[مصالح ساختمانی] الیاف

lilac

عضو جدید
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از تولید آسفالت الیافی در این شهرک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دكتر قاسم مصلحی گفت: گروه پژوهشی فناوری های نوین در مهندسی عمران از واحدهای فناوری مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید آسفالت الیافی شده است.
وی افزود: الیاف با پیچش در میان مصالح سنگی و تثبیت جایگاه سنگدانه ها در ساختمان داخلی آسفالت، محصول یکنواختی را تولید می کند که علاوه بر افزایش مقاومت فشاری و کشش حاصل از آن در سازه آسفالتی، باعث ارتقاء چسبندگی مصالح به یکدیگر هم می شود.
دكتر مصلحی اظهار داشت: از دیگر مزایای آسفالت الیافی تولیدی این گروه پژوهشی، اصلاح خصوصیات قیر و آسفالت با استفاده از الیاف نساجی، کاهش ترک های انقباضی و انعکاسی روسازی، افزایش مقاومت در برابر خستگی، بهبود چسبندگی و بهبود تراکم می باشد و با استفاده از این آسفالت، امکان ایجاد هدایت الکتریکی در سازه های آسفالتی، کاهش مصرف قیر و کاهش ضخامت روسازی و معرفی بازار جدیدی برای خرید ضایعات الیافی ایجاد می شود.
وی ازمهم ترین کاربردهای این آسفالت رادر باندهای پرواز فرودگاه ها، محوطه های پارکینگ، روکش اسکله های بنادر و محل های عبور بارهای سنگین عنوان کرد و گفت: برای تولید این محصول بیش از یک سال فعالیت علمی و پژوهشی انجام شده و هزینه تولید آن در هریک تن، تنها 50 هزار ریال می باشد.
گفتني است گروه پژوهشی فناوری های نوین در مهندسی عمران علاوه بر چاپ خواص آسفالت الیافی در قالب یک مقاله علمی در مجله Applied Polymer Science که از معتبرترین مجلات شاخه علم پلیمر می باشد، به ارائه ویژگی ها و خواص برتر آن در هفتمین کنفرانس بین المللی روسازی پایدار در لیورپول انگلستان نیز پرداخته است. :w17::w17::w17:

منبع : وزارت علوم و تحقیقات http://www.msrt.ir
 

Similar threads

بالا