مسیح لبنان(6)...

ساقي كوير

عضو جدید
غسان توینی ،صاحب امتیاز روزنامه النهار لبنان و معاون اسبق نخست‌وزیر
خبرگزاری فارس
...او برای من یك دوست عادی نبود كه مانند دیگران یكباره با او آشنا شده باشم و از همنشینی با او خسته شوم زیرا شخصیتش به‌گونه‌ای بود كه اگر با او آشنا می‌شدی دیگر نمی‌توانستی او را نبینی و آشكارا اعلام می‌كنم كه نبود امام صدر، تغییر عظیمی در زندگی من ایجاد كرد.
من خاطرات بسیاری از امام موسی صدر دارم، چه زمانی كه "الحازمیه" را به عنوان مقر مجلس اعلای اسلامی شیعه برگزید و چه هنگامی كه در كلیسای "كبوشیین" به ایراد سخنرانی پرداخت اما آْنچه بیش از دیگر خاطرات، همواره تا امروز در ذهنم باقی مانده، نامه‌ای است كه او حدود سه ماه پیش از ربوده شدنش برایم نگاشت و از من به خاطر تلاش‌هایی كه برای تصویب قطعنامه 425 شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی بی‌قید و شرط اسرائیل از لبنان كرده بودم تشكر كرد.
پس از كشته‌شدن "كامل مروه" روزنامه‌نگار لبنانی كه برای من مثل برادر بود بسیار اندوهگین شده بودم. روزی داشتم روزنامه "الحیات" را كه مروه پس از خروجش از "النهار" آن را تأسیس كرد می‌خواندم كه ناگهان چشمم به مقاله‌ای به قلم امام موسی صدر درباره آزادی‌های مدنی و آزادی بیان افتاد و این نخستین باری بود كه می‌دیدم كه یك روحانی از آزادی سخن می‌گوید.تصمیم گرفتم با امام صدر بیشتر آشنا شوم. پس از تماس با برخی دوستان، توانستم او را پیدا كنم و قراری بگذارم.وقتی به دفتر امام صدر رسیدم شوكه شدم چون خود را در برابر یك كوه به تمام معنا یافتم؛ بلافاصله گفتم: «من نیامده‌ام كه با شما فقط دیداری داشته باشم بلكه آمده‌ام كه با شما آشنا شوم.» و او سخن آغاز كرد و این‌گونه بود كه دوستی مستحكمی با وی برقرار كردم كه تا غیابش ادامه یافت و ای كاش كه بازگردد.:gol::gol:







 

Similar threads

بالا