زمانبندی تعمیر محصولات برگشتی به همراه تعیین اندازه و زمان سفارشدهی قطعات یدکی آنها در لجستیک معکوس دوسطحی
زمانبندی تعمیر محصولات برگشتی به همراه تعیین اندازه و زمان سفارشدهی قطعات یدکی آنها در لجستیک معکوس دوسطحی
زمانبندی تعمیر محصولات برگشتی به همراه تعیین اندازه و زمان سفارشدهی قطعات یدکی آنها در لجستیک معکوس دوسطحی
نویسندگان
1سید حسام¬الدین ذگردی؛ 2محسن صادق عمل¬نیک؛ 3محمد یاوری
1دانشیار بخش مهندسی صنایع- دانشگاه تربیت مدرس
2دانشیار دانشکده مهندسی صنایع و سیستمها-پردیس دانشکدههای فنی-دانشگاه تهران
3دانشجوی دکترای مهندسی صنایع- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده
در این مقاله، سیستم تولیدی دمونتاژ- مونتاژ سه مرحلهای در لجستیک معکوس از مطالعه صنعت هوایی شناسایی و معرفی شده است، همچنین زمانبندی تعمیر محصول برگشتی و تعیین اندازه و زمان سفارش انباشته قطعات یدکی به طور همزمان در آن بررسی شده است. تصمیمگیرنده، به دنبال کمینهکردن مجموع هزینهها، شامل میانگین وزنی اتمام کارها (تعمیر بالگردهای برگشتی) و هزینههای موجودی قطعات یدکی است. یک مدل یکپارچه از طریق مدلسازی برنامهریزی عدد صحیح مختلط خطی برای مسئله توسعه داده شده است. سپس حل مدل و حساسیت جوابها نسبت به تغییرات پارامترهای کلیدی برای مسئله پایه در صنعت هوایی بررسی شده است. استراتژیهای مختلف تعمیر قطعات یدکی، توسط مونتاژگر، به عنوان سناریوهای جایگزین با استراتژی تعویض قطعه با قطعات دریافتی از تولیدکننده، در 120 مسئله نمونهای مقایسه شده است. با وجود عملکرد بهتر استراتژی تعمیر قطعات مشترک به طور میانگین، نتایج، مؤید لزوم اتخاذ استراتژیهای مختلف در دورههای مختلف عمر قطعات برگشتی است.
______________________________________
https://www.mediafire.com/?9t6rzz03n5zllwt
زمانبندی تعمیر محصولات برگشتی به همراه تعیین اندازه و زمان سفارشدهی قطعات یدکی آنها در لجستیک معکوس دوسطحی
زمانبندی تعمیر محصولات برگشتی به همراه تعیین اندازه و زمان سفارشدهی قطعات یدکی آنها در لجستیک معکوس دوسطحی
نویسندگان
1سید حسام¬الدین ذگردی؛ 2محسن صادق عمل¬نیک؛ 3محمد یاوری
1دانشیار بخش مهندسی صنایع- دانشگاه تربیت مدرس
2دانشیار دانشکده مهندسی صنایع و سیستمها-پردیس دانشکدههای فنی-دانشگاه تهران
3دانشجوی دکترای مهندسی صنایع- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده
در این مقاله، سیستم تولیدی دمونتاژ- مونتاژ سه مرحلهای در لجستیک معکوس از مطالعه صنعت هوایی شناسایی و معرفی شده است، همچنین زمانبندی تعمیر محصول برگشتی و تعیین اندازه و زمان سفارش انباشته قطعات یدکی به طور همزمان در آن بررسی شده است. تصمیمگیرنده، به دنبال کمینهکردن مجموع هزینهها، شامل میانگین وزنی اتمام کارها (تعمیر بالگردهای برگشتی) و هزینههای موجودی قطعات یدکی است. یک مدل یکپارچه از طریق مدلسازی برنامهریزی عدد صحیح مختلط خطی برای مسئله توسعه داده شده است. سپس حل مدل و حساسیت جوابها نسبت به تغییرات پارامترهای کلیدی برای مسئله پایه در صنعت هوایی بررسی شده است. استراتژیهای مختلف تعمیر قطعات یدکی، توسط مونتاژگر، به عنوان سناریوهای جایگزین با استراتژی تعویض قطعه با قطعات دریافتی از تولیدکننده، در 120 مسئله نمونهای مقایسه شده است. با وجود عملکرد بهتر استراتژی تعمیر قطعات مشترک به طور میانگین، نتایج، مؤید لزوم اتخاذ استراتژیهای مختلف در دورههای مختلف عمر قطعات برگشتی است.
______________________________________
https://www.mediafire.com/?9t6rzz03n5zllwt