كنترل توليد نانو الياف

*lemon*

کاربر فعال مهندسی نساجی
پژوهشگران دانشگاه اميركبير موفق شدند ، با ساخت دستگاه برق ريسي (‏electrospinning‏ ‏‎(‎، با امكانات مخصوص به خود ، امكان توليد كنترل شده نانو الياف را فراهم آوردند با كنترل فرايند برق ريسي ، مي توان نانو اليافي با خواص دلخواه و با كاربرد در حوزه هاي مختلفي همانند *****اسيون ، مهندسي بافت ،رهايش كنترل شده- ي دارو تو ليد كرد .

در فرآيند برق ريسي ، به دليل اينكه جريان محلول ، حين فرآيند ديده نمي شود و نيز به دليل سرعت بسيار بالاي فرآيند ، تعيين نقطه پايداري فرش دستباف با دشواري هاي زيادي همراه است . در پژوهش انجام شده روشي جديد براي تعيين شرايط فرآيند پايدار ، ارائه شده است .
در اين پژوهش ، از دستگاه برق ريسي ساخته شده به وسيله پژوهشگران دانشگاه اميركبير ، استفاده شده است ، و با اضافه كردن اجزايي به دستگاه برق ريسي ، جريان الكتريكي منتقل شده با سيال ، حين فرآيند ، اندازه گيري گرديده است . با ثبت جريان مذكور در هر10 ميلي ثانيه به وسيله كامپيوتر و بررسي تغييرات آن با تغييرات ولتاژ ، مي توان شرايطي را كه منجر به فرآيند پايدار مي شود به دست آورد .
جزئيات اين پژوهش كه در قالب پايان نامه ي دكتري دلارام فلاحي و با همكاري مهدي رفيع زاده ، دانشيار دانشكده مهندسي پليمر دانشكده صنعتي اميركبير ، ناصر محمدي ، استاد دانشكده مهندسي پليمر ، بهروز وحيدي دانشيار دانشكده مهندسي برق ، دانشگاه صنعتي اميركبير صورت گرفته ، در مجله ‏polymer international ‎‏ (جلد 75 ، صفحات 1368-1363 سال 2008 ) منتشر شده است .
 

Similar threads

بالا