مهم :اسم من مونا است، من این نامه را از روی تخت بیمارستان جکسون میامی می نویسم

hamil

عضو جدید
با سلام خدمت تمام بچه ها یبا صفای سایت
ببنید من میگم در شرایط سخت که خانوادهه مونا دارن
هر پیشنهادی میتونه مفید باشه
چرا؟
هممون تو شرایط سخت یه جورایی ذهنمون وفکرمون درست کار نمیکنه وتمام جوانب رو ممکنه نسنجه
که اینم با توجه به فشار روحی وناراحتی طبیعیه
الان من نوعی یا شاید اونایی که پیگیر هستن ازمایش بدیم وجور در نیاد
اینجاست که ما باید کمک کنیم داوطلبای بیشتر به این مرکز انتقال خون مراجعه کنن ودر این امر خداپسندانه کمک کنن
پیشنهادم این هست که تو روزنامه هایی مثل همشهری یا جام جم توی قسمتای پر بازدیدش اگهی با متنی که از قبل وبا شرح وضعیت ونامه خودش به چاپ برسه که این طوری خیلیها امکان کمک کردنشون بالا میره

یا دوستانی که هم دانشگاهیش بودن تو دانشگاه چنتا اگهی برای کمک به مونا بزنن اینطوری امیدواریها هم بیشتر میشه وبه این خانواده هم دلگرمی داده میشه ونهایتا باید توکل به خدا کرد ممنون
وهمین طور مراکز مراجعه تو سایت خودش هم که نمیدونیم کی اپدیت میکنه درج بشه چون انجا مبلغ ومکانهاش هم گرون هست وهم برای همه در دسترس نیست
 

hamil

عضو جدید
مزده به کاربران کرمانی
بالاخره پیگیری های دوستا ن جواب داد. امروز رفتن معاونت اموزشی دانشگاه وبلاگ مونا رونشونشون دادن. متاثر شدند. و قبول کردند مجانی تست بگیرند
افرادی که در کرمان زندگی میکنند برای تست رایگان به ساختمان معاونت کل دانشگاه علوم پزشکی واقعا در چهارراه شفا نزد خانم دکتر محمدی مراجعه کنند و بگویند که برای مداوای مونا امده اند تست بدهند. فقط سریعتر
__________________
 

djbagoor

عضو جدید
مزده به کاربران کرمانی
بالاخره پیگیری های دوستا ن جواب داد. امروز رفتن معاونت اموزشی دانشگاه وبلاگ مونا رونشونشون دادن. متاثر شدند. و قبول کردند مجانی تست بگیرند
افرادی که در کرمان زندگی میکنند برای تست رایگان به ساختمان معاونت کل دانشگاه علوم پزشکی واقعا در چهارراه شفا نزد خانم دکتر محمدی مراجعه کنند و بگویند که برای مداوای مونا امده اند تست بدهند. فقط سریعتر
__________________
واقعا؟
این خیلی عالیه!!!:w17:

در کرمان به طور رایگان....
به ساختمان معاونت کل دانشگاه علوم پزشکی واقعا در چهارراه شفا نزد خانم دکتر محمدی
 

hamil

عضو جدید
دوستان مشهدی به آزمایشگاه پارس مراجعه کنن اما هزینه آزمایش 40 هزار تومنه....
و گرنه به مرکز انتقال خون مراجعه کنید که با بیمه همون 7000 تومن می گیرن.
نوع آزمایش رو دقت کنید آزمایش دیگه ای ندین. و از طرفی وقت مهمه
 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دی جی سلام حمیل.

کسی از احوال مونا خبر داره.

میشه از طریق اینترنت با مونا ارتباط برقرار کرد؟
 

djbagoor

عضو جدید
سلام دی جی سلام حمیل.

کسی از احوال مونا خبر داره.

میشه از طریق اینترنت با مونا ارتباط برقرار کرد؟


سلام و مرسی از محبت شما دوست عزیز
همانطور که قبلا هم گفتم خانم مونا زارعی در حال حاضر در ICU به سر می برند و مسلما تا زمانی که یک دهنده مناسب و پیوند برای ایشون انجام نگیره توقع هیچ گونه بهبودی در حال ایشون نمی توان داشت
از طریق اینترنت خیر
ولی شمارهای خواهر ایشون و خانواده زارعی در پست های قبلی من موجود است...
(خودم هم با خواهر و مادر مونا زارعی صحبت داشتم....
اگر زنگ زدید خواهشا رعایت حال و موقعیت این خانواده رو داشته باشید...)
 
آخرین ویرایش:

hamil

عضو جدید
سلام دوستان این رو از یکی از افرادی که خواسته کمک کنه نقل میکنم راهش چی هست ؟
دوستاني كه اين وبلاگ رو مينويسين.محض رضاي خدا اطلاعات غلط ندين.رفتم پيش پزشك عمومي ميگه آزمايش تخصصيه من نميتونم بنويسم.به دكتر زارعي زنگ ميزنم كه ايشون برام بنويسه ميگه مهر نظام پزشكي ندارم. تو اين ترافيك دربه در تهرون پا شدم رفتم انتقال خون ميگن ما فقط آزمايش
رو بدون نسخه انجام ميديمHIV
اصرار براي انجام آزمايش بدون نسخه بي فايدست.دست از پا درازتر اومدم بيرون.ضمنا ازمايشگاه خصوصي 40000 تومن براي انجام آزمايش ميگيره نه 20000 تومن. داشتم فكر ميكردم كه اگه يه نفر پيدا شد كه جواب تستش مثبت بود.دوستان ينگه دنيا چطورميخوان مشكل ويزا و هزينه سفر رو كه وعده ميدن حل كنن.شما فردي رو هم كه براي نسخه نوشتن معرفي ميكنين مهر نداره.من با اينكه بيمه نيستم.ميخواستم تمام هزينه رو خودم بدم. لا اقل يه نسخه نا قابل ميدادين.پولشم خودم ميدادم.
 

hamil

عضو جدید
سوال و جواب درباره پیوند مغز استخوان و سلولهای بنیادی خون




  1. مغز استخوان و سلول بنیادی خون ساز چیست ؟
مغز استخوان ماده ای نرم شبیه ماده اسفنجی شکل است که داخل استخوانها پیدا می شود . مغز استخوان حاوی سلولهای نابالغی است که به عنوان سلولهای بنیادی تشکیل دهنده خون شناخته می شوند. این سلولهای بنیادی خونی به شکلهای دیگر سلولهای خونی یا به طریقی به سه نوع از سلولهای خونی تقسیم می شوند :

  • سلولهای سفید خون : که با عفونتها مبارزه می کنند .
  • سلولهای قرمز خون : که حامل اکسیژن هستند .
  • و پلاکتها : که به منعقد شدن خون کمک می کنند .
اکثر سلولهای بنیادی خونساز در مغز استخوان یافت می شوند اما برخی از آنها بنام سلولهای مادر خون محیطیpBSCT ) peripheral blood stem cell ) در جریان خون وجود دارند . همچنین خون طناب نافی نیز حاوی سلولهای مادر می باشد . خون موجود در بند ناف همچنین حاوی سلول های بنیادی خونساز است . این سلولها از سه منبع مغز استخوان ، خون محیطی و بند ناف می تواند برای عمل پیوند استفاده شود .
2 - پیوند مغز استخوان و پیوند سلولهای مادر خون محیطی چیست ؟
پیوند مغز استخوان ( Bone marrow transplantation= BMT ) و پیوند سلولهای مادر خون محیطی ( PBSCT =Peripheral blood stem cell transplantation ) ،روشی است که سلولهای بنیادی ذخیره شده به جای سلولهایی که توسط دوز بالایی از شیمی درمانی و رادیوتراپی خراب شده ، بازگردانده می شود . 3 نوع پیوند وجود دارد :

  • پیوند اوتولوگ : بیماران سلولهای مادر خود را دریافت می کنند .
  • پیوند سینرژیک : بیماران سلولهای مادر را از دو قلوی مشابه خود دریافت می کنند .
  • پیوند آلوژن : بیماران سلولهای مادر را از برادر ، خواهر ، و یا از والدین و یا فردیکه هیچگونه نسبتی با بیمار ندارد ،دریافت می کند .
3- چرا از BMT , PBSCT در درمان سرطان استفاده می شود ؟
یکی از دلایل از انجام PBSCTوBMTدر درمان سرطان این است که بیماران بتوانند دوز زیادی از داروهای شیمی درمانی و/ یا پرتودرمانی را دریافت نمایند ، برای درک بیشتر این مطلب که چرا BMT ,PBSCT مورد استفاده قرار می گیرند ، بهتر است ابتدا بدانیم که چگونه شیمی درمانی و پرتودرمانی کار می کند ؟
شیمی درمانی و پرتو درمانی معمولاً سلولهایی را تحت تاثیر قرار می دهند که تقسیم سلولی در آنها خیلی سریع انجام می شود . این درمانها برای درمان سرطان استفاده می شوند، زیرا سلولهای سرطانی اغلب سریعتر از سلولهای سالم تقسیم می شوند .از آنجائیکه سلولهای مغز استخوان دائماً تقسیم می شوند ، درمانهای با دوز بالا می تواند چندین برابر به مغز استخوان بیمار آسیب برساند . بدون مغز استخوان سالم بدن نمی تواند سلولهای خونی مورد نیاز را برای حمل اکسیژن ، مبارزه با عفونت و جلوگیری از خونریزی، تولید کند . پیوند مغر استخوان درمانی است که طی آن سلولهای بنیادی سالم جایگزین سلولهای بنیادی تخریب شده می شود . پیوند سلولهای بنیادی سالم می تواند باعث جایگزینی مغز استخوان با قابلیت تولید سلولهای خونی و مورد نیاز بیمار شود.
4- چه سرطانهایی با PBSCTو BMT درمان می شود ؟
از PBSCT وBMT عموماً در درمان لوسمی و لنفوم و همچنین بیماران تالاسمی استفاده می شود . اثر بخشی زیاد این درمان وقتی است که لوسمی یا لنفوم در حالت خاموشی باشند (زمانی که علائم بیماری از ناپدید شده باشد ). همچنین در درمان نوروبلاستوما و مولتیپل میلوما به کار می رود . مطالعات تحقیقاتی در کارآزمایی های بالینی برای استفاده ازBMT و PBSCT در درمان سرطانهای دیگر مانند سینه ، تخمدان ادامه دارد .
5- چگونه مغز استخوان فرد دهنده و بیمار در پیوند آلوژن و سینژیک سازگار می شوند ؟
برای به حداقل رساندن پتانسیل عوارض های جانبی بیشتر پزشکان تا آنجایی که ممکن باشد از سلولهای بنیادی یا مغز استخوان سازگار با بیمار استفاده می کنند . افراد دارای مجموعه های پروتئینی مختلفی بر روی سلولهای خود هستند که HLA نامیده می شوند . تشخیص نوع HLA هر فرد با آزمایش ویژه خونی انجام میشود .
در بیشتر موارد موفقیت پیوند آلوژن وابسته به این است که چگونه به خوبی آنتی ژنهای HLA مغز استخوان فرد دهنده با مغز استخوان فرد گیرنده سازگار باشد . هر چه این سازگاری آنتی ژن HLA بیشتر باشد شانس اینکه سلولهای ایمنی فرد بیمار ، مغز استخوان فرد دهنده را بپذیرد، بیشتر است. معمولاً عواقب رد پیوند در بیمارانی که دهنده انها از بستگان نزدیک مخصوصا برادر و خواهر باشد خیلی کمتر است.(رد پیوند در سوال 14 شرح داده شده)
اگر چه فقط 25تا 35 درصد از بیماران HLA سازگار هم نژاد(برادر یا خواهر) را دارند . احتمال بدست آوردن مغز استخوان سازگار از فردیکه هیچ نسبتی با بیمار ندارد در حدود 50% است . ولی این شیوه د رسالهای اخیر رایج شده است .از آنجائیکه دوقلوهای مشابه از آنجائیکه دوقلوهای مشابه دارای همان مجموعه از انتی ژن های HLA می باشند ، نتیجه اش برای بیمار پذیرفتن پیوند از یک دوقلوی همانند می باشد . به دلیل اینکه دوقلوهای همانند موارد کمی از کل تولد ها را شامل می شود ، نتیجتا تعداد موارد پیوند سینژنئیک نیز بسیار اندک می باشد .
6- چگونه مغز استخوان برای عمل پیوند بدست می آید ؟
سلولهای بنیادی مورد استفاده در روش BMT از مایعی که در مرکز استخوانها به نام مغز آن شناخته می شود، می باشد . معمولاً روشی که طی آن مغز استخوان جهت عمل پیوند بدست می آید را برداشت می نامند و در هر سه نوع پیوند ( اتولوگ و سینژیک و آلوژن ) یکسان می باشد .
به فرد دهنده ،بیهوشی عمومی می دهند که شخص طی عمل برداشت به خواب فرو می برد . و یا اینکه به او بی حسی موضعی می دهند تا بهنگام برداشتن مغز استخوان احساس درد نکند .با وارد کردن نیدلهایی مخصوص به درون استخوان لگن ، یا در موارد نادر در استخوان جناغ سینه ، مغز استخوان کشیده می شود . انجام این مرحله ( برداشت ) حدودا یک ساعت طول می کشد .
سپس از این مغز استخوان برداشت شده ، خون و قطعات استخوانی ، جدا می شود . مغز استخوان برداشت شده با یک ماده نگهدارنده ترکیب و فریز( منجمد) می شود تا اینکه سلولهای بنیادی آن زنده بمانند و هر زمان که لازم بود استفاده شود . این تکنیک Cryopreservation نامیده می شود . سلولهای بنیادی را می توان بوسیله این تکنیک تا سالهای زیادی نگهداری کرد .
7- چگونه سلولهای مادر خون محیطی ( PBSCs ) برای انجام پیوند بدست می آید ؟
سلول های بنیادی مورد استفاده در روش PBSCs از جریان خون بدست می آید . این فرایند مورد استفاده برای بدست اوردن سلولهای بنیادی خون محیطی برای انجام پیوند leukapheresis یا apheresis نامیده می شود . برای 4 تا 5 روز قبل از انجام این فرایند به دهنده پیوند دارویی برای افزایش سلولهای بنیادی و آزاد شدن آنها درون محیط خون داده می شود. برای انجام اینکار با استفاده از جایگذاری یک کاتتر وریدی مرکزی که در داخل یک سیاهرگ بزرگ گردن یا سینه قرار می گیرد ،سلولهای بنیادی خون توسط ماشینی که به بدن متصل می شود به بیرون کشیده می شود و باقیمانده آن به خون برگردانده می شود. این کار تقریباً 4 تا 6 ساعت طول میکشد و سلولهای بنیادی تا زمانی که مورد نیاز برای بازگرداندن به بیمار باشد، منجمد می شوند. همچنین اگر خون بند ناف فرد در زمان تولد جمع آوری شده باشد، می توان سلولهای بنیادی آنرا استفاده کرد .

8- آیا برای دهنده مغر استخوان خطری وجود دارد ؟
از آنجائیکه مقدار کمی از مغز استخوان برداشته می شود معمولا هیچ مسئله قابل توجهی برای فرد دهنده وجود ندارد . جدی ترین خطر برای فرد دهنده استفاده او از ماده بیهوشی در طی عمل می باشد . قسمتی که مغز استخوان از آن برداشته شده است ممکن است برای چند روز زخم شده همچنین ممکن است فرد احساس خستگی کند . در مدت چند هفته بدن فرد دهنده مغز استخوان برداشته شده را جایگزین می کند . اگر چه زمان بهبودی برای افراد مختلف مختلف است . برخی افراد در طی 2 تا 3 روز بحالت عادی باز می گردند و در بعضی دیگر این زمان به 3 تا 4 هفته می رسد
9- آیا با برداشتن PBSCS خطری متوجه فرد دهنده خواهد بود ؟
فرایند کشیدن سلولهای بنیادی با حداقل ناراحتی در فرد انجام می شود . در طول این مرحله ، فرد ممکن است احساس سرگیجه ، لرز ، کرختی اطراف لبها و گرفتگی و اسپاسم در دستهای خود داشته باشد . بر خلاف روش برداشت مغز استخوان در این روش نیازی به بیهوشی دادن به فرد دهند نیست . فقط قبل از برداشت سلولهای بنیادی دارویی که به فرد دهنده به جهت تحریک سلولهای بنیادی به درون جریان خون داده می شود و ممکن است باعث دردهای عضلانی و استخوانی ، تهوع و استفراغ ، سردرد و یا مشکلات در خواب شود . این عوارضارت جانبی معمولا طی 2 تا 3 روز بعد از آخرین دوز دارو متوقف می شود .
10- چگونه فرد گیرنده مغز استخوان و PBSCS را در طی پیوند دریافت می کند ؟
بعد از شروع درمان با دوز خیلی زیاد داروهای ضد سرطان و یا پرتو درمانی کل بدن ، به فرد بیمار مغز استخوان یا سلولهای بنیادی را که از قبل برداشته شده از طریق یک کاتتر یا تزریق داخل وریدی به مانند یک تزریق خون داده می شود . این قسمت از پیوند 1 تا 5 ساعت طول میکشد .
11- آیا عملیات خاصی ، در زمانی که خود بیمار سرطانی دهنده پیوند باشد ، انجام می شود؟ ( در پیوند اتولوگ )
سلولهای بنیادی که در پیوند اتولوگ استفاده می شود باید عاری از سلولهای سرطانی باشد پس قبل از پیوند ابتدا باید توسط داروهای ضد سرطان طی فرایندی که مرحله پالایش نامیده می شود ، بدن از سلولهای سرطانی پاک شود و بیماری به حالت خفتگی برود . این کار سبب می شود سلولهای جمع آوری شده عاری از سلولهای سرطانی باشد و احتمال عود بیماری در نتیجه سلولهای سرطانی مخفی به حداقل برسد . چون فرایند پالایش ممکن است باعث آسیب رساندن به سلولهای سالم سلولهای بنیادی شود ، در نتیجه قبل از پیوند مقدار بیشتری از سلولهای بنیادی سالم را برداشت می کنند تا بعد از مرحله پالایش مقدار کافی از سلولها موجود باشد
12- بعد از اینکه سلول بنیادی به بیمار پیوند زده شد چه اتفاقی می افتد ؟
بعد از ورود به جریان خون ، سلولهای بنیادی به مغز استخوان می روند، جایی که شروع به تولید جدید سلولهای سفید خون ، سلولهای قرمز خون و پلاکتهای می شود . این مرحله engraftment نامیده می شود . engraftment معمولاً 2 تا 4 هفته بعد از پیوند اتفاق می افتد . پزشکان بر یک مبنای مکرر شمارش سلولهای خونی را چک می کنند . بهبودی کامل و عملکرد سیستم ایمنی به صورت کامل مدت زمان بیشتری طول می کشد . اگرچه شاید این بهبودی از چندین ماه بعد از پیوند اتولوگ و حتی 1 تا 2 سال بعد از پیوند آلوژن یا سینرزیک اتفاق بیفتد .پزشکان نتایج آزمایشهای خونی گوناگون بیمار را به جهت پی بردن برای تولید سلولهای جدید و یا حتی برگشت سرطان ارزیابی می کنند . نمونه برداری از مغز استخوان ( برداشت مقدار کمی مغز استخوان توسط یک نیدل برای آزمایش زیر میکروسکوپ ) می تواند برای تعیین اینکه آیا مغز استخوان جدید خوب کار میکند یا نه ، به پزشکان کمک کند .

13- عوارض جانبی احتمالی پیوند مغز استخوان یا سلولهای بنیادی چیست ؟
مهمترین خطر در هردو نوع درمان افزایش استعداد ابتلاء به عفونت و خونریزی می باشد که در نتیجه درمان با دوزهای خیلی زیاد داروهای ضد سرطان است . بپزشک ممکن است به اینگونه بیماران برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک بدهد . و همچنین برای کاهش هموگلوبین خون و کاهش پلاکت ، تزریق خون و پلاکت را برای جلوگیری از کم خونی و خونریزی صلاح بداند . بیمارانیکه تحت درمان با BMTو PBSCT قرار می گیرند ممکن است تجربه زیادی ازعوارض زود رسی نظیر تهوع ، استفراغ ، خستگی ، کاهش اشتها ، زخمهای دهانی ، ریزش مو و واکنشهای پوستی را داشته باشند . پتانسیل عوارض جانبی طولانی مدت عبارتند از عقیمی ، آب مروارید ، سرطانهای ثانویه ( جدید ) و عوارضی در کبد ، کلیه ها ، ریه ها و یا قلب .
در پیوند مغز استخوان آلوژنی ، یک عارضه شناخته شده مسئله رد پیوند (GVHD ( می باشد ، که گاهی ایجاد می شود . GVHD هنگامی اتقاق می افتد که سیستم ایمنی بدن فرد پیوند شده ،سلولهای سفیده خون فرد دهنده اش را نمی شناسد و آن را بعنوان جسم خارجی تلقی کرده و به آن حمله می کند . برای جلوگیری از این عارضه بیماران معمولاً داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کنند . این عارضه ضعیف و شدید دارد و نوع شدید ان می تواند خیلی خطرناک باشد . آزمایشات بالینی برای پیدا کردن راه های جلوگیری از رد پیوند ادامه دارد .
مقایسه پیوند اتولوگ با پیوند آلوژن
در پیوند آلوژن
در پیوند اتولوگ
نوع عملکرد
نیاز است
نیازی نیست
سازگاری بافتی
وجود دارد
وجود ندارد
عدم پذیرش
وجود دارد
وجود ندارد
رد پیوند
کندتر اتفاق می افتد
سریعتر اتفاق می افتد
بهبودی پیوند
کندتر اتفاق می افتد
سریعتر اتفاق می افتد
تجدید سیستم ایمنی
احتمال دارد
وجود ندارد
هپاتید ، ایدز و ... از دهنده



14- هزینه های پیوند مغز استخوان و پیوند سلولهای بنیادی چگونه است ؟
روشهای درمانی پیشرفته مثل پیوند سلولهای بنیادی خون مقدار زمانی را که بیمار باید در بیمارستان سپری کند را کم کرده و سرعت بهبودی او را زیاد تر کرده است . انجام این عمل ( پیوند مغز استخوان یا سلول بنیادی ) فرایند تکنیکی پیچیده ای است و هزینه های بسیار گرانی دارد . بیشتر مراکز درمانی و منابع بیمه ای هزینه های این عمل را پوشش می دهند یا اینکه این موسسات مقدار زیادی از هزینه های آن را تقبل می کنند . مددکار اجتماعی بیمارستان برای بیمار می تواند نقشه هزینه های این عمل را و مراکز کمک کننده را ارزیابی کند .
 

djbagoor

عضو جدید
سلام دوستان این رو از یکی از افرادی که خواسته کمک کنه نقل میکنم راهش چی هست ؟
دوستاني كه اين وبلاگ رو مينويسين.محض رضاي خدا اطلاعات غلط ندين.رفتم پيش پزشك عمومي ميگه آزمايش تخصصيه من نميتونم بنويسم.به دكتر زارعي زنگ ميزنم كه ايشون برام بنويسه ميگه مهر نظام پزشكي ندارم. تو اين ترافيك دربه در تهرون پا شدم رفتم انتقال خون ميگن ما فقط آزمايش
رو بدون نسخه انجام ميديمHIV
اصرار براي انجام آزمايش بدون نسخه بي فايدست.دست از پا درازتر اومدم بيرون.ضمنا ازمايشگاه خصوصي 40000 تومن براي انجام آزمايش ميگيره نه 20000 تومن. داشتم فكر ميكردم كه اگه يه نفر پيدا شد كه جواب تستش مثبت بود.دوستان ينگه دنيا چطورميخوان مشكل ويزا و هزينه سفر رو كه وعده ميدن حل كنن.شما فردي رو هم كه براي نسخه نوشتن معرفي ميكنين مهر نداره.من با اينكه بيمه نيستم.ميخواستم تمام هزينه رو خودم بدم. لا اقل يه نسخه نا قابل ميدادين.پولشم خودم ميدادم.
دستت درد نکنه تو همون جا دارم با طرف جرر و بحث می کنم....
 

djbagoor

عضو جدید
http://helpthem.persianblog.ir/post/297/
مقایسه پیوند اتولوگ با پیوند آلوژن
در پیوند آلوژن

در پیوند اتولوگ


نوع عملکرد

نیاز است

نیازی نیست


سازگاری بافتی

وجود دارد

وجود ندارد


عدم پذیرش

وجود دارد

وجود ندارد


رد پیوند

کندتر اتفاق می افتد

سریعتر اتفاق می افتد


بهبودی پیوند

کندتر اتفاق می افتد

سریعتر اتفاق می افتد


تجدید سیستم ایمنی

احتمال دارد

وجود ندارد


هپاتید ، ایدز و ... از دهنده


.
آقا این داستانش چیههه؟؟؟
 

djbagoor

عضو جدید
نوشته ی یکی از دوستان....

نوشته ی یکی از دوستان....

" آزمایش در بهداری دانشگاه شریف به‌سادگی انجام می‌شه. هر پزشک دیگه‌ای هم می‌تونه بنویسه، مستقل از تخصصش. طبیعتاً خانم دکتر زارعی در ایران فعالیت پزشکی نمی‌کنند.
من امروز در آزمایشگاه سازمان انتقال خون تست رو به سادگی سرعت انجام دادم. ظاهراً تعداد مراجعه کننده زیاد بوده و مسؤولینش کاملاً در جریان بودند.مبلغی که پرداختم با بیمه‌ی خدمات درمانی ۵۳۶۰ تومان بود که سهم بیمه ۱۲۵۱۶ تومان بود."
 

mf_aref

عضو جدید
" آزمایش در بهداری دانشگاه شریف به‌سادگی انجام می‌شه. هر پزشک دیگه‌ای هم می‌تونه بنویسه، مستقل از تخصصش. طبیعتاً خانم دکتر زارعی در ایران فعالیت پزشکی نمی‌کنند.
من امروز در آزمایشگاه سازمان انتقال خون تست رو به سادگی سرعت انجام دادم. ظاهراً تعداد مراجعه کننده زیاد بوده و مسؤولینش کاملاً در جریان بودند.مبلغی که پرداختم با بیمه‌ی خدمات درمانی ۵۳۶۰ تومان بود که سهم بیمه ۱۲۵۱۶ تومان بود."

1.نوشتن آزمایش نه خود آزمایش
2.این نقل قول ماله 4jun می باشد نه امروز
 

anaefrit

عضو جدید
سلام به همه ی هموطنان عزیزم

من به نوبه ی خودم قضیه مونای عزیز رو به بیش از یک میلیون نفر که تو گرو ه های یاهوم عضو بودند ارسال کردم خیلی هم استقبال کردند
میتونین اینجا چک کنین
http://www.niloox.com/post/444
اینجا هم نظرات مردم :
http://www.niloox.com/post/comment/444
تا الان بیش از 2500 نفر ایمیلی که فرستادم رو باز کردند
میتونین اینجا چک کنین :
http://xyz.freelogs.com/counter/index.php?u=nilooxx&s=7seg
این آمار بر اساس آی پی هست نه بازدید
گذشته از این حرفا
میخواستم بگم که اطلاع رسانی تنها کافی نیست باید ما خودمونم بریم آزمایش بدیم شاید خود ما بتونیم کیس مورد نظر باشیم
من خودم دیروز میخواستم برم اما تا امروز وقت نکردم اما سعی میکنم همین روزا حتمن برم و پیگیر این مسئله هم هستم

دوستان هم سعی کنند آزمایش بدن
کدوم آزمایشگاهش مهم نیست مهم اینه که به جواب برسیم
ممنون از همتون که اینهمه مهربونین
 

anaefrit

عضو جدید
دوستان یکی از بازدیدکننده های سایتم یه نظری داده
اونی که با خواهر و مادر مونا دسترسی داره میتونه پیگیری کنه ؟

بخونینش :

سیلام
خوبی؟
متاسفم ... ولی نفهمیدم که چی شد که اینطوری شد...
آخه من از بچگی مشکل مغز استخوان داشتم و تا ابعد هم خواهم داشت(بیماری من ناشناخته است)... پارسال اتفاقی افتاد که مجبور به عمل پیوند استخوان شدم ... پیشنهاد من اینه که شما یه سر پیش دکتر خدامراد جمشیدی (فوق تخصص ارتوپد و مغز استخوان) هست بزنن ... مطمئنم کمکشون می کنه.. سالهاست که خودم بیمار دکتر جمشیدی هستم ... این دکتر از دین زرتشت هست و در خارج از کشور زندگی می کرد ولی نزدیک 5-6 ساله که هم تو ایرانه و هم خارج ... بدون شک میگم تنها دکتری که می تونه تو ایران در این باره کمک کنه همینه ... شک نکین ... اگه اطلاعات بیشتری درباره با این دکتر خواستین بگین تا بگم ...
دعا می کنم که هر چه زودتر خوب بشه ...
ان شا الله ...

http://hamid2ll.blogfa.com پاسخ شما :
 

djbagoor

عضو جدید
دوستان یکی از بازدیدکننده های سایتم یه نظری داده
اونی که با خواهر و مادر مونا دسترسی داره میتونه پیگیری کنه ؟

بخونینش :

سیلام
خوبی؟
متاسفم ... ولی نفهمیدم که چی شد که اینطوری شد...
آخه من از بچگی مشکل مغز استخوان داشتم و تا ابعد هم خواهم داشت(بیماری من ناشناخته است)... پارسال اتفاقی افتاد که مجبور به عمل پیوند استخوان شدم ... پیشنهاد من اینه که شما یه سر پیش دکتر خدامراد جمشیدی (فوق تخصص ارتوپد و مغز استخوان) هست بزنن ... مطمئنم کمکشون می کنه.. سالهاست که خودم بیمار دکتر جمشیدی هستم ... این دکتر از دین زرتشت هست و در خارج از کشور زندگی می کرد ولی نزدیک 5-6 ساله که هم تو ایرانه و هم خارج ... بدون شک میگم تنها دکتری که می تونه تو ایران در این باره کمک کنه همینه ... شک نکین ... اگه اطلاعات بیشتری درباره با این دکتر خواستین بگین تا بگم ...
دعا می کنم که هر چه زودتر خوب بشه ...
ان شا الله ...

http://hamid2ll.blogfa.com پاسخ شما :

نام و نام خانوادگی: دکتر خدامراد جمشيدي
رشته تخصصی : متخصص جراحي استخوان ومفاصل
استان: تهران
شهر: تهران
مطب: قائم مقام فراهاني نبش کوچه دوم پزشکان سينا
تلفن: 88501208

من ارتباط ایشون با مشکل مونا زارعی رو نمی فهمم کسی می تونه کمکم کنه منم بفهمم ؟:thumbsdown::thumbsdown:
 

hamil

عضو جدید
نام و نام خانوادگی: دکتر خدامراد جمشيدي
رشته تخصصی : متخصص جراحي استخوان ومفاصل
استان: تهران
شهر: تهران
مطب: قائم مقام فراهاني نبش کوچه دوم پزشکان سينا
تلفن: 88501208

من ارتباط ایشون با مشکل مونا زارعی رو نمی فهمم کسی می تونه کمکم کنه منم بفهمم ؟:thumbsdown::thumbsdown:


دوست عزیز اگر قرار بود شما از تمام رشته ها سر در بیاری که عالی میشد اون فرد خودش دچار بیماری مونا هست
چیه این نامفهومه ومتخصص جراحی استخوان به نظر درست میاد
 

djbagoor

عضو جدید
حال مونا....

حال مونا....

حال مونا
مونا الان 4 روزه که برگشته بیمارستان. خون رسانی ضعیف به روده هاش باعث شده درد شدیدی در قسمت داخلی شکمش داشته باشه که دکترا هنوز نتونستن کنترلش کنن. و تا این مشکل حل نشه نمی تونن مرخصش کنن.
ویزای مادر مونا هنوز حاضر نشده و همچنان منتظریم.

HLA test
بعضی از دوستانی که توی شهرستان ها پیگیری می کردن با قیمت های خیلی بالایی در حدود 300 هزار تومان مواجه شدن. اون تستی که قیمتش اینقدر بالاس یه مدل دیکه تست اچ ال ای هست که موارد خیلی بیشتر از اونی که برای کار مونا لازمه آزمایش می کنه. و توی تهران هم قیمتش همینقدر بالاس. تستی که ارزون تر هست و برای کار ما لازمه اینه:
HLA typing-Class 1 - serology
 

djbagoor

عضو جدید
برای دوستان مقیم آمریکا که در نزدیکی ماساچوست زندگی می کنند

برای دوستان مقیم آمریکا که در نزدیکی ماساچوست زندگی می کنند

یکی از خوانندگان خیلی مهربان این وبلاگ برنامه ای رو در ماساچوست (روز 17 ژانویه) ترتیب داده برای مونا برای اینکه تعداد بیشتری ثبت نام کنن. با تشکر خیلی خیلی زیاد از ایشون اطلاعات این برنامه رو تاحدی که فعلا در اختیار ماست اینجا می زاریم. برای اطلاهات بیشتر هم می تونید با خودشون تماس بگیرید:

Saturday Jan 17th, 12:00 - 5:00 PM

Khaneh Iran (IAB) 17 Nichols Avenue, Watertown MA 02472

contact: Hallehmahini@yahoo.com
 

djbagoor

عضو جدید
اطلاعات جدید .....

اطلاعات جدید .....

بر گرفته از وبلاگ helpsavemona.blogspot.com

اینها آخرین اطلاعات ما دربارهٔ آزمایش دادن در ایران‌ هست

شما باید از یک دکتر عمومی‌ نسخه بگیرین برای انجام این آزمایش:

HLA typing class 1 - Serology

بعد میتونین مراجعه کنین به انتقال خون و یا هر آزمایشگاه دیگه، به شرط اینکه امکانات انجام این آزمایش رو داشته باشن. بعد از انجام آزمایش نتیجهٔ اون رو میگیرین و برای خواهر مونا به این آدرس میفرستین:

mina.zarei64@gmail.com

دو تا آزمایشگاه تو تهران قبلا معرفی‌ کرده بودیم که هم آزمایش رو انجام میدن، هم فایل مونا رو دارن خودشون چک می‌کنن. یکی‌ نور یکی‌ بهار. مثل اینکه نور دیگه خیلی‌ همکاری نمی‌کنه با حتا بعضی‌ مراجعین رو برگردونده. الان آزمایشگاه پارسه توی تهران رو هم میدونیم که انجام میدن.

تهران: آزمایشگاه پارسه. پایینتر از فلکه دوم صادقیه ابتدای خیابان جناح نبش خیابان عابدزاده ساختمان پزشکان طبقه سوم.

آزمایشگاه بهار
نام مدیر: برزو گوران تلفن: ۸۸۹۶۵۸۱۸, ۸۸۹۶۱۷۴۸, ۰۹۱۲۶۰۴۸۵۸۸ نمابر: ۸۸۹۷۴۱۸۸ آدرس: - کارگر شمالی (امیرآباد) – جنب پمپ بنزین – پ. ۱۶۲۷

توی شهرستان‌ها ما فعلاً چند تا آزمایشگاه رو میدونیم که انجام میدن. کلا سازمان انتقال خون هرجأی بهترین جاست برای شروع. دوستان عزیزی که جای‌ غیر از تهران زندگی‌ می‌کنن اگه موفق به انجام آزمایش شدن لطفا اطلاعات آزمایشگاه رو برای ما بفرستن.

مشهد- آزمایشگاه پارس: خیابان چمران - پلاک ۱۳- تلفن: ۰۵۱۱-۸۵۴۴۴۱۰

شیراز: درمانگاه شهید مطهری , جنب بیمارستان نمازی

تبریز: آزمایشگاه تشخیص طبی هلال احمر
آزمایشگاه دانش.خیابان 17 شهریور روبروی بستنی وحید.5541941.555187.5566740
کرج -آزمایشگاه حکیم.خیابان طالقانی شمالی. تلفن: 4422111


خوب من با آزمایشگاه پارسه 44287563-4
تماس گرفتم,گفتم آزمایش HLA , Class1 به روش Serology انجام می دید؟قیمت؟
بله
آزاد 31500 تومان
بیمه 19000 تومان

با آزمایشگاه بهار هم تماس گرفتم, گفتم آزمایش HLA , Class1 به روش Serology انجام می دید؟قیمت؟
گفت از شنبه تا چهارشنبه آزمایش HLA می گیریم فقط امروز هم تا ساعت 10 آزمایش گرفتیم
آزاد 32000تومان
بیمه حدود 19000 تومان
 

djbagoor

عضو جدید
آزمایشگاهی در مشهد


یکی‌ از خوانندگان مهربان وبلاگ برای ما ایمیل زدن و گفتن که آزمایشگاهی تو مشهد هست که این آزمایش رو با بیمه با قیمت حدود ۳۵۰۰۰ تومن و بدون بیمه ۵۰۰۰۰ تومن انجام میده. باز هم از تهران گرون تره ولی‌ تاحالا ارزون‌ترین چیزیه که ما تو مشهد پیدا کردیم.

آزمايشگاه نور -روبروي بيمارستان قائم-خيابان بهشت-نبش بهشت 2

با تشکر خیلی‌ زیاد از ایشون.
 

djbagoor

عضو جدید
پیامی از طرف مونا (ویدئو).....

پیامی از طرف مونا (ویدئو).....

پیامی از طرف مونا


این ویدئو رو امروز توی بیمارستان گرفتیم چون مونا می خواست از همه شما تشکر کنه. بابت تلاش و توجهی که دارین می کنین. به امید اینکه هر چه سریعتر خون مناسب برای مونا پیدا بشه.

http://djbagoor.persiangig.com/Help Save Mona/Mona.jpg


دوستان برای تماشای آنلاین این ویدئو به این لینک :

http://helpsavemona.blogspot.com/2010/01/blog-post_2606.html


و برای دانلود آن می توانید از این لینک استفاده کنید :

http://djbagoor.persiangig.com/Help%20Save%20Mona/Mona%20Zarei.zip


فایل به صورت ZIP آپلود شده است پس از Extract چون پسوند نمایشی فایل .flv است باید با یک Player مانند : FLVPlayer , KMP Player,VLC,Real,.... آن را تماشا کنید.
 

djbagoor

عضو جدید
یک آزمایشگاه جدید با قیمت مناسب (تهران)

یک آزمایشگاه جدید با قیمت مناسب (تهران)

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دریان نو

آدرس: خ ستار خان- خ حبیب الله- نبش سروش یکم
تلفن: 66523604

تذکر: فقط سه شنبه ها نمونه گیری رو انجام می دن


با بیمه تامین اجتماعی : 9600 تومان
آزاد : 20100 تومان
 

5967

عضو جدید
آزمایشگاه پاتوبیولوژی دریان نو

آدرس: خ ستار خان- خ حبیب الله- نبش سروش یکم
تلفن: 66523604

تذکر: فقط سه شنبه ها نمونه گیری رو انجام می دن


با بیمه تامین اجتماعی : 9600 تومان
آزاد : 20100 تومان
:cry:
 

djbagoor

عضو جدید
درباره حال مونا

درباره حال مونا

Monday, January 18, 2010

درباره حال مونا


مونا دیروز ظهر از بیمارستان مرخص شده بود ولی‌ متاسفانه امروز دوباره بخاطر درد ستون فقرات مجبور شد برگرده...
 

djbagoor

عضو جدید
ما امروز مطلع شدیم که یه خانم ایرانی دیگه به اسم فرناز که احتیاج به پیوند داشته تونسته خون سازگارش رو پیدا کنه و عمل رو انجام داده. این هم عکساش توی فیس بوک. این یعنی تلاش های ما نتیجه می ده. و یعنی شمایی که آزمایش دادین تا همین الان جون یه نفر رو نجات دادین! به امید اینکه زودتر خون سازگار مونا هم پیدا بشه و همه با هم زندگی سلامتش رو جشن بگیریم
 
بالا