لطفا راهنمایی کنید

farzaneh434

عضو جدید
سلام دوستان
من یک تازه واردم می خواستم بدونم برای موفقیت در رشته خودم که مهندسی برقه چه کار باید بکنم ؟اگه تجربه به درد بخوری دارید حتما منو در جریان بذارید.:gol::):que:
 

ARC_2008

مدیر بازنشسته
سلام . خوش آمدید. به درد خور بودنش را نمی دانم ! . ولی مطالعه عمقی و کامل دروس دانشگاهی بالاخص دروس تخصصی برق ، تنها به جزوه استاد اکتفا نکردن ، سعی در مطالعه از روی کتب زبان اصلی و تقویت زبان تخصصی و همچنین سعی در داشتن قدرت مکالمه روان ، سعی در انجام پروژه های مختلف تحقیقاتی در طی گذراندن دروس دانشگاهی با جدیت و اجتناب از پدیده Copy-Paste ! ، سعی در حفظ نظم و ترتیب در زندگی و درس به طور کامل و برخورداری از اخلاق نیکو و نیز داشتن برخورد دوستانه و محترمانه در اجتماع بخصوص دانشگاه ، سعی در تغییر رفتارهای ناهنجار ( احتمالی ! ) قبلی و روی آوردن به زندگی آرام ، پر تلاش و سراسر پرشور (سبز ! )، سعی در بالا بردن اعتماد به نفس و قدرت تکلم قابل قبول ، سعی در اخذ چند تخصص خاص به عنوان شاخص عملکرد در زمینه هایی که در صنعت نیز قابل استفاده باشد ( ترجیحا" ) ، سعی در مطالعه کتب غیر درسی ( کتب داستان های برتر ، تاریخی ، فلسفی ، شعر ... بسته به سلیقه و حس ! ) ، سعی در اجتناب نمودن در محدود کردن خود به یک گرایش خاص برق تا مقطع کارشناسی ، سعی در تقویت دروس ریاضی و مدار و اجتناب از ترک مطالعه آنها حتی پس از پاس نمودن دروس ذکر شده ، سعی در استخدام ( یا حتی کارآموز) شدن در شرکت های مرتبط با صنعت برق ... و صدها سعی دیگر . سعی در تلاش ، تلاش و تلاش برای کامل شدن .
 

مهرا

عضو جدید
سلام
به سایت خوش اومدی
بعد همه ی توصیه های مدیر سایت از یادگیری نرم افزار مهم مطلب غافل نشو منم وقتی تازه وارد سایت شده بودم از دوستان این سوال و پرسیدم که چه نرم افزاری مهمه تقریبا همه یادگیریه مطلب رو از ترمای پایین توصیه کردن امیدوارم کارساز باشه
 

efa_67

عضو جدید
سلام دوست عزيز
بله حتمن از همين الان شروع كنيد نرم افزار مطلب را ياد بگيريد
و هر چي جلوتر ميريد با توجه به گرايشتون نرم افزار هاي مربوطه را ياد بگيريد
اگه اطلاعاتي در مورده نرم افزار ها خواستيد مي تونيد به اين لينك مراجعه كنيد
www.eeeshop.ir
موفق باشي:smile:
 

Benefic.H

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

دوستان راهنمایی کردن به اندازه کافی ولی من یک سیر تکاملی برای موفقیت در این رشته و حتی کلیه رشته ها رو اینجا خدمت شما عرضض می کنم:

1-اولین هدف درس: شما باید در دروس اصلی خود علی الخصوص دروس ریاضی نظیر معادلات، ریاضی مهندس و دروس پایه رشته نظیر مدار و الکترونیک از تبحر کافی برخوردار باشین.

2- یادگیری نرم افزارهای تخصصی رشته مهندسی برق با توجه به ترم های تحصیلی
الف- در سال اول یادگیری چند نرم افزار ریاضی توصیه میشه نظیر Maple, mathematica, Mathcad و ....
ب- در سال دوم یادگیری نرم افزارهای پایه رشته مهندسی برق نظیر EWB، OrCAD و .... توصیه می شود.
ج- در دو سال آخر تحصیل در مقطع کارشناسی بسته به گرایش های خود باید از نرم افراهای مربوط به رشته خود اگاه شده و فراخور به نیاز آنها را یاد بگیرید.
د- با توجه به گستردگی نرم افزار MatLAB می تونید از سال دوم به مروز بسته به نیاز های خود با این نرم افزار آشنا شوید.

3- از سال سوم به بعد با توجه به شناخت نسبی از رشته مهندسی برق و آگاهی یافتن از علایق خود شرکت در دوره های عملی نظیر کلاس های فنی حرفه ای پیشنهاد می گردد.

4- در سال آخر حتماً دنبال تکنولوژی جدید از رشته مهندسی برق که در ایران وجود دارد و در آن متخصص کمتر هست باشین تا بتونید از این فرصت به نفع خود استفاده نمایید.

5- جدی قلمداد کردن دوره کارآموزی و درس پروژه که پیشنهاد من هم راستا بودن این دو در یک زمینه می باشد.

6- زبان انگلیسی را در هیچ سالی فراموش ننمایید.

7- و چند فاکتور آخر که از نظر من که جزء فاکتورهای مهم هستند تلاش و پشتکار و داشتن برنامه دقیق در این راستا می باشد.

البته یک چیز از قلم افتاد و اونم حضور یافتن در صنعت به طرق مختلف تا با صنعت برق از نزذیک آشنا گردید.
 

farzaneh434

عضو جدید
از همه شما دوستان عزیز متشکرم .:gol::gol::heart:
اگه باز هم موردی به فکرتون رسید حتما برام بفرستید.
باتشکر:smile:
 

Similar threads

بالا