معرفی بازهای رایانه ای ضد اسلامی و ضدایرانی

shahedeh

عضو جدید
جهان:توليد و پيدايش بازى‏هاى رايانه‏اى دنيا به سال 1341 هجرى شمسى (1962.م) باز مى‏گردد كه استيفن راسل از دانشجويان دانشگاه MITنخستين بازى رايانه‏اى را با نام جنگ فضايى نوشت كه روى رايانه‏اى به نام PDP1كه اندازه‏اى در حدود يك اتومبيل داشت اجرا مى‏شد و داستان بازى همان جنگ سفينه‏ها بود كه شما بايد سفينه طرف مقابل را نابود مى‏كرديد. بعد از آن شركت آتارى در سال‏1352 (1973) بازى پونگ را ساخت كه يك بازى ساده متشكل از تعدادى مستطيل سياه و سفيد بود كه چندان خلاقيتى در آن وجود نداشت.

مهاجمان فضايى، بازى ديگرى كه در سال 1376 (1997) در شركت تايتو نوشته شد، شامل عناصر كلاسيك يك بازى رايانه‏اى بود. در اين بازى كنترل يك شى يا يك شخص در دست بازيكن بود كه بايد با كمك آن دشمنان را نابود مى‏كرد.

پس از آن بازى‏هاى ويدئويى سير تكاملى خود را طى كردند و در اواسط دهه هشتاد بازى‏ها بيشتر به سمت داستان‏هاى جنگى پيش رفتند. علت آن علاوه بر مسائل فنى جو متشنج اواخر دهه 80 آمريكا، ناشى از جنگ سرد با شوروى سابق و ديگر برنامه‏هاى ريگان، رئيس جمهور وقت بود. بازى‏هايى مثل استار فلايت و... ولى در پنج سال اخير با پيشرفت‏هايى كه در سخت‏افزارها و نرم‏افزارهاى ساخت و اجراى بازى ايجاد شده، اين محصول جايگاه خاص خود را در جهان پيدا كرده است.

طبق آمار، روزانه دو بازى رايانه‏اى به بازار مى‏آيد و تخمين زده مى‏شود كه چرخش مالى اين بازى‏ها فقط در آمريكا، تا پايان اين دهه، به بيش از يك ميليارد دلار در سال برسد.

بازى‏هاى رايانه‏اى برخلاف فيلم‏هاى سينمايى به مخاطب اين امكان را مى‏دهد كه بجاى تماشاچى بودن خود به ايفاى نقش بپردازد، رانندگى كند، با اسلحه شليك كند و تعقيب و گريز انجام دهد.

آمارها نشان مى‏دهد كه روند توليد بازى‏هاى رايانه‏اى به 3- 4 هزار نسخه در سال مى‏رسد و با شتاب زياد در جامعه جهانى در حال گسترش است. كه توليد اين بازى‏ها در دنيا تنها در انحصار چند شركت آمريكايى و ژاپنى است.

بيش از 30 ميليون نفر در سراسر جهان، بخشى از اوقات فراغت خود را با بازى‏هاى رايانه‏اى پر مى‏كنند كه بالغ بر 10% آن‏ها بين 4 تا 7 ساعت از زندگى روزمره‏شان را به اين كار اختصاص داده‏اند؛ اين آمار علاوه بر آن‏كه گستردگى بازى‏هاى رايانه‏اى را نشان مى‏دهد، از وابستگى روانى به اين بازى‏ها حكايت دارد.

نتايج تحقيقى نشان مى‏دهد كه 56% جوانان ايرانى علاقه بسيار زيادى به بازى‏هاى رايانه‏اى و استفاده از اينترنت در اوقات فراغت دارند؛ به گونه‏اى كه از ميان 2/64% جوانانى كه در زمان اوقات فراغت خود مشغول بازى مى‏شوند، 7/38% بازى‏هاى رايانه‏اى را انتخاب مى‏كنند.

از جمله مقاصدى كه در جنگ نرم بازى‏هاى رايانه‏اى پيگيرى مى‏شوند، عبارتند از:
1. تشريح خطمشى‏ها، اهداف و مقاصد سياسى كشور خودى براى مخاطبان و ارائه استدلال‏هاى پشتيبانى از آن خطمشى‏ها
2. برانگيختن افكار عمومى به طرفدارى يا عليه يك عمليات نظامى‏
3. پشتيبانى از تحريم‏هاى اقتصادى و ديگر اشكال غير قهرآميز اعمال فشار عليه دشمن.

بيشترين بازى‏هاى رايانه‏اى به منظور هدف اول مذكور توليد و به صحنه بين‏المللى عرضه شده است. عنصر مشترك تمامى اين بازى‏ها اين است كه كاربر در نقش يك سرباز شجاع و زبده غربى عمدتاً نيروى ويژه دلتا فورس آمريكا يا اس.اى.اس انگليس و يا حتى نيروهاى حافظ صلح سازمان ملل براى گسترش آزادى‏هاى فردى و دموكراسى و مبارزه با گروه‏ها و سازمان تروريستى دولتى يا غيردولتى و يا حتى موجودات فضايى و يا تخيلى كه بشريت را به سوى نابودى مى‏كشانند، وارد عمل شده و هدفى جز مبارزه و نابودى تروريست‏ها و نجات بشريت ندارند. ايالات متحده و صهيونيسم بين‏الملل سعى دارند با اين برنامه‏هاى فرهنگى، تجاوزات نظامى خود را در ميان ملت آمريكا و حتى ساير ملت‏ها امرى عادى، انسان‏دوستانه و به منظور گسترش صلح و دموكراسى در سطح جهان نشان دهد. سعى مى‏شود اين موضوع القا شود كه آمريكا نماد خير مطلق در جهان است و هر فرد يا گروه يا دولتى كه مخالف او و ارزش‏هايش است محورهاى شرارت و شيطانى‏اند.

پيش از فروپاشى شوروى سابق، ريگان لقب امپراطور شرور را به اتحاد جماهير شوروى داد و پس از آن جرج دبليو بوش از كشورهايى چون ايران و عراق با عنوان كشورهاى پليد (شرور) نام برد.

برخى از بازى‏هاى رايانه‏اى نيز به جنگ جهانى دوم و مبارزه با دولت نژادپرست نازى پرداخته و يا پس از آن به مبارزه با كمونيست‏ها مى‏پردازد. پس از فروپاشى شوروى، آمريكا سعى مى‏كند كشورها و گروه‏هاى مسلمان را بزرگترين خطر براى صلح جهانى معرفى كند. چراكه به قول نظريه‏پردازان آن‏ها، آمريكا اكنون بجاى اژدهاى بزرگ با مارهاى سمى پرشمارى روبه‏روست. يا به قول هنرى كسينجر با اسلام سياسى به رهبرى جمهورى اسلامى ايران.

همانطور كه بيان شد در بازى‏هاى رايانه‏اى جديد شما به مبارزه با كشورها و گروه‏هاى اسلامى مى‏رويد. ويژگى مشترك اين بازى‏ها استفاده از نمادها و سمبل‏هاى اسلامى است. نمايش مكان‏هاى منقش به تصاوير اسلامى، استفاده از رنگ سبز براى نمايش تروريست‏ها، استفاده از مكان‏هاى مذهبى مسلمانان مانند مسجد كه از محل‏هاى تجمع تروريست‏ها معرفى مى‏شود و عمدتاً تك‏تيراندازها بالاى مناره‏هاى مساجد موضع گرفته‏اند و به سوى شما تيراندازى مى‏كنند. استفاده از صداى عربى و فارسى براى بيان زبان تروريست‏ها، استفاده از صداى پس زمينه مانند صداى صلوات و پخش آيات قرآن و.... در بازى رايانه‏اى 1 delta Force black hawk down team sabreبراى‏مبارزه با تروريست‏ها به كشورهاى مختلف مى‏رويد.

1. بازى رايانه‏اى جنگ ژنرال‏ها
در اين بازى شما در نقش سربازان آمريكايى، مأموريت مبارزه با تروريست‏ها در نقاط مختلف جهان همچون عراق به منظور مبارزه با بعثيان، يا در افغانستان براى مبارزه با گروه القاعده مى‏رويد. در عراق و افغانستان تروريست‏ها با رنگ سبز نمايش داده مى‏شوند؛ ماشين سبز، كلاه نظامى سبز، پرچم‏هاى سبز رنگ و حتى كلاهك موشك‏ها با رنگ سبز نمايش داده مى‏شوند. هرچند كه بسيارى از شركت‏هاى ساخت بازى‏هاى رايانه‏اى در بازى‏هايشان به صورت موردى بازى‏هاى اين‏چنينى ديده مى‏شود، ولى بنظر مى‏رسد چند شركت مانند شركت كوما، ريالتى گيمز و شركت كانفليكت با اين هدف كه تجاوزات نظامى آمريكا را در اقصى نقاط جهان توجيه كنند تأسيس شده‏اند.
2. بازى رايانه‏اى IGI 2
در يكى از مراحل اين بازى شما در ليبى وارد عمليات مى‏شويد. صداى قرآن و صلوات به گوش مى‏رسد. نام خداوند (الله) و نام پيامبر (محمد)(ص) بر روى ديوار نقش بسته است و در يك مرحله ديگر تروريست‏ها به صداى راديو فارسى ايران گوش مى‏دهند.
3. بازى رايانه‏اى حمله به ايران‏
در اين بازى رايانه‏اى كه پنجاه و هشتمين مأموريت بازى شركت كومار وار است، سربازان آمريكايى وظيفه دارند ضمن حمله به تأسيسات هسته‏اى نطنز، دانشمندان ايرانى را از بين ببرند و يك دانشمند را زندانى كنند.
شركت سازنده اين بازى (كوما) ادعا كرده است: «از آنجا كه در زمينه اهداف واقعى ايران از غنى‏سازى اورانيوم به منظور تبديل شدن به دومين كشور اسلامى (پس از پاكستان) داراى بمب اتمى ترديدى وجود ندارد و از سوى ديگر حمله نظامى گسترده و اشغال ايران مى‏تواند با توجه به در تيررس بودن منابع نفتى خاورميانه از سوى ايران به گسترده شدن دامنه جنگ در منطقه بيانجامد، يك عمليات نظامى كوچك به منظور نابودى پايگاه هسته‏اى و فناورى اتمى ايران، بيشتر مى‏تواند مانع از دستيابى اين كشور به بمب اتمى شود.»

كيت هالپر به سايت فارسى بى.بى.سى گفته است: «هنوز خيلى از آمريكايى‏ها از برنامه هسته‏اى ايران نگرانند. براى‏همين ما به بازآفرينى موقعيت‏ها دست مى‏زنيم تا بحث‏هاى مرتبط را پوشش دهيم. كاربران زيادى با ارسال طومار اينترنتى به ما گفتند كه اين بازى را به دلايل سياسى دوست ندارند، ولى ما يك مؤسسه سياسى نيستيم. اين بازى فرصتى ايجاد مى‏كند كه ما به برنامه اتمى ايران فكر كنيم.»

با اين حال توجيه طراحان بازى در توليد اين بازى، استناد به جمله‏اى از جرج بوش، رئيس جمهور پيشين آمريكا است كه گفت، در برابر تهديدات هسته‏اى جمهورى اسلامى تمام گزينه‏ها قابل بررسى است.
4. بازى رايانه‏اى نجات گروگان‏هاى آمريكايى (Iran Hostage Rescue)

در اين بازى كه بازهم محصول شركت كوما است، شما در نقش نيروهاى ويژه‏اى هستيد كه وظيفه‏تان نجات گروگان‏هاى آمريكايى است كه در سفارتخانه آمريكا در تهران زندانى‏اند. اين بازى به مناسبت فرارسيدن بيست و پنجمين سالگرد اين حادثه (1383 ه.ش) به بازار عرضه شد. شركت سازنده اعلام كرد كه براى ساخت اين بازى از اسناد رسمى و نيز فيلم ويدئويى مصاحبه با آنتونيو مندز؛ از مسؤولان سابق سازمان سيا استفاده شده است.
هرچند اين شركت، با تحريف اتفاقى كه منجر به شكست مفتضحانه آمريكا در طبس شد، بازى را با پيروزى نيروى ويژه به اتمام مى‏رساند. البته نكات ديگرى در بازى Iran Hostage Rescueبه چشم مى‏خورد كه توجه به آن‏ها ضرورى بنظر مى‏رسد.

در قسمت دوم بازى وقتى شما وارد استاديوم مى‏شويد تا با استفاده از هلى كوپتر از آنجا خارج شويد، اتوبوسى را مى‏بينيد كه تصوير امام خمينى و يك بسيجى بر روى آن نقش بسته است و روى آن نوشته شده است: «پرورش جوانان خداجوى بسيجى فتح الفتوح امام است.» و با فونت كم رنگ‏تر زير آن به نظر مى‏آيد نوشته «مقام معظم رهبرى» كه نوشته اين متن روى اتوبوس با زمان اتفاق مورد نظر همخوانى ندارد. آيا اين موضوع عمدى است يا يكى از اشتباهاتى است كه به علت بى‏دقتى اتفاق افتاده مانند نوشته‏هاى روى كارتن‏هاى حاوى توپ‏هاى ورزشى در استاديوم.
5. بازى رايانه‏اى سام ماجراجو در پرسپوليس‏
در اين بازى در اوايل قرن 22 زمين تحت حمله مزدوران اهريمن جهانى قرار مى‏گيرد و نوع بشر در معرض نابودى كامل است. شما در نقش سام استون ملقب به سام ماجراجو بى‏درنگ براى تغيير گذشته با استفاده از يك دستگاه قديمى به نام دروازه زمان به گذشته بر مى‏گرديد تا نسل بشر را از خطر نابودى حفظ كنيد.
شياطينى كه به اهريمن جهانى كمك مى‏كنند عبارتند از: كاميكاز بى‏سر و عقرب بالغ، زامبال و غول لاوا كه هر كدام از اين شياطين اسلحه‏اى دارند كه با آن به شما ضربه مى‏زنند.
عقرب بالغ يكى از ايادى شيطان است. او جنگجويى مذهبى است كه از نژاد اوليه بندپايان به‏وجود آمده و به‏خاطر عقايد مذهبى‏شان بسيار متخاصم‏اند. يكى ديگر از اين شياطين، كاميكاز بى‏سر است. او يك سرباز سيرين است كه اهريمن جهانى او را زنده كرده و كنترل زندگى آن را در دست دارد. اين موجود به شكل يك انسان فاقد سر است (بدون سر بودن او به معناى نداشتن عقل و شعور و منطق است)، بنابراين او را براى عملياتى مانند عمليات انتحارى به خدمت گرفته است. كاميكاز بى‏سر دو بمب در دستان خود حمل مى‏كند و هنگامى كه به اندازه كافى به هدف نزديك شد، آن را فعال مى‏كند. هرچقدر به شما نزديك‏تر باشد خسارت بيشترى به شما وارد مى‏كند. هرچند كه خود نيز پس از انجام اين عمل نابود و متلاشى مى‏شود. كاميكاز بى‏سر بصورت غيرمستقيم اين عمل را كه به عمليات شهادت‏طلبانه مسلمانان شباهت دارد، عملى شيطانى تلقى كرده كه فاقد هرگونه پشتوانه عقلانى است. براى مبارزه با شياطين شما به محل‏هايى شبيه معابد و مساجد مى‏رويد؛ اماكنى كه پر از طرح‏ها و نقوش اسلامى است.
مثلاً در بسيارى از مراحل كه داراى طرح‏هاى اسلامى است چنانچه روى اين تصاوير بزرگنمايى كنيم، نام على بر روى آن‏ها نقش بسته است و در نهايت شما پس از گذراندن مراحل سخت و دشوار در كليسا! با اهريمن جهانى روبه‏رو شده و در نهايت او را شكست مى‏دهيد. حتى پايان بازى، بيشتر با نماد غربى مذهب يعنى كليسا به پايان مى‏رسد و اين را به ذهن كاربر منتقل مى‏كند كه مسيحيت عامل آرامش، صلح و مودت و اسلام عامل خشونت و... است و به نوعى كودك و نوجوان و جوان مسلمان را نسبت به دين اسلام بدگمان مى‏نمايد و در نهايت در ضمير ناخودآگاه وى، زمينه‏هاى انحراف و خروج از دين اسلام را فراهم مى‏كند.
با دقت در مطالب ذكر شده مى‏توان فهميد كه رسانه نوظهور بازى‏هاى رايانه‏اى با توانمندى‏ها و ويژگى‏هاى خاص خود بعنوان ابزارى نوين براى عمليات روانى و قدرت نرم دشمن تبديل شده‏اند. سربازان رايانه‏اى بى‏هيچگونه حساسيت، نظارت و كنترل تا عمق خانه‏هايمان نفوذ مى‏كنند!؟
با مطالب عنوان شده، ديگر نمى‏توان به بازى‏هاى رايانه‏اى تنها بعنوان ابزار جذاب براى تفريح و سرگرمى كودكان و نوجوانان نگاه كرد؛ بلكه بايد به آن‏ها از ديد دشمنان تفكر اسلامى نگريست و در مقابل با توليد جانشين‏هاى مناسب براى اينگونه بازى‏ها باتوجه به عمق منابع ملى و مذهبى به مبارزه با اين تجاوز پرداخت.
 

lars_manson2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو بازی های کامپیوتری همواره سعی میشه از کشور تروریست اسمی برده نشه اما فرهنگ کشور تروریست فرهنگ کشورهای مسلمان و مخصوصا عرب هست. در مورد بازی سام ماجراجو باید بگم که هرگز قصد شرکت سازنده توهین نبوده و برداشتی که تو متن بالا از بازی شده نشون دهنده خراب بودن مخ نویسنده ای مطلب هست.
در مقابل بازی های زیادی ساخته شده در مدح خداپرستی , مسلمانان, حتی ایران, مثلا بازی نماز وحشت (requiem) که در سال 1998 ساخته شد یا بازی شاهزاده ایرانی, یا بازی عملیات صحرا که تو دیالوگهای این بازی از مسلمانها به نیکی یاد شده.
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازی های زیادی هستن که ضد ایرانی و اسلام هستن
کسانی که اینقدر هزینه میکنن کاراشون رو برنامست وهدف داره
و الا مگه مریضن پول خرج کنن که مثلا بچه های مردمو مشغول کنن؟!
 
بالا