مراحل تولید تراورس بتنی ....

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
سلام به دوستای گلم-تصميم گرفتم به دوستانی که حال دانلود ندارند براشون اينجا بذارم تا بخونن
---------------------------------------------------

تراورس
:


http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=180902&d=1385133369
تيرهای عرضی در خط آهن است که از جنس چوب، فولاد، بتن، پلاستيک‌های فشرده، سراميک يا ترکيب آنها ساخته شده و ريل بر روی آن تثبيت می‌شود.

تراورس يکی از مهمترين اجزای خطوط راه‌آهن می‌باشد که وظيفه‌ی آن دريافت نيروهای وارده از چرخ‌ها به ريل و سپس انتقال آن نيروها به لايه بالاست و در نهايت به زيرسازی مسير می‌باشد.

در شبکه راه‌آهن ايران، تراورس بتنی پيش‌تنيده منوبلوک B70 به علت مقاومت بالا و ساير مزايای آن بيشتر مورد توجه است.
پابند فنری:

وسيله‌ای برای اتصال ريل به تراورس است که وظيفه‌ی آن تثبيت ريل بر روی تراورس و جلوگيری از حرکت طولی، عرضی و دوران آن می‌باشد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=180904&d=1385133738
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Untitled1.jpg
    Untitled1.jpg
    17.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
رولپلاک پلاستيکی:
رولپلاک پلاستيکی قطعه ای است که درون تراورس بتنی قرار گرفته و مانع تماس مستقيم پيچ پابند با تراورس بتنی شده و بين آنها عايق الکتريکی نيز ايجاد می نمايد.
http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=181326&d=1385313479
وضعيت توليد تراورس بتنی در کشور:
روزانه بيش از ٥٠٠٠ اصله تراورس بتني پيش تنيده منوبلوك (معادل با ٣ كيلومتر خط) در كارخانجات تراورس‌هاي بتني كشور (كرج، انديمشك، شاهرود و سيرجان) ساخته مي‌شود.
وزن تقريبي تراورس‌هاي بتني توليدي کشور در حدود٣٥٠کيلوگرم است كه درآنها از بتنی با مقاومت فشاری بالا حدود 50 تا 70 مگاپاسکال و ٨ عدد آرماتور پيش تنيدگي با قطـر ٧ ميلي متر و از جـنس فولاد ST 160 استفاده گرديده است.


 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    40.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Moein.B

دستیار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص مباحث اجرایی
خرابی‌های مربوط به تراورس به انواع مختلفی قابل دسته‌بندی هستند. يکی از اين خرابی‌ها ترک‌های طولی در تراورس است که معمولاً از کنار محل رولپلاک‌ها شروع شده و کم‌کم گسترش پيدا کرده و باعث انهدام تراورس می‌شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=181327&d=1385313829

علل ايجاد ترک‌های طولی:
وجود شن و سنگريزه در داخل رولپلاک



قرارگيری ناصحيح رولپلاک

يخ زدن آب داخل رولپلاک و ازدياد حجم و ترکيدن آن

اعمال پيش تنيدگی اضافی
اعوجاج و استاندارد نبودن پيچ های رولپلاک
--------------------------------------------------------

کلمپ ريل:

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=181328&d=1385314192
 

پیوست ها

  • Untitled3.jpg
    0 بایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:
بالا