دوست من اون ماشینی که شما میفرمایید در سرد خونه کار میکنه و جه نیازی به خنک کاری داره
این طور هم نیست جون منطقه دور و برش بر فرض هم که سرد باشه . شما سایش دو چرخ دنده رو در نظر بگیر مخصوصا اگه ماشین سنگین باشه که بدتره
مثل اینه که بگی در مناطق سردسیر بر فرض هم که ماشین همیشه اونجا باشه رادیاتور یا سیستم خنک کننده میخواد چیکار ؟؟
اینجوری که نمیشه
ولی اصولا گیربکس ها دلایل زیادی برای lubricate کردن دارند
این روانکاری که یا توسط واسکازین و بعضا گریس می باشد بسته به شرایط هر یک مجزا است بر فرض مثال در تابستان این روغن باید لزج تر باشد و در زمستان باید رقیق تر
اینها فقط تفاوت فصلی است چه برسد به تفاوت کار کرد
خوب اصولا روانکننده ها جزو خنک کننده ها هم بشمار میروند پس نمی توان در گیربکس دمای ناشی از سایش را نادیده گرفت؟!
دومین عمل روان کننده ها همانطور که از اسمشان پیداست روانتر کردن لغزش می باشد خوب در چرخدنده ها این بهترین کار است
آن هم چرخدنده ماشین که در دور های مختلفی به حرکت در می اید
مسئله بعدی مستهلک کردن ضربات و صداهای ناشی از آن است
شما دو عدد چرخدنده را به دور از روغن به کار بزنید و در دور بالا به حرکت در بیاورید صدای مادرجانش شنیده میشود(چرخدنده دنده عقب به خاطر دور بالا!!!1)!!!!!!
این روغن است که باعث کاهش صوت میشود و در حقیقت هم صدا و هم ضربات را مستهلک میکند
خوب دلایل بنده بیشتر از این نبود ولی قطعا دلایل بیشتری نیز بوده است که از ذهن من خارج است(البته فعلا)
ممنون میشوم شما هم ذکر کنید