیم ملی را دنبال کنند تا اگر توانایی ایم مورد تایید شان قرار گرفت با آنها قرارداد امضا کنم".
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتخاب بهترین بازیکن استقلال

انتخاب بهترین بازیکن استقلال



قرار است طی دو روز آینده نشستی با حضور فتح الله زاده، کریمی، حجازی و حاجیلو برگزار شود که موضوع آن بررسی وضعیت بازیکنان استقلال برای انتخاب بهترین بازیکنان استقلال و اهدا پاداش به آنهاست.
به گزارش ایسنا، از این هفته قرار است کمیته ای متشکل از افراد فوق، بازیکنان استقلال را از جوانب مختلف مانند حضور وغیاب، نظم ، نحوه تمرینات وشیوه حضور در مسابقات مورد بررسی قرار دهند و هر هفته به بازیکنان نمره بدهند که حداکثر این نمره 5 است.
سپس جمع بندی ها به حجازی تحویل داده خواهد شد و به هر بازیکنی که طی 3 بازی موفق به اخذ نمره 4 به بالا شود جایزه ویژه 2میلیون تومانی اهدا خواهد شد.
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
کیا: پرسپولیس هوشیار باشد

کیا: پرسپولیس هوشیار باشد


كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیكن پیشین تیم پرسپولیس تهران گفت: بازیكنان تیم پرسپولیس باید در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران كمی هوشیار باشند.
مهدی مهدوی كیا روز شنبه در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق افزود: این تیم امسال خوب كار كرده و شرایط خوبی داشته به خصوص در نیم فصل اول، همین كه تیم نیم فصل را بدون باخت تمام كرد،سبب غرور هواداران بود.
وی اظهارداشت: چند وقتی است كه شرایط تیم كمی تغییر كرده اما به نظر من باز هم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است، اگر بتواند دوباره شرایط قبلی را به دست بیاورد.
كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیكن پیشین تیم پرسپولیس تهران تصریح كرد: تیم پرسپولیس باید كمی هوشیار باشد و بازیكنان شرایط تیم را درك كنند. البته قهرمانی پرسپولیس در لیگ خیلی برای هواداران این تیم شیرین خواهد بود.
مهدوی كیا در پایان گفت: قهرمانی این تیم به نفع فوتبال كشور خواهد بود چون پرسپولیس یك تیم مردمی است.
 

enteha

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیروزی استقلال و حضور در جمع مدعیان

پیروزی استقلال و حضور در جمع مدعیان


تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی پرگل برابر برق شیراز به رده پنجم جدول رده بندی رقابتهای لیگ برتر صعود کرد.
به نقل از مهر، در ادامه دیدارهای هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر عصر دیروز تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان برق شیراز بود که در پایان موفق شد حریف خود را با نتیجه 4 بر2 شکست دهد.
در این دیدار که به قضاوت رحیم رحیمی مقدم و در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر برگزار شد، دو تیم فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند که در این بین سهم استقلال و شاگردان فیروز کریمی بیشتر از حریف شیرازی بود.
استقلال در این دیدار توسط میثم منیعی در دقیقه 23 ، امیدرضا روانخواه در دقیقه 50 ، علیرضا منصوریان دردقیقه 90 و محسن یوسفی در دقیقه 3+90 به گل رسید. برق شیراز نیز ابتدا توسط امیر حسین صادقی که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد در دقیقه 52 به گل اول رسید و در دقیقه 5 + 90 نیز توسط احتشام ساسانی از روی نقطه پنالتی به گل دوم دست یافت.
در این دیدار که برق شیراز نیز فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشت و بازنده ای سربلند بود، رحیم رحیمی مقدم در دقیقه 69 قاسم غلامزاده مدافع تیم فوتبال برق شیراز را با کارت قرمز از بازی اخراج کرد.
تیم فوتبال استقلال با این پیروزی و کسب سه امتیاز دیگر 33 امتیازی شد و در شرایطی که یک بازی عقب افتاده دارد به رده پنجم جدول رده بندی صعود کرد.
در ورزشگاه تختی اهواز تیم فوتبال سایپا تهران موفق شد با نتیجه 2 بر 1 میزبان خود استقلال اهواز را از پیش رو بردارد.
دو تیم قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته در حالی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم احتیاج شدیدی به 3 امتیاز دیدار داشتند . در نیمه اول این دیدار بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد و دو تیم بیشتر به دنبال محک زدن یکدیگر بودند . اما بازی در نیمه دوم بسیار متفاوت بود زیرا هر دو تیم برای رسیدن به گل دست به حملات زیادی زدند تا اینکه یاران دایی در دقیقه 67 توسط جواد آشتیانی به گل رسیدند . پس از این گل استقلال اهواز برای جبران کردن گل خورده پیش کشید و حتی توانست بازی رابه تساوی بکشاند اما این پایان کار نبود چرا که در واپسین دقایق دیدار امیر وزیری در میان غفلت مدافعان استقلال اهواز گل برتری را به ثمر رساند تا علی دایی بتواند در جدال با آقا معلم سربلند بیرون آید .
 

Matrix

عضو جدید
در حمايت از علي دايي !

در حمايت از علي دايي !

در پي انتشار يادداشتي با نام «فوتبال ايران در انتظار تبعات تصميمات مربي جوان»، عليرضا مباركي‌فرد، ‌تحليلگر ورزشي، با انتشار پاسخي در دفاع از علي دايي، به شدت از محتواي اين يادداشت انتقاد كرد.
وي همچنين هاشميان را فوتباليست‌ تمام شده، مهدوي كيا را جاي مانده روحي و علي كريمي را فردي بي‌انگيزه خواند.

متن دفاعيه از سرمربي تيم ملي فوتبال به اين شرح است:

نخست بايد يادآور شوم که انتخاب اين تيتر، از فاجعه‌اي بزرگ خبر مي‌دهد که ‏يک موي‌سپيد يا استخوان خرد کرده فوتبال، قصد بيان و تشريح آن را دارد، اما گذر از ‏چند سطر مطلب بخشي تکراري از سخنان و نقدهاي شخصي از هر تيم فوتبال به ‏صورت کليشه‌اي است.
سخن گفتن درباره تيم ملي فوتبال ايران و وضعيت بغرنج آن در سال 86 مثنوي هفتاد من بوده و ‏هست، اما به هر روي با همه مشکلات و زيرآب‌زني‌هاي سياسي که در کنار همين ‏فوتبال نيمدار شکل گرفت، سرانجام شوي برگزيدن مربي و نابساماني فوتبال ملي با ‏انتخابي هوشمندانه پايان يافت تا کساني که دنبال بازار سياه ساختن براي بليت کنسرت ‏بعدي بودند، پي کسب و کار جديدي بروند.‏

آنچه درباره علي دايي گفته شد، اعم از حمايت‌هاي خيرالامور اوسطها و ديگر ‏تحليل‌ها در مورد حمايت چهره‌هاي خاموش و پيش‌کسوتان، سخناني بوده که در ‏زمان حشمت مهاجراني، دهداري، ابراهيمي، ياوري، پروين، استانکو، چيرو و برانکو بوده است! ‏
اين حرف‌ها براي قلعه نوعي بود و براي دايي هم هست، چون بالاخره وقتي صد هزار ‏نفر روي سکو مي‌نشينند، هر کدام داراي عقيده و انگيزه و احساسي خاصي نسبت به ‏فوتبال ملي است، اما نکته مهم در اين ميان ـ که اصلا در مقال طولاني شده به آن پرداخته نشد ـ ‏نشانه‌هايي از نکات جديد و نو در تيم ملي فوتبال ايران بود که در ادامه به آنها اشاره ‏مي‌کنم:

‏1ـ آيا نگارنده محترم درباره مشکل ريشه‌اي فوتبال ايران در سي سال اخير و ‏گرفتاري‌هاي روحي و رواني تيم ملي ايران که در پي آن به ناکامي‌هاي پياپي فوتبال ما ‏در جام ملت‌هاي آسيا در سال‌هاي 80، 84، 88، 92، 96، 2000، 2004 و 2007 منتهي ‏شد، اطلاعي ندارند؟

چگونه است که براي نخستين بار در وضعيت بلبشوي فوتبال ايران، ‏اين مشکل نه تنها احساس نشد، بلکه براي نخستين بار در سه دهه گذشته تيم ملي ‏فوتبال ما بر پايه تزريق روح جنگندگي در شش دقيقه ابتدايي بازي، دو بار دروازه حريف را ‏فرو ريخت و نه اين که سوپرگل دقايق ابتدايي را عليرضا واحدي نيکبخت ناکام سنتي سال‌‏هاي گذشته تيم ملي به ثمر رساند؟ آيا سنگيني ساق‌هاي ملي‌پوشان ايراني در بازي‌‏هاي تلخ تاريخ فوتبال ايران در اين بازي بر ساق‌هاي چهره‌هاي جوان تيم تأثيري ‏داشت؟!‏

‏2ـ شکست در بازي تدارکاتي، نه تنها مهم و بد نيست، بلکه اگر موجب بروز استعدادهاي ‏نهفته يک تيم و شناسايي درگاه‌هاي مثبت و منفي شود، خير واسعه ‏است. بازي خوب ايران با بحرين، نشان داد مربي تيم در تلاش است در زمان اندک ‏باقي مانده تا بازي با کويت، به بيشترين شناخت از نقاط ضعف و قوت برسد. حال اين پرسش است، کدام مربي ‏در سال‌هاي اخير بوده و هست که در فرصت چند هفته‌اي، توانايي جمع کردن تيمي را ‏داشته باشد، آن هم بدون نقص؟‏

‏3ـ نداشتن مدرک مربيگري، زماني مطرح است که شما در فوتبالي آکادميک زندگي مي‌‏کنيد و همه چيز بر پايه اصول علمي پيش مي‌رود؛ بنابراين، چرا نبايد به اين سخن علي دايي به ‏ديد جدي نگريست که واقعا در اين فوتبال برنامه و اصول علمي جاي خودش نيست، چرا كه ‏اگر بود، اين فوتبال، نوزده ماه در کمند دايه‌هاي مهربانتر از مادر گير نيفتاده بود و ‏همان منتقدان خفته، به خاطر گذشته چهارصد هزار توماني خودشان، جرأت انتقاد از کميته انتقالي را نداشتند. فوتبال شوک‌زده‌اي که فوتباليست تمام شده‌اي‏ چون ‌هاشميان، جامانده روحي چون مهدوي‌کيا و بي‌انگيزه چون کريمي را دارد، چه ‏کسي جز دايي مي‌تواند از جاي تکان دهد؟‏

‏4ـ نوع ترکيب بازيکنان هر تيم فوتبالي همواره بنا بر سليقه مربي بوده، هست و بايد ‏باشد؛ اين يک اصل حرفه‌اي است و احساس مي‌کنم براي نگارنده‌اي که حرفه‌اي مي‌‏نگارد، دليلي به تکرار نيست، اما اين که علي دايي بنا به ضرورت و مشکلات موجود، ‏مجبور شد براي جمع کردن ساختار تيم ملي، از ترکيبي منسجم از دو تيم ليگ که ‏موفق بود و بر ديگري احاطه ذهني و شناخت فني داشت، استفاده کرد، کار اشتباهي نبود، بلکه خطا ‏اين بود که ژست دمکراتيک مي‌گرفت و از باغ فوتبال ايران، يا نوگلان خنده‌رو را گلچين ‏مي‌کرد و يا به مدرسه پيرمردها سرک مي‌کشيد و بعد هم با دست خود به ورطه ‏شکست مي‌رفت. ‏

‏5 ـ اصل انتقاد چند فاکتور شاخص دارد؛ گذشت زمان و کارنامه، گذشته فرد ‏و نتايج، ديدگاه‌هاي شخصي نسبت سليقه‌هاي وي و آخري ـ که انشاءالله اين گونه ‏نباشد‌ ـ مطرح کردن شخصي از انتقاد يک چهره ملي! در سال‌هاي اخير مانند اين کارها ‏در همه اهل ورزش ديده و شنيده شده است؛ چه از خداداد عزيزي که هفت سال پيش به ‏بهانه چمن و شماره پيراهن و ديگر سلايق سياسي، گير سه پيچ به بلاژويچ داد و چه مربي پيشين تيم ملي که سرانجام خودش هم نفهميد کميته انتقالي او را برکنار کرد ‏يا خودش! همه و همه دنبال بهانه‌گيري و فرار از انتقاد هستند، اما تهديد علي دايي به ‏گذشته بازيگري و مدل روحي و اخلاقي آن، نه تنها در شأن هيچ تماشاگر فوتبالي نيست، ‏بلکه در هيچ کجاي کره زمين و حتي در کشوري مانند «روآندا» که يک ميليون نفر قتل‌عام ‏قبيله‌اي شدند، اين گونه به کار گرفته نمي‌شود. مجازات به قانوني که بر پايه عطف به ‏ما سبق طراحي شده، چند دهه اي است که از اصول قوانين جزايي کشورهاي بدوي پشت ‏خط تمدن هم حذف شده است.‏

‏6ـ فوتبال ورزشي جريان‌دار و زمانبر است. همان گونه که برانکو پس از حضوري هفت ‏ساله در ايران در جام ملت‌هاي آسياي سال 2004 تيمي قدر، محکم و با تاکتيک روانه ‏ميدان کرد، ولي باز هم به خاطر خطاي انساني، بازي را به چين باخت و به سوم شدن ‏بسنده کرد.
در بازي با کويت هم به رغم همه مشکلاتي که تيم ايران و شخص دايي براي ‏يک ارنج خوب داشت، خطاي انساني عامل اصلي نتيجه شکل گرفته بود و اگر تنها مشکل ‏حل نشده تيم ما در اين بازي به مرور از بين برود، آنگاه بايد در گذر زمان، به نتايج و ‏کارنامه دايي دقت کرد تا بتوان به تحليلي جامع رسيد.‏

‏7ـ گرفتاري فوتبال ما در اين سال‌ها، عوام‌گري افراطي است که به دليل ‏حضور مديران سياسي غير فوتبالي بر بدنه آن فشار مي‌آورد و همين ديدگاه افراطي ‏عاميانه است که گاه به مردم القا مي‌کند، عامل همه ناکامي‌هاي ملي فوتبال ما دايي ‏بوده است، اما مردم و همان ده‌ها هزار نفري که تجربه نشستن بر سکوهاي ورزشگاه‌هاي ‏فوتبال را دارند، وقتي زندگي سراسر صدمه و لطمه بدني علي دايي را در زمان حضورش ‏به رغم 35 سال سن با برخي نوگلان تيم ملي که در آستانه عقد قراردادهاي بزرگ ‏اروپايي لگد به زير ساک پزشک تيم زدند مقايسه مي‌کنند، هيچ‌گاه چنين ارزيابي ‏ندارند. مردم به واقع ترازوي شناسايي قوي از چهره‌ها در جامعه هستند و دليلي ندارد ‏غيرمستقيم بخشي از الگوهاي کهنه شده ژورناليستي را به آنان تلقين کرد.‏

‏8ـ به نظر من و بر پايه آنچه از بيست سال گذشته فوتبال ايران لمس کرده و بر ‏حوادث چهل سال اخير اشراف دارم، علي دايي، نمونه‌اي از يک نسل جديد، كارساز و متحول ‏کننده براي فوتبال ايران است که مي‌توان نمونه تفکر او را در دکتر طوسي و نفت آبادان، ‏در قطبي و پرسپوليس و در سايپا ديد. در اين سال‌ها، ما همواره بنا بر سنتي منحوس ‏از رويارويي روحي و فکري با تيم‌هاي عربي مشکل داشتيم. حتي در سال 96 که ‏بزرگترين شکست را به سعودي‌ها تحميل کرديم، در لحظات روحي و احساسي بازي ‏دوم اشتباه نموديم تا «وينگادا» که بر پايه گفته خودش، هراسان ورود بازيکن جواني به نام ‏مجيدي بود، با آمدن مهدوي کيا خيالش راحت شد و بازي را با برنامه طراحي شده جلو ‏برد و سرانجام پيروز شد.‏
در اين سال‌ها هيچ گاه زودتر از دقيقه بيست، به دروازه هيچ تيم عربي دست پيدا نکرديم و ‏همواره پس از پذيرا شدن گل آنها در مقابل ضد فوتبال و حوصله معروف عربي آنها به ‏آب و آتش مي‌زديم، اما حالا به دليل روحيه جنگندگي و مبارز سرمربي براي نخستين ‏بار در عرض شش دقيقه از يک تيم عربي جلو مي‌افتيم و کاري مي‌کنيم که هشتاد دقيقه بر پيکر ‏تيم ايران مي‌تازند تا به گل تساوي برسند. اين نه تنها خفت و خاري نيست، بلکه نويد ‏هماهنگي در ضربان قلب تپنده‌اي است که خيلي‌ها برايش نسخه فرسودگي نگاشته‌اند.‏

‏9ـ توجه به نسل جديد فوتبال ايران همان رويه درست و موفقي است که کلينزمن به کار ‏گرفت و در جام جهاني 2006 به رغم نرسيدن به فينال در ذهن کارشناسان و علاقه‌‏مندان فني فوتبال ثبت شد. حالا علي دايي دست از نيروهاي تمام شده و گرفتار در بحران ‏روحي تمام نشدني و نازهاي سن پيري شسته و به مانند سايپا، دل به استعدادهاي فني‌تر ‏و تاکتيکي تر امروز فوتبال ايران بسته است.‏
دايي بيش از هر کس ديگري مي‌داند که در جام جهاني آفريقاي جنوبي، ديگر ‏بازيکني که دوازده روز واکمن به گوش آفتاب گرفته يا شنا کند و بعد هم لگد به ساک پزشک ‏تيم حواله بدهد، فايده‌اي ندارد. بازيکنان به مرز سي رسيده‌اي که هنوز نتوانسته‌اند بين ‏مشکلات روحي و موفقيت خودشان، رابطه‌اي متضاد برقرار کنند، به درد بازي‌هاي سختي ‏مانند اسپانيا نمي‌خورند. ‏

‏10ـ صراحت لهجه علي دايي و نوع مقاومت وي در برابر هر پرسش، نکته‌اي نوين در ‏فوتبال ايران است که خيلي‌ها آن را نمي‌پسندند، چون در حرفه‌اي‌گري محض ارايه ‏شده و فضايي براي سوژه ساختن و سناريو نوشتن باقي نمي‌گذارد. وقتي در عين نياز، ‏تيم ملي‌ هادي عقيلي را خط مي‌زند و به نفوذ اصفهاني در فدراسيون فوتبال و تماس‌‏هاي پشت هم وقعي نمي‌گذارد؛ اين يعني رخدادي خجسته در فوتبال ارباب رعيتي که يک ‏طرفش مشتري ساک پزشک تيم ملي است و طرف ديگرش، مربي برکنار شده‌اي که هنوز ‏به دنبال دليل مي‌گردد. ‏
در اين فوتبال، خيلي‌ها بايد به ارزش و جايگاه تيم ملي آشنا شوند، خيلي‌ها بايد متوجه ‏اين دگرديسي علمي شده و خيلي‌ها هم بايد از اين پس، تنها از ديدن فوتبال لذت ببرند.‏
آنچه بايد امروز از آن به عنوان ديدگاهي استراتژيک براي فوتبال ايران حمايت و ‏همراهي کرد، جسارت، شجاعت، شايسته‌سالاري و حمايت همه‌جانبه از رشته‌اي فراگير ‏است که تنها عامل شکسته شدن تلاش‌ها براي انزواي نام ايران در سال 2006 بود و در ‏سال 2010 هم بايد باشد.

http://www.alidaei.blogfa.com/
 

vahid4268

عضو جدید
فوتبالیست ها و ماشین هایشان

فوتبالیست ها و ماشین هایشان


[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, Serif]فوتبالیست ها و ماشین هایشان[/FONT]



شاید برایتان جالب باشد اما خرید و فروش اتومبیل های گران قیمت و تعویض های مکرر آن یکی از سرگرمی های این روزهای فوتبالیست هاست.
از آنجاکه مثلا لیگ فوتبال ما حرفه ای شده است، بازیکنان هم پول حرفه ای می گیرند و با این شرایط بدجوری به مدل اتومبیل هایشان حساسیت نشان می دهند.
در آستانه سال نو سراغ تعدادی از بازیکنان مطرح لیگ برتر فوتبال ایران رفته ایم تا برایتان بنویسم هرکدام از آنها چه ماشینی سوار می شوند:

1- احمدرضا عابدزاده: تویوتا لندکروز

2- کریم باقری : بی ام و X3
3- علیرضا نیکبخت واحدی: بنز
4- محمد نصرتی: ماکزیما
5- حامد کاویانپور: آزرا
6- مازیار زارع: ماکسیما
7- سعید لطفی: پژو پرشیا
8- وحید شمسایی: تویوتا کمری
9 – جلال حسینی: پژو پرشیا
10- سپهر حیدری: پژو پرشیا
11- امیرحسین صادقی: هیوندا
12 مهدی واعظی: زانتیا
13- وحید طالب لو: زانتیا
14- مهدی امیرآبادی: بی ام و
15- شیث رضایی: بنز



.
.
.
.


ادامه مطلب








 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
AFC: بانوان را به استادیوم راه ندید فوتبال ایران را تحریم می کنیم!

AFC: بانوان را به استادیوم راه ندید فوتبال ایران را تحریم می کنیم!

از روزي كه فيفا اعلام كرد براي مستقل كردن فوتبال و يكسان سازي شرايط اداره اين ورزش در سراسر جهان با هيچ قدرت و نهاد دولتي شوخي ندارد، مي شد حدس زد براي باقي ماندن در مناسبات و مراودات فوتبال بين المللي بايد خواسته هاي فيفا را تامين كرد، اما آن زمان خطر تعليق از نگاه هيچكس جدي نبود تا اينكه در سال 2006 ميلادي فيفا به خاطر شائبه دخالت سياست در فوتبال ايران، حكم تعليق فوتبال ما را به اجرا گذاشت.

صدالبته به هر زحمتي بود به لطف رايزني و مهمتر از همه به واسطه پذيرفتن شرايط فيفا از خطر تعليق فرار كرديم، اما حالا يك بار ديگر خطر تعليق و طرد شدن از فوتبال بين الملل را احساس مي كنيم.

اين بار AFC به مسايل داخلي و جزييات فوتبال ايران ورود كرده است. كنفدراسيون فوتبال آسيا كه پشتوانه اش حمايت هاي قاطع فيفاست، اعلام كرده از سال 2009 فقط كشورهاي آسيايي مي توانند در رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا نماينده داشته باشند كه شرايط داخلي فوتبال شان را با شرايط مورد نظر فيفا تطبيق دهند.

اما فوتبال ايران براي اين تطابق غير از مسايل پيش پا افتاده اي چون افزايش بازيكنان داراي قرارداد حرفه اي هر باشگاه از سطح 10 بازيكن تا سقف 16 بازيكن و همچنين مسقف كردن بخشي از ورزشگاه ها، با مشكلات و معضلات بزرگ تري روبه روست.

AFC كه اجرا كننده قوانين فيفا در فوتبال آسياست براي استقلال مالي فدراسيون فوتبال ايران و باشگاه هاي ايراني روي حق پخش تلويزيوني فوتبال انگشت گذاشته و در راستاي يكسان سازي شرايط فوتبال در ايران با ساير كشورهاي دنيا از غيبت بانوان در در جمع تماشاگران ايراد گرفته و به فوتبال ما فقط حداكثر تا پايان ارديبهشت فرصت داده از صدا و سيما و حتي از شبكه هاي خارجي (در صورت به توافق نرسيدن با صداو سيماي خودمان) براي پخش هر مسابقه فوتبال حق پخش تلويزيوني بگيرد و همچنين زمينه حضور بانوان را در ورزشگاه ها فراهم كند.
اين خواسته ها كه كاملا جدي است و رعايت نكردنش در مرحله اول منجر به حذف باشگاه هاي ايراني از حضور در رقابت هاي ليگ حرفه اي آسيا و در مرحله دوم منجر به تعليق فعاليت هاي بين المللي فوتبال ايران مي شود، در حالي به شكل كاملا جدي از جانب AFC (و در حقيقت از طرف فيفا) مطرح شده كه طي ساليان اخير هرگز صدا و سيما حاضر نشده براي پخش راديو و تلويزيوني رقابت هاي فوتبال حق و سهمي به فدراسيون و باشگاه ها بدهد و هيچ قدرتي هم نتوانسته مجوز حضور بانوان در ورزشگاه ها را صادر كند.

اما اين ماجرا جدي است و جدا از عقب نشيني صدا و سيما، نياز به بازنگري در مورد شرايط حضور بانوان در ورزشگاه ها داريم. البته معتقديم اگر آقايان در ورزشگاه ها حرمت نگاه مي داشتند و فضاي استاديوم ها را عاري از فرهنگ نمي كردند تا به حال بانوان هم پاي ثابت تماشاي تمامي رقابت هاي فوتبال ملي و باشگاهي ايران بودند.
منبع:iranianuk.com
 

k.m.r.c

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اخبار و مطالب باشگاههای لیگ برتر ایران (به جز استقلال و پرسپولیس)

اخبار و مطالب باشگاههای لیگ برتر ایران (به جز استقلال و پرسپولیس)

در تمرین یكی دو روز اخیر پرسپولیس بحث زیادی در مورد تست سرعت پیشنهادی افشین قطبی در گرفته. سرمربی پرسپولیس از بازیكنان خواسته كه در گروه‌های مختلف با هم مسابقه دوی 100 متر بدهند و در این بین حسین كعبی با استارتی فوق‌العاده همه را شگفت‌زده كرده است. كعبی آنقدر سریع دویده كه استیلی و قطبی چند باری كرونومترشان را كنترل كردند تا ببینند درست ثبت كرده یا نه. استیلی و قطبی به او گفته‌اند كه 100 متر را زیر 11 ثانیه دویده اما حسین اصرار دارد كه 100 متر را می‌توان زیر 10 ثانیه هم بدود. در اینكه حسین كعبی سرعت شگفت‌انگیزی دارد تردیدی نیست اما بد نیست مدافع راست پرسپولیس سری به ركوردهای ثبت شده دنیا در 100 متر بزند و ببیند كه چه قدر غلو كرده. جالب است كه ركورد ملی ایران در 100 متر هم هنوز 10 ثانیه پایین‌تر نیامده اما كعبی خودش را جزء كلوپ «زیر 10 ثانیه» دنیا می‌داند. كلوپی كه شاید 50 عضو از سراسر دنیا بیشتر نداشته باشد...


منبع:http://www.kargozaaran.com
 

Haamed_3509

عضو جدید
مصاحبه با همسر افشین قطبی+عکسهایی از نمایشگاه عکس او

مصاحبه با همسر افشین قطبی+عکسهایی از نمایشگاه عکس او

مصاحبه با همسر افشين قطبي + عكسهايي از نمايشگاه نقاشي او

ناصر حجازي يك جنتلمن واقعي است. من خيلي از رفتار او خوشم مي‌آيد و در دور رفت از اينكه او مربي تيم حريف ما بود، خوشحال بودم

مصاحبه دنياي فوتبال با همسر افشين قطبي

نظرتان راجع به عكس يك دنياي فوتبال كه تحت‌تاثير حضور شما در استاديوم بوده، چيست؟
برايم جالب بود، اما فقط به‌عنوان يك عكس روي جلد به آن نگاه كردم!
به‌نظر مي‌رسد كه به فوتبال علاقه وي‍‍ژه‌اي داريد كه آن را به‌عنوان موضوع نقاشي‌هايتان انتخاب كرديد؟
بله، من از بچگي فوتبال را دوست داشتم؛ البته علاقه من به فوتبال به‌مراتب كمتر از افشين است؛ اما از همان دوران كودكي كه همراه خانواده‌ام در هلند بودم طرفدار تيم آژاكس بودم. در چندسال اخير هم كه همراه افشين در كره بوديم، تقريبا تمام سفرها همراه تيم‌ملي كره مي‌رفتم.
چطور شد كه تصميم گرفتيد از فوتبال نقاشي كنيد؟
علاقه من به نقاشي مربوط به سال‌هاي قبل است. من از 11سالگي نقاشي‌كردن را شروع كردم و نقاشي را به‌عنوان يك رشته در دبيرستان و دانشگاه دنبال كردم. تا پيش از اين بيشتر كارهاي من موضوعات مختلفي مثل نقاشي چهره و موضوعات اجتماعي بود اما اين اولين دفعه‌اي است كه تصميم گرفتم ورزش را به‌عنوان موضوع نقاشي‌هايم انتخاب كنم. تقريبا بعد از بازي دور رفت داربي بود كه تصميم گرفتم فوتبال را نقاشي كنم. فكر كردم مي‌توانم هيجان تماشاگران فراوان علاقه‌مند به دو تيم را نشان دهم. خواستم يك كار جديد انجام دهم. شما تا به‌حال در ايران چنين نمايشگاهي ديده‌ايد؟
اكثر نمايشگاه‌هاي ورزشي در رشته عكاسي است و خود من به‌شخصه كمتر در رابطه با نمايشگاه نقاشي شنيده‌ام
خوشحالم كه كار نويي انجام دادم.
معمولا هنر كشورهاي شرق تحت‌تاثير سبك‌هاي چيني مثل يوآن، سونك، مينگ و چينگ يا سبك‌هاي ژاپني و چايي‌‌كابوكي است، شما چقدر با اين سبك‌ها آشنايي داريد؟
من با اين سبك‌ها آشنا هستم، اما من كه چيني يا ژاپني نيستم! ضمن اينكه بيشتر كارهاي من تحت‌تاثير سبك‌هاي مدرن است.
از نقاشي‌هاي شما معلوم است كه علاقه ويژه‌اي به سبك امپرسيون داريد، چون بيشتر كارهاي شما با رنگ و نور است و شبيه‌سازي كمتر در آن ديده مي‌شود.
دقيقا كارهاي من در سبك امپرسيون است، اما سعي كردم تا شبيه‌سازي چهره‌ها را هم تا حدودي رعايت كنم چون نقاشي‌هاي من از روي عكس‌هاي آقاي رياضتي كشيده شده است.
‌آيا معياري هم براي انتخاب چهره‌هايي كه از آن نقاشي كرديد، داشتيد. چون چهره‌هايي مثل باقري،‌ آقايي و نيكبخت بيشتر از بقيه به چشم مي‌آيند.
به نظر من كريم باقري چهره بسيار خوبي است براي اينكه مدل نقاشي باشد، داد. براي همين در بيشتر كارهاي من تصوير او را مي‌بينيد.
براي هركدام از اين كارها چقدر زمان گذاشتيد؟
همانطور كه مي‌دانيد در چنين سبك‌هايي بيشتر حسي كه نقاشي به بيننده منتقل مي‌كند، مهم است نه فرصتي كه براي نمايش ريزه‌كاري‌ها مي‌گذارد. براي همين من تلاش كردم تا حسي را كه از عكس‌ها و صحنه‌هاي فوتبال داشتم نقاشي كنم. دوست داشتم تا نقاشي‌هايم بتواند هيجان تماشاگران را در پس‌زمينه و حركت را كه قانون فوتبال است نشان دهم.
براي كشيدن بازيكنان شناختي هم از آنها داشتيد؟
نه، به‌غير از افشين شناخت خاصي از بقيه سوژه‌هايم نداشتم و بيشتر عكس‌هاي آنها برايم ملاك بود.
آقاي قطبي هم در كشيدن نقاشي‌ها به شما كمك مي‌كند؟
نه، اما وقتي من نقاشي مي‌كشم استقبال مي‌كند.
شما چطور، در مورد فوتبال و مسايل فني پرسپوليس اظهارنظر مي‌كنيد؟
خيلي زياد، معمولا بعد از هر بازي ساعت‌ها در مورد فوتبال با هم صحبت مي‌كنيم. چون من خيلي فوتبالدوست هستم فكر مي‌كنم فوتبال را به‌اندازه‌اي كه بتوانم در مورد مسايل فني آن صحبت كنم، مي‌فهمم! (مي‌خندد)
خودتان هم طرفدار پرسپوليس هستيد؟
من نظر خاصي ندارم! بيشتر به‌خاطر اينكه افشين در پرسپوليس است اين تيم را دوست دارم.
پس از نگاه كردن به كارهايتان يك حس شادي در بيننده به‌وجود مي‌آيد.
فكر مي‌كنم كسي كه براي تماشاي فوتبال مي‌رود در هر صورت دنبال پيروزي تيمش است و هيجانات تماشاگران فضا را شاد مي‌كند.
فكر مي‌كنيد زندگي‌كردن يك هنرمند در كنار فوتباليست چطور باشد؟
مي‌دانم شايد هنر و فوتبال هيچ تشابهي به هم نداشته باشند! اما علاقه من به فوتبال كه از همان دوران كودكي و پيش از آنكه من رو به نقاشي بياورم همراه من است و باعث شده كه ما تفاهم بيشتري داشته باشيم چون من از بچگي علاقه ويژه‌اي به آژاكس داشتم، بازيكن محبوبم هم دنيس برگ كمپ است!
انتظار اين تعداد بازديدكننده را داشتيد؟
نه، اصلا فكر نمي‌كردم كه اين تعداد براي تماشاي كارهايم بيايند.
در پس‌زمينه بعضي از كارهايتان تلاش كرديد تا تبليغات را با خط ‌ايراني بنويسيد. با زبان ايراني هم آشنا هستيد؟
د ر مورد تبليغات سعي كردم تا عين خط‌ها را ننويسم كه تبليغ نشود اما كاري كردم تا خط‌ها به فارسي نزديك باشد. زبان فارسي را هم تا حدي متوجه مي‌شوم، اما بيشتر به زبان هلندي و انگليسي مسلط هستم، تا حدودي آلماني مي‌فهمم، كره‌اي هم كه زبان‌ مادري‌ام است.
تفاوت زيادي ميان نقاشي شما از قطبي و كريمي وجود دارد.
چون افشين خيلي آدم آرامي است، اما فيروز كريمي خيلي مربي پرهيجان و بااحساسي است و معمولا كنار خط با بازيكنانش صحبت مي‌كند.
در يكي از نقاشي‌هاي شما حجازي و قطبي لب‌ خط مشغول صحبت‌كردن با بازيكنانشان هستند. نظر شما در مورد ناصر حجازي چيست؟
ناصر حجازي يك جنتلمن واقعي است. من خيلي از رفتار او خوشم مي‌آيد و در دور رفت از اينكه او مربي تيم حريف ما بود، خوشحال بودم.
پيش‌بيني شما در مورد قهرماني پرسپوليس چيست؟
به‌نظر من پرسپوليس شانس اول قهرماني است و من اميدوارم كه در دو بازي آينده‌اش پيروز زمين باشد.
تابستان.
براي همين است كه در كارهايتان بيشتر ازرنگ‌هاي گرم استفاده‌ كرده‌ايد؟
(مي‌خندد) شايد چون من تابستان‌گرم هستم!
به‌نظر مي‌رسد كه براي به تصويركشيدن افشين قطبي زمان بيشتري گذاشتيد؟
خيلي‌ها اين حرف را به من زدند. به‌هر حال سعي كردم كه افشين را باتوجه به شناختي كه از او دارم و با توجه به روحياتش به‌تصوير بكشم.
روي اين تابلو چقدر قيمت گذاشتيد؟
2000 يورو است.
باتوجه به اينكه اين تصوير همسرتان است شايد بهتر بود قيمت بيشتري روي آن بگذاريد.
شايد، اما من براساس طرح‌هايم قيمت گذاشته‌ام تصوير فيروز كريمي هم همين قيمت است اما از اينكه فكر مي‌‌كنم كسي تصوير افشين را بخرد و دائما به آن نگاه كند، احساس خوبي ندارم!


نمايشگاه نقاشي فوتبال استقلال و پرسپوليس به همت خانم يوروم همسر افشين قطبي عصر امروز در محل دفتر تصويرگران پويا انديش افتتاح شد.




 

m.s.c

عضو جدید
نه قرمز نه آبی فقط سبز پیامی

نه قرمز نه آبی فقط سبز پیامی

صعود تیم پیام خراسان را به تمام خراسانیها و دوستداران این تیم تبریک می گویم.
 

Oliver Kahn

عضو جدید
استقلال و پرسپوليس در هفته‌ي نهم ليگ هشتم به مصاف هم مي‌روند

استقلال و پرسپوليس در هفته‌ي نهم ليگ هشتم به مصاف هم مي‌روند

استقلال و پرسپوليس در هفته‌ي نهم ليگ هشتم به مصاف هم مي‌روند

خبرگزاري دانشجويان ايران
داربي سنتي پايتخت فوتبال ايران در هفته‌ي نهم هشتمين دوره‌ي ليگ برتر برگزار مي شود.
به گزارش
ايسنا، امروز مراسم قرعه كشي رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران انجام شد كه تيم‌هاي استقلال و پيروزي ديدار رفت خود را در هفته‌ي نهم برگزار خواهند كرد.
گزارش تكميلي متعاقبا ارسال خواهد شد.
 

Oliver Kahn

عضو جدید
برنامه کامل دور رفت هشتمین دوره رقابتهای لیگ برتر




سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال برنامه دور رفت هشتمین دوره رقابتهای لیگ برتر در سال 87 - 88 را اعلام کرد.به گزارش خبرنگار مهر، برنامه کامل دور رفت این رقابتها که از روز 15 مردادماه سالجاری با حضور 18 تیم آغاز خواهد شد به شرح زیر است:

هفته اول :

* سایپا کرج - پرسپولیس تهران
* صباباتری قم - پیکان تهران
* راه آهن تهران - ملوان انزلی
* سپاهان اصفهان - پاس همدان
* برق شیراز - پیام مشهد
* ابومسلم مشهد - استقلال تهران
* فولاد خوزستان - مقاومت سپاسی
* پگاه گیلان - استقلال اهواز
* مس کرمان - ذوب آهن اصفهان

هفته دوم :
* پاس همدان - پرسپولیس تهران
* استقلال تهران - پگاه گیلان
* ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران
* سایپا کرج- فولاد خوزستان
* مقاومت سپاسی شیراز - راه آهن
* پیام مشهد - سپاهان اصفهان
* صباباتری قم - ابومسلم مشهد
* استقلال اهواز - مس کرمان
* ملوان انزلی - برق شیراز

هفته سوم :
* پرسپولیس تهران - ملوان انزلی
* سپاهان اصفهان - استقلال تهران
* سایپا کرج - پیکان تهران
* راه آهن تهران - استقلال اهواز
* ابومسلم مشهد - پاس همدان
* فولاد خوزستان - پیام مشهد
* پگاه گیلان - ذوب آهن اصفهان
* مس کرمان - مقاومت سپاسی
* برق شیراز - صباباتری قم

هفته چهارم :
* ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس تهران
* استقلال تهران - مس کرمان
* مقاومت سپاسی - پیکان تهران
* سایپا کرج - راه آهن تهران
* پاس همدان - برق شیراز
* پیام مشهد - پگاه گیلان
* استقلال اهواز - ابومسلم مشهد
* ملوان بندرانزلی - فولاد خوزستان
* صباباتری قم - سپاهان اصفهان

هفته پنجم :
* پرسپولیس تهران - فولاد خوزستان
* برق شیراز - استقلال تهران
* ابومسلم مشهد - پیکان تهران
* سپاهان اصفهان - سایپا کرج
* راه آهن تهران - پاس همدان
* استقلال اهواز - پیام مشهد
* مس کرمان - ملوان بندرانزلی
* مقاومت سپاسی شیراز - پگاه گیلان
* صباباتری قم - ذوب آهن اصفهان

هفته ششم :
* مس کرمان - پرسپولیس تهران
* استقلال تهران - صباباتری قم
* پیکان تهران - راه آهن تهران
* سایپا کرج - پگاه گیلان
* پیام مشهد - پاس همدان
* ذوب آهن اصفهان - ابومسلم مشهد
* فولاد خوزستان - برق شیراز
* مقاومت سپاسی شیراز - استقلال اهواز
* ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان

هفته هفتم :
* پرسپولیس تهران - پیام مشهد
* استقلال اهواز - استقلال تهران
* ملوان بندرانزلی - پیکان تهران
* برق شیراز - سایپا کرج
* راه آهن تهران - پگاه گیلان
* پاس همدان - مس کرمان
* ابومسلم مشهد - فولاد خوزستان
* سپاهان اصفهان - ذوب آهن اصفهان
* صباباتری قم - مقاومت سپاسی شیراز

هفته هشتم :
* پگاه گیلان - پرسپولیس تهران
* راه آهن تهران - استقلال تهران
* پیکان تهران - استقلال اهواز
* سایپا کرج - ملوان بندرانزلی
* ذوب آهن اصفهان - پاس همدان
* پیام مشهد - صباباتری قم
* مقاومت سپاسی - ابومسلم مشهد
* فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان
* مس کرمان - برق شیراز

هفته نهم :
* استقلال تهران - پرسپولیس تهران
* پیکان تهران - پیام مشهد
* سایپا کرج - ذوب آهن اصفهان
* سپاهان اصفهان - راه آهن تهران
* ملوان انزلی - پاس همدان
* مس کرمان - ابومسلم مشهد
* استقلال اهواز - فولاد خوزستان
* صباباتری قم - پگاه گیلان
* برق شیراز - مقاومت سپاسی شیراز

هفته دهم :
* پرسپولیس تهران - ابومسلم مشهد
* مقاومت سپاسی شیراز - استقلال تهران
* پگاه گیلان - پیکان تهران
* سپاهان اصفهان - برق شیراز
* راه آهن تهران - ذوب آهن اصفهان
* پاس همدان - سایپا کرج
* پیام مشهد - ملوان انزلی
* مس کرمان - فولاد خوزستان
* استقلال اهواز - صباباتری قم

هفتم یازدهم :
* برق شیراز - پرسپولیس تهران
* پاس همدان - استقلال تهران
* پیکان تهران - سپاهان اصفهان
* سایپا کرج - مس کرمان
* صباباتری قم - راه آهن
* ابومسلم مشهد - پیام مشهد
* فولاد خوزستان - پگاه گیلان
* ملوان بندرانزلی - استقلال اهواز
* ذوب آهن اصفهان - مقاومت سپاسی شیراز

هفته دوازدهم :
* سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران
* پیکان تهران - استقلال تهران
* مقاومت سپاسی - سایپا کرج
* راه آهن تهران - برق شیراز
* پاس همدان - فولاد خوزستان
* پیام مشهد - مس کرمان
* پگاه گیلان - ابومسلم مشهد
* استقلال اهواز - ذوب آهن اصفهان
* صباباتری قم - ملوان بندرانزلی

هفته سیزدهم :
* پرسپولیس تهران - مقاومت شیراز
* ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران
* برق شیراز - پیکان تهران
* سایپا کرج - پیام مشهد
* ابومسلم مشهد - راه آهن تهران
* پاس همدان - استقلال اهواز
* فولاد خوزستان - صباباتری قم
* ملوان بندرانزلی - پگاه گیلان
* مس کرمان - سپاهان اصفهان

هفته چهاردهم :
* صباباتری قم - پرسپولیس تهران
* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی
* پیکان تهران - فولاد خوزستان
* استقلال اهواز - سایپا کرج
* راه آهن تهران - مس کرمان
* مقاومت سپاسی شیراز - پاس همدان
* ذوب آهن اصفهان - پیام مشهد
* ابومسلم مشهد - برق شیراز
* پگاه گیلان - سپاهان اصفهان

هفته پانزدهم :
* پرسپولیس تهران - پیکان تهران
* فولاد خوزستان - استقلال تهران
* سایپا کرج - ابومسلم مشهد
* پیام مشهد - راه آهن تهران
* پاس همدان - صباباتری قم
* سپاهان اصفهان - استقلال اهواز
* ملوان بندرانزلی - مقاومت سپاسی شیراز
* مس کرمان - پگاه گیلان
* برق شیراز - ذوب آهن اصفهان

هفته شانزدهم :
* استقلال اهواز - پرسپولیس تهران
* سایپا کرج - استقلال تهران
* پیکان تهران - پاس همدان
* راه آهن تهران - فولاد خوزستان
* مقاومت سپاسی شیراز - پیام مشهد
* ابومسلم مشهد - سپاهان اصفهان
* ذوب آهن اصفهان - ملوان بندرانزلی
* برق شیراز - پگاه گیلان
* صباباتری قم - مس کرمان

هفته هفدهم :
* راه آهن تهران - پرسپولیس تهران
* پیام مشهد - استقلال تهران
* مس کرمان - پیکان تهران
* سایپا کرج - صباباتری قم
* پاس همدان - پگاه گیلان
* ملوان بندرانزلی - ابومسلم مشهد
* فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان
* برق شیراز - استقلال اهواز
* سپاهان اصفهان - مقاومت سپاسی شیراز
 

Admin

مدیر کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیر کل سایت
تاسف برای فوتبال ایران: مرادي از داوري كناره‌گيري كرد

تاسف برای فوتبال ایران: مرادي از داوري كناره‌گيري كرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال



مسعود مرادي گفت: از جام جهاني انصراف دادم تا نشان دهم براي حضور در اين رويداد مهم هر برخوردي را نمي‌پذيرم.



مسعود مرادي پس از اعلام انصراف از كانديداتوري رقابت‌هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: پيش از سفر به كويت نيز اعلام كرده بودم كه از جام جهاني انصراف خواهم داد. اما، شايد در آن زمان عده‌اي حرف من را شوخي گرفته بودند. در هر صورت با ارسال نمابري از كانديداتوري حضور در جام جهاني انصراف دادم و با آنكه حضور در اين رقابت‌ها بزرگترين آرزوي هر فردي است، اما من حاضر نشدم هر مساله‌اي را براي اين كار تحمل كنم.




وي افزود: امشب عازم سوئيس مي‌شوم تا به صورت كتبي نيز اين موضوع را اعلام كنم.
مرادي با اشاره به اعتراض‌ها و رفتارهاي كه پس از ديدار پرسپوليس و مس كرمان صورت گرفت، خاطرنشان كرد: اعتقاد دارم سازمان تربيت بدني به عنوان متولي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس علاوه بر موضوعات ورزشي بايد مسايل فرهنگي اين دو باشگاه را نيز پيگيري كند. مصطفوي به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس در يك رسانه‌ي عمومي من را به عنوان يك داور مستحق توهين و فحاشي دانسته است. من به كار خود اعتقاد دارم و هنوز مي‌گويم كه در بازي پرسپوليس و مس اشتباه نكرده‌ام. اما، حتي اگر داوري اشتباه نيز انجام دهد، بايد با سخنان نسجيده و بازي با احساسات مردم زندگي و وضعيت كاري او را به خطر انداخت؟ سوال من از "علي‌آبادي" اين است كه بر روي صحبت‌هاي مديرعامل باشگاه پرسپوليس نظارت كرده است يا نه؟




وي افزود: در اين مدت من و خانواده‌ام بسيار تهديد شديم. از تهديدات تلفني گرفته تا برخوردهاي فيزيكي در خيابان. البته بيشتر مردم به داوران لطف دارند اما، برخي نيز هستند كه تحت تاثير القائات قرار گرفته و واكنش نشان مي‌دهند.



مرادي افزود: تهديدات بسياري وجود داشت اما، من داور ضعيفي نيستم كه بخواهم به خاطر اين تهديدات كناره‌گيري كنم. كار نيمه تمامي داشتم و آن حضور در جام جهاني بود. اما، اكنون كه مي‌بينم عده‌اي براي رسيدن به اهداف خودحاضر به دست زدن به هر كاري هستند، من از حضور در جام جهاني انصراف مي‌دهم تا نشان دهم چنين شخصيتي ندارم. اي كاش براي قضاوت در جام جهاني كانديدا نمي‌شدم. چرا كه از همان زمان عده‌اي انتقادات خود را شروع كردند و با تفسير به راي شخصيت يك داور را زير سوال بردند.




وي افزود: جام جهاني از ليگ برتر ايران بسيار مهمتر است و اكنون كه از رقابت‌هاي جام جهاني كناره‌گيري كرده‌ام، طبيعي است كه در ليگ برتر ايران نيز قضاوت نخواهم كرد.


مرادي خاطرنشان كرد: با اين حال مسعود مرادي بايد به وظيفه‌اش در مقابل جامعه‌ي بين‌المللي داوري عمل مي‌كرد و همين طور وظيفه‌اي كه نسبت به كشورش داشت. به همين دليل بود كه به كويت رفتم و آخرين قضاوت خود را به عنوان يك داور ايراني در بازي القادسيه كويت و اوراواردز ژاپن انجام داده‌ام كه خوشبختانه در پايان بازي مسوولان دو تيم و ناظر لبناني بازي نيز راضي بودند. در اين بازي براي القادسيه يك پنالتي گرفتم و يك بازيكن اوراوا را اخراج كردم. با اين حال نه از توهين و فحاشي خبري بود و نه از اعتراض. در هر صورت من وظيفه‌ام را انجام دادم و سعي كردم در آخرين قضاوتم چهره‌ي مثبتي از يك داور ايراني نشان دهم. همان طور كه در بازي‌هاي المپيك 2008 نيز همين كار را انجام دادم.





مسعود مرادي تصريح كرد: همانند جام جهاني 2006 آلمان به محض آنكه كانديداتوري خود را براي حضور در جام جهاني اعلام كردم، انتقادات كارشناسان و پيشكسوتان اوج گرفت و در اين دوره هم شروع به تخريب من كردند، البته من مي‌توانم هر فشاري را تحمل كنم اما، حاضر نيستم براي حضور در جام جهاني خانواده‌ام زير فشار روحي و رواني قرار گرفته و امنيت آنها به خطر بيفتد. جام جهاني تا اين اندازه ارزش ندارد. من وظيفه‌ام را در قبال نظام و ورزش انجام داده‌ام. اما، دلم از اين همه جفاكاري و ناملايمات شكست.



وي افزود: از هيچ كس گله‌اي ندارم، همه را مي‌بخشم و به خدا واگذار مي‌كنم. اما، اطمينان دارم اگر حتي من در رقابت‌هاي المپيك كه بسيار مهمتر از ليگ برتر ايران است يك پنالتي اشتباه مي‌گرفتم، تا اين اندازه بازخواست نمي‌شدم.





مرادي درباره‌ي اشتباهات داوري در ليگ هشتم نيز به ايسنا گفت: مي‌پذيرم كه اشتباهاتي وجود داشته است. اما، حاضرم رقابت‌هاي هفته‌هاي نخست ليگ هشتم را با فصل گذشته مقايسه كنم. شايد در فصل گذشته اشتباهات بيشتر هم بوده است. اما، امسال اين اشتباهات بسيار بزرگنمايي شد. وجود چنين اشتباهاتي در فوتبال طبيعي است اما، يك روند هماهنگ شده از ابتداي ليگ هشتم آغاز شد و به خصوص در مورد من در آستانه‌ي المپيك اين فشارها افزايش پيدا كرد. در هر صورت خوشحالم كه به كويت رفتم و با سربلندي به كشورم بازگشتم. اما، يك عده تنگ نظر از همان اول قصد تضعيف روحيه‌ي من را داشتند، با اين حال مرادي داوري است كه هيچ ادعايي ندارد و به همين دليل هر سخني را نمي‌پذيرد.





وي درباره‌ي عملكرد كميته‌ي داوران نيز گفت: مسعود عنايت از مدرسين كنفدراسيون فوتبال آسياست و در آخرين كلاس مدرسين در اسپانيا حضور داشته است. اما، گويا صحبت‌هاي او يا جلال مرادي و حسين عسگري از داوران بين‌المللي كشورمان به دليل آنكه تنها از من حمايت كرده و هم نظر با من بوده‌اند، ارزشي ندارد. بلكه رسانه‌ها تنها به مخالفان من توجه مي‌كنند. چگونه است كه يك كارشناس به داوري كه در رقابت‌هاي المپيك حضور داشته، در ليگ قهرمانان آسيا داوري مي‌كند و كانديداي حضور در جام جهاني است، مي‌گويد ژن داوري ندارد. اين خنده‌دارترين حرفي بود كه من در اين مدت شنيدم.



مرادي ادامه داد: بسياري از مربيان و مديران عامل اشتباهاتداوري را پذيرفته و منطقي برخورد كردند. اما، كاري كه مصطفوي انجام داد بسيار نادرست بود. من در كويت بودم و خانواده‌ام در ايران در پاي تلويزيون الفاظي را راجع به من شنيدند كه با من تماس گرفتند و از من خواستند قضاوت نكنم.





مرادي در پايان به ايسنا گفت: من داوري هستم كه با شرافت و صداقت قضاوت مي‌كنم، تابع قوانين بوده و حاضر نيستم حتي در مقابل هفتاد هزار تماشاگر حق تيمي را ضايع كنم. در هر صورت براي داوران جوان كشورمان، نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا و همچنين تيم ملي ايران آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم از "كامراني‌فر" كمك داور خوب ايراني حمايت كنيم تا او به جام جهاني 2010 برود.



منبع: ایسنا
 

Admin

مدیر کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیر کل سایت
مرادی بهترین داور ایرانی بود. واقعا مایه تاسف برای ماست و مایه شرمندگی برای بعضی به اصطلاح کارشناسانی که برای خوشایند طرفدارای تیم های پایتخت و کسب محبوبیت داورها رو زیر سوال میبرن و بعضی طرفدارای بی فرهنگ این دو تیم رو به واکنش های عجیب و غریب من جمله تهدید داور و خونواده ش وامیدارن.

عجیبه که به خاطر دو تا داوری که به نفع پرسپولیس نبود این همه بلوا به پا شد و حتی قطبی هم رفتار بین المللیش (!)‌ رو زیر پا گذاشت و شوک داوری ‌لازم بود (!)‌ و به اینجا کشید که بهترین داورمون استعفا بده ولی آخر فصل گذشته که داوری ها به طرز عجیبی به نفع پرسپولیس بود (بازی با سایپا که بازیکن پرسپولیس باید همون اوائل اخراج میشد و پنالتی برای سایپا گرفته میشد یا هشت دقیقه وقت اضافه گرفتن برای اینکه پرسپولیس به گل برسه!) اون موقع صدای کسی در نیومد و داوری ها خیلی خوب بودن!

دلیل این ها رو نباید تو بی فرهنگی مردم جستجو کرد، همه اینها متوجه مدیریت های افتضاح حاکم بر ورزش این مملکته.
 

hamid66

عضو جدید
داوری که این قدر مغرور و از خود راضیه همون بهتر که استعفا بده.

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
 

Matrix

عضو جدید
واقعا" دوست داشتم که این بحثا 6 سال پیش مطرح میشد.اون موقع که سپاهانی به این شکل نبود.و ببینم باز هم اینطوری حرف میزنی و اینها رو میگی .. یا نه!

حالا که بحثش رو پیش آوردی ، کامل میگم ، یکی یکی و کامل هم جواب میخوام.

مرادی بهترین داور ایرانی بود.

با چه ملاک و سنجشی !؟ قبلا" شاید. ولی الآن سعید مظفری زاده بهترین داور ایرانه.


واقعا مایه تاسف برای ماست
هست.

و مایه شرمندگی برای بعضی به اصطلاح کارشناسانی که برای خوشایند طرفدارای تیم های پایتخت و کسب محبوبیت داورها رو زیر سوال میبرن
خیلی جالبه!حتما" برنامه ی نود رو شما مشاهده نکردی. کردی!؟

اونجا فنایی(داوری که تو فینال جام جهانی حضور داشته) تمام سعی و تلاشش این بود که به مردم حالی کنه که داور شاید تو یک صحنه اشتباه کرده ولی مرادی از بهترین داورای ماست و باید بهش احترام گذاشته بشه.

فنایی با اون همه اعتبار و با نشون دادن چند فیلم آموزشی ، نشون داد که اون صحنه ی هند پنالتی بوده.ولی از طرف دیگه خیلی هوای مرادی داشت.

ولی بعدش مصاحبه ی مرادی رو نشون داد. مرادی گفت : " حتی یک داور درجه 3 هم میتونست تشخیص بده که این صحنه پنالتی بوده" !

من رو به شما میگم پس: شما اگر جای فنایی بودید که این همه هوای مرادی رو داشته بعد یه دفعه مرادی میاد همه چیز رو به باد میده! و میگه امثال فنایی (تکرار میکنم، فینال جام جهانی!) از داورهای درجه 3 هم ضعیف تر هستن ، چه برخوردی میکردی؟ بهت بر میخورد ، نه !؟ جالب اینه که حتی با وجود اینکه فردوسی پور میخواست یادآوری کنه به فنایی که آقای مرادی همچین حرفی زده ، ولی فنایی باز هم بیخیال از کنارش میگذشت و میگفت که مرادی از بهترین داورای ماست باید بهش احترام گذاشت!

با چه دلیل و منطقی میگی "فنایی" باید شرمنده باشه !؟



و بعضی طرفدارای بی فرهنگ این دو تیم رو به واکنش های عجیب و غریب من جمله تهدید داور و خونواده ش وامیدارن.
ببینم ، جناب ادمین اگه از مثلا" 1 میلیون طرفدار سپاهان بگذریم ، و تیم های اهوازی رو هم کنار بزاریم.

حتما" میدونی که طرفداری این دو تیم ، یعنی مردم ایران! یعنی سرتاسر کشور! خیلی خیلی جالبه که اینجا بهشون لقب "بی فرهنگ" میدی ، ولی آخر پستت میگی:

دلیل این ها رو نباید تو بی فرهنگی مردم جستجو کرد، همه اینها متوجه مدیریت های افتضاح حاکم بر ورزش این مملکته.
عجیبه که به خاطر دو تا داوری که به نفع پرسپولیس نبود این همه بلوا به پا شد و حتی قطبی هم رفتار بین المللیش (!)‌ رو زیر پا گذاشت و شوک داوری ‌لازم بود (!)‌ و به اینجا کشید که بهترین داورمون استعفا بده ولی آخر فصل گذشته که داوری ها به طرز عجیبی به نفع پرسپولیس بود (بازی با سایپا که بازیکن پرسپولیس باید همون اوائل اخراج میشد و پنالتی برای سایپا گرفته میشد یا هشت دقیقه وقت اضافه گرفتن برای اینکه پرسپولیس به گل برسه!) اون موقع صدای کسی در نیومد و داوری ها خیلی خوب بودن!
اصلا" عجیب نیست! دلیل میخوای ؟ میارم!

1- معلومه که باید قدرت اعتراض و تصمیم گیری با تیم های پر طرفدار پایتخت باشه! معلومه که وقتی به ضرر بهترین تیم شهرستانی (سپاهان) میگیرن ، هواداراش قدرت اعتراض ندارن! اگه همه شون هم داد و فریاد کنن (که اتفاقا" هم میکنن) ، بازم یک میلیون کجا و بیست میلیون کجا !!؟ نکنه انتظار داری ناراحت کردن 20 میلیون نفر ، عواقبش مثل ناراحت کردن یک میلیون باشه !؟ یکی از عمده دلایلی که شاه حسینی، بهترین رئیس کمیته انضباطی تمام دوران ایران، استعفا داد (برکنارش کردند) مگر نه همین جار و جنجالهایی بود که ساکت و سپاهانیا راه انداختند !!؟

2- دوست من رفتار بین المللی قطبی نه این بازی و بر علیه مرادی که هفته ی قبلش و بعد از بازی ذوب آهن بود! و این هیچ ربطی به استعفای مرادی نداشت! قطبی بعد از بازی با مس ، فقط رفت با مرادی دست داد . و گفت که از داوری دیگه حرفی نمیزنه!

3- مثه اینکه بازم برنامه نود رو دنبال نمیکنی! برنامه ی نودی که هفته ی قبلا از بازی با مس بود ، عنایت(رئیس کمیته داوران) رو دعوت کرده بودند. و عنایت اونجا صراحتا" اعلام کرد که داوری اون هفته واقعا" ضعیف بوده! چه زمانی رو به یاد داری که رئیس کمیته داوران همچین حرفی بزنه !؟ یعنی میخوای بگی قبلا" به ضرر پرسپولیس نگرفتند !؟

وقتی میگم شوک لازمه ، از این نظر هست. نه اینکه به ضرر پرسپولیس گرفتند!

ادمین عزیز ، اگه اشتباه نکنم دو سال پیش بود که تو فینال جام حذفی ، بازی برگشت با سپاهان ، داور آقای مرادی بود. و در دقیقه ی 119 وقت اضافی ، یک ضربه پنالتی مسلم رو برای پرسپولیس نگرفت! و البته اون دفعه بعدشم خودش عذر خواهی کرد و کسی هم اعتراضی نکرد! یعنی اون ، از این قضاوت بدتر بود؟ یا از بازیکن اخراجی بازی با سایپا مهم تر بود!!؟

اشتباه داوری همیشه هست و همه هم قبول دارند.ولی سوال اینجاست که یه داور چقدر میتونه گستاخ باشه؟! وقتی زمین و زمان میگن اشتباه کردی،میگه من اشتباه نکردم و کارشناس های عالی ما رو ضعیف تر از داوران درجه 3 خطاب میکنه! مسلما" اگر مرادی به جای رفتار گستاخانه ش ، به اشتباهش اعتراف میکرد، مثل دفعات پیش، این بار هم هوادارا ازش میگذشتند!

داد هوادارای پرسپولیس هم به خاطر یه داوری بد در نیومده ، که به خاطر چند قسمتی شدن سریال "پنالتی برای حریف" هست!
بازی با ملوان.بازی با ذوب آهن.و بعدش هم بازی با مس ! سه بازی پشت سر هم و هر بازی یک پنالتی! این اعتراض نداره؟

4- در مورد اون داوری های به نفع پرسپولیس قبلا" هم بحث کردیم! بازی با سایپا درسته و بازیکن پرسپولیس باید اخراج میشد. که با اشتباه مسلم داوری این اتفاق نیفتاد!

ولی بازی با سپاهان داوری کوچکترین مشکلی نداشت! داور 7 دقیقه (نه هشت دقیقه) وقت اضافه اعلام کرد که برنامه ی نود هم ثانیه به ثانیه ش رو نشون داد و همه دیدن که دقیقا" درست بود! به جز جناب ساکت که نمیخواست ببینه و نظر بده. و قبول نمیکرد!
و در طول این هفت دقیقه هم پرسپولیس گل برتری رو زد!

ضمنا" هیچ جای دنیا کسی به وقت اضافه ی داور اعتراض نمیکنه! و بعضی از حرفهای سپاهانی ها هم واقعا" مضحک بود! اینکه میگفتند داور صبر کرد تا پرسپولیس گل رو بزنه و بعد بازی رو تموم کرد!

عزیز من وقتی این حرف رو میزنند که مثلا" من 5 دقیقه وقت اضافی بگیرم و بعد از تموم شدنش بازم 2 دیقه اضافه تر بگیرم و پرسپولیس اونموقع گل بزنه!

البته شایدم به خرافات اعتقاد داشته باشن! یعنی اینطوری که فکر میکنند ، مظفری زاده شب قبلش خواب دیده بود که پرسپولیس دقیقه ی 96 گل میزنه و واسه خاطر پرسپولیس 7 دقیقه گرفت! که خوب این هم من نظری نمیدم ، دوستان خودشون میدونن چقدر .. هست!
 
آخرین ویرایش:

Dr ehsan

عضو جدید
خوب مشخصه که هر فوتبال دوستی از رفتن مرادی ناراحت می شه. اما فکر کنم درست تر باشه لااقل حالا که یه اتفاق ناراحت کننده توی داوری افتاده یکم اصولی تر نگاه کنیم:
تا اونجا که می دونم 4 نوع ورزش داریم: همگانی، حرفه ای، قهرمانی و ... (اون یکیش یادم نیست)
که هر کدوم تعریف و جایگاه خودش رو داره. ورزش حرفه ای یعنی یه عده آدم که به عنوان شغل ورزش می کنن باشگاهی هست،لیگی و مردمی که در واقع مشتری هستند. بازیی انجام می شه و در امدی هست که خود باشگاه به دست میاره. از بلیط فروشی، از حق پخش، از تبلیغات، از پیراهن فروشی و ... خوب میبینید که ما اصلاً ورزش حرفه ای نداریم (خنده داره حتی بعضی ها باشگاه خصوصی می زنن و گلایه می کنن که مسولان به ما کمک مالی نمی کنن).
ورزش حرفه ای نداریم وکسی هم به سمتش حرکت نمی کنه! پس اصلاً غلطه که راجع به لیگ حرفه ای فوتبال صحبت کنیم. مثل این می مونه که بحث کنیم چرا مجله ماشین کتاب خوبی نیست! چون اصلاً کتاب نیست. چرا تخمه نهار خوبی نیست!! خوب اصلاً غذا نیست.
خوب ما لیگ حرفه ای نداریم و خیلی از کشور های پیشرفته دنیا دارن! چرا؟ چرا اونا رفتن سراغ ورزش حرفه ای؟ حتماً نسبت به این نظام ورزش ما برتری داره. نظام پیشرفته تری.
دقیقاً همینطوره ما به خاطر این نظام عقب مونده ورزشی داریم یک سری هزینه می پردازیم. مثل این حمایت بی دلیل از تیم های بزرگ که باعث سرخوردگی توی کلی جوون می شه که توی تیم های دیگه دارنتلاش میکنن. که حتی باعث می شه همون تیم های بزرگ هم پیشرف نکن. مثل این همه پول که خرج این تیم ها میشه در حالی که توی همه جای دنیا تیم از طرف دارها به دست می اره. بلیط یا لباس می خرن یا چون طرف دارها زیادن تلوزیون پخش می کنه و حق پخش میده،
یا به خاطر طرفدارها اسپانسر جذب می شه و ... ( به همین خاطره که طرفدار در تیم های خارجی سرمایه محسوب می شه ولی در ایران طرفدار یه آدم الاف و سر کار هست(قصد توهین ندارم))
مشکل بعدی بحث داوریه. ببینید کلاً اولین راه حل یک مشکل اینه که وجودش رو قبول کنیم! آخه چطور ممکنه مشکلی رو که از نظر ما وجود نداره حل کنیم. مثلاً وقتی ماشین شما ریپ می زنه و شما بگید که نه ماشین همینطوریه دیگه، خوبه. خوب پس نمی بریدش تعمیر گاه . خوب درست هم نمی شه.

مشکل داوری هم همینه. ما (متولیان داوری) سال ها انکارش کردیم. پس حل که نشد هیچ شدید تر هم شد. حتی هنز هم اقدام درستی انجام ندادیم و تازه داریم وجود مشکل رو قبول می کنیم. مشکل رو قبول کن، آنالیز کن، یه استراتژی برای حلش انتخاب کن، و شروع کن به حل کردن مشکل و تصحیح راه حلت. همیشه راه همه مشکل ها همین بوده. شاید نقشه اولیه ای باشه ولی هنوز همین کار رو هم نکردیم.
پس باید هزینه هاش رو هم بپردازیم. مثل خداحافظی بهترین داورمون. مثل تغییر پیدا کردن نتیجه بازی ها توسط داور ها، مثل نداشتن داور در جام جهانی و . . .
 

Dr ehsan

عضو جدید
راستی جناب ادمین
استفاده از کلمه بی فرهنگ هم اشتباه بود به نظرم. فرهنگ یه مسئله نسبیه فرهنگ مردم همیشه در حال پیشرفته و در بعضی کشو ها بالاتر از بعضی دیگه. شما گویا قضیه کنارگیریه "اندرس فريسك" رو از خاطر بردین! یا کشور های اروپایی رو هم بی فرهنگ می دونید!! شایدم شما خیلی سطح بالا هستید و توقعتون بالاست (انشا ا... که همینطوره). ولی در کل همونطور که گفتم مشکل رو نباید نادیده گرف نباید هم سیاه نمایی کرد، که به نظرم شما کردین (البته با ارزش پوزش).
__________________________________________________________________________
بله سروش جان وجود نداره. منم همین و گفتم وگفتم به نظر من ریشه همه این مشکلات همینه و باید ساختار رو درست کرد.
بحث سیاسی هم که ممنوعه :)biggrin:) ولی اگر سطح آگاهی عمومی جامعه بالاتر بره اونم حل می شه.. . .
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
ضمنا" هیچ جای دنیا کسی به وقت اضافه ی داور اعتراض نمیکنه! و بعضی از حرفهای سپاهانی ها هم واقعا" مضحک بود! اینکه میگفتند داور صبر کرد تا پرسپولیس گل رو بزنه و بعد بازی رو تموم کرد!

عزیز من وقتی این حرف رو میزنند که مثلا" من 5 دقیقه وقت اضافی بگیرم و بعد از تموم شدنش بازم 2 دیقه اضافه تر بگیرم و پرسپولیس اونموقع گل بزنه!

البته شایدم به خرافات اعتقاد داشته باشن! یعنی اینطوری که فکر میکنند ، مظفری زاده شب قبلش خواب دیده بود که پرسپولیس دقیقه ی 96 گل میزنه و واسه خاطر پرسپولیس 7 دقیقه گرفت! که خوب این هم من نظری نمیدم ، دوستان خودشون میدونن چقدر .. هست!

خواهش میکنم استقلالی ها ، پرسپولیسی ها و حتی اگر سپاهانی داریم ، بدون هیچ تعصبی این حرفها رو بخونند و نظرشون رو بگند! اینجا بحث داوری هست نه کل کل قرمز و آبی !! و احیانا" زرد!


ببينيد اقاي ماتريكس من طرفدار استقلال هستم چشم سعي مي كنم منطقي باشم به شرط اينكه منطقي جواب بشنوم
اين مسئله تموم شده ولي خوب ميخوام نظرمو بگم
ببينيد توي بازي پرسپوليس 7 دقيقه وقت اضافي گرفته شد به قول شما نود هم نشون داد ولي راست و حسيني بگو تو همه بازي ها اين جوري وقت تلف شده ميگيرن؟
اگه قرار باشه واسه هر تعويض 30 ثانيه پس اكثر بازي ها بايد بالاي 2 دقيقه داشته باشه كه هميشه اينطور نيست واقعا تو اروپا اينطوره
اگه هم ميگي كه مظفري قانونو اجرا كرده پس چرا فقط بعضي جاها رعايت ميكنه
من معتقدم پرسپوبيس شايسته قهرماني بود و بايد قهرمان ميشد . اگه نمي شد از ناجوانمردي فوتبال بود ولي اينو هم قبول دارم كه داور تو اون بازي حداقل طبق عرف داوري نكرد
 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید بچه ها من هنوز پستها رو نخوندم....اول میخواستم نظرمو نسبت به این کار بدم
بعدن حتما بحثتونو میخونم
اگه بخوام واقعیتو بگم اصلا از رفتنش متاسف نشدم....اصلا هم ناراحت نیستم....
بعید هم میدونم سرحرفش وایسه.....مطمئنم که بعد یه مدت دوباره برمیگرده
نمیدونم شاید من دارم اشتباه میکنم....ولی به نظرم خیلی ادعا داره.....
یه مقداری جو گرفتتش و فکر میکنه چون المپیک رفته و جام ملتهاو اینا دیگه هیچ عیبی نداره و همه سوتارو درست میزنه
بعضی وقتا لازمه ادم اشتباهاتشو قبول کنه
یه مقداریم تو ایران خیلی بزرگش کردن......
احتمالا خیلی ها مخالف حرفای منن...من فقط نظر شخصیمو گفتم...
 

mmbidhendi

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به نظر من مرادی هیچ فرقی با اون داوری که از جام جهانی دوره قبل بخاطر کارهای ضعیفش کنارگذاشته شد هیچ چیز بیشتری نداره که این دوره هم به جام جهانی بره ! چه درست چه غلط :) البته دوره پیش انداختیم گردن کمک داوراش که چنین بودن و چنان ولی اگه اینبار هم نمیشد ... به هر حال حالا که داره تانصراف میده ، یا خودش رو لوس کرده یا اینکه جراتش رو نداره بره .
 

Similar threads

بالا