لطفا عکس هایی از شهرتون + آثار دیدنیه تاریخی و طبیعی را اینجا بذارید

solfat

عضو جدید
سلام دوستان.....لطفا عکس شهرتون با آثار دیدنیشا اینجا بذارید تا همه بچه های باشگاه با اون آشنا بشن.......تبلیغی هم واسه گردشگری اون باشه............

 

nazilovelorn

عضو جدید
سلام دوستان.....لطفا عکس شهرتون با آثار دیدنیشا اینجا بذارید تا همه بچه های باشگاه با اون آشنا بشن.......تبلیغی هم واسه گردشگری اون باشه............

سلام دوست عزیز.

خیلی تایپک جالبیه حتما عکس میزارم.
 

emi.zx2010

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب مثلا من بخوام از اصفهان عکس بذارم که یه 500 تایی باید عکس بذارم....

راست میگی منم بخوام از لاهیجان عکس بزارم 2،3 روز طول میکشه همشو ببینین
ولی حالا اینا باشه تا بعدا تکمیلش کنم:

لاهـیــــــــــــــــــــ ــــجان چه قدر قشنگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!
 

taha894

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمدن باشکوه " پارسه " تمدن ایرانیان باستان " تخت جمشید"




تخت جمشید در نزدیکی شهر مرودشت و در فاصله حدود 65 کیلو متری شمال شرق شیراز واقع است . یونانیان به ان" پرس پولیس " می گفتند و در ایران قدیم از ان به نامهای " چهل منار " نام برده شده است .
تخت جمشید از جمله اثار باستانی مهم ایران بوده که توجه جهانگردان را به خود جلب کرده است . " اودریش فون پوردئن " کشیش المانی و جهانگردی که در سال 1318 م / 717 هجری قمری به ایران امد و در مسیر خود از تخت جمشید بازدید نمود ، دربار ان نوشته است : " به شهری رسیدیم که " کنام " نام داشت و سابقا شهر بزرگی بود ودر سابق به رومیها خسارت بسیار وارد کرد . در این شهر هنوز چندین قصر پابرجاست ولی احدی در ان منزل ندارد "
در سال 1474 میلادی / 878 هجری قمری نیز جهنگرد دیگری به نام " جوزف باربارو " از تخت جمشید دیدن کرد و نوشته است ان محل به " چهل منار " شهرت داشته . بار بارو بعضی از نقشهای تخت جمشید را شبیه نقشهایی توصیف کرده که اروپا ئیان از " پدر اسمانی خود " می ساخته اند . او درباره نقش" فروهر " نوشته است : " میگویند ان نقش سلیمان است " . این نقاشیها به منزله دوربینهای عکاسی امروز بودند . نقاشیهای این نقاشان از تخت جمشید ، جالب و دیدنی و در بردارنده اطلاعات ارزشمند است .
از اقدامات مهم جهانگردان و بازدید کنند گان تخت جمشید ، کشف راز " خط میخی " بود . در سال 1765 م / 1144 ش ، جهانگرد محققی به نام " کارستن نیبور " در مدت اقامت سه هفته ای خود در تخت جمشید ، نقشه کامل ان را ترسیم و کتیبه های میخی را به دقت رونویس کرد ودر سال 1802 م/ 1181 ش " گئورک فریدریش گروتفند " با استفاده از ان رونویسها توانست کلید خواندن خط میخی فارسی باستان را به دست اورد و گامی مهم در جهت شناخت تاریخ ایران کهن بردارد .درباره ماهیت تخت جمشید اظهار نظر های جالب و متفاوتی ابراز شده است . بعضی ان را " مقبره نوح" دانسته اند ، برخی" تالار دادگاه" ، برخی "کاخ کورش" ،برخی معبد وبرخی " پرستشگاه بت پرستان" . هنوز هم چنانکه باید ماهیت اصلی تخت جمشید روشن واشکار نشده است . شادروان " حسن پیر نیا " ان را بقایای یک ارگ یا قلعه دانسته است که داریوش در هنگام توقفهای طولانی ، اقامت در ان را بر بابل و شوش و همدان ترجیح می داد .
" جرج .ن. کرزن" نیز اعتقاد دارد که تخت جمشید اقامتگاه اختصاصی پادشاهان هخامنشی بوده است .
" اندره گدار" ابنیه روی صفحه تخت جمشید را به سه بخش مشتمل بر اقامتگاه سپاهیان ، خزاین و تالارهای پذیرایی پادشاهان هخامنشی تقسیم کرده و احتمال داده است که تنها یک کاخ برای سکونت در تخت جمشید بوده است و ان "تچرای" " بهشت" داریوش بوده است .
برخی هم تخت جمشید را یک رصد خانه پنداشته اند و دلیل خود را نشانه ای ذکر می کنند که در میان تالار سه دروازه کشف شده است . این نشانه سنگ مکعب شکلی است که روی ان یک دایره و سه خط کشیده شده و جز برای مقاصد نجومی و رصدی کاربرد دیگر نداشته و برای یافتن " نقطه اعتدالین " به کار می رفته است.این فرضیه را "دکتر پرویز ورجاوند" به گونه دیگری بیان کرده است . بر اساس نظریه ایشان ، " بنابر بر دلایلی میان جنبه های نجومی و بنای این مجموعه و مراسمی که در هنگام نوروز و سال ن صورت می گرفته است ارتباطی وجود دارد و برخی نگاره ها مانند" حمله شیر به گاو " دلیل ان ارتباط می باشد ."



"م.موله" نیز معتقد است که شاهان هخامنشی نوروز را در تخت جمشید برپا می داشتند . "رمن گیرشمن" با اطمینان رابطه تخت جمشید را با نوروز این گونه بیان کرده است : " پیش از انجام تشریفات نوروز ، بزرگان ونمایندگان کشورها به تخت جمشید می امدند و در دشت وسیع مرودشت و مغرب تخت جمشید قرار گرفته خیمه میزدند ، روز نوروز ، بزرگان و نجبای پارسی و مادی از پله وسیعی که مقابل تخت جمشید قرار گرفته بالا می رفتند و از دروازه بزرگ خشایارشاه از میان مجسمه هایی که نیمه پیکرشان انسان و نیمه دیگر حیوان است و به عنوان نگهبان در مدخل کاخ قرار داده شده عبور میکردند و پس از ان وارد حیاط مقابل در " آ پادانا " می شدند . پذیرایی اشخاص در کاخ داریوش انجام می گرفت و در پایان پذیرایی ، شاه و میهمانان از همان راهی که وارد تالار شده بودند به سوی " سه دروازه " مراجعت می کردند و از در شرقی خارج می شدند ، سپس شاه و همراهانش از طرف جنوب وارد تالار "صد ستون " می شدند . پیش از ورود شاه به تالار صد ستون روسای نمایندگان ملتها و همراهانشان که هدایای قیمتی در دست داشتند به طرف " تالار تخت " ( صد ستون ) روان می شدند . در اطراف ان سربازان جاویدان حرکت می کردند ، روسای نمایندگان از پله های بزرگ تخت جمشید بالا می رفتند و از دروازه بزرگ خشایار شاه عبور می کردند . سپس از درشرقی تالار مجاور درواز گذشته وارد

گذرگاه طویلی می شدند . در انتهای گذرگاه دروازه دیگری بود که نا تمام مانده بود ، دعوت شدگان از مقابل ان دروازه نیز عبور کرده داخل حیاط بزرگی می شدند . در انجا سران بزرگ لشکر در تالار ستون داری گرد می امدند . ان گاه دعوت شدگان را به دربار راهنمایی می کردند ، روسا یکی پس از دیگری وارد تالار می شدند و در پیشگاه شاه هدایای خود را تقدیم می کردند . در این تالار میهمانان از طریق دیدن نقش برجسته ها و علایم و نشانه ها و توضیحاتی که به انها داده میشد با دید گاههای سیاسی و اعتقادی شاه اشنا می شدند .
نمایندگان ملتها پس از تحویل هدایا از همان راهی که امده بودند مراجعت می کردند و از درواز بزرگ خشایار شاه خارج می شدند " .
با وجودی که ماهیت تخت جمشید هنوز کاملا مشخص نشده ، تمامی ایران شناسان وباستانشناسان جایگاه با اهمیت ان را در دنیای قدیم یاداوری کرده اند .
" ریچارد فرای " تخت جمشید را نشانه ای از هنر شگفت جهان باستان شمرده و از ان به عنوان مکان مقدسی یاد کرده و احتمال داده است که در زمان داریوش واقعه ای به ان اهمیت خاص بخشیده است . به اعتقاد او ، این مکان ا زدید پادشاهان ساسانی نیز اهمیت و قداست داشته ، تا جایکه نقشهای برجسته نقش رستم به میمنت تخت جمشید در نزدیکی ان بر کوه نقش بسته است . اهمیت معنوی وقداست تخت جمشید موجب شده که مراسم تاج گذاری در ان برگزار شود و ارامگاه پادشاهان و کعبه زرتشت در نزدیکی ان ایجاد گردد .
 

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اردبیل........نگین گردشگری ایران.............به گفته یونسکو.....
*(سرزمین چشمه های بهشتی)*
زیباترین جاده کشور..............جاده اسالم به خلخالhttp://www.www.www.iran-eng.ir/picture.php?albumid=3123&pictureid=9970http://www.www.www.iran-eng.ir/picture.php?albumid=3123&pictureid=9969http://www.www.www.iran-eng.ir/picture.php?albumid=3123&pictureid=9966
 

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اردبیل........نگین گردشگری ایران.............به گفته یونسکو.....
*(سرزمین چشمه های بهشتی)*
شهر سرعین
 
آخرین ویرایش:

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اردبیل........نگین گردشگری ایران.............به گفته یونسکو.....
*(سرزمین چشمه های بهشتی)*گردنه حیران
 

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اردبیل........نگین گردشگری ایران.............به گفته یونسکو.....
*(سرزمین چشمه های بهشتی)*خلخال
 
آخرین ویرایش:

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اردبیل........نگین گردشگری ایران.............به گفته یونسکو.....
*(سرزمین چشمه های بهشتی)*دریاچه شورابیل

 
آخرین ویرایش:

mehdime007

عضو جدید
روستای کزج

روستای کزج

اردبیل........نگین گردشگری ایران.............به گفته یونسکو.....
*(سرزمین چشمه های بهشتی)*کزج
روستای نمونه هدف گردشگری کشور.....
سلام
اول از همه باید از دوست خوبم آقا سعید تشکر کنم که این تاپیک رو زده و به نظر من تاپیکه خیلی خوب و مفیدی میتونه باشه ...;)
اینم از روستای بسیار زیبای کزج در استان اردبیل که به سبک پلکانی ساخته شده ... اینم فقط اشتباه نکنید که این روستا از روی روستای ابیانه ساخته و طراحی نشده ، بلکه این روستای ابیانه هستش که از روی این روستا ساخته شده . ;) اگر کسی توضیحات کاملتری هم خواست بگه تا من بهش بگم .:)







 
آخرین ویرایش:

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اردبیل........نگین گردشگری ایران.............به گفته یونسکو.....
*(سرزمین چشمه های بهشتی)*خلخال
روستای نمونه هدف گردشگری کشور.....(معروف به بهشت گمشده در ایران)
روستای نمهیل در شهرستان خلخال
روستای نمهیل روستایی کهن و آباد واقع در بخش خورشرستم شهرستان خلخال می باشد که در کناره ی رودخانه ی قزل اوزن قرار گرفته است . این روستا با موقعیت منحصر به فردی که به لحا ظ جغرافیایی ، آب و هوایی و...دارد در لیست چند روستای گردشگری استان قرار دارد.روستای نمهیل به لحاظ دارا بودن باغات فراوان میوه ازجمله توت- زردآلو- انجیر بزرگترین تولید کننده این میوه ها درسطح شهرستان خلخال می باشد و این میوه ها اکثرا دربازارهای خلخال واردبیل عرضه می گردد .مزارع روستا از رودخانه روستای دمدل که آن هم از چشمه های آق داغ سرچشمه می گیرد آبیاری می شود. صنایع دستی روستای نمهیل بیشتر تولید جاجیم می باشد که در این عرصه از شهرت بین المللی برخوردار می باشد.در سال های اخیر به علت نبود راه مناسب و صعب العبور بودن مسیر گردشگران زیادی نمی توانستند از این روستا دیدن کنند اما با آسفالت شدن مسیر هشتجین به نمهیل که حدود 15 کیلومتر می باشد از این به بعد گردشگران زیادی می توانند از این روستای خوش آب و هوا و جذاب دیدن کنند.


 

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
اردبيلي پس كو سبلانت؟
مرسي خيلي قشنگ بود
ببخشيد تشكر نداشتم.:gol::gol::gol::gol::gol:
سلام خدمت دوستان عزیز قرار شد هرکی از هر کجا که تونست عکس بزاره تا سایر بچه های باشگاه بتونن با همه جای ایران آشنا بشن..........بعضی از بچه ها پست زدن.ازشون متشکرم.ادامه هم خواهد داشت .منم از بیشتر استانا عکس میزارم.از اردبیل شروع کردم.....چون از شیراز عکس گذاشتن....از اصفهان.........گفتیم یه استانم از شمال کشور بزاریم.......;)استان بعدی من یزد
 

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
یزد .....................بزرگترین شهر خشتی جهان
معروف به شهر بادگیرها در جهان
عروس کویر ایران

مسجد محله ابوالمعالی - یزد
این مسجد در محله ابوالمعالی یا بوالمیری، از محلات قدیم یزد و ظاهراً منسوب به خواجه کمال*الدین ابوالمعالی بن برهان الدین لطف الله یا خواجه حاجی ابوالعمالی ـ هر دو مربوط به قرن 8 هجری است.
در این محله دو مسجد، موسوم به مسجد بزرگ و مسجد کوچک وجود دارد. مسجد بزرگ، درگاهی دارد که ازاره آن با کاشی*های شمش صلحی لاجوردی در حاشیه ای از قطعات کاشی معرق پوشش یافته است. بر روی این زمینه لاجوردی رنگ، مربع*هایی از کاشی معرق در گوشه*های ازاره نصب شده و بر این مربع*ها، نقوش ساده هندسی براساس ستاره*های هشت پر طرح شده است. مسجد کوچک که بر روی آب انباری واقع شده در محراب یک قطعه کاشی محرابی لاجوردی به ابعاد45×30 سانتی متر است که از ساخته*های قرن هفتم هجری است.این کاشی آسیب دیده و احتمال می*رود از مسجد چهل محراب به این مسجد منتقل شده باشد.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]فضاي روستايي زارچ یزد
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]منطقه تاريخي «زارچ» در شمال باختری يزد واقع شده و اسم باني آن چندان روشن نيست؛ بنا به روايتي «زارچ» از جمله بناهاي «زال زر» است. قنات زارچ يكي از قنات‌هاي كهن منطقه يزد است كه آب آن هنوز جاري است. در تاريخ آمده است كه امير مبارزالدين محمد و فرزندانش،‌ دوازده روستا در بلوك رستاق و ميبد و قهستان احداث كردند كه از آن جمله، مظفر آباد زارچ مي‌توان نام برد. آب جوي زارچ در يزد معروف بوده و به همين دليل با حفر نقب‌هاي زيرزميني از آن استفاده كرده‌اند، اين جوي از آثار «ارسلان خاتون» همسر سلطان علاء الدوله كالنجار است. زارچ از قديم، داراي مردمي خونگرم و صادق و با فرهنگ بوده و بزرگاني را نيز در خود پرورده است كه از جمله مي‌توان لسان الحق عبدالوهاب متخلص به «محرم» را نام برد كه ديواني در مدح شهداي كربلا دارد. آثار تاريخي زارج عبارت‌اند از :[/FONT] خواجه خضراله آبادي، دخمه و‌آب انبار اله آبادي، قلعه تاريخي و بزرگ زارچ (كه متأسفانه تخريب شده)، مسجد اميرالمؤمنين سرده زارچ، آسياب آبي و‌آب انبار شير سرچشمه.

 
آخرین ویرایش:

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
یزد .....................بزرگترین شهر خشتی جهان
معروف به شهر بادگیرها در جهان
عروس کویر ایران
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]روستای فهرج یزد
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] روستای فهرج یزد، در 3 كيلومتري جنوب خاوري يزد و كنار راه اصلي يزد ـ بافق قرار دارد. مهم ترين آثار تاريخي روستا شامل يك قلعه باستاني و آب انباري قديمي است. مساجد قديمي و زيارتگاهي به نام شهدا دارد. مسجد جامع فهرج به نظر برخي از كارشناسان معماري و باستان‌شناسي از لحاظ سبك معماري و طرح شايد كهن‌ترين مسجدي باشد كه در ايران زمين ساخته شده است. روستاي فهرج در يك منطقه كويري قرار دارد كه كوه چلته در شمال خاوري آن است. اين روستا به خاطر قرار گرفتن در كوير آب و هواي گرم و خشك دارد.
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]روستای عزآباد (يزآباد) یزد
[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]روستای عزآباد (يزآباد) یزد، در 38 كيلومتري شمال باختری يزد و 8 كيلومتري باختر جاده يزد ـ نایین قرار دارد و از روستاهاي قديمي استان يزد محسوب مي‌شود. بناي اوليه روستا به سلطان سنجر خوارزمشاهي منسوب است كه در سال 590 هجري در خطه يزد بر مسند فرمانروايي نشست و ده سال بعد اين روستا را بنا نهاد. مهم ترين آثار تاريخي و مذهبي روستا را ـ قلعه عزآباد كه قلعه ای بزرگ و كهن است و مسجد جامع روستا كه از آثار دوران صفوي است، تشکیل می دهند. روستاي عزآباد در يك منطقه دشتي قرار گرفته و تپه‌هاي شني به ويژه قسمت جنوبي آن را فرا گرفته‌اند. آب و هواي روستا گرم و خشك است.
[/FONT]میدان خان - یزد
این میدان وسیع و خوش طرح و سبک، از مکان*های زیبای شهر یزد و یکی از آثار محمد تقی خان (متوفی در 1213) است.
در چهار سوی میدان، دکان*هایی قرار دارد. پیش روی آن*ها سایبان راهرو گونه ای ساخته شده و سر در دکان*ها هلالی است. این میدان راهی به قیصریه و راهی به مسجد ریگ دارد. مدرسه شفیعیه در زاویه شمال خاوری آن واقع شده است. میدان خان جزو مجموعه ای است که محمد تقی خان با طرحی هماهنگ آن را به وجود آورد. این مجموعه مشتمل بر مدرسه و قیصریه است و جملگی آن*ها جزو نقاط دیدنی شهر محسوب می*شوند.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

faeal

عضو جدید

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
من این هفته اومدم ولی نتونستم بیام فومن و ماسوله . :cry: زودتر میدونستم میومدم

از لاهیجان مستقیم رفتم بندر انزلی
دوستان عزیز ممنون از پستاتون ........لطف کنین تا میتونین از نقاط دیدنیه شهرتون عکس بزارید......رقابت گردشگریه.........در ضمن اسم نقاط دیدنی را هم بگید.....
 

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
تبریز.........شهر اولین ها

موزه زنده سفال تبریز

مسجد کبود(فیروزه اسلام)

بازار تبریز(بزرگترین بازار سرپوشیده سنتی جهان)


موزه قاجار
 

Similar threads

بالا