فستيوال it پاييز امسال برگزار مي‌شود

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خبرگزاري فارس: فروشهاي فصلي در تمام اصناف يكي از پر رونق ترين دوره‌هاي فروش طي سال به شمار مي‌رود، در حوزه ITنيز اين نوع استراتژي در كانالهاي فروش جايگاه ويژه اي دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، شركتهايي كه محصولات خود را در ايران عرضه ميكنند هراز چند گاهي ،فستيوال فروشي را برپا مي‌كنند تا توجه خود را به آيين و رسوم و خواستگاه بازار مصرف خود نشان دهند و ارتباط خود را بر اساس گرايشات بومي آن منطقه با بازار مصرف خود محكمتر كنند.
از اين رو يكي از شركتهايي كه در چند سال اخير دست به برپايي چنين فستيوالهايي زده، اسوس است. اين شركت در نظر دارد با آغاز فصل شروع مدارس فستيوالي را با نام بازگشت به مدرسه (Back to school) مختص بازار ايران برگزار كند. فستيوال فوق قرار است طي 2 ماه مهر و آبان برگزار ‌شود.
در اين فستيوال جوايزي چون يك دستگاه نوت بوك لوكس لامبورگيني VX3، 1/12 اينچي است كه با مشاركت كمپاني خودرو سازي لامبورگيني به شمار ميرود.
اگرچه اين فستيوال به گفته مديران دفتر اسوس در ايران به صورت سراسري برگزار مي‌شود اما تبليغات در اين زمينه در چهار شهر اصفهان، شيراز، مشهد و تهران صورت گرفته است.
بر اساس اظهارات وي،ASUS رشد خود را در بازار ايران پله پله به دست آورده است و از همين روش نيز در آينده استفاده خواهد كرد تا به لايه‌هاي درونيتر اين بازار خاص كه حجم وسيعي از آن سازمانهاي دولتي هستند راه پيدا كند، اگرچه هم اكنون نيز اين ادعا را ميكند كه بيشترين حجم فروش را با بهره گيري از فعاليت مستمر توزيع كنندگان و ويژگيهاي توسعه يافته تكنيكال مادربوردهاي خود همچون Express Gate (تنها 5 ثانيه زمان براي ورود به اينترنت) EPU 6-engin(مصرف بهينه انرژي ) و Drive Xpert(بك آپ گيري آسان) به خود اختصاص داده است.
اسوس در زمينه عرضه نوت بوك در ايران نيز با 28 مدل مختلف سعي بر اين داشته تا به عنوان يك ارائه كننده تكنولوژيهاي اختصاصي شناخته شود.
اين شركت به عنوان اولين استفاده كننده از پردازنده مو نتوينا (Montevina) اينتل شناخته ميشود،كه اين پردازنده را در اكثر نوت بوك‌هاي اسوس مي توان مشاهده كرد كه به طور مثا ل مي توان به سري F6 اشاره كرد.
در اين ميان دفتر اسوس خبر از ورود سه مدل ديگر از سري Eeepc با نام 900 ،901 و1000 تا پايان فصل اول سال 2009 به بازار ايران را داد و ياد آور شد هم اكنون نوت بوكهاي Eeepc سري 701 كه در ايران موجود ميباشد همراه با مودم و بلوتوث اكسترنال عرضه ميشوند.
 
  • Like
واکنش ها: vahm

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
انتقال بي سيم اطلاعات با سرعت 1.28 ترابيت در ثانيه ممكن شد

انتقال بي سيم اطلاعات با سرعت 1.28 ترابيت در ثانيه ممكن شد

به گزارش فارس به نقل از سلولار نيوز، اين رقم معادل 1280 گيگابيت در ثانيه است و دستيابي به چنين سرعتي در جهان تاكنون بي سابقه بوده است.
براي انجام اين آزمايش دو دستگاه گيرنده و فرستنده بر روي سقف دو ساختمان كه در فاصله 210 متري يكديگر قرار داشتند نصب شد و انتقال موفقيت آميز اطلاعات از اين طريق صورت گرفت.
تيم انجام دهنده اين آزمايش معتقدند انجام موفقيت آميز آن ثابت مي كند كه دستيابي به سرعت هاي بسيار بالا براي انتقال اطلاعات به طور بي سيم كاملا امكان پذير است.
هنوز مشخص نيست اين دستاورد چه زماني كاربرد تجاري پيدا خواهد كرد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
البته خبر ندارن اینجور سرعتا تو ایران یه چیزه پیش پا افتاده هست و ما خیلی وقته از این سرعتا گذشتیم
 

eL2rado

عضو جدید
البته خبر ندارن اینجور سرعتا تو ایران یه چیزه پیش پا افتاده هست و ما خیلی وقته از این سرعتا گذشتیم
بابا مثل اینکه خبر نداری...امروز اخبار از بوجود اومدن یک واحد اندازه گیری جدید تو ایران رو میداد...دیگه کارمون از ترابایتو پتابایتو .... گذشته ( این خبر دقیقا همزمان با خبر حذف شدن سه صفر از پول رایج کشور پخش شد!)
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من که گفتم خیلی وقته از این سرعتای پیش پا افتاده گذشتیم;)
 

mehrpooyaa

عضو جدید
new style of yahoo!

new style of yahoo!

شرکت اينترنتی ياهو که بیشترین مراجعه در شبکه اينترنت به آن صورت می گیرد، روز پنجشنبه اعلام کرد که در صفحه اصلی خود تغييرات اساسی خواهد داد.
اين طراحی جديد به کاربران و مراجعان ياهو امکان می دهد که کارکرد اين صفحه را متناسب با نياز خود تنظيم کنند.
ياهو همچنين اعلام کرده است که از يک در صد از کاربران خود خواهد خواست تا صفحه جديد ياهو را تست کنند.
کاربرانی از کشورهای بريتانيا، فرانسه، هند و آمريکا به طور تصادفی انتخاب می شوند تا برای نخستين بار وارد صفحه جديد ياهو شوند. شش ماه پس از اين تست، صفحه ياهو راه اندازی می شود ولی تاکنون تاريخی برای آن تعيين نشده است.
کمپانی غول آسای ياهو به شدت تحت فشار است که اين تغيير بنيادی را برای تبديل کردن صفحه ياهو به دريچه ای موثر برای شروع و ادامه گردش کارآمد آن در شبکه اينترنت را به اجرا بگذارد.
وعده اين تغيير يک سال پيش اعلام شد و قرار است مراجعان به صفحه ياهو این امکان را پیدا کنند که به ساده ترين شکل به تمامی بخش ها و صفحات اينترنت این سایت محبوب دسترسی پيدا کنند.
تاپان بات، از مديران ارشد ياهو که مسئوليت اجرای اين طرح را دارد و بر آن نام «درهای ورودی» گذاشته شده است، گفت: ما هر آنچه را که در شبکه اينترنت برای مردم مهم است در دسترس کاربران قرار خواهيم داد.
در طول ۱۴ سالی که از عمر یاهو می گذرد اين رسانه از يک وب سايت ساده برای معرفی و ايجاد تماس با سايت های اينترنتی ديگر به يک سايت جستجوگر کارآمد و سپس به يک رسانه کامل و چند کاره اينترنتی بدل شده است.

صفحه جديد ياهو در ستون سمت چپ خود، کليد جديدی خواهد داشت که با سيستمی بسيار هوشمند به ۱۰ تا ۲۰ مورد از آدرس های اينترنتی مورد علاقه هر کاربر وصل خواهد شد.
به زبانی ساده تر ياهو در اين طرح می کوشد محصولات عرضه شده توسط اين کمپانی روی صفحه اينترنتی خود را با اطلاعات و امکانات مورد علاقه هر مصرف کننده ترکيب کند.
تاپان بات گفت: «برای اولين بار ما هر دو بخش از اطلاعات و محصولات اينترنتی يعنی فرآورده های ياهو را با هر آنچه که در سايت های ديگر برای کاربران، تازه و مفيد است ترکيب خواهيم کرد.»
شرکت ياهو اين تغيير بنيادی را در مرحله اول روی تعداد مشخصی از مراجعان دائمی به اين وب سايت آزمايش خواهد کرد و بعدها اين تغيير فراگير می شود.
مديران ياهو می گويند: دو سال پيش عملی کردن کامل تغيير مشابهی در طراحی و کاربری سايت ياهو حدود شش ماه طول کشيد.
در طول ۱۴ سالی که از عمر این سایت می گذرد اين رسانه از يک وب سايت ساده برای معرفی و ايجاد تماس با سايت های اينترنتی ديگر به يک سايت جستجوگر کارآمد و سپس به يک رسانه کامل و چند کاره اينترنتی بدل شده است.
یاهو و رقیبانش
صفحه اصلی جديد ياهو از تکنولوژی بسيار هوشمندی بهره می گيرد که به مراجعان این وب سايت امکان می دهد همزمان با استفاده معمولی از اين وب سايت برای برقراری ارتباط ، به تمام اطلاعات تازه که در ياهو و يا ساير وب سايت های پرطرفدار منتشر می شود، دسترسی داشته باشند.
به عنوان مثال، اطلاعات، اخبار يا آگهی های منتشرشده بر روی وب سايت گوگل يا سايت (Ebay) به فاصله کوتاهی روی صفحه اصلی ياهو قابل دريافت خواهد بود.
تاپان بات می گويد: مراجعان و کاربران شبکه ياهو – که تعداد آنها در هر ماه حدود ۱۰۰ميليون نفر در آمريکا و حدود ۳۰۰ ميليون نفر در سراسر جهان است – با استفاده از اين فناوری جديد لازم نيست که صفحه ياهو را ترک کنند و اطلاعاتی که ياهو از سايت های ديگر برای آنها فراهم می کند در حدی خواهد بود که نياز آنها را در حالی که روی ياهو هستند، تامين کند.
این سایت برای اجرای تغييرات تازه از فناوری جديدی استفاده می کند که اصطلاحا به آن «موتور افزايش اطلاعات محتوایی» گفته می شود.
تمام رقبای بزرگ ياهو از جمله وب سايت «MSN» متعلق به شرکت مايکروسافت، وب سايت «AOL» متعلق به تايمز وارنر و بالاخره «فیس بوک» و «مای اسپیس» همگی در دوره اخير با ايجاد اين تغييرات بر قدرت رقابت خود در بازار رسانه های اينترنتی افزوده اند.

اين فناوری به ياهو امکان می دهد که تشخيص دهد برای هر کاربر يا مصرف کننده، کدام بخش از اطلاعات وب سايت ها جالب است و بعد بر مبنای عادت هر کاربر در جستجوی شبکه اين اطلاعات و خط ارتباطی آن، وب سايت ها را روی صفحه اینترنتی آنها نمایش می دهد.
همراه با اين اطلاعات دسته بندی شده، موتورهای جستجوی ياهو، آگهی های تجاری مربوطه را نيز برای کاربران نمايش می دهند.
ياهو از تجارب قبلی تجديد طراحی صفحات وب سايت خود دريافته است که اجرای اين تغييرات ممکن است زمان طولانی تری لازم داشته باشد.
در مورد قبلی تجديد طراحی صفحات ياهو، زمانی که طرح شخصی کردن صفحه ياهو به اجرا گذاشته شد، فقط ۱۵ درصد از مراجعان دائم اين شبکه استفاده از آن سيستم جديد را برگزيدند.
کارولاين دانگسون، کارشناس بازاريابی که از جزئيات تجديد طراحی صفحات شبکه ياهو مطلع است، می گويد: اين صفحه جديد کار را برای مراجعان بسيار ساده تر می کند و در عين حال شکل و شمایل جالبتری دارد.
اما خانم دانگسون تاکيد می کند که به اعتقاد وی و ساير کارشناسان در موسسه بازاريابی IDC، ياهو طی يک سال گذشته وعده های خيلی جالبی برای ايجاد تغيير در کار اين رسانه داده است ولی در عملی کردن اين تغييرات برای بهتر کردن و ارتقاء صفحات اينترنتی خود بسيار کند بوده است.
کارولاين دانگسون می گويد: تاکنون حدود ۵۰۰ ميليون نفر کاربر روزانه سايت ياهو هيچ اثری از اين تغييرات را در صفحات ياهو نديده اند.
به گفته اين کارشناس بازاريابی، در شرايطی که کمپانی ياهو برای حفظ نيم ميليارد کاربر هميشگی خود می کوشد تغييرات را با کندی اجرا کند، رسانه های اينترنتی و وب سايت های غول پيکر ديگر طی يکسال اخير تغييرات بزرگی در صفحات ايجاد کرده اند.
تمام رقبای بزرگ ياهو از جمله وب سايت «MSN» متعلق به شرکت مايکروسافت، وب سايت «AOL» متعلق به تايمز وارنر و بالاخره «فیس بوک» و «مای اسپیس»، همگی در دوره اخير با ايجاد اين تغييرات بر قدرت رقابت خود در بازار رسانه های اينترنتی افزوده اند.
کارولاين وانگسون می گويد که تغيير و تجديد طراحی صفحات برخی از اين رسانه ها باعث نارضايتی مشترکان و کاربران شده است که همان شکل و کارکرد قديمی يا کلاسيک اين صفحات اينترنتی را به نوع جديد ترجيح می دهند. به همين خاطر شرکت ياهو که دارای بيشترين رقم مراجعان به رسانه های اينترنتی است می کوشد با احتياط بيشتری تغييرات جديد خود را عملی کند.
وی می افزاید: چالش بزرگ و مهم در مقابل ياهو زمانی خواهد بود که اين رسانه درهای صفحات سايت خود را به روی کاربران مستقل بگشايد و به آنها اجازه دهد که با استفاده از تکنولوژی و ارتباطات ياهو نرم افزار و برنامه های ديگر را روی صفحه شخصی شده سوار کنند.
به گفته اين کارشناس، در اين زمينه رسانه های ديگر مانند «فیس بوک»، «مای اسپیس» و «گوگل» از ياهو بسيار جلوتر هستند.
 
  • Like
واکنش ها: vahm

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
این خبر رو دو روز پیش توی تاپیک IT newes اعلام کردیم

به هر حال ممنون از پستتون
 

web.guard

عضو جدید
آره بابا یکی از افتخارات ما ورود به اینترنت با سرعت 1280 پیکوبیت در ثانیست.:D
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نه بابا خبر ندارید ازونم بیشتر

به قول el2rado جون یه واحد جدید براش باید درست کنن
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با آینده تلویزیون آشنا شوید : تلویزیون OLED سونی با ضخامت 0.3 میلیمتر

با آینده تلویزیون آشنا شوید : تلویزیون OLED سونی با ضخامت 0.3 میلیمتر

سلام

مهندسان گرامی به دلیل اهمیت این خبر ترجیح دادم یه تاپیک جدید براش باز کنم

این خبر در تاپیک مخصوص یعنی آخرین اختراعات و تکنولوژی های روز دنیا هم قرار داره




با آینده تلویزیون آشنا شوید : تلویزیون OLED سونی با ضخامت 0.3 میلیمتر



شرکت سونی برای نخستین بار از تلویزیون 27 اینچی OLED پرده برداری کرد. دیروز در کنفرانس D6 آقای هاوارد استرینگر مدیر عامل شرکت سونی به معرفی تلویزیونی پرداخت که از یک ورق بازی هم نازک تر است. با ضخامت فقط 0.3 میلیمتر ( سه دهم میلیمتر ) و اعلام کرد که این تلویزیون به زودی برای فروش ارایه خواهد شد. تلویزیونی که نشان داده شد انقدر باریک بود که عکس گرفتن از آن مشکل بود بنابراین عکس های واضحی از آن نخواهید دید.​


با ورود فناوری OLED به بازار باید به فکر خداحافظی با پلاسما و LCD طی چند سال آینده باشیم. اما شاید خیلی ها هنوز با OLED آشنا نباشند.​


OLED چیست؟​


این عبارت مخفف : organic light-emitting diode است. و به نوعی LED گفته میشود که به صورت ذاتی و بدون احتیاج به نور پس زمینه از خود نور تولید میکنند. این قابلیت سبب میشود که این فناوری نسبت به LCD و پلاسما برتری داشته باشد و این امکان فراهم باشد که بتوان نمایشگرهایی بسیار نازک تر از قبل ساخت.​


برتری دیگر فناوری OLED مصرف کمتر برق آن است. بنابراین استفاده ی آنها در لپ تاپ ها موجب افزایش طول عمر باطری ها خواهد شد. نکته جالب دیگر در مورد OLED این است که نور و رنگ ساتع شده از آنها ارتباطی با میزان انرژی مصرفی ندارد. یعنی در حالت نشان دادن رنگ سفید روشن و سیاه تاریک، به یک میزان انرژی مصرف میکند.​


کوچک بودن اجزای تشکیل دهنده سبب میشود که بتوان با استفاده از OLED کنتراست های بسیار بهتری ایجاد کرد. برای مثال قرار است که تلویزیون سونی با کننتراست 1000000:1 ارایه شود.​


استفاده از OLED ها به همین جا خلاصه نمیشود. ایده های زیادی وجود دارد که در آینده به جای کاغذ دیواری خانه از OLED استفاده خواهیم کرد و یا بر روی لباس و اتومبیل ها نمایشگرهای OLED خواهیم داشت.​


اما مشکل بزرگ فعلی OLED گران بودن آن است. به طوری که فرایند تولید سخت و بسیار گران قیمت آن فعلا این فن آوری را در دسترس عموم قرار نداده است. اما بعضی ها پیش بینی میکنند که ظرف 5 سال آینده خیلی از ما ها در خانه خود تلویزیون و نمایشگر OLED خواهیم داشت.​



 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خبر خوب برای IT ها در پي بحران مالي اخير آمريكا رشته هاي دانشگاهي مرتبط با IT رونق دوباره يافتند

خبر خوب برای IT ها در پي بحران مالي اخير آمريكا رشته هاي دانشگاهي مرتبط با IT رونق دوباره يافتند

به گزارش فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، از حدود 6 سال قبل رشته هاي فني مرتبط با علوم رايانه رونق اوليه خود را از دست داده بودند و رشته هاي بانكداري، حسابداري و مرتبط با مسائل مالي به علت درآمدزايي سرشارشان بسيار پرطرفدار شده بودند. اما وضعيت فعلي بسيار نظر دانشجويان را تغيير داده است.
" ويليام دالي " رييس دانشكده علوم رايانه دانشگاه استنفورد در اين مورد مي گويد: خيلي از دانشجويان دانشكده ما در چند سال اخير به تغيير رشته دادند تا بتوانند در آينده پول بيشتري درآورند، اما بحران اقتصادي اخير كه البته آغاز آن به سال 2005 بازمي گردد باعث شد بسياري از آنها در تصميم خود تجديد نظر كنند و تحصيل در رشته اي را ادامه دهند كه به آن علاقه دارند، هر چند اين رشته به اندازه بانكداري پولساز نيست."
اين تحول در بسياري از ديگر دانشگاه هاي معتبر قاره آمريكا و اروپا نيز مشاهده مي شود. اساتيد دانشگاهي بر اين باورند كه با تداوم شرايط فعلي رونق باز هم به دانشكده هاي علوم رايانه و IT بازخواهد گشت، زيرا اين رشته ها جايگزين هايي ايمن و مطمئن براي دانشجويان محسوب مي شوند و با توجه به حركت پرشتاب جهان به سوي استفاده از دستاوردهاي فناوري اطلاعات بازار كار و موفقيت افراد در اين حوزه تضمين شده است.
 
بالا