مقایسه پژو 206 و تویوتا یاریس

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز

کمپانی : کمپانی پژو فرانسه که از خودروسازان صاحب تکنولوژی و برتر اروپاست کمپانی تویوتای ژاپن از خودرو سازان برتر آسیا که همیشه با موفقیت اقتصادی ترین خودروهای جهان را ارائه کرده .
طراحی بدنه : در طراحی بدنه هر چند این دو خودرو را می توان در نهایت در یک سطح دید اما پژو قدرت و اصالت را بیشتر به نمایش گذاشته
طراحی داخلی : اگر پژو 207 را که در سال تولید با یاریس موجود برابری می کند به میدان مقایسه وارد کنیم بی شک پژو 207 برنده قطعی این مقایسه است ، اما باز هم پژو 206 در این رقابت بازنده نیست و با رقابتی تنگاتنگ در کنار هم قرار دارند . طراحی داخلی در پژو 206 همچون طرح بدنه قدرت و اصالت را بیشتر به نمایش گذاشته و به بیننده القا می کند .
ایمنی : یاریس با 5 ستاره از مجموع 5 ستاره ایمنی در مقابل پژو 206 با 4 ستاره از برتری در ایمنی برخوردار می باشد .
ارگونومی : از مجموع 10 امتیاز در ارگونومی ، یاریس قابلیت کسب حداکثر 9 امتیاز و 206 حداقل 8 امتیاز را داراست .
موتور : با توجه به حدود 100 سی سی حجم بیشتر در موتور پژو 206 ، موتور تویوتا یاریس با بهره بری از دو میل سوپاپ به همراه 16 ولو و مکانیسم متغیر سوپاپ ها (VVTI ) این تفاوت را نه تنها جبران کرده بلکه با افزایش 9 اسب بخار و تورک 2 نیوتن متر در موتور برتری خودرا بر پژو 206 اعلام می کند . با توجه به برتری موتور یاریس بر 206 ، نمی توان از تکنولوژی موجود در موتور پژو 206 به آسانی گذشت و لازم به ذکرست که پژو 206 بیشترین توان خودرا در 500 دور کمتر از یاریس و بالاترین تورک خود را در 1000 دور کمتر از یاریس تولید می کند . از ویژگی های موتور های برتر تولید نیرو و تورک در دورهای پائین می باشد که متغیر های بسیاری در این مبحث موجود است و در مقاله ای به بررسی موتور برتر با توجه به مجموعه متغیرها در این موضوع می پردازیم .
گیربکس : در این بخش می توان این دو خودرو را در یک سطح از گیربکس معرفی کرد و هردو از گیربکس های بسیار مدرنی برخوردارند
ساسپنشن : رقابتی نزدیک در ساسپنشن بین این دو خودرو وجود دارد ، اما می توان پژو 206 را با اختلافی بسیار اندک برنده این رقابت دانست .
ترمز : ترمز در یاریس با بکارگیری ABS و EBD در سطحی بالاتر از پژو 206 قرار دارد .
سیستم های پایداری : هردو خودرو فاقد سیستم های پایداری می باشند
آپشن : یاریس با سیستم صوتی قویتر و در مدل های فول آپشن با داشتن سانروف از آپشن های بیشتری برخوردارست .
تست درایو : در مجموع یاریس با بهره بری از موتور مدرن تر رفتار سریع تری نسبت به پژو 206 ، 1400 دارد و همین طور در بخش ترمز در سطحی بالاتر قرار می گیرد . اما از حیث قابلیت های هندلینگی ، ارگونومی و کیفیت رانندگی نمی توان آن را با لاتر از پژو 206 دید . همچنین قیمت مناسب پژو 206 به اضافه خدمات تعمیر و نگه داری و در دسترس بودن قطعات ، افت کمتر قیمت در بازار خرید و فروش و افت کمتر کیفی خودرو در مرور زمان مجموعا ً در نهایت انتخاب بنده را به سمت پژو 206 میل می دهد .
نویسنده : بهروز شریفیان
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
از پست مفیدت ممنونم
من مقالات بهروز شریفیان رو مطالعه کردم ایشان یه وبلاگ خوب در مورد خودرو داره که اطلاعات مفیدی به نمایش میگذاره

از شما دوست عزیز ممنونم که منبع رو معرفی میکنید


و اما یاریس
به نظر من که خیلی خیلی از 206 بهتره اصلا قابل مقایسه نیستن
 
بالا